forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: Bulabla w Czerwiec 27, 2019, 12:22:18 am

Tytuł: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: Bulabla w Czerwiec 27, 2019, 12:22:18 am
Witam - jestem zainteresowany budową roweru typu fwd mbb - cos ala cruzbike  .  Ogólnie na początku myślałem o low racerze ala M5 jednak teraz  skupiam uwagę na FWD  . Aby rozwiać moje wątpliwości to  poproszę o podpowiedzi na następujące pytania :
1. Jakie pułapki kryje taki układ - plusy /minusy konstrukcji .
2. Często spotykam się z konstrukcjami o różnych rozmiarach koła napędowego : Cruzbike 26/28" , sokol 26" , zockra 20/24" ? . Jaki wpływ ma rozmiar koła napędowego  na prędkość ?( układzie FWD)  ( Może słabo szukałem ale nie trafiłem na sensowną odpowiedź ) 

Z góry dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: DeVilio w Czerwiec 27, 2019, 10:06:22 am
FWD - na piasku poślizg masz zapewniony, czasami na betonie jak depniesz też palisz gumę, mam flevo racer. Jak masz opiaszczoną górkę jakąś to można mieć problem z podjazdem poza tym dla mnie FWD bez kilometra łańcucha to jest jedyne wyjście w poziomce (no chyba że ktoś leci jakimś wałem kardana czy czymś :D).

Wcześniej miałem zwykłe flevo na kołach 20 cali - mordęga, teraz na racer mam 28 cali i średnia przelotowa prędkość to jakieś 30 - 35km/h jak droga dobra i bez świateł :P W mojej ocenie duże koło napędowe przednie - jest spoko o ile tylne masz równie duże :D możesz kombinować tył 28 przód 26 ale po co, więcej problemów różnic itd. Daj sobie dwa 28 cali i spokój.
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: Mikrobi w Czerwiec 27, 2019, 10:12:06 am
Zgadzam się, też mam flevo, z prądem. Proponuję nawet rozważyć koła 29 - zrobił się z nich popularny standard, lepiej wybiorą nierówności, łatwiej i opony i dętki.
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Czerwiec 27, 2019, 10:30:49 pm
Jeśli FWD to podoba mi się zox https://www.zoxbikes.com/zox-28/#iLightbox[gallery-1]/11 proste i piękne ja jednak wolał bym wersje z amortyzacja tyłu.
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: Bulabla w Czerwiec 28, 2019, 12:06:45 am
Witam - zastanawiało mnie zawsze jak w rowerze podobnym do zox28  wygląda skręt koła . Czy skręt w takim przypadku jest mocno ograniczony ? 

Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: DeVilio w Czerwiec 28, 2019, 09:41:31 am
@Mikrobi - masz może jakieś fotki swojego flevacza?
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: Mikrobi w Czerwiec 28, 2019, 01:38:22 pm
Dużo, zwykle bez obsady 8), bez prądu to np.:
(https://prtsc.pl/images/BatBike_1.jpg)
Z prądem, bateria chowana jest pod górną torbą sakw:
(https://prtsc.pl/images/Bat_eBike_3.jpg)
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Czerwiec 28, 2019, 02:32:27 pm
Witam - zastanawiało mnie zawsze jak w rowerze podobnym do zox28  wygląda skręt koła . Czy skręt w takim przypadku jest mocno ograniczony ?
W zox jest trochę źle zamocowane kółko powrotne czyli te mniejsze to ogranicza tochę skrent,  kółko powrotne powinno wisieć na obrotowym zaczepie wtedy kółko poddaje się i łańcuch nie spada.
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: Mikrobi w Czerwiec 28, 2019, 02:48:09 pm
I stąd właśnie poszło moje zainteresowanie flevo: mechanicznie dopracowany skręt, oporo-powrotnik z gumy przy przegubie (do wymiany co rok lub dwa), a łańcuch idzie w naturalny sposób.
Prawda też że trzeba balansować ciałem w inny sposób.
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: DeVilio w Czerwiec 28, 2019, 04:32:03 pm
No i nikt roweru nie ukradnie bo nie da się na niego po prostu pierwszy raz wsiąść i odjechać, można co najwyżej zaliczyć śmieszną glebę :D
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: Bulabla w Czerwiec 30, 2019, 11:44:35 pm
Witam , dziękuje za odpowiedzi . Chciałbym wrócić do pytania - jak wygląda skręt w rowerze FWD ze stałym bomen ( jeżeli można tak powiedzieć  - w porównaniu do mBB - "cruzopodobnych" )   . Czy w czasie skręcania nie ma możliwości ze łańcuch może spadać - wydaje się że "przeko" może być ogromny. Jakoś tego nie widzę  .  Dodaje zdjęcie

(https://images91.fotosik.pl/210/5db2b95f780e3d3am.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5db2b95f780e3d3a)

 Pozdrawiam

Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Czerwiec 30, 2019, 11:50:16 pm


(https://www.toxy.de/photos/de/faszination/galerie/toxy_liegerad_ud.zr-d_roll_right.3.jpg)
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: osesku w Lipiec 01, 2019, 11:35:34 pm
No i nikt roweru nie ukradnie bo nie da się na niego po prostu pierwszy raz wsiąść i odjechać, można co najwyżej zaliczyć śmieszną glebę :D
Prawie nikt ;)...

Tak jak koledzy, mogę potwierdzić doświadczenia z Flevo Racer.
Wielkość kół, wpływa bardziej na komfort i zasięg, niż szybkość.
Pewnie nie dla każdego to zaleta, ale Flevo można ruszać bez trzymania kierownicy, co w konstrukcjach ze sztywnym bomem raczej nie udaje się.
Prosty układ napędu, zwykła długość łańcucha, brak obciążenia rąk i przenoszenia sił przez cały korpus ciała - zalety. Do tego, przy przekładni w piaście, można pokusić się o napęd paskowy.
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: DeVilio w Lipiec 02, 2019, 09:53:49 am
Osesku - nikt jeszcze na moim flevo zwykłym i później racer od pierwszego wsiadu nie odjechał :D Wszystkie zalety jakie wymieniłeś - święta racja.
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: osesku w Lipiec 02, 2019, 02:23:48 pm
DeVilio - Tu dochodzimy do wad konstrukcji typu Flevo. Trudno wsiąść i pojechać, nawet jak już się jeździ na innych poziomych.
Koledze bardzo przeszkadzało, że nie ma w tym rowerze kierownicy przed sobą, zdecydował się na Cruzbike. Właściwie, tu kiera nie skręca - przyzwyczajenie się do tego ułatwia jazdę. Oś skrętu jest w połowie ramy - spora bezwładność, więc nie pomachamy w lewo i prawo kierownicą tak szybko jak w każdym innym rowerze. Taki rower dobrze spisuje się w trasach, a trudniej zawrócić gdy ciasno.
Utrata przyczepności kół od nawierzchni przeważnie zrzuca z roweru. Jazda polnymi/leśnymi drogami z luźnym piachem jest kiepska.
Jadąc, stopy muszą być cały czas na pedałach. Zsunięcie jednej (np.: nagły silny wstrząs) przeważnie kończy się niezamierzonym skrętem i awaryjnym zatrzymaniem (ale nie ryzykuję z SPD itp.)
Przy prędkości około 60 km/h (zjazd z góry) wolę nie "dokładać do pieca" - rower dostaje lekkiego węża z każdym za silnym naciśnięciem na korby - wpływ techniki pedałowania. (Bez pedałowania zjeżdża się spoko).
Regularnie poprawiam naciąg łańcucha (nie mam przerzutki i napinacza) - być może boom ulega ugięciu lub aż tak dewastuję łańcuch ;).
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: DeVilio w Lipiec 03, 2019, 10:08:15 am
Owszem, wady są, ale dla mnie zalety tego roweru niwelują wady, jazda z prędkościami 50+ i tak podczas normalnej jazdy jest może 2% całości więc dla mnie żadna strata. Łącznie zaliczyłem dwie poważniejsze gleby na flevo (nie licząc sytuacji gdy mnie samochód potrącił z jego winy), pierwsza gleba podczas trzeciego dnia jazdy flevaczem (małym, nie racer) - z górki mnie zarzuciło, straciłem panowanie nad rowerem i gleba, od tamtej pory druga gleba - koło na śliskiej i suchej nawierzchni (pewnie olej rozlany czy coś) ślizgnęło się, skutkiem czego wywaliło mnie w drugą stronę i gleba, ale typ na pionie tuż za mną zrobił to samo wiec nie wiem czy to kwestia wady flevo konkretnie.

Po zrobieniu ponad 100km jednego dnia pod koniec jeszcze się z kumplem ścigałem (kumpel na pionie) więc oszczędność energii na flevaczu jest potężna, czuję że pomimo że nie mam jakiejś super kondycji - we właściwych warunkach spokojnie 200km jest w moim zasięgu jednego dnia.

Może za jakiś czas uda się pchnąć projekt FAT flevo do przodu w końcu i będą dostępne ramy na sell do samodzielnej konstrukcji, ale o tym później.
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Lipiec 05, 2019, 11:36:50 pm
czuję się wzywany :) pierwszy poziom cruzbike zrobił u mnie 6-7 tyś km , potem był swb i znów mam cruza. Bolączki tego są wyżej opisane - ale powiem szczerze tm bardziej nowym - Pomyślicie dobrze nad hakami pod prawidłowym kątem ;D założenie koła z przodu wymaga użycia 3 rąk ;D. Chodzi o to  że normalnie we widelcu i ramie się NAKŁADA ramę na oś , u mnie haki są równolegle do podłoża przez co lubi wypadać jak słabo dokręcone - jak się z tym uporasz to świat cruza stoi otworem . Kolejny minus to brak przedniej amortyzacji, o ile w swb itp kupisz wideł na 20 cali , powietrzne nawet są , to w cruzie niestety koło napędowe jest sztywne :P. Moje cruzy stawiają wiele do życzenia, ze względu iż dobrze jest mieć dostęp do spawarki itp. te robione z ram mają trochę wad ... A tak ogółem to jazda na cruzie ( skecanie nogami ) sprawia wiele radości. Z minusów co jedynie to brak dobrych używek - 90% rynku w poziomym świecie to tylnonapędówki :)
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: Bulabla w Lipiec 06, 2019, 12:53:04 am
Witam - dziękuje za odpowiedzi . Chciałbym temat konstrukcji flevo reacera zamknąć . Chodzi mi o inne konstrukcje . Może zadam inaczej pytania . Ogólnie interesuje mnie rower do szybkiej jazdy stąd taki kierunek pytań .

- czy FWD rower zbudowany na kołach 20" i 26" (dodaje zdjecie ) , może być tak szybki jak np M5 low racer ?  Czy tak małe koło napędowe nie będzie miało negatywnego wpływu na efektywność pedałowania/ szybkosc ? czy ktoś budował coś podobnego ?  ( trafiłem gdzies na forum że wlasnie ten rower wygrywal jakiejs wyscigi - ogólnie fwd wiodły prym :) ) 
(https://images89.fotosik.pl/212/75230b1ee6f501cfmed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/75230b1ee6f501cf)

pozdrawiam


Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Lipiec 06, 2019, 09:35:56 pm
małe koło to potrzeba dużego blatu na przodzie 65-80t o ile takowe znajdziesz. byś musiał policzyć na jakiś kalkulatorze jakie prędkości przy jakiej kadencji Cię interesują. Zamiast pchać się na głębokie morze, zrób sobie coś 2x26 powiedzmy około 50-55cm nad ziemia, pojeździj i życie zweryfikuje co dalej. Bo to że załóżmy zrobisz sobie szybkiego low racera to nie znaczy ze wisądziesz i od razu pojedziesz 35+ :) pająk_gdynia miał zoxa na 20-stce z przodu, jeśli zagląda to może się coś wypowie - aczkolwiek licz się z tym że mocne depnięcie na starcie bez doświadczenia to będzie wężk w lewo i prawo. Na cruzie trzeba troche pojeździć by go " opanować "
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: darznur w Lipiec 10, 2019, 01:58:50 pm
Witam, to co napisał Danielasty & Co to wszystko się zgadza. Ponieważ zrobiłem "parę" rowerów cruzbike (24x24, 28x28, 26x26, 20x20) to dodam tak od siebie jeszcze jeden ważny - dla początkującego - fakt. Im bardziej położysz fotel tym trudniej opanować  maszynę. I odwrotnie , im bardziej pionowo tym łatwiej.
Dla mnie osobiście cruzbike jest SUPER i mi bardzo pasuje.
Każdy ma swoją drogę i swój wybór.

p.s. a masz gdzie jeździć takim rowerem?? jak tak to spoko, jak nie to ...słabo. Transport autem, do trasy docelowej, bywa "utrudniony" :)
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: Bart07 w Lipiec 11, 2019, 11:24:47 am
małe koło to potrzeba dużego blatu na przodzie 65-80t o ile takowe znajdziesz.
Bez problemu samemu można narysować, a wytną na ploterze wodnym. Tarcza 62 /66 (owal) nie wygląda monstrualnie.
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Lipiec 11, 2019, 12:09:55 pm
Teraz to nawet nie opłaca się wycinać, dostępność takich blatów jest dużo większa niż kilka czy kilkanaście lat temu.
Np tu: https://www.aliexpress.com/item/32938837526.html
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Lipiec 11, 2019, 11:23:24 pm
tak, ale pytanie kto jakie ma koszta i możliwości :) jak na razie padają pytania co do konstrukcji - mój pierwszy cruz w tzw beta test wyszedł w 40zł , a ogółem wyszło jakieś 200.... tyle ile ten 1 blat kosztuje - wyda kase, okaże się że nie to i za bardzo nie ma co z tym zrobić później. Bo jak ja szukam ciekawego cruza do sprzedania to nikt własnie tym nie handluje :)
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: Bart07 w Lipiec 12, 2019, 07:41:25 am
Dlatego proponowałem wycięcie blatu. Nierdzewka 2mm, owal z osłoną - 100 zł. Sama zębatka 60 zł (przy zębatce dłużej pracuje maszyna) 5 do 10 razy taniej niż u Chińczyka (ceny z zeszłego roku, jak robiłem dla siebie). Po wycięciu trzeba tylko naostrzyć zęby w płaszczyźnie tarczy. Robota na 30 minut.

Moja zębatka pracuje z dualdrive więc na 3 biegu można przyjąć, że ma 82 zęby (koło 20', dla kadencji 90 RPM - 60km/h) Powyżej 50km/h musiałbym mieć chyba kask z szybą lub gogle. Oczy mi łzawią tak, że przestaję widzieć.

Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: Bulabla w Lipiec 12, 2019, 11:44:20 am
Witam dziekuje za podpowiedzi - w odpowiedzi na 1 z pytan to wydaje mi sie ze mam gdzie jezdzic , wychodze z domu i jade . na zwyklym rowerze zazwyczaj robie mala petle wokół miejscowości 35km praktycznie bez wozów. jedyny problem ze teren nizinny , gorki tez sa .

Obecnie zbieram material na rower . mam juz 2 ramy mtb . ukraine , szosowy batavus pordzewiala rama crmo ale kola w miare - ogolnie rower skladak . Ogolnie jestem daleki od tego by cos niszczyc wiec gleboko sie zastanowie zanim cos potne . Mam jeszcze z 10m rurek 28x1.5
Oczywiscie mam zamiar zbudowac rower za 0 na razie nic w ten interes nie wsadzilem .

Dziekuje za podpowiedzi z duzym blatem. Wspolpracuje z różnymi firmami mysle ze w przyszlosci kogos znajde do wykonania czegos podobnego , na razie zostane z tym co mam

Pytanie czy jest sens robienia pośredniej zebatki , czyli korba napedza wolnobieg/kasete  ktora posredniczy w napedzaniu kolejnego wolnobiegu juz na kole np 14z. Jak mi sie wydaje mamy juz wieksze przelozenia . Rozwiazanie z roweru hachi . pozdrawiam


 

Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: Bulabla w Wrzesień 02, 2019, 01:34:30 pm
Witam jestem w trakcie obmyslania prototypu . Szkoda ze nikt nie ma czasu odpisać na jedno z moich pytań ,a   jest czas aby kłócić się o jedno stwierdzenie w innym temacie tak naprawde o niczym . Moze to jest forum tylko posiadaczy rowerow poziomych a nie wybitnych konstruktorow .
Idąc za podpowiedzia 1 z forumowiczów przenoszę pytanie z wątku z " grochu z kapustą " do swojej zupy :
Czy można spawać różne rodzaje stali chodzi o cr-mo ze zwykłą węglowa . Pytanie dla tych co robili cos podobnego 
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Wrzesień 02, 2019, 01:39:44 pm
Jak najbardziej spawa się TIGiem i lutuje mosiądzem różne gatunki stali.
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: MyIden w Wrzesień 02, 2019, 02:53:29 pm
Jak kolega wspominał TIG i lutowanie - jednak ja polecił bym lutowanie - generalnie ramy crmo są lutowane ... do tego bardzo przydają się mufki / lub inne elementy łączące usztywniające wspomagające.
TIG też można, jednak dla cienkich rurek jakie w rowerach występują to jest misterna robota - trzeba mieć super rękę żeby to zrobić ładnie, do tego w przypadku TIG-a łączysz 2 rodzaje stali - trzeba by technologicznie sprawdzić czy nie będzie tendencji do pękania ( tego nie wiem )   

Jak swojego flevo skracałem to właśnie TIGIEM połączyłem ramę - później kątówka + listek i nic nie widać.  ( zaznaczam że wprawy wielkiej nie mam )

A Propo zębatek wycinanych na laserze .. @Bart07 - masz zdjęcie naostrzonej po laserze ? / ostrzyłeś ręcznie ? czy jakiś patent ? mam wyciętą z SS304 zębatkę 65z jednak na surowo to się nie da jeździć .. a nie chciał bym polecieć zbyt mocno ... na Flevo to już i tak przedni blat wygląda jak piła od krajzegi - jeszcze brakuje żeby w kogoś tym wjechać - "POLSKA masakra piłą mechaniczną 4" ;P
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: Bart07 w Wrzesień 06, 2019, 02:25:08 pm
Moje zębatki były wycinane wodą. Też z nierdzewki, ale nie wiem jakiej.

Ostrzyłem "na oko" brutalnie na szlifierce (na ostro - wierzchołek o zerowej grubości). Zębatkę pod siodło musiałem zmniejszyć (długość zębów) i też traktowałem bodajże szlifierką kątową. dla wygody można pomalować krawędź czarnym mazakiem, wtedy lepiej widać co się robi. Czas około 5s na ząb delikatnie dociskając. Myślę, że jakość i precyzja ostrzenia dla układania się łańcucha nie ma większego znaczenia. Krótsze zęby łatwiej układają się pod łańcuchem. Kółko pod siodłem ma zęby prawie jak kółko prowadzące zębatkę.

Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: roroch w Wrzesień 10, 2019, 12:42:39 am
Czesć,

Jesli zależy ci na wyscigowej poziomce, to potrzebujesz high racera  na możliwie dużych kołach. Odradzam samodzielne wykonanie ramy. Taniej i efektywniej kupić co
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: roroch w Wrzesień 10, 2019, 12:47:22 am
...cos gotowego, nie będzie problemu ze spawaniem i kątami przedniego widelca. Nie ma co wyważać otwartych drzwi, lepiej skupić się na "fizyce roweru poziomego", a wszystko na ten temat masz tu: http://www.recumbentcycling.org/

I tak btw. mam kilka rowerów poziomych, w tym i wy
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: roroch w Wrzesień 10, 2019, 12:52:38 am
...w tym i wyscigówkę lowracera (optima baron), przetestowałem tych kilka rowerów osobiscie i stąd wiem, że high racer na maksymalnie dużych kołach (28, a nawet 29) będzie wyborem optymalnym.  Inna sprawa, czy uda ci się nabyć cos takiego a jesli już to w jakiej cenie.

Pozdrawiam, R.
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: roroch w Wrzesień 10, 2019, 12:57:55 am
Zapomniałem dodać, że ja zadowoliłem się w tej kwestii low racer'em, bo są po prostu łatwiej dostępne niż high racery i w związku z tym tańsze.
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: tomo w Wrzesień 13, 2019, 10:46:20 am
Z tym "taniej" to bym polemizował. Ramę da się pospawać ze stali za parę groszy, późniejsza zmiana geometrii nie sprawia problemów, a jak ustalisz pasującą geometrię, to można zrobić lżej\lepiej.
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: roroch w Wrzesień 13, 2019, 08:11:10 pm
Mam do tego podejscie praktyczne. Chcę mieć rower jak najszybciej, możliwie tanio i dobrej jakosci. Te dwa ostatnie wymagania nie zawsze idą w parze ale się zdarza, że ktos chce szybko pozbyć się czegos. 
I tak własnie kupiłem mojego barona (optimę) w Holandii za 270 EUR. Własciciel próbował sprzedać go przez jakis czas. Sprzedawca zdawał sobie sprawę, że Lowracery nie są tak praktyczne jak inne rodzaje poziomek i sprzedają się powoli,
a on nie chciał czekać tylko się go pozbyć . Wymieniona tu cena nie jest wygórowana, raczej nie da się wyspawać a potem wyposażyć tak sprawdzonej konstrukcji jak optima baron. Cudów nie ma i tyle w temacie.
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: Maciej K w Wrzesień 14, 2019, 09:33:22 am
Na stronie rowerpoziomy.pl jest pokazany Lowrider Baron.
Wygląda na mało używany. Posiada kufer (mojej produkcji.Jest na str.Novosport.de) za 525 Eu.
Koła karbonowe (były na tej stronie kilka lat temu) robione w Szczecinie kosztowały po ok. 500 Eu każde.
Sam rower na standardowych kołach 10 lat temu kosztował ok. 1500 Eu.
Dodając wszystko wychodzi suma ponad 3 tys. Eu.
A Ty roroch piszesz że kupiłeś to cudo za 270 Eu. Cud???
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: roroch w Wrzesień 14, 2019, 03:54:59 pm
Macieju, dziękuję, że doceniłe
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: roroch w Wrzesień 14, 2019, 04:28:32 pm
...doceniłes moją pracę włożoną w barona. Rower jest odrestaurowany, wymieniłem linki, klocki, dałem do pomalowania kufer, całosć doczysciłem i oprócz wymienionej kwoty w poprzednich postach
włożyłem jeszcze 300 zł.  Aaaa, zawiera ona jeszcze licznik. :) Napędu nie zmieniałem, bo był w dobrym stanie i trochę jeszcze wytrzyma. Dodam, że od tego samego sprzedawcy kupiłem jeszcze w transakcji wiązanej 4 letni nazca paseo
z podsiodłową kierownicą, hydraulicznymi hamulcami tarczowymi, karbonowym widelcem mex (pojazd praktycznie bez sladów użytkowania) za 400 EUR. Holenderski sprzedawca cieszył się, że jego poziomki trafiają w dobre ręce i do każdego
roweru dorzucił mi materacyki venisit, oraz 2 x 2 komplety pedałów spd i speedplay frog (titanium), przy czym nie zapomniał o bloczkach do butów. Po rowery pojechałem samochodem do Rotterdamu. No więc dolicz do tego koszty paliwa
na trasie Szczecin-Rotterdam-Szczecin. Nie wiem, czy cię to zainteresuje ale mój ulubiony rower flevobike (fwd,mbb) kosztował mnie 450 zł. Oprócz kasety do (dual drive 3x7) za 65 zł nic w nie wymieniałem.  No i na koniec, zaufaj czasem ludziom,
zamiast od razu zarzucać im kłamstwo.

Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: roroch w Wrzesień 14, 2019, 05:25:26 pm
I jeszcze jedno Macieju, nie miałem pojęcia, że posiadam holendersko-polską poziomkę, tym bardziej będę ją za to cenił, dzięki za tę wiadomosć. :-)
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: Maciej K w Wrzesień 15, 2019, 09:03:46 am
" No i na koniec, zaufaj czasem ludziom,
zamiast od razu zarzucać im kłamstwo".

Czytaj Brachu uważnie.
Nie zarzuciłem Ci kłamstwa, a raczej zasugerowałem, że rower mógł z dymu (kradziony) pochodzić.
Ale skoro wyjaśniłeś, że jego świetny wygląd, to efekt Twojej pracy no to jest o.k.
Jak wcześniej wspomniałem te na zdjęciu prezentowane koła karbonowe były piekielnie drogie.
Razem ponad 1000 Eu.
Jeśli z tymi kołami pojazd za takie grosze poszedł, to by znaczyło,
że są dość mocno wyjeżdżone (Jak wyglądają powierzchnie boczne i czy są mocno od hamulców wytarte?). Chyba, że sprzedający nie wiedział jaki skarb posiada.
Te koła pod wzgl. aerodynamicznym są najlepsze w świecie. Szanuj.
Aha! Siodło też z mojej firmy pochodzi.
A po godzinie szukania w notatkach znalazłem!
Wykonawcą kół był Jarosław Zieliński. Firma Expert.
Kufer mógł być zharatany od wywrotek. Co przy jednośladach jest dość częste.


Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: roroch w Wrzesień 15, 2019, 10:42:19 am
Macieju, dzięki za info. na temat producenta kół. Firma musiała działać  dawno, bo nawet trudno ją wygooglować.
Co do kół, to rower ma dwa komplety, fabryczne i karbonowe. Jako, że poprzedni własciciel uważał rower za niepraktyczny w codziennym użytkowaniu (ja też tak twierdzę),
to na zwykle zamiejskie wypady używał fabrycznych a tylko okazjonalnie zakładał karbony. Przednie koło ma hamulec tarczowy z tyłu jest szosowy, tyle że ciężar hamowania spoczywa
na przodzie, więc tył też jest w bardzo dobrym stanie. Rzeczywiscie kufer był po szlifach i miał w 2 miejscach żelkot zdarty do tkaniny ale nie był popękany i po renowacji wygląda jak nowy.
Ja jeżdżę na karbonach, używam barona okazjonalnie, wywożę rower autem do Niemiec na takie fajne długie odcinki
 
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: roroch w Wrzesień 15, 2019, 10:46:23 am
... scieżek rowerowych, gdzie rzeczywiscie baron sprawia radochę. Mamy też w Szczecinie tor kolarski. Tej zimy chcę tam trochę potrenować. Ale jak już pisałem nie jest sportowcem a turystą i zwolennikiem zastępowania auta rowerem kiedy tylko się da.
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: Bulabla w Marzec 09, 2020, 10:18:31 am
Witam - jako że  zapał nie zmalał , będę kontynuował projekt .  Cały czas zbieram materiały : wiedza i złom  :) .
Nie chce zaśmiecać innych tematów wiec kontynuuję tutaj . Pytanie :
Czy posiada ktos z forum wzór  fotelika ,rysunek - moze byc w cadwskich formatach  . Chodzi mi o wymiary fotelika . Chce wykonac coś prostego do testow . Dziękuję  i pozdrawiam
Tytuł: Odp: budowa roweru typu fwd mbb
Wiadomość wysłana przez: MyIden w Marzec 09, 2020, 11:43:58 am
Jeśli cię interesuje ... zrysowałem do rzutu płaskiego stary fotelik flevo - żeby ładnie piankę wyciąć ... jak chcesz przypomnij mi się wieczorem to Ci podeślę.
( z krzywiznami model 3D poszukaj -> " recumbent seat 3D model " )