Autor Wątek: Baron lowracer  (Przeczytany 12814 razy)

Piotrek333

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 94
Baron lowracer
« dnia: Grudzień 04, 2018, 10:09:22 pm »
W tym roku do poziomej kolekcji dołączył Optima baron lowracer.
Kosztował jedyne 400E ale, żeby nie było za różowo to stan nie był idealny....
Lista wykonanych zmian w rowerku:
- Przede wszystkim rama pęknięta u dołu przed rurą sterową. Tu o pomoc zwróciłem się do producenta świetnych rowerów - Velogic. Mariusz zaprojektował i przyspawał łatę, dodatkowo elegancko pomalował spawy.
- Poprzedni właściciel skrócił bom tak, że dla mnie był za krótki. Tu również sprawę załatwił Mariusz.
Pozostałe zmiany to już błachostki. Zmieniłem oryginalne części na trochę lepsze, moje stare graty:
- korby
- pedały
- przednia przerzutka z manetką (brakowało)
- obydwa hamulce zmieniłem na mechaniczne tarczówki
- łożyska w przednim kole
- kierownica ze wspornikiem-  mój ulubiony ubar
- fotel - oryginalny karbonowy, troszkę połamany w rozmiarze M, na szklany z podjajnikiem w rozmiarze L
- Rolka prowadząca łańcuch - oryginalna ze stalowym kołem zębatym strasznie hałasowała. Preferuję poliamidowe do bloczków
- Tylne koło z mocowaniem na tarczówki

Ostatnia modyfikacja to wisienka na torcie. Kuferek. Maciej K zaproponował trzy różne kufry pasujące do low barona. Zdecydowałem się na najmniejszy i najtańszy "Baron sport" z wklęsłymi bokami.
Produkcją zajął się Noisue. Cena bardzo przyjemna bo jedyne 300zł.
Fotosy:








Próba pojemności kuferka. W prawej komorze zmieściło się siedmiu żubrów.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2018, 10:12:06 pm wysłana przez Piotrek333 »

klubowy

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 559
Odp: Baron lowracer
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 04, 2018, 10:25:58 pm »
Super! Najlepsze jest ostatnie zdjęcie - tak się powinno obrazować "litraż" przestrzeni bagażowej 8)
Ja, nie wiem, co to sen.
Objeżdżam nocą, to co spawałem w dzień...

woojtek1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 533
  • M5 / Speedliner 'Blue Glide' 26/20
Odp: Baron lowracer
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 04, 2018, 10:28:52 pm »
Siedem jasnych + jedno czerwone? Niezły napęd ;)  Super sprzęt. :)

Mociumpel

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 510
Odp: Baron lowracer
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 05, 2018, 09:17:41 am »
Czerwone to tzw. "złoty strzał" - jak już zielone nie pomaga trza dać na maxa - w końcu jakoś do domu dojechać trzeba ;)

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 295
Odp: Baron lowracer
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 05, 2018, 01:18:46 pm »
fajnie to wyglada kuferek bardzo elegancko sie prezentuje zwłaszcza z zawartością dodaje polotu  ;)
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

golden

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 539
Odp: Baron lowracer
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 05, 2018, 03:03:51 pm »
Bardzo ładny, muszę pomyśleć o takim kuferku.

Maciej K

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 729
Odp: Baron lowracer
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 09, 2018, 09:56:34 am »
To miłe, że model kufra który 23 lub 24 lata temu zrobiłem podoba się.
Mnie też zachwyca.
Piotrek doceni go jak zacznie przy ciepłej pogodzie śmigać.
Jest to kufer sportowy więc jego ładowność znaczenia mieć nie powinna.

Nie wiem jak wg. innych forumowiczów, ale wg. mnie ten kto do tego ścigacza taką kierownicę zamontował powinien iść do pierdla.
Tak ona to tego pojazdu pasuje jak kalosze do smokingu.
Jest przy tym pięknym, hamulcowym łapaczem wiatru.

Jak chcesz Piotrze naprawdę szybko jeździć zmień ją na wąską z chwytem w stylu odwrócone V.
Kąty ?V ki? ustal tak, aby Twojej ergonomii odpowiadały.
Dobrze by było, aby ?pozioma? (prowadząca od widelca) rura kierownicy była teleskopowa.
Można wtedy odległość ustawić tak, by kolana w kierownicę nie tłukły i ręce odpowiedni kąt ugięcia miały.
W Kaliszu zauważono, że gdy są zbyt ugięte szybciej się męczą. Poza tym im dłuższe ramię kierownicy tym kierowanie trudniejsze.

Golden gratuluję pięknego pozioma (tego co go za 1500 podarować pragniesz).
Pachnie NoComem K. Maneckiego, ale i tak wygląda super.
Kawał dobrej roboty.
Swego czasu drewniane rowery (ale kolorystykę drewna zachowujące) na SPEZI furrorę robiły.
Ceną kufra się nie podniecaj i nie sugeruj.
Cena ta, to był prezent dla pierwszego odważnego, który falę hejtu w moim kierunku zignorował, zdecydował się do mnie napisać i kufer u miernoty (jaką wg. niektórych jestem) zamówić.

Mateusz w przeciwieństwie do mnie ?zamożnym? emerytem nie jest i na kufrach zarabiać pragnie.
Pragnie także, aby w ramach wdzięczności ? za formy udostępnienie ? stać go było przy tym na postawienie mi jakiegoś piwa.

klubowy

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 559
Odp: Baron lowracer
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 09, 2018, 01:38:40 pm »
A mnie się właśnie podobuje ta kierownica w tym przypadku. Dużo miejsca na bidon/liczniki/komórkę/nawigację/lusterka/zdjęcie żony i w dodatku rozstaw rąk gwarantuje przewiew pod pachami =)
Ja, nie wiem, co to sen.
Objeżdżam nocą, to co spawałem w dzień...

Piotrek333

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 94
Odp: Baron lowracer
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 11, 2018, 09:29:22 pm »
W przypadku kufra o tak wąskich komorach, podawanie objętości w butelkach jest bardziej miarodajne niż w litrach :D. Jego pojemność jest wystarczająca do wielodniowych wycieczek, ale bez wożenia namiotu i karimaty. Mam w okolicy kilka zjazdów o długości powyżej kilometra, wiosną planuję zrobić próby prędkości bez pedałowania. Jestem bardzo ciekaw przyrostu prędkości dzięki kuferkowi.
Wszyscy co go widzą na żywo są zaskoczeni ze kosztował tak niewiele. Jeśli cena dla mnie była promocyjna to bardzo dziękuję.

Faktycznie wasze przepychanki na forum nigdy mnie nie interesowały.

Jak barona kupowałem to miał zamontowaną kierownicę ala wysoki, szeroki czoper. To dopiero wyglądało wesoło.
Mam do niego również oryginalną kierownicę z mostkiem optimy (nazywam ją chomiczek). Jeśli wiosną zauważę różnicę w prędkości to zostawię mu "szybszą" kierownicę. Chyba, że wcześniej trafię do pierdla ;D.


   

raffi

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 254
Odp: Baron lowracer
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 12, 2018, 11:55:37 am »
W przypadku kufra o tak wąskich komorach, podawanie objętości w butelkach jest bardziej miarodajne niż w litrach :D.

To na pewno, bo w litrach wychodzi sporo, a z racji na niewymiarowość wiele rzeczy nie wejdzie i wielu z tych litrów nie da się wykorzystać.
Ale w końcu miało być szybko, a nie turystycznie i pojemnie ;-)


Faktycznie wasze przepychanki na forum nigdy mnie nie interesowały.

Dobre podejście. One są ogólnie mało interesujące.

Ale to już chyba koloryt każdego forum, że są na nim jakieś uszczypliwości. Na kilku forach jestem, kilka w swoim życiu moderowałem, ale nie przypominam sobie by dało się to całkowicie wyeliminować. Dobra moderacja co najwyżej sprawia, że są to złośliwości bardziej subtelne i ukryte.


Jak barona kupowałem to miał zamontowaną kierownicę ala wysoki, szeroki czoper. To dopiero wyglądało wesoło.
Mam do niego również oryginalną kierownicę z mostkiem optimy (nazywam ją chomiczek). Jeśli wiosną zauważę różnicę w prędkości to zostawię mu "szybszą" kierownicę.

Różnica prędkości na pewno będzie. Pytanie na ile postawisz na samą prędkość, a na ile będziesz chciał kompromisu z komfortem, miejscem na kierownicy i innymi czynnikami, które sprawiają, że rower jest wolniejszy :-) Tu każdy musi znaleźć swój własny kompromis, nie ma złotej zasady.

Maciej K

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 729
Odp: Baron lowracer
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 13, 2018, 10:28:09 am »
A mnie się właśnie podobuje ta kierownica w tym przypadku. Dużo miejsca na bidon/liczniki/komórkę/nawigację/lusterka/zdjęcie żony i w dodatku rozstaw rąk gwarantuje przewiew pod pachami =)

I za to właśnie poziomy lubię. Dużo możliwości dają i każdy może to co mu pasuje zamontować.
Z tradycyjnymi także najróżniejsze cuda już wyrabiano, ale poziomy większy wachlarz zapewniają.
Za mojej młodości były takie pojazdy ogrodniczo-transportowe o nazwie (chyba) Dzik.
Na dwóch kołach był silnik i na przegubie doczepiona była skrzynia też na dwóch kołach.
Na przodzie tej skrzyni "kierowca" siedział.
Kierownica była podobna i równie szeroka jak ta, którą Piotrek obecnie na "baronie" posiada".
Ja mimo moich lat, na tak szeroki "luksus" kierowniczy nie zdecydował bym się.
Uważam to za obciach.
Ale o.k. Jak wiemy "de gustibus non disputandum est".

Piotrze... Jak już się testami szybkościowymi nasycisz, to informuję Cię że w firmie kilka "dopalaczy" szybkości posiadam.
Nigdzie publikowane nie były, ale kilkuletnim testom je poddano.
Działają świetnie.
Skoro miałeś odwagę kufer nabyć, to i pewnie na heroizm inny się zdobędziesz i wypad do Kalisza
w jakiś wiosenny dzień popełnisz.

Piotrek i raffi...Dziwię się Waszym opiniom na temat tych forumowych przepychanek.
Takie dyskusje - a zwłaszcza, gdy jedna ze stron jest wkurzona lub brak jej argumentów -
pokazują kim naprawdę jesteśmy.
Wy wszyscy ze zlotów się znacie. Swoje ksywki także.
Jestem przekonany, że postawa, "kultura" wypowiedzi, jak i słownictwo żarliwych obrońców "podwórka" forumowego (czyli tych co mnie tak wściekle atakowali) wiele niejednemu obserwatorowi tych dyskusji do myślenia dała.
A chyba dobrze jest wiedzieć who is who i z kim piwo się pije.

A skoro tak wiele o kulturze poziomej słów w różnych wątkach już tu padło, to przypominam,
że kultura ogólna nakazuje, aby zwracając się pisemnie do osoby jednej czy wielu zwroty z WIELKIEJ litery zaczynać.
Czyli np. Twój pojazd, Twoja kultura, Twoje maniery, Wasze pojazdy, Wasza wściekłość itd. itp.

Dodam, że osobiście przeciw cenzurze czyli tzw. "dobrej moderacji" jestem.
Tylko wulgaryzmy i ordynarne epitety bym eliminował lub wykropkowywał.
Zaś subtelne lub ukryte złośliwości naszym ukochanym politykom zostawmy.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2018, 10:39:31 am wysłana przez Maciej K »

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 295
Odp: Baron lowracer
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 13, 2018, 06:26:27 pm »

....nakazuje, aby zwracając się pisemnie do osoby jednej czy wielu zwroty z WIELKIEJ litery zaczynać.
Czyli np. Twój pojazd, Twoja kultura, Twoje maniery, Wasze pojazdy, Wasza wściekłość itd. itp.

:P
....ja wol wasza Nadętość herbu pawie piórko w życi  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2018, 09:29:16 pm wysłana przez Inc0 »
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Piotrek333

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 94
Odp: Baron lowracer
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 13, 2018, 09:51:02 pm »
Ten Ubar na moim low baronie to oryginalna kierownica optimy. Była na wyposażeniu high barona. W czasie jazdy jest trochę wygodniejsza od chomiczka (tu sprawa jest mocno subiektywna). Na niskim rowerze duża różnica natomiast  jest przy wsiadaniu i zsiadaniu, chomiczek zmusza do robienia wygibasów. Z ubarem nie ma żadnego problemu i myślę, że każdy zauważy tą różnicę. Te niedogodności nie będą istotne, jeśli zauważę przyrost prędkości.
Obciach? Szkoda życia marnować na spełnianie czyichś oczekiwań. Mi ma się podobać ;D.

Dopalacze prędkości?? No to proszę o więcej info.

Wizyta w Kaliszu to fajny pretekst do zrobienia dużej przejażdżki. 265km w jedną stronę... Byle do wiosny.

golden

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 539
Odp: Baron lowracer
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 13, 2018, 10:03:11 pm »
W moim Baronie jest chomiczek ale odchylany i nie wyobrażam sobie jazdy inaczej. W tej chwili przerabiam ja na węższą i z hamulcami na kciuki pod kierownicą. Poziomem z Ubarem też miałem okazję jechać i po prostu mi nie pasuje, ale każdy ma swoje zdanie i upodobania.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2332
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Baron lowracer
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 13, 2018, 10:10:07 pm »
Polecam (nie chwaląc się zupełnie): http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1550.150
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800