Autor Wątek: Chellenge huricane 2x20" modyfikacje  (Przeczytany 7161 razy)

Bulabla

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 115
Chellenge huricane 2x20" modyfikacje
« dnia: Października 07, 2024, 03:36:39 pm »
Witam - tak jak zauważyłem forum potrzebuje ciekawych tematów technicznych , zaproponuje nowy temat . Proszę o podpowiedzi zmian dla roweru chellenge hurricane 2x20" . Interesują mnie tylko bezinwazyjne modyfikacje .

Kolega Maciej K podpowiedział o foteliku - wydaje mi się słuszne -  chociaż może za krótko jeździłem -  zwróciłem uwagę że rzeczywiście  dolna część siedziska w uda uderza .  Mam pod siebie kupione ( za cenę pół litra wódy )  siedzisko z włókna pomyśle jak to zaadoptować  .

Kupując rower doznałem wizji że mogę przerobić go w łatwy sposób na low racera wrzucając tylni wahacz pod koło 26" - co wy na to ? Mam zamiar elementy dodatkowe z włókna węglowego zrobić .




masterbike

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 97
Odp: Chellenge huricane 2x20" modyfikacje
« Odpowiedź #1 dnia: Października 08, 2024, 06:49:57 am »

Kupując rower doznałem wizji że mogę przerobić go w łatwy sposób na low racera wrzucając tylni wahacz pod koło 26" - co wy na to ?
No to faktycznie wizja . Sam Nostradamus by się takiej nie powstydził.
Maciej Ci tak podpowiedział?
Albo zbyt bardzo bez udręki i z nadmiernym "zrozumieniem" czytałeś jego teksty.
Proponuję jeszcze przednie koło na 16 cali zmienić aby
" poprawić " właściwości aerodynamiczne oraz przy różnicy k?ł  równej 10 cali wzrośnie wartość roweru.
Z tyłu trzeba koniecznie dodać kufer z lotką aby dociskał do jeździ przy wyższych prędkościach.
Będzie wtedy z tego wyjątkowy i nie powtarzalny Free Racer.
A tak na poważnie,  to jak chciałeś już koniecznie Lowracera ,to trzeba było używanego Lowracera szukać np. taki M5 można za rozsądne pieniądze dostać.Byloby taniej i prościej.
Lowracer to całkiem inna konstrukcja niż taki hurricane.
Jak by to bylon takie proste jak Ci się wydaje to już połowa forum jeździła by przerobionymi hurricane a jego ceny byłyby znacznie wyższe.
Ale kombinuj i przerabiaj,  szykuje się ciekawy serial.
Na koniec nie zapomnij się pochwalić rezultatami i kosztami.
Pozdr.

Maciej K

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1003
Odp: Chellenge huricane 2x20" modyfikacje
« Odpowiedź #2 dnia: Października 08, 2024, 09:28:15 am »

masterbike

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 97
Odp: Chellenge huricane 2x20" modyfikacje
« Odpowiedź #3 dnia: Października 08, 2024, 10:49:07 am »
Założyć fajne błotniki, oświetlenie, umyć, lakier odświeżyć i wystawić za lepsze pieniądze.
Komuś posłuży zgodnie z jego przeznaczeniem.
Dołożyć parę zł i poszukać Low lub High - racera .
Popytać, może Maciej będzie miał coś fajnego.
Tak to szkoda fajny rower męczyć dewastować.

Bulabla

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 115
Odp: Chellenge huricane 2x20" modyfikacje
« Odpowiedź #4 dnia: Października 08, 2024, 11:04:52 am »
Nie mam czasu bo w pracy przy biurku siedzę w excelu  napiszę :  proszę czytać ze zrozumieniem co napisałem ( tak jak strofował mnie Maciej )  . Nie chce najmniejszej dziurki w rowerze zrobić nawet farby ruszać , nigdy go nie zniszczę  . Dałem za rower 750 zł i nie widzę nigdzie zbliżonej nawet  ramy low racera w ? ( w ? nie PLN )     - jeżeli ktoś coś znajdzie to poproszę tu wrzucać . Później cos więcej napiszę

Maciej dziękuje za linki

Bulabla

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 115
Odp: Chellenge huricane 2x20" modyfikacje
« Odpowiedź #5 dnia: Października 08, 2024, 03:32:15 pm »
Mając chile czasu - wracając do link'ów . 1 za dużo nie wnosi /  2 link w rzeczywiści dużo podpowiada . Przede wszystkim że w łatwy i tani sposób da się to do nawet 28"    zmodyfikować - miałem identyczną wizję  . W tym przykładzie został zbudowany cały rower z wahaczem z roweru MTB - jak autor napisał dał 10 PLN .  Jak widać nie jest to ani drogie ani trudne idąc dalej mam nawet taki wahacz / aczkolwiek na sprawnym rowerze i raczej go nie rozbiorę - nie jestem wandalem . Ale pozyskać ze złomu nie ma problemu .

Czyli kontynuując wizje - przód zostaje 20" 406 ( mam koło 451 ale nie chce inwestować w nowy widelec , mam przerobiony z jubilata widelec na 451 ale ta zmiana może mieć mały sens - tym bardziej że bym był zmuszony użyć gorsze niż magura hamulce ,  a tego nie chce - lepiej niech coś hamuje )
Mam zdobyczne koło 28" ( nowoczesne na kasetę nie jest to historyczne koło ze starej szosy - choć takie też mam  ) znalezione na złomie . Więc czemu nie zrobić na 28 " 
Ruszanie/zmiana bomu w obecnej chwili nie ma sensu jest z alu nic na tym nie zyskam  - mierze się z zamiarem zrobienia z włókna węglowego bomu , to dość prosty element ale jeszcze policzę  czy to ma sens .



Tak dla zaspokojenia ciekawości  : zmiany nie kosztowały by mnie teraz absolutnie NIC . Dostałem tyle sprzętu  -  włączając kilka całych rowerów -   od znajomych przez te kilka lat ,  że mam co robić . Może dlatego że jestem dobrym uczynnym kolegą :D

Wieczorem dodam zdj na którym widać przypadłość siedzeń tych poziomów .

Pozdrawiam

klubowy

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 704
Odp: Chellenge huricane 2x20" modyfikacje
« Odpowiedź #6 dnia: Października 08, 2024, 04:01:58 pm »
bulabla, jaka jest obecna waga roweru i do jakiej planujesz go obniżyć?
Ja, nie wiem, co to jest sen.
Przeglądam forum, przez całą noc i dzień
Bo gdy admin wpadnie szał
Skasuje mi to com przeczytać bym chciał...

Bulabla

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 115
Odp: Chellenge huricane 2x20" modyfikacje
« Odpowiedź #7 dnia: Października 08, 2024, 05:19:55 pm »
Bez bagażnika ok 16kg . Nie jestem naiwny by wierzyć że uda się dużo zdjąć.  Pewnie z 2kg to będzie max a może to i dużo.   Na razie będę kontynuował naukę jazdy .

Jacekddd

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 786
Odp: Chellenge huricane 2x20" modyfikacje
« Odpowiedź #8 dnia: Października 08, 2024, 06:02:58 pm »
Powodzenia życzę.
Czy obniżenie ma go przyspieszyć przez poprawę aerodynamiki ?
oraz
czy przewidujesz dalsze dodatki aero w tym rowerze  i ew. jakie jeśli tak ?

Quest XS 20kkm; 11 Podróży 6379Km; Bieganie;
http://www.sports-tracker.com/view_profile/jacekddd

Bulabla

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 115
Odp: Chellenge huricane 2x20" modyfikacje
« Odpowiedź #9 dnia: Października 08, 2024, 06:43:03 pm »
Dziękuję.  Na początek zwarze elementy.  Pomyśle co ma sens lub nie ma sensu zmieniać. Bom może by trochę zdjął   siedzenie z karbonu , tylni wahacz , karbonowy widelec . Ale rewelacji nie będzie tego nie szukam bo i tak tego nie znajdę. Tylnie duze kolo poprawiło by design roweru i uprościło tylni napęd przede wszystkim . Jakoś ten Sachs 3x7 nie przemawia do mnie . Muszę na tym pojeździć.

Jak nauczę się jeździć poważnie kiedyś to zacznę myśleć  od carbonowego tail fairing na cały tyl . Ale to tylko marzenia .  Pewnie zaczął  bym budowę czegoś od zera jak będzie mnie bawiło.  Zobaczymy

astroman

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 80
Odp: Chellenge huricane 2x20" modyfikacje
« Odpowiedź #10 dnia: Października 08, 2024, 09:29:56 pm »
Jak byś chciał przyspieszyć ten rower , to ten wahacz trzeba by raczej na sztywno zamontować, bez amortyzacji. W sumie przy większym kole mogłoby to funkcjonować. Inny wahacz raczej nie będzie pasował pług and play , więc jeśli nie planujesz nic wiercić itp... trzeba będzie jakieś adaptery - przejściówki podrabiać.
Pytanie jak to wszystko wpłynie na geometrię roweru i rozłożenie masy pomiędzy kołami a tym samym na komfort, bezpieczeństwo jazdy i wygląd roweru. Jak chcesz nim jeździć szybciej, wypadałoby aby było bezpiecznie i komfortowo skoro to jednak poziomka.
Szybki rower to nie tylko kwestia ramy ale też osprzętu i odpowiedniego ogumienia.
Warto by też pomyśleć nad kufrem z tyłu i podpytać w tym temacie u Macieja.
Zmienisz koło na inne z tyłu - zmniejszysz sobie zakres przełożeń,. Pewnie jeszcze inne sprawy wynikną w trakcie jak np. prowadzenie łańcucha itd...

astroman

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 80
Odp: Chellenge huricane 2x20" modyfikacje
« Odpowiedź #11 dnia: Października 08, 2024, 09:43:46 pm »
Powodzenia życzę.
Czy obniżenie ma go przyspieszyć przez poprawę aerodynamiki ?
oraz
czy przewidujesz dalsze dodatki aero w tym rowerze  i ew. jakie jeśli tak ?
Obniżenie poprzez zmianę koła na większe???

Maciej K

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1003
Odp: Chellenge huricane 2x20" modyfikacje
« Odpowiedź #12 dnia: Października 09, 2024, 09:52:09 am »
Bulablo...Skoro jest już ustalone, że człowiekiem myślącym i potrafiącym ze zrozumieniem czytać
(zwłaszcza moje  teksty) jesteś, to i tym razem umysł zaangażuj i pomyśl.
Wczoraj puściłeś bąka pisząc, iż o kole 28"  z tyłu myślisz.
Przeczytaj ten link (http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3310.345) dokładnie.
Do końcowych części wątku zwłaszcza.
Zaufaj też konstruktorom Hurricana.
Wstawiając duże koło z tyłu zmienisz geometrię pojazdu.
Może z niego powstać "Koza" jak  osławiony na tym Forum M5. (Ta koza ze strony M5 zniknęła)
Wypionowany widelec bardzo jazdę "unerwowi".
Wiem, że z powodu uwieprzenia (nadwaga, przekarmienie, otyłość) większość Forumowiczów
(z wyj Mikiego11) do swoich wymiarów zewnętrznych wstydzi się przyznać.
Dlatego też trudno jest mi coś sensownie doradzić.
Ale strzelę.
Jeśli ważysz do 75 kg, to z przeróbkami nie szalej tylko trenuj.
Jeśli jest więcej, to wymieniłbym OBA koła. Wtedy pojazd swoją zacną geometrię zachowa.
Duże koła sprawiają rzeczywiście wrażenie, że lżej się jedzie.
ALE....
Z przodu patrząc, to większe koło wyższy "jakby słup" sobą prezentuje.
Czyli większy opór powietrza stawiać musi.
Do większych opon przyklejone powietrze, także z większym impetem do przodu ( w swej górnej części)
jest wyrzucane. Opór.
Dłuższe szprychy także ambitniej powietrze mielą. Opór.
Im wyżej nad drogą tym większe zawirowania powietrza. Opór.
Większe koła, to także większa waga. (no chyba że Carbon)

Poza tym nie wiem jak jest gdzie indziej, ale w Kaliszu upadek z ponad 60cm wysokości
dużo bardziej boli niż upadek z wys np 30cm.
A jak napisał w Quo Vadis... "masterbike" "każdy o swoje dupsko dbać powinien".
Choć sam w wątku (http://forum.poziome.pl/index.php?topic=4588.0)
chęć zakupu Nazca Pioneer wyraził. A to pojazd wysoki raczej.
(Czyli dupa w razie kraksy  boleć będzie).
No, a wywrotka (poślizg) na takim wysokim poziomie, ZWŁASZCZA  z kierownicą podsiodłową,
to prawdziwy RARYTAS.
I każdego szanującego się Poziomaka marzenie.



« Ostatnia zmiana: Października 09, 2024, 09:56:27 am wysłana przez Maciej K »

Bulabla

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 115
Odp: Chellenge huricane 2x20" modyfikacje
« Odpowiedź #13 dnia: Października 09, 2024, 10:16:48 am »
Witam dziękuję za odpowiedzi . Wczoraj w nocy chwilkę poćwiczyłem.  Dochodzę do wniosku że na razie nic nie będę zmieniał.  Do 75 kg niewiele brakuje,  zostanę przy treningu .

Jeżeli w przyszłości bym bawił się z większym kołem - myślę o tylnim głównie  , to przednia część kładł bym w dół tak aby geometrię zachować  , oczywiście inny wahacz tylni . Jest to wykonalnie . Na razie odkładam  .

Tak dla ciekawości wrzuciłem dla samej ciekawości kolo 451 na przód i sie okazuje ze pasuje kilka mm do rury widelca . Pytanie przyszłościowe , problemem w modyfikacji takiej staje się hamulec , zwykły szosowy może spowodować problemy ze skręcaniem czy są jakieś bardziej kompaktowe rozwiązania? Nie napisalem tu o tarczy tylko o wkręcanym na 1 śrubę w widelec .

masterbike

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 97
Odp: Chellenge huricane 2x20" modyfikacje
« Odpowiedź #14 dnia: Października 09, 2024, 12:48:44 pm »
...
Czyli kontynuując wizje
...


Tak dla zaspokojenia ciekawości  : zmiany nie kosztowały by mnie teraz absolutnie NIC . ..
Witamy ponownie wizjonera.
Jackowski to rodzina?
Tak na marginesie, Kolega tak nisko ceni swoją pracę?
Godziny poświęcone tworzeniu tej wariacji warte są dla kolegi absolutne nic? No chyba że efekty warte będą również absolutne nic.
Wolałbym już w tym czasie wziąć parę nadgodzin lub inną dodatkową robotę a zarobione w ten sposób pieniądze przeznaczyć na zakup Lowracera.
To już wolałbym