Chociaż z drugiej strony do czego licznik i lusterko przymocować 
Do kierownicy

W wersji z owiewką - do owiewki. Tak jest nawet lepiej bo można:
a) wbudować lusterko w owiewkę

b) wykorzystać owiewkę do zakrycia lusterka od przodu.
Układu MBB jaki jest w cruzbike nie polecał bym na początek, na moim nawet osoby które jeździły na poziomach nie mogły ruszyć a po ruszeniu jechały wężykiem. Oczywiście da się to opanować i nawet jeździć bez rąk ale jako pierwszego pozioma nie polecam.
Przerabianie "pionowych'': korzystając z takiego wyjścia problemem jest zbyt mały rozstaw osi. Jest niewygodnie, trzęsie i rower jest nerwowy. Jeśli myśleć o takich rozwiązaniach to proponuję zrobić lwb z wigry:

Część łącząca to profil kwadratowy, do dostania w każdej hurtowni stali.
Do tego wzmocnić bagażnik, bo oryginalny ma skłonność do gibania się na boki i raczej nie był projektowany pod wyprawy

Edit: Alternatywny projekt, fotel dany wyżej pozwala uzyskać bardziej kompaktowe rozmiary roweru:

Ewentualnie można pokusić się o jednobelkowca:




Wszystkie oprócz ostatniego są konstrukcji forumowicza trajk-o-ciklista, nie mam fotek ale widziałem że woził jakiś bagaż więc wytrzymałość pod większym obciążeniem powinna być ok.