Autor Wątek: Jak upraszczać konstrukcje  (Przeczytany 85330 razy)

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Jak upraszczać konstrukcje
« Odpowiedź #75 dnia: Czerwca 08, 2010, 09:48:47 pm »
Skoro w pojedynku na szosie własnymi konstrukcjami nie można, to na pompki. Takie pompki jak w wojsku się robi. Niezła myśl.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 08, 2010, 09:54:15 pm wysłana przez hansglopke »
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Jak upraszczać konstrukcje
« Odpowiedź #76 dnia: Czerwca 08, 2010, 11:19:28 pm »
Skoro w pojedynku na szosie własnymi konstrukcjami nie można, to na pompki. Takie pompki jak w wojsku się robi. Niezła myśl.
Do spraw organizacyjnych zlotu trzeba będzie dopisać jakiegoś trenera a może jakiegoś kaprala z woja? ;)
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8

PrzemO

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 319
  • Never talking just keeps walking...
    • Sporty alternatywne
Odp: Jak upraszczać konstrukcje
« Odpowiedź #77 dnia: Czerwca 09, 2010, 12:08:38 am »
Skoro w pojedynku na szosie własnymi konstrukcjami nie można, to na pompki. Takie pompki jak w wojsku się robi. Niezła myśl.
Do spraw organizacyjnych zlotu trzeba będzie dopisać jakiegoś trenera a może jakiegoś kaprala z woja? ;)

I koniecznie wykwalifikowaną pomoc medyczną. Z dużą ilością opatrunków i procentowych środków znieczulających :D
Niektóre teorie na trzeźwo są nie do przyjęcia....:P
Przerwa

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Jak upraszczać konstrukcje
« Odpowiedź #78 dnia: Czerwca 09, 2010, 04:32:50 pm »
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

technolog1

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 162
Odp: Jak upraszczać konstrukcje
« Odpowiedź #79 dnia: Czerwca 10, 2010, 01:03:27 pm »
Witam
Wracając do upraszczania konstrukcji: jestem jak najbardziej za.
chciałbym pochwalić się swoim oryginalnym uproszczeniem:
Fotel rowerowy typu leżak - dwie poprzeczki, górna i dolna pomiedzy nimi rozciągniete płótno
najlepiej lniane {może byc ze starej zasłony}
Zdjęcie póżniej
pozdrawiam T1

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Jak upraszczać konstrukcje
« Odpowiedź #80 dnia: Lipca 03, 2010, 09:47:48 pm »
JAK USPOKOIĆ NERWOWY ROWER

To też ciekawe rozwiązanie. Flevo-Racer czy ogólnie mówiąc rowery pokroju MBB (Movable Bottom Bracket) - gdzie kierownica skręca razem z nogami proszą się o amortyzator skrętu (Flevo-Racer ma taki mały kawałek gumy co się nazywa "Diabolo-Rubber i pełni taką rolę). Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że ten amortyzator skrętu we Flevo-Racerze mógłby być silniejszy i jeszcze poprawiłoby to sterowanie, rower byłby lepszy w sterowaniu. A tu widzę najprostsze możliwe rozwiązanie:

« Ostatnia zmiana: Lipca 04, 2010, 12:03:55 pm wysłana przez Maciej Długosz »

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Jak upraszczać konstrukcje
« Odpowiedź #81 dnia: Lipca 09, 2010, 02:01:10 pm »
To będzie dyskusyjne "upraszczanie" konstrukcji:

NAPĘD CZTEROKOŁOWCA

Zamiast mechanizmów różnicowych....:


MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Jak upraszczać konstrukcje
« Odpowiedź #82 dnia: Lipca 11, 2010, 10:16:59 pm »
KOŁA PODWIESZONE JEDNOSTRONNIE - NIEPOTRZEBNE!!!

A teraz typowa zajawka: skoro ma być trajk, to fajnie byłoby mieć koła podwieszone jednostronnie. No i wtedy wchodzimy w koszty. Co prawda piasty do "obustronnych" widelców są bardzo tanie ale mało komu odpowiada taka estetyka:



Ale jak się upieramy przy jednostronnie podwieszonych kołach to wcale nie musimy podwyższać kosztów (przynajmniej przy robieniu pierwszego trajka). Pora na "recykling"! Osie pedałów rowerowych są wystarczająco sztywne żeby użyć je jako osie jednostronnie podwieszonych kół. Na wideo pokazane jest jak dokładnie zrobił to Amerykanin:

http://www.youtube.com/watch?v=ZUzxohVQ-78
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 06, 2010, 11:40:16 pm wysłana przez Maciej Długosz »

kapitanwasyl

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 368
Odp: Jak upraszczać konstrukcje
« Odpowiedź #83 dnia: Lipca 11, 2010, 10:27:14 pm »
     


      Byłem w Rewalu i oto co tam widziałem ...

  :)  :)  :)




Uploaded with ImageShack.us
I tak w koło  Macieju ...

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Jak upraszczać konstrukcje
« Odpowiedź #84 dnia: Lipca 16, 2010, 06:32:26 pm »
Dzieciaki mają najprostszego na świecie pozioma - z recyklingu BMX'a:


Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Jak upraszczać konstrukcje
« Odpowiedź #85 dnia: Lipca 23, 2010, 09:13:31 pm »
Ładnie wygląda ta przeróbka roweru dla dziewczynki. Ciekawe jak z wytrzymałością (kół). O ile mnie pamięć nie myli, to rowery dziecięce mają zredukowaną liczbę szprych, stal - plastelina ...

http://www.instructables.com/id/Office-Chair-Bike
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Jak upraszczać konstrukcje
« Odpowiedź #86 dnia: Lipca 23, 2010, 10:25:51 pm »
Rower "semi-recumbent" - po najmniejszej linii oporu: (radzę tylko wyjąć sztycę i siodełko). Jak jestem zmęczony to też czasem jeżdżę (chyba się starzeję): 


MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Jak upraszczać konstrukcje
« Odpowiedź #87 dnia: Sierpnia 06, 2010, 11:46:05 pm »
Z zębatkami (ceną, dostępnością) bywa niekiedy tak że np. 4-śrubowa kosztuje mniej niż 5-śrubowa. Albo jakieś inne "dziwne zależności". Wtedy jest pora na to by zrobić adapter (na zdjęciu 5-śrubowa przerobiona na 5-cio śrubową ale o mniejszym promieniu). Albo można też ... przerobić tanią korbę z "niewymienialną" zębatką robiąc do niej adapter wkręcany w "niewymienialną" zębatkę (wtedy dotyczy to bardziej jednorzędowych korb):

« Ostatnia zmiana: Sierpnia 06, 2010, 11:49:46 pm wysłana przez Maciej Długosz »

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Jak upraszczać konstrukcje
« Odpowiedź #88 dnia: Września 18, 2010, 06:32:28 pm »
Skrzynia biegów w rowerze - nazywa się PeteSpeed:





Można taką zrobić samemu:

http://www.ridemonkey.com/forums/showthread.php?t=186864    ---> tu jest opisane jak takie coś samemu zrobić










MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Jak upraszczać konstrukcje
« Odpowiedź #89 dnia: Października 04, 2010, 06:15:52 pm »
ZWROTNICA TRAJKA

Zwrotnica jest "prosta", jedynie główki cięgieł są przesunięte. To ogromnie ułatwia garażowe konstruowanie, bo:
- nie trzeba otwornicy by nawiercić profil pod rurę
- nie trzeba spawać rury (zwrotnica może być z profilu prostokątnego, dospawać kawałek płaskownika)
- główki cięgieł są tańsze niż łożyska kulkowe + usługa toczenia rury pod miski łożysk
- możliwość dokładnego ustawienia zbieżności nawet gdy nam w garażu trochę "spaw ściągnie"