Autor Wątek: budowa roweru typu fwd mbb  (Przeczytany 21104 razy)

roroch

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 157
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 09, 2019, 11:47:22 pm »
...cos gotowego, nie będzie problemu ze spawaniem i kątami przedniego widelca. Nie ma co wyważać otwartych drzwi, lepiej skupić się na "fizyce roweru poziomego", a wszystko na ten temat masz tu: http://www.recumbentcycling.org/

I tak btw. mam kilka rowerów poziomych, w tym i wy

roroch

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 157
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 09, 2019, 11:52:38 pm »
...w tym i wyscigówkę lowracera (optima baron), przetestowałem tych kilka rowerów osobiscie i stąd wiem, że high racer na maksymalnie dużych kołach (28, a nawet 29) będzie wyborem optymalnym.  Inna sprawa, czy uda ci się nabyć cos takiego a jesli już to w jakiej cenie.

Pozdrawiam, R.

roroch

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 157
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 09, 2019, 11:57:55 pm »
Zapomniałem dodać, że ja zadowoliłem się w tej kwestii low racer'em, bo są po prostu łatwiej dostępne niż high racery i w związku z tym tańsze.

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 13, 2019, 09:46:20 am »
Z tym "taniej" to bym polemizował. Ramę da się pospawać ze stali za parę groszy, późniejsza zmiana geometrii nie sprawia problemów, a jak ustalisz pasującą geometrię, to można zrobić lżej\lepiej.

roroch

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 157
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 13, 2019, 07:11:10 pm »
Mam do tego podejscie praktyczne. Chcę mieć rower jak najszybciej, możliwie tanio i dobrej jakosci. Te dwa ostatnie wymagania nie zawsze idą w parze ale się zdarza, że ktos chce szybko pozbyć się czegos. 
I tak własnie kupiłem mojego barona (optimę) w Holandii za 270 EUR. Własciciel próbował sprzedać go przez jakis czas. Sprzedawca zdawał sobie sprawę, że Lowracery nie są tak praktyczne jak inne rodzaje poziomek i sprzedają się powoli,
a on nie chciał czekać tylko się go pozbyć . Wymieniona tu cena nie jest wygórowana, raczej nie da się wyspawać a potem wyposażyć tak sprawdzonej konstrukcji jak optima baron. Cudów nie ma i tyle w temacie.

Maciej K

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 729
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 14, 2019, 08:33:22 am »
Na stronie rowerpoziomy.pl jest pokazany Lowrider Baron.
Wygląda na mało używany. Posiada kufer (mojej produkcji.Jest na str.Novosport.de) za 525 Eu.
Koła karbonowe (były na tej stronie kilka lat temu) robione w Szczecinie kosztowały po ok. 500 Eu każde.
Sam rower na standardowych kołach 10 lat temu kosztował ok. 1500 Eu.
Dodając wszystko wychodzi suma ponad 3 tys. Eu.
A Ty roroch piszesz że kupiłeś to cudo za 270 Eu. Cud???

roroch

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 157
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 14, 2019, 02:54:59 pm »
Macieju, dziękuję, że doceniłe

roroch

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 157
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 14, 2019, 03:28:32 pm »
...doceniłes moją pracę włożoną w barona. Rower jest odrestaurowany, wymieniłem linki, klocki, dałem do pomalowania kufer, całosć doczysciłem i oprócz wymienionej kwoty w poprzednich postach
włożyłem jeszcze 300 zł.  Aaaa, zawiera ona jeszcze licznik. :) Napędu nie zmieniałem, bo był w dobrym stanie i trochę jeszcze wytrzyma. Dodam, że od tego samego sprzedawcy kupiłem jeszcze w transakcji wiązanej 4 letni nazca paseo
z podsiodłową kierownicą, hydraulicznymi hamulcami tarczowymi, karbonowym widelcem mex (pojazd praktycznie bez sladów użytkowania) za 400 EUR. Holenderski sprzedawca cieszył się, że jego poziomki trafiają w dobre ręce i do każdego
roweru dorzucił mi materacyki venisit, oraz 2 x 2 komplety pedałów spd i speedplay frog (titanium), przy czym nie zapomniał o bloczkach do butów. Po rowery pojechałem samochodem do Rotterdamu. No więc dolicz do tego koszty paliwa
na trasie Szczecin-Rotterdam-Szczecin. Nie wiem, czy cię to zainteresuje ale mój ulubiony rower flevobike (fwd,mbb) kosztował mnie 450 zł. Oprócz kasety do (dual drive 3x7) za 65 zł nic w nie wymieniałem.  No i na koniec, zaufaj czasem ludziom,
zamiast od razu zarzucać im kłamstwo.


roroch

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 157
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 14, 2019, 04:25:26 pm »
I jeszcze jedno Macieju, nie miałem pojęcia, że posiadam holendersko-polską poziomkę, tym bardziej będę ją za to cenił, dzięki za tę wiadomosć. :-)

Maciej K

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 729
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 15, 2019, 08:03:46 am »
" No i na koniec, zaufaj czasem ludziom,
zamiast od razu zarzucać im kłamstwo".

Czytaj Brachu uważnie.
Nie zarzuciłem Ci kłamstwa, a raczej zasugerowałem, że rower mógł z dymu (kradziony) pochodzić.
Ale skoro wyjaśniłeś, że jego świetny wygląd, to efekt Twojej pracy no to jest o.k.
Jak wcześniej wspomniałem te na zdjęciu prezentowane koła karbonowe były piekielnie drogie.
Razem ponad 1000 Eu.
Jeśli z tymi kołami pojazd za takie grosze poszedł, to by znaczyło,
że są dość mocno wyjeżdżone (Jak wyglądają powierzchnie boczne i czy są mocno od hamulców wytarte?). Chyba, że sprzedający nie wiedział jaki skarb posiada.
Te koła pod wzgl. aerodynamicznym są najlepsze w świecie. Szanuj.
Aha! Siodło też z mojej firmy pochodzi.
A po godzinie szukania w notatkach znalazłem!
Wykonawcą kół był Jarosław Zieliński. Firma Expert.
Kufer mógł być zharatany od wywrotek. Co przy jednośladach jest dość częste.



roroch

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 157
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 15, 2019, 09:42:19 am »
Macieju, dzięki za info. na temat producenta kół. Firma musiała działać  dawno, bo nawet trudno ją wygooglować.
Co do kół, to rower ma dwa komplety, fabryczne i karbonowe. Jako, że poprzedni własciciel uważał rower za niepraktyczny w codziennym użytkowaniu (ja też tak twierdzę),
to na zwykle zamiejskie wypady używał fabrycznych a tylko okazjonalnie zakładał karbony. Przednie koło ma hamulec tarczowy z tyłu jest szosowy, tyle że ciężar hamowania spoczywa
na przodzie, więc tył też jest w bardzo dobrym stanie. Rzeczywiscie kufer był po szlifach i miał w 2 miejscach żelkot zdarty do tkaniny ale nie był popękany i po renowacji wygląda jak nowy.
Ja jeżdżę na karbonach, używam barona okazjonalnie, wywożę rower autem do Niemiec na takie fajne długie odcinki
 

roroch

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 157
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 15, 2019, 09:46:23 am »
... scieżek rowerowych, gdzie rzeczywiscie baron sprawia radochę. Mamy też w Szczecinie tor kolarski. Tej zimy chcę tam trochę potrenować. Ale jak już pisałem nie jest sportowcem a turystą i zwolennikiem zastępowania auta rowerem kiedy tylko się da.

Bulabla

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 86
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 09, 2020, 10:18:31 am »
Witam - jako że  zapał nie zmalał , będę kontynuował projekt .  Cały czas zbieram materiały : wiedza i złom  :) .
Nie chce zaśmiecać innych tematów wiec kontynuuję tutaj . Pytanie :
Czy posiada ktos z forum wzór  fotelika ,rysunek - moze byc w cadwskich formatach  . Chodzi mi o wymiary fotelika . Chce wykonac coś prostego do testow . Dziękuję  i pozdrawiam

MyIden

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 33
  • Płock
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 09, 2020, 11:43:58 am »
Jeśli cię interesuje ... zrysowałem do rzutu płaskiego stary fotelik flevo - żeby ładnie piankę wyciąć ... jak chcesz przypomnij mi się wieczorem to Ci podeślę.
( z krzywiznami model 3D poszukaj -> " recumbent seat 3D model " )
Phoenix - MBB flevobike ;)

Bulabla

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 86
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 24, 2020, 11:19:59 pm »
Witam - interesuje mnie jaki kąt "powinien" być między rurą suportu a siedzeniem w rowerze poziomym - rys.1 - przykład z cruzbik'a   . Spotyka się różne  wartości wartości w - i + .  W jednym z francuskich opisów rys.2  znalazłem , że wartość może oscylować od -10 ° do 13 ° - jeżeli dobrze tłumaczę kąt w "-" ułatwia jazdę w górach , w +" mniejszy komfort ? .  Jaki wg was to ma wpływ na jazdę  na rowerze ?  .  dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam .

rys.1

rys.2