Autor Wątek: budowa roweru typu fwd mbb  (Przeczytany 1140 razy)

DeVilio

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 813
  • ROWER POWER! :D
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 03, 2019, 10:08:15 am »
Owszem, wady są, ale dla mnie zalety tego roweru niwelują wady, jazda z prędkościami 50+ i tak podczas normalnej jazdy jest może 2% całości więc dla mnie żadna strata. Łącznie zaliczyłem dwie poważniejsze gleby na flevo (nie licząc sytuacji gdy mnie samochód potrącił z jego winy), pierwsza gleba podczas trzeciego dnia jazdy flevaczem (małym, nie racer) - z górki mnie zarzuciło, straciłem panowanie nad rowerem i gleba, od tamtej pory druga gleba - koło na śliskiej i suchej nawierzchni (pewnie olej rozlany czy coś) ślizgnęło się, skutkiem czego wywaliło mnie w drugą stronę i gleba, ale typ na pionie tuż za mną zrobił to samo wiec nie wiem czy to kwestia wady flevo konkretnie.

Po zrobieniu ponad 100km jednego dnia pod koniec jeszcze się z kumplem ścigałem (kumpel na pionie) więc oszczędność energii na flevaczu jest potężna, czuję że pomimo że nie mam jakiejś super kondycji - we właściwych warunkach spokojnie 200km jest w moim zasięgu jednego dnia.

Może za jakiś czas uda się pchnąć projekt FAT flevo do przodu w końcu i będą dostępne ramy na sell do samodzielnej konstrukcji, ale o tym później.
Bottecchia American FatBike.
Flevo Racer
...i to nie koniec... ]:->

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 939
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 05, 2019, 11:36:50 pm »
czuję się wzywany :) pierwszy poziom cruzbike zrobił u mnie 6-7 tyś km , potem był swb i znów mam cruza. Bolączki tego są wyżej opisane - ale powiem szczerze tm bardziej nowym - Pomyślicie dobrze nad hakami pod prawidłowym kątem ;D założenie koła z przodu wymaga użycia 3 rąk ;D. Chodzi o to  że normalnie we widelcu i ramie się NAKŁADA ramę na oś , u mnie haki są równolegle do podłoża przez co lubi wypadać jak słabo dokręcone - jak się z tym uporasz to świat cruza stoi otworem . Kolejny minus to brak przedniej amortyzacji, o ile w swb itp kupisz wideł na 20 cali , powietrzne nawet są , to w cruzie niestety koło napędowe jest sztywne :P. Moje cruzy stawiają wiele do życzenia, ze względu iż dobrze jest mieć dostęp do spawarki itp. te robione z ram mają trochę wad ... A tak ogółem to jazda na cruzie ( skecanie nogami ) sprawia wiele radości. Z minusów co jedynie to brak dobrych używek - 90% rynku w poziomym świecie to tylnonapędówki :)

Bulabla

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 06, 2019, 12:53:04 am »
Witam - dziękuje za odpowiedzi . Chciałbym temat konstrukcji flevo reacera zamknąć . Chodzi mi o inne konstrukcje . Może zadam inaczej pytania . Ogólnie interesuje mnie rower do szybkiej jazdy stąd taki kierunek pytań .

- czy FWD rower zbudowany na kołach 20" i 26" (dodaje zdjecie ) , może być tak szybki jak np M5 low racer ?  Czy tak małe koło napędowe nie będzie miało negatywnego wpływu na efektywność pedałowania/ szybkosc ? czy ktoś budował coś podobnego ?  ( trafiłem gdzies na forum że wlasnie ten rower wygrywal jakiejs wyscigi - ogólnie fwd wiodły prym :)


pozdrawiam



Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 939
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 06, 2019, 09:35:56 pm »
małe koło to potrzeba dużego blatu na przodzie 65-80t o ile takowe znajdziesz. byś musiał policzyć na jakiś kalkulatorze jakie prędkości przy jakiej kadencji Cię interesują. Zamiast pchać się na głębokie morze, zrób sobie coś 2x26 powiedzmy około 50-55cm nad ziemia, pojeździj i życie zweryfikuje co dalej. Bo to że załóżmy zrobisz sobie szybkiego low racera to nie znaczy ze wisądziesz i od razu pojedziesz 35+ :) pająk_gdynia miał zoxa na 20-stce z przodu, jeśli zagląda to może się coś wypowie - aczkolwiek licz się z tym że mocne depnięcie na starcie bez doświadczenia to będzie wężk w lewo i prawo. Na cruzie trzeba troche pojeździć by go " opanować "

darznur

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 268
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 10, 2019, 01:58:50 pm »
Witam, to co napisał Danielasty & Co to wszystko się zgadza. Ponieważ zrobiłem "parę" rowerów cruzbike (24x24, 28x28, 26x26, 20x20) to dodam tak od siebie jeszcze jeden ważny - dla początkującego - fakt. Im bardziej położysz fotel tym trudniej opanować  maszynę. I odwrotnie , im bardziej pionowo tym łatwiej.
Dla mnie osobiście cruzbike jest SUPER i mi bardzo pasuje.
Każdy ma swoją drogę i swój wybór.

p.s. a masz gdzie jeździć takim rowerem?? jak tak to spoko, jak nie to ...słabo. Transport autem, do trasy docelowej, bywa "utrudniony" :)

Bart07

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 60
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 11, 2019, 11:24:47 am »
małe koło to potrzeba dużego blatu na przodzie 65-80t o ile takowe znajdziesz.
Bez problemu samemu można narysować, a wytną na ploterze wodnym. Tarcza 62 /66 (owal) nie wygląda monstrualnie.
Bartosz.

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1065
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 11, 2019, 12:09:55 pm »
Teraz to nawet nie opłaca się wycinać, dostępność takich blatów jest dużo większa niż kilka czy kilkanaście lat temu.
Np tu: https://www.aliexpress.com/item/32938837526.html

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 939
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 11, 2019, 11:23:24 pm »
tak, ale pytanie kto jakie ma koszta i możliwości :) jak na razie padają pytania co do konstrukcji - mój pierwszy cruz w tzw beta test wyszedł w 40zł , a ogółem wyszło jakieś 200.... tyle ile ten 1 blat kosztuje - wyda kase, okaże się że nie to i za bardzo nie ma co z tym zrobić później. Bo jak ja szukam ciekawego cruza do sprzedania to nikt własnie tym nie handluje :)

Bart07

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 60
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 12, 2019, 07:41:25 am »
Dlatego proponowałem wycięcie blatu. Nierdzewka 2mm, owal z osłoną - 100 zł. Sama zębatka 60 zł (przy zębatce dłużej pracuje maszyna) 5 do 10 razy taniej niż u Chińczyka (ceny z zeszłego roku, jak robiłem dla siebie). Po wycięciu trzeba tylko naostrzyć zęby w płaszczyźnie tarczy. Robota na 30 minut.

Moja zębatka pracuje z dualdrive więc na 3 biegu można przyjąć, że ma 82 zęby (koło 20', dla kadencji 90 RPM - 60km/h) Powyżej 50km/h musiałbym mieć chyba kask z szybą lub gogle. Oczy mi łzawią tak, że przestaję widzieć.

Bartosz.

Bulabla

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: budowa roweru typu fwd mbb
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 12, 2019, 11:44:20 am »
Witam dziekuje za podpowiedzi - w odpowiedzi na 1 z pytan to wydaje mi sie ze mam gdzie jezdzic , wychodze z domu i jade . na zwyklym rowerze zazwyczaj robie mala petle wokół miejscowości 35km praktycznie bez wozów. jedyny problem ze teren nizinny , gorki tez sa .

Obecnie zbieram material na rower . mam juz 2 ramy mtb . ukraine , szosowy batavus pordzewiala rama crmo ale kola w miare - ogolnie rower skladak . Ogolnie jestem daleki od tego by cos niszczyc wiec gleboko sie zastanowie zanim cos potne . Mam jeszcze z 10m rurek 28x1.5
Oczywiscie mam zamiar zbudowac rower za 0 na razie nic w ten interes nie wsadzilem .

Dziekuje za podpowiedzi z duzym blatem. Wspolpracuje z różnymi firmami mysle ze w przyszlosci kogos znajde do wykonania czegos podobnego , na razie zostane z tym co mam

Pytanie czy jest sens robienia pośredniej zebatki , czyli korba napedza wolnobieg/kasete  ktora posredniczy w napedzaniu kolejnego wolnobiegu juz na kole np 14z. Jak mi sie wydaje mamy juz wieksze przelozenia . Rozwiazanie z roweru hachi . pozdrawiam