Autor Wątek: Dlaczego rower poziomy jest drogi ?  (Przeczytany 92136 razy)

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Dlaczego rower poziomy jest drogi ?
« Odpowiedź #135 dnia: Września 25, 2010, 07:01:07 pm »
Yyyyy - zagiąłeś mnie! Fakt - szlifowanie bokiem na pewno bezpieczniejsze z łupą niż bez. Mi chodziło o to że jak ma pęknąć (od uderzenia a nie od szlifowania) to robi się mniej bezpiecznie i wtedy pianka lepiej chroni.

lepiej chroni przed czym ?

Lepiej chroni przed ujemnymi skutkami. Zobacz co jest w plastikowym zderzaku i co jest w plastikowym kasku. W zderzakach samochodów zamiast pianki mogą też być np. wytłoczki metalowe o bardzo dużej sprężystości. Łupina jest tylko jako "ładne opakowanie". I w prawdziwym zderzeniu łupina z plastiku czy z łupina z włókna szklanego pęknie, bo to są kruche tworzywa. Metalowe - nie są ani kaski ani velomobile (wyjątkiem jest velomobil Alleweder A2, A3, A4 - ma nadwozie z blachy z aluminium). "Szlifowanie bokiem" to najdelikatniejszy sposób na wypadek i przy takim "tarciu" włókno szklane ma szanse "nie pęknąć". Ale gdy dojdzie do stłuczki to najczęściej pęka. Metal się wegnie. A pianka - choć lekka - pochłania energię.

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Dlaczego rower poziomy jest drogi ?
« Odpowiedź #136 dnia: Września 25, 2010, 07:19:12 pm »
Yyyyy - zagiąłeś mnie! Fakt - szlifowanie bokiem na pewno bezpieczniejsze z łupą niż bez. Mi chodziło o to że jak ma pęknąć (od uderzenia a nie od szlifowania) to robi się mniej bezpiecznie i wtedy pianka lepiej chroni.

lepiej chroni przed czym ?

Lepiej chroni przed ujemnymi skutkami.

aaa... pianka w sensie styropianopodobna

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Dlaczego rower poziomy jest drogi ?
« Odpowiedź #137 dnia: Września 25, 2010, 07:34:33 pm »
Yyyyy - zagiąłeś mnie! Fakt - szlifowanie bokiem na pewno bezpieczniejsze z łupą niż bez. Mi chodziło o to że jak ma pęknąć (od uderzenia a nie od szlifowania) to robi się mniej bezpiecznie i wtedy pianka lepiej chroni.

lepiej chroni przed czym ?

Lepiej chroni przed ujemnymi skutkami.

aaa... pianka w sensie styropianopodobna

Może być też pianka izolacyjna typu "Armaflex" albo pianka termoformowalna "PlastaZote". Grubość na obudowę velomobila takiej pianki to minimum 1 cm.

Pianka "Armaflex":





Pianka termoformowalna PlastaZote:




gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Dlaczego rower poziomy jest drogi ?
« Odpowiedź #138 dnia: Września 25, 2010, 07:37:37 pm »

Może być też pianka izolacyjna typu "Armaflex" albo pianka termoformowalna "PlastaZote". Grubość na obudowę velomobila takiej pianki to minimum 1 cm.


miekka pianka nie wytlumi ci jak przydzwonisz, sztywna tak, taka miekka moze i sprawdza sie jako owiewka, ale nic poza tym

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Dlaczego rower poziomy jest drogi ?
« Odpowiedź #139 dnia: Września 25, 2010, 08:00:50 pm »

Może być też pianka izolacyjna typu "Armaflex" albo pianka termoformowalna "PlastaZote". Grubość na obudowę velomobila takiej pianki to minimum 1 cm.


miekka pianka nie wytlumi ci jak przydzwonisz, sztywna tak, taka miekka moze i sprawdza sie jako owiewka, ale nic poza tym

Jak chcesz się rozbijać rowerem z miękką pianką to zrób sobie osłonę z miękkiej pianki o grubości co najmniej 1 cm (lepiej jednak nawet 2 cm), i naklej od zewnętrznej strony w miarę precyzyjnie, duże/ długie pasy z blachy z aluminium (np. 70x10 cm) o grubości np. 0,5mm i ułóż te pasy we wzór "w kratkę" celem poprawienia odporności całej łupy na rozrywanie (wyprowadź tylko ostre narożniki blach z aluminium w obłe końce bo w razie stłuczki nie przebiją pianki), dołóż klatkę bezpieczeństwa, zapinaj pasy no i ubieraj kask. "Velo-mobil" służy do jazdy, nikt nie obiecuje że przy dzwonie z prędkością 60 km/h wyjdziesz i tylko otrzepiesz się z kurzu. Do rozbijania trzeba stworzyć "dewastato-mobil". Nie wiedziałem Gemsi że planujesz się rozbijać rowerem.
« Ostatnia zmiana: Września 25, 2010, 10:16:12 pm wysłana przez Maciej Długosz »

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Dlaczego rower poziomy jest drogi ?
« Odpowiedź #140 dnia: Września 28, 2010, 11:56:22 pm »
Sklepik internetowy sprzedaje rowerki dziecięce. Niby nic ciekawego, ale sprzedają je w kartonach jakie dostają pewnie z chin.  Rama, tył skręcony. Zabawa jest z przodem. Trzeba samemu założyć przedni widelec, łożyska sterów, nawet oś przedniego koła z łożyskami jest osobno. Tutaj jest opis sklepu jak złożyć krok po kroku rowerek http://www.runo.sklep.pl/content/6-montaz-rowerkow-bmx Taki zestawik: " złoż se sam ", w wersji dużo mniej zawansowanej niż ten aluminiowy velocar. Z punktu widzenia sklepiku , pewnie oszczędzają na logistyce,serwisancie.
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Dlaczego rower poziomy jest drogi ?
« Odpowiedź #141 dnia: Września 29, 2010, 12:27:43 am »
Np. w Holandii sieć sklepów "Aldi" żeby obniżyć koszty trzyma towary na półkach w kartonach - nie ma rewelacji gdy chodzi o wizualne urządzenie sklepu. Ale to się automatycznie przekłada na cenę. Nie wszystko jest "rewelacyjne" w tym sklepie Aldi gdy chodzi o asortyment ale chodzę tam na zakupy, bo mają część rzeczy w dobrej cenie i w dobrej jakości.
« Ostatnia zmiana: Września 29, 2010, 02:13:01 am wysłana przez Maciej Długosz »