Autor Wątek: Optima rider pod elektryfikację  (Przeczytany 9802 razy)

rawoki

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 12
Optima rider pod elektryfikację
« dnia: Marzec 14, 2019, 08:25:37 pm »
Cześć, już kiedyś się witałem na tym forum gdy chciałem kupić pozioma to teraz już pomijam dział przywitalec. Niestety droga od chcenia do kupienia takiego roweru którym jestem w stanie się przemieszczać zajęła mi trochę czasu. Ale w tym roku stałem się posiadaczem trajki optima rider, którą zakupiłem od kolegi amelinium2. Rower jest świetny ale też mocno używany. Teraz czeka mnie przy nim trochę pracy i z chęcią skorzystam z waszej pomocy. Na początek potrzebuję rady jakie opony do niego zakupić ponieważ te na których stoi rozpadają się, a nie wiem czy szwagier z wielką chęcią znów będzie mi dowoził zestaw do łatania którego nie zabrałem ze sobą na krótką przebieżkę po okolicy. Rower ma z tyłu koło 26 a z przodu 20 cali. I się zastanawiałem czy nie wrzucić na przód szerszych opon aby amortyzowały tą sztywną ramę. Z tyłu jest amortyzator ale i jego można wspomóc szerszą oponą. Opory toczenia nie będą mi bardzo przeszkadzać ze względu na to, że i tak wrzuciłem silnik. Docelowo rower będzie napędzany więcej prądem aniżeli siłą mięśni. I teraz się zastanawiam, czy zakładać schwalbe big apple, crazy bob, maxxis dth, czy nie ma sensu wykładać takich pieniędzy na opony i bardziej skierować się w stronę kenda kontackt, rubena mitas. W końcu to dopiero początek remontu roweru i początek wydatków a przecież muszę kupić 3 opony. Niestety nie mam jeszcze zdjęć mojego bolida ale nadrobię jak tylko dotrę do niego z aparatem. Ale zdjęcia jego są jeszcze na archiwalnym ogłoszeniu sprzedaży, to wstawiam linka https://www.olx.pl/oferta/rower-poziomy-trojkolowy-optima-rider-CID767-IDxST5u.html W sumie to póki co niewiele się zmieniło, jedynie doszedł silnik i trochę kabli.
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2019, 10:20:18 am wysłana przez rawoki »

golden

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 539
Odp: Optima rider - na razie opony
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 14, 2019, 08:33:20 pm »
Fajny sprzęt, na przód  możesz takie zastosować dedykowane do rowerów poziomych trzykołowch
https://www.rowertour.com/p/53159/schwalbe-tryker-20-x-1.50-rg-ls-opona-zwijana-do-rowerow-poziomych

klubowy

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 559
Odp: Optima rider - na razie opony
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 14, 2019, 10:05:43 pm »
Ja z przodu wożę się na takich:
https://allegro.pl/oferta/opona-rowerowa-20-x-2-125-lm-30-34355-7885588421?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Wiem, może trochę za bardzo budżetowa, ale zrobiłem już na takim zestawie przeszło 6tyś. I dają radę.
Ja, nie wiem, co to sen.
Objeżdżam nocą, to co spawałem w dzień...

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 295
Odp: Optima rider - na razie opony
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 14, 2019, 10:17:30 pm »
mamy ..bardzo podobne maszyny jestem jak ty posiadaczem optimy rider  w wersji z hamulcami tarczowymi i ofc zelektryfikowałem swoja optime poczatkowo woziłem sie na oponach schwalbe marathon racer 20x1,5 i 26x1,5 opony swietne choć nie naleza do najtańszych w wersji analogowej tego roweru  sprawdziły sie bardzo dobrze . po elektryfikacji wzrosła masa pojazdu  o jakies 20kg i sie zrobiło mało komfortowo ponieważ by nie zbierać snake na kazdej dziurze trzeba było wozic sie na bardzo wysokim cisnieniu przez co zapadła decyzja  gdy dobiegnie ich żywot założe o rozmiar szersze laczki 1,75 , przez swój bład ( zle ustawiona a raczej rozlegulowana zbierzność) zniknoł z nich bierznik w ciagu 100km - jednej wycieczki przyspieszając juz planowana wymianę opon z przodu wybór padł na schwalbe energizer plus 20x1,75 poprawa w komforcie wyraźna, tylna opona starego systemu ma sie jeszcze na tyle dobrze że jeszcze jeden sezon przejeździ . na marginesie nie wiem jak w twojej wersji optimy ale w mojej nie ma zbyt wiele miejsca w tylnym wahaczu na przesadnie szerokie opony. podrzucam ci link do mojego tematu z optima http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3690.0 moze cos tam znajdziesz co cie zainteresuje/pomoze w razie watpliwosci słuze jak potrafie pomoca
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

rawoki

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: Optima rider - na razie opony
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 15, 2019, 08:51:50 am »
Kolego Golden, wysłałeś mi link do opony szerokiej na 1.50 i pewnie bym takie kupił gdybym jeździł tylko za pomocą siły nóg i zależało mi bardziej na prędkości aniżeli na wygodzie.
Kolego klubowy, oferta którą Ty wysłałeś jest bardzo kusząca ze względu na cenę i twoje stwierdzenie, że mimo 6tyś nic się z nimi nie stało. A tak w połowie ceny jednej schwalbe miałbym komplet opon na przód. Jak wygląda u Ciebie sprawa z głośnością i ilością błota wysypywanego z opon?
Kolego Inc0, twoje wpisy czytałem zarówno tu jak i na forum z prądem. Nie omieszkam skorzystać z twojej propozycji pomocy. Ramy mamy takie same i obaj mamy (ja będę miał) zelektryfikowane trajki. Jak będziesz kiedyś przechodził z aparatem to chciałbym zobaczyć jak rozwiązałeś montaż manetki na kierownicy, o ile masz kciukową a nie tradycyjną. I też byłbym ciekaw jak zamontowałeś akumulator do ramy. Korzystałeś z oryginalnych mocowań śrub? Dokładałeś dodatkowe mocowania? Reszta pytań pewnie wyjdzie w trakcie robót.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 295
Odp: Optima rider - na razie opony
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 15, 2019, 06:03:48 pm »
jutro ci wrzuce te fotki
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

klubowy

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 559
Odp: Optima rider - na razie opony
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 15, 2019, 07:36:55 pm »
Co do głośności to ciężko stwierdzić - nie słyszę za dobrze niskich częstotliwości, ale imho nie wyróżniają się na "+" czy "-" w porównaniu do innych. Co do przyczepności bardzo dobra -- zbierają wszystko jak leci - od wody zaczynając, przez błoto i śnieg, na drobnych kamyczkach kończąc. Błotniki to był pierwszy dodatek =)
Ja, nie wiem, co to sen.
Objeżdżam nocą, to co spawałem w dzień...

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 295
Odp: Optima rider - na razie opony
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 16, 2019, 11:39:45 am »




Zakładane osiągi moc , prędkość i minimalny zasięg roweru w trybie pas co najmniej 120km determinował minimalny rozmiar akumulatora co najmniej 25Ah ostatecznie zamontowałem 34,5Ah  48V , oraz założenie ze bagażnik będzie wykorzystywany do przewozu bagażu  i osób wymusiły rezygnacje z montażu jednej dużej baterii na bagażniku na rzecz dwóch mniejszych akumulatorów rozmieszczonych po bokach ramy. Ze względów estetycznych i praktycznych wybrałem rozwiazanie dostepne na rynku czyli baterie w tzw obudowie bidonowej . By je w sposób pewny przymocować do roweru wspawałem w stelaż bagaznika dwie blachy stalowe 3mm ( takie jakie znalazłem u siebie w garażu) montaż do nich bidonów to juz jak widać poniżej  banał

Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

rawoki

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: Optima rider - na razie opony
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 18, 2019, 08:45:08 pm »
Czyli oponki chyba wybiorę najtańsze i zobaczę jak się na takiej szerokości jeździ, jak nie podpasują to nie żal będzie wymienić.
Inc0 dzięki wielkie za zdjęcia. Jako, że również mam baterię w bidonie to pewnie będę podobnie montował, chociaż zastanawiam się czy nie prościej zamocować korzystając ze śrub mocujących bagażnik. Na razie mam jedną baterię więc z drugiej strony pewnie trafi sterownik.
Dobrze widzę, że kabel od manetki udało Ci się wcisnąć pod gripa? Ja mam manetkę z kiepskim wyjściem kabla i koliduje mi z manetką hamulca. Albo będę musiał ją wyrzeźbić albo zakupić nową.
Niestety z powodu małej ilości czasu i to, że rower mam w garażu kilka kilometrów dalej to moje prace trochę potrwają, ale może do lata się ze wszystkim wyrobię, a jak nie to będę jeździł na niedokończonym.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 295
Odp: Optima rider - na razie opony
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 18, 2019, 09:08:04 pm »
grip to zwykła owijka wiec to żaden problem kabel tam schować , manetke taka dobrałem żeby nie kolidowała ani z manetką przerzutki ani z klamka hamulca i dało sie normalnie jej używać. tez myslałem o wykożystaniu mocowań bagaznika  ale to wymagało b wykonania osobnego stelaza pod bidon , prosciej było przyspawać blachy do juz istniejacego stelazu bagaznika
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

rawoki

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: Optima rider - na razie opony
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 19, 2019, 08:23:38 pm »
Opony już zamówione i liczę, że uda mi się w weekend wygospodarować czas na grzebanie przy rowerze i zastanawianie się co jeszcze zamontować. Jak nie zapomnę to po zamontowaniu nowych opon strzelę fotę aby się pochwalić.

rawoki

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: Optima rider - na razie opony
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 04, 2019, 10:21:08 pm »
Niestety z różnych powodów nie wziąłem się za pełny upgrade roweru.
Natomiast trochę przetestowałem jazdę z małym silnikiem 250w na 36V,
oraz udało mi się trochę pojeździć w wersji analogowej.
Do wersji zelektryfikowanej założyłem oponki
kenda kontact K841 20 X 2,25
i zrobiły co miały zrobić czyli przyjemnie amortyzowały na nierównościach.
Do jazdy analogowej założyłem opony
kenda kwest 20x1,5
te też spełniły zadanie bo się toczyły bez większych oporów.
W żadnej nie złapałem kapcia ale to słaby test bo niewiele nimi przejechałem.
Natomiast wniosek z tych kilkudziesięciu kilometrach jazdy na silniku jest taki, że potrzebuję większej mocy w trajce.
A co za tym idzie będę musiał wiele elementów zmienić i kilka dodać.
Pierwszy problem jaki mam to przednie koła, hamulce bębnowe raczej nie dadzą rady przy większych prędkościach i większej masie. Więc potrzebuję hamulce tarczowe. Po przejrzeniu jakie mam możliwości skłaniam się ku powieleniu wyboru Inc0 czyli tektro auriga twin. Ale dojdzie mi jeszcze wymiana kół i tu pojawia się problem z piastami. Teraz mam piasty z hamulcami bębnowymi montowane do ramy śrubą m12. Czyli potrzebuję piasty fi12 z mocowaniem na tarcze. Podpowie ktoś jak to znaleźć?
A druga sprawa to zamocowanie akumulatora do roweru. Jako, że są tu konstruktorzy rowerów to może i ktoś podpowie jak dobrze na tym rowerze umieścić akumulator z 208 ogniwami czyli coś około 13-15kg.
Na razie złożyłem z kartonu skrzynkę wielkością odpowiadające akumulatorowi i dopasowałem do roweru w dwóch konfiguracjach. Nie wiem tylko czy w wersji drugiej taki twór miałby rację bytu i wytrzymałby jazdę po nierównym terenie?


Przepraszam za jakość zdjęć, ale niczego poza marchewką nie miałem.




Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2332
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Optima rider - na razie opony
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 05, 2019, 10:57:59 am »
A) Unikaj jak ognia mocowania czegokolwiek do wahacza, w szczególności ciężkich akumulatorów => zwiększa masę resorowaną => pogarsza pracę zawieszenia.
B) Może będziesz chciał sprzedać przednie koła? Bym kupił.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 295
Odp: Optima rider - na razie opony
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 05, 2019, 08:35:56 pm »
Opcja z jednym akumulatorem jest naturalnie prosta ale wiąże sie z tym że jesli z boku bedzie umieszczony akumulator będzie "ciążyć" cały rower na jedna stronę w zakrętach zwłaszcza szybkich  to odczujesz negatywnie, umieszczenie  akumulatora u góry na bagażniku podniesie wydatnie środek ciężkości i zajmie przestrzeń bagażową. rozważ opcje jaka zastosowałem na dwa bidony/akumulatory mocowane tuz za siedziskiem do bagaznika po obu stronach , kazdy z nich jest pakietem 13s5p z własnym bms , i oba są połączone równolegle co daje sumarycznie pakiet 13s10p który zasila sterownik gt 1500 i silnik NC2809 30H 7x9 który w tej konfiguracji rozwija teoretycznie 1500W mocy ciagłej 2,2kW w piku , czyli de fakto mam jeden akumulator z 130 ogniw o łącznej pojemności 34Ah 48V , zasięg zmierzony empirycznie dopiero w tym sezonie ( wczesniej mi sie niechciało )wynosi ponad 210km w cyklu mieszanym więcej szczegółów w moim temacie znajdziesz.
W kwesti piast takie sa u mnie
ale przechodzac na tarczowe heble pewnie bedziesz musiał wykonac adapter jaki i ja musiałem wykonac chcac "znormalizowac" uchwyty zacisków do standardowych rozmiarów tarcz.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

rawoki

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: Optima rider - na razie opony
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 05, 2019, 10:28:30 pm »
Franc przednie koła bym sprzedał ale dopiero po zamontowaniu nowych kół. Więc kiedy nadejdzie czas to się odezwę. Ale nie wiem jak dużo czasu mi zajmie przebudowa. I dzięki za informację, że drugi wariant to zły pomysł.
Inc0 dzięki za zdjęcie. Zacząłem grzebać w internetach i wróciłem na forum poziome do tematu
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=2864.0
gdzie oblivion wynalazł ofertę sprzedaży korpusu tylnej piasty w której jest informacja, że można z tego złożyć koło do trójkołówki.
Znalazłem aktualną ofertę
https://allegro.pl/oferta/korpus-piasty-tylnej-shimano-fh-m525-a-32h-grafit-6460112699
i rysunek
https://www.kurbelix.de/media/image/6d/0f/3d/y-3sp98050.jpg
w którym oś piasty jest wymiarowana jako śruba m10. I czy dobrze myślę, że jak kupię tylną piastę na części bez bębenka i wstawię śrubę m10 pełną a nie od osi to nic nie stoi na przeszkodzie aby zamontować to do trajki?
Co do akumulatora to też się zastanawiałem nad tym, że jedna strona będzie bardziej obciążona. Mocowanie na górze bagażnika odpada ponieważ tak wysoko położony środek ciężkości mnie przeraża. Chcę też mieć możliwość montowania sakw na wyjazdy. Chociaż ten bagażnik słabo współpracuje z sakwami crosso.
I tu mam niezłą zagwozdkę, bo zasięg masz fajny. Niestety u mnie wspomaganie pedałowaniem jest raczej symboliczne. Stąd też chęć zamontowania większego akumulatora.