Autor Wątek: Kilka pytań o specyficznego trajka.  (Przeczytany 52754 razy)

mareksiudak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 85
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #75 dnia: Grudnia 16, 2010, 03:38:57 pm »
Trochę się naciąłem i zaniosłem dwie pierwsze części do spawania, zrobiłem dość solidny szablon, ale i tak ściągnęło, do tego w dwóch płaszczyznach. Chyba dlatego, ze zaraz po pospawaniu pierwszej strony gościu powiedział żeby rozkręcić szablon i drugą stronę zaczął spawać, wydaje mi się, że trzeba było poczekać aż przestygnie...

http://picasaweb.google.com/100696727125519659415/TrikeJetrike#

Zważyłem to co mam i wyszło dość sporo plus to co jeszcze ma być i w zasadzie na pewno przekroczę 20kg.

Z poziomki sie nie wyleczyłem ale na razie daje sobie spokój z tym trajkiem, troche za amtitny projekt na pierwszy raz sobie wziąłem.

Przeglądam forum regularnie i wyłania mi sie obraz małego, kompaktowego, lekkiego Swb. Dobrze było by sie jednak przejechać na kilku rowerach tak jak od jakiegoś czasu radzicie innym "nowym".

Bardzo spodobała mi sie idea Zox-a, ze można łączyć w tandem, genialne to jest, jedynie ten napęd na przód wydaje sie być lekko problematyczny. Teraz raczej zrobie sobie projekt i dam zeby ktoś zrobił. Guton Tuner bardzo fajne solidne ramy spawają i co najwazniejsze nie drogo.

Musze powiedzieć, ze wciąga wyszukiwanie różnych rozwiązań, pomysłów. Cruzebike wydawały sie na początku fajne ale poczytałem i mają one troche wad i tak dalej i dalej............ :):).

Acha, te Plany Warriora od AtomicZombie jakby ktoś chciał to moge przesłać za darmo, tylko podajcie e-mail.

Pozdrower Marek : ).   

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #76 dnia: Grudnia 16, 2010, 09:01:48 pm »
W którym dokładnie miejscu ściągnęło i o ile? Zrobiłeś już kawał roboty, szkoda się teraz poddawać. Moja propozycja: dokończ trajka a jak waga będzie Ci przeszkadzać to sprzedasz ramę a częsci przełożysz do kolejnego roweru.

mareksiudak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 85
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #77 dnia: Grudnia 16, 2010, 10:22:30 pm »
O tutaj :

http://picasaweb.google.com/100696727125519659415/TrikeJetrike#5551282709778129346

W prawej ściągnęło tylko tak, ze się trochę kąt rozwarcia zmienił a w lewej kąt i do tego oś symetrii.

Mhmm, fakt zeszło mi to troche, bardzo ciężko jest uzyskać dokładność jak w projekcie przy amatorskim sprzęcie.

Ja bym dokończył gdybym miał sam spawarke, za te dwa kształtowniki w zwykłym warsztacie samochodowym wzieli 20zł i do tego źle. A tam jeszcze jest sporo spawania i to są takie rzeczy które trzeba zrobić dokładnie bo inaczej to kupa złomu z tego wyjdzie. Byłem w zakładzie gdzie mają dobrych spawaczy to mnie grzecznie spławili:).

Ale mimo wszystko przemyśle to Yin bo wcześniej też miałeś racje co do prostej konstrukcji jak np. Kmx.

Masz moze jakieś filmy jak jeżdzą te zox-y ? Na youtube są moze dwa ale to są te ich lowracer super szybkie.

http://www.karstilo.net/hpv/fahrzeuge/melsjive/aufbau.php  Gościu zbudował prawie identyczny jak zox, fajna strona ogólnie.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #78 dnia: Grudnia 16, 2010, 11:51:54 pm »
W prawej ściągnęło tylko tak, ze się trochę kąt rozwarcia zmienił a w lewej kąt i do tego oś symetrii.
Hm z fotek mało można wyczytać, zakładam że różnica między elementami jest zauważalna i nie do naprawienie przez przecięcie i ponowne zespawanie więc zostaje dokupienie materiału i wykonanie elementu od nowa.

Mhmm, fakt zeszło mi to troche, bardzo ciężko jest uzyskać dokładność jak w projekcie przy amatorskim sprzęcie.
Zabawa się zaczyna gdy dodajemy do tego amortyzację :)

Ja bym dokończył gdybym miał sam spawarke, za te dwa kształtowniki w zwykłym warsztacie samochodowym wzieli 20zł i do tego źle. A tam jeszcze jest sporo spawania i to są takie rzeczy które trzeba zrobić dokładnie bo inaczej to kupa złomu z tego wyjdzie. Byłem w zakładzie gdzie mają dobrych spawaczy to mnie grzecznie spławili:).
Znam ten ból. Trzeba szukać, dobry spawacz mig / tig naprawdę kolosalnie ułatwia sprawę. Zakładów z spawarkami elektrodowymi bym unikał, sam mam niefajnie posmarkaną ramę (nomen omen kopia zox'a) do poprawiania - przy mig / tig poprawiania praktycznie nie ma.

Masz moze jakieś filmy jak jeżdzą te zox-y ? Na youtube są moze dwa ale to są te ich lowracer super szybkie.
Poszukaj tu: http://vimeo.com/search/videos/search:zox/c2bab489

Ale mimo wszystko przemyśle to Yin bo wcześniej też miałeś racje co do prostej konstrukcji jak np. Kmx.

Po testach roweru 20x26 vs 26x26 i większej średniej tego drugiego zdecydowanie bardziej zachęcam do konstrukcji typu hi-racer z kierownicą open cockpit.
( Coś w stylu: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=977.0 ) Zox to świetnie pomyślany rower, ale widząc jak jeżdżą kierowcy zdecydowanie bezpieczniej czuję się na wysokości kierowcy. Do tego większe koła lepiej sprawdzają się na zniszczonej nawierzchni, przy podjazdach na krawężniki itp.   

« Ostatnia zmiana: Marca 29, 2011, 08:30:19 pm wysłana przez Yin »

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #79 dnia: Grudnia 17, 2010, 05:32:52 pm »
http://picasaweb.google.com/100696727125519659415/TrikeJetrike#5551282709778129346

W tym przypadku możesz dołączyć ww fotkę do: "Jak skomplikować to, co może być proste".
Myślę, że "spawacze od ogrodzeń" lepiej by to pospawali.
W zasadzie, to jak jeden element jest pospawany dobrze, to drugi przykręca się do niego i nie ma bata, co by nie wyszło.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


adriansocho

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 158
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #80 dnia: Grudnia 17, 2010, 07:19:20 pm »
Trochę się naciąłem i zaniosłem dwie pierwsze części do spawania, zrobiłem dość solidny szablon, ale i tak ściągnęło, do tego w dwóch płaszczyznach. Chyba dlatego, ze zaraz po pospawaniu pierwszej strony gościu powiedział żeby rozkręcić szablon i drugą stronę zaczął spawać, wydaje mi się, że trzeba było poczekać aż przestygnie...

Ja też coś tam miałem spawane, i moje wrażenia/odczucia* są takie, że żaden szablon tego nie utrzyma równo. Raczej trzeba robić tak, żeby raz z jednej strony kawałek spoiny, raz z drugiej.

* - wszystko, tylko nie wiedza. Chodzi o moje obserwacje. A wśród moich doświadczeń jest ustawianie "na oko" wspawywanej główki ramy - rower do dzisiaj jeździ, i to stabilnie przy każdej prędkości.

mareksiudak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 85
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #81 dnia: Grudnia 17, 2010, 10:10:09 pm »
Ogólnie chciał gościu dobrze ale troche to za szybko sie działo, kontrolowałem go i nie spodziewałem sie że z 2m tak moze oczy prześwietlić : ): ) ale mam już porządną nauczke : ).

Spawacza lepszego mozliwe, ze bym znalazł ale troche przez ten czas zmieniłem podejscie, teraz chciałbym coś lzejszego, prostrzego.
Na razie w zasadzie wszystko po za główkami mam powycinane także musze to jeszcze przemyśleć ale najlepiej było by sie przejechać na jakieś poziomce, jest na forum ktoś z Wrocławia np. kto dałby sie przejechać na poziomie za jakąś nie wielką odpłatą/kilka piw ew. ?

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #82 dnia: Grudnia 18, 2010, 12:48:57 am »
próba przekupstwa za piwo bezcenne

jakbyś mieszkał bliżej to bym ci pospawał  :) (Tigiem) za butle z gazem plus materiały eksploatacyjne + małą opłatę za pracę (za piwem nie przepadam ani za woodka, bo nie ważne ile wypije i tak i mnie głowa boli jakbym w łeb dostał)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 18, 2010, 12:52:37 am wysłana przez cyqlop »
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

mareksiudak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 85
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #83 dnia: Marca 28, 2011, 10:34:12 pm »
Namyślałem się, naciąłem, na szlifowałem, w końcu udało się usiąść i pojechać..:)

- Napęd na razie na przód na próbę,
- miało być z amortyzowanym tyłem, kupiłem nawet dumper okazało się, że nie ma tam dla niego miejsca :)
- miało być jednobelkowo, ale po wstepnych przymiarkach fotelik wyszedł za wysoko. Zrobiłem łącznik, przy fwd bardzo szybko mozna go złożyć do transportu, jak bede chciał z przodu przetestować 26" to zrobię nowy łącznik, unikne zmiany wysokości fotelika jak przy jednobelkowcu,
- fotelik z aluminium, kosztował mnie 160zł, kąt oparcia nie zgadza sie z moim planem. Nie mogłem znaleść takiego materiału siatkowego mocnego, to kupiłem najmocniejszy "hamakowy", na początku była jedna linka naciągająca materiał(pret alu 1/8") na całej długości, ale bardzo ciezko było tak sciągnąć zeby miało jako taką sprężystość, potem podzieliłem na trzy sekcje :) i dzisiaj po 50m jazdy po wybojach rozerwało sie jak za mała marynarka.
Także fotelik raczej chyba kupie ze sklepu a ten sprzedam albo poszukam lepszego materiału.

W sumie zrobiłem jakieś 30km, idea jest Super ! Jest wygodnie, co do napedu to musze jeszcza na tył pociągnąć łańcuch i porównać. Nie wygląda bo nie jest jeszcze w 100% skończony ale narobiłem sie dośc sporo, doceniam teraz każdą własną konstrukcje, zeby zrobic coś na prawde konkretnego potrzebne są wieksze pieniądze, dostęp do narzędzi (gietarka, tokarka, porządna spawarka tig/mig). Na razie, musze zmienic albo naprawić fotelik i pojeździć troche wiecej, zeby dojść do swojego "ideału" :):).

Zdjęcia:

https://picasaweb.google.com/100696727125519659415/SwbFwd#


gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #84 dnia: Marca 29, 2011, 09:55:29 am »
niech żyja ściski stolarskie, to moj ulubiony "pomocnik" w warsztacie :)
czy sruby ktorymi byla przykrecona mufa nie wytrzymaly ?
« Ostatnia zmiana: Marca 29, 2011, 12:05:23 pm wysłana przez gemsi »

mareksiudak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 85
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #85 dnia: Marca 29, 2011, 11:36:58 am »
Przy pierwszej jeździe były słabo i źle skrecone te U-cybanty, przy ruszaniu korba zmieniała swoje połozenie. Mufa musi być solidnie zamocowana, pod góre mimo, ze było skrecone "na siłe" i tak minimalnie sie przesunęła także to musze zrobić w jakiś mocniejszy sposób ze spawaniem blach jakiś itp. : ): ).

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #86 dnia: Marca 29, 2011, 12:07:13 pm »
Przy pierwszej jeździe były słabo i źle skrecone te U-cybanty, przy ruszaniu korba zmieniała swoje połozenie. Mufa musi być solidnie zamocowana, pod góre mimo, ze było skrecone "na siłe" i tak minimalnie sie przesunęła także to musze zrobić w jakiś mocniejszy sposób ze spawaniem blach jakiś itp. : ): ).

Jesli chcesz zrobic bez regulacji to ja bym dociął bom na wymaganą dlugosc i dospawal na koncu bomu,
jak z regulacją to rozsuwany bom z dwoma srubami zaciskowymi,

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Kilka pytań o specyficznego trajka.
« Odpowiedź #87 dnia: Marca 29, 2011, 02:24:27 pm »
A IMHO najlepiej teleskopową ramę (ze zmianą rozstawu osi) jak w Puzonie lub moim IMK P7.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800