Ale nacisk na rolkę zależy także od kąta i promienia załamania, nacisk pojęty całościowo a to ma moim zdaniem znacznie większe znaczenie (obciążenie łożysk, sztywność mocowania, sztywność samej rolki, praca po przekosie, straty na efektywności powodowane załamywaniem łańcucha). A więc oprócz tego że zwiększa się opasanie łańcucha zwiększa się również nacisk. Jeśli ktoś potrzebuje dla odcinka napędowego łańcucha więcej niż 2 rolki to znaczy że schrzanił projekt - przynajmniej w typowych konstrukcjach gdzie jedna pozwala ominąć widelec i koło a druga spod siedzenia kieruje łańcuch do tylnego koła. Tak jak tutaj uważam że lepiej byłoby rolki dla obu stron łańcucha mieć parami a nie na oddzielnych mocowaniach. Gdyby ta pod siedzeniem była na dole profilu, tam gdzie luźny łańcuch to pewnie wystarczyłyby na całość już 4 a i tak wiele rowerów ma łańcuch "niepracujący" zwisający luźno a rolki w sumie tylko 2.