A teraz "SYNTETYCZNE" wyliczenia kalkulatora ze strony
http://bikecalculator.com/veloMetricNum.html :
MOC 250W, te same opory toczenia 0,005 (opony kolarskie). Jedziemy po terenie poziomym. Gdy chcecie sprawdzić pod górkę - to wstawcie sobie dla testów parametry: "Grade"/"Slope in percent".
Weźmy pod uwagę jedynie samą doskonałość opływu powietrza (czyli jak opływowy jest kształt - da się to nawet wyrazić liczbowo w tunelu aerodynamicznym) - w tabeli "DRAG COEFFICIENT Cd" :
- rower bez obudowy ważący w sumie 9 kg, powierzchnia czołowa 0,4m2, Cv 0,9, prędkość po płaskim =
35,36 km/h (kolarka)
- rower z obudową ważący w sumie 30 kg, powierzchnia czołowa 0,4m2, Cv 0,4, prędkość po płaskim =
44,51 km/h- rower z obudową ważący w sumie 30 kg, powierzchnia czołowa 0,4 m2, Cv 0,2, prędkość po płaskim =
54,60 km/h
A teraz Cv 0,25 a potem Cv 0,12:

A teraz popracujmy jedynie nad powierzchnią czołową - w tabeli EFFECTIVE FRONTAL AREA CdA (na zdjęciu jest podane w stopach kwadratowych - trzeba do obliczeń zmienić na m2):- rower bez obudowy ważący w sumie 9 kg, powierzchnia czołowa 0,4m2, Cv 0,9, prędkość po płaskim =
35,36 km/h (kolarka)
- rower z obudową ważący w sumie 30 kg, powierzchnia czołowa 0,2m2, Cv 0,9, prędkość po płaskim =
42,97 km/h- rower z obudową ważący w sumie 30 kg, powierzchnia czołowa 0,1m2, Cv 0,9, prędkość po płaskim =
52,76 km/h
Mistrzostwo świata to jednoczesne udoskonalenie opływu powietrza i jednoczesne zmniejszenie powierzchni czołowej:- rower z obudową ważący w sumie 30 kg, powierzchnia czołowa 0,1m2, Cv 0,1, prędkość po płaskim =
95,15 km/hA tu jest tabela różnych rowerów - "niestety" tabela jest w systemie amerykańskim (stopy kwadratowe zamiast metrów kwadratowych, mile na godzinę zamiast kilometrów na godzinę - trzeba przeliczać by wstawić do kalkulatora):

Najprostsze rozwiązanie - M5 #8 fairing ma (orientacyjnie) powierzchnię czołową 0,25m2, Cv 0,18, waży około 15 kg, ma prędkość po płaskim 65,88 km/h:
