Na forum nic nie znalazłem i albo kolarze poziomi nie wiedzą co to albo o tym nie piszą, a to dziwne jest bo przy jazdzie na LWB jest to dosyc istotny element, przynajmniej tak mi sie wydaje.
To może w skrócie o co kaman ?
Countersteering to metoda "położenia" jednosladu na bok podczas skrętu, jadąc szybko wygodniej jest skręcic przez pochylenie się niż przez machanie długa rurą sterową ( przy krótkiej rurze tez mozna ), a jak to zrobic prościej, otóż delikatne skręcenie kierownicy w kierunku przeciwnym do tego w który chcemy skręcic spowoduje że jednoslad "położy" się na strone w którą chcemy skręcać, zauważyłem że jest to dosyc dobra metoda na skręcanie takim długasem jakiego zbudowałem.
Technika przeciwskrętu jest skutecznie stosowana przez motocyklistów i tam chyba jest łatwiejsza do wychwycenia ( wieksze masy, prędkości ), nie chce powtarzać całego wywodu na temat przeciwskrętu, jeśli ktos jest zainteresowany to odsyłam do zapoznania się z dosyc obszernym artykułem
http://www.motogen.pl/artykuly/porady/szkola-jazdy-tomka-kulika-przeciwskret-czyli-countersteering,art6.htmlWydaje mi sie, że warto o tym wiedzieć żeby świadomie uzywać, bo pewnie część z was robi to nie zdając sobie z tego sprawy
