Rada tomo jest słuszna, tyle że optima stinger raczej nie pozwoli na tyle wypionować fotela, więc raczej staraj się odkleić plecy od oparcia i odrobinę balansować ciałem w początkowej fazie jazdy.
Możesz pomóc sobie jedną nogą, potraktuj ją trochę jak przeciwwagę zanim postawisz ją na pedale. Na poziomce równowagę utrzymuje się nie balansem ciała, jak to ma miejsce na klasycznym rowerze ale ruchami kierownicy.Do nauki jazdy najlepiej nadaje się jakis prosty model poziomki na przykład sparta icarus, możesz ją zobaczyć na mojej stronie: rowerpoziomy.pl. Ma pionową wysoką kierownicę i prawie pionowy fotel. Tyle, że taka poziomka szybko się nudzi i po 500 kilometrach zaczyna się szukać nowych wrażeń
i nowego roweru. :-) Z U-barem daj sobie spokój, wszystkie kierownice mają swoje wady i zalety a U-bar tych drugich ma najmniej. Za to moim zdaniem najwięcej zalet ma kierownica podsiodłowa, niezastąpiona w podjazdach,
najlepsza w turystyce i w miescie, z kolei nie nadaje się do sportu. Powodzenia!