Autor Wątek: Zestaw do konwersji  (Przeczytany 2232 razy)

danielm55

  • Gość

danielm55

  • Gość
Odp: Zestaw do konwersji
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2018, 09:47:29 pm »

toudi333

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • PIŁA
Odp: Zestaw do konwersji
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 01, 2018, 11:43:08 am »
Jeśli chodzi o wygląd to ochyda za darmo bym nie chciał z tym jeździć, jak bardzo chcesz zrobić elektryka to o tej mocy znajdziesz sporo silników w piastach przednich i tylnych.

danielm55

  • Gość
Odp: Zestaw do konwersji
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 01, 2018, 02:41:31 pm »
Zawsze można kupić taki zestaw, niestety trochę droższy.
https://pl.aliexpress.com/item/Bafang-BBS01-BBS01B-36-v-250-w-Po-owie-Zestaw-Silnika-e-bike-8fun-Bezszczotkowy-Mid/32934571271.html?spm=a2g17.search0103.3.276.30e56b82e1Tku9&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_3_10065_10068_319_317_10696_5729415_10084_453_454_10083_10618_10304_10307_10820_10301_10821_537_536_5730515_10843_10059_10884_10887_100031_321_322_10103%2Csearchweb201603_2%2CppcSwitch_0&algo_pvid=dcdc1ab1-4f5f-4847-802f-7f5eb24036c6&algo_expid=dcdc1ab1-4f5f-4847-802f-7f5eb24036c6-35
lub taki
https://pl.aliexpress.com/item/Rower-elektryczny-zestaw-adaptacyjny-24-36-48-V-250-350-500-W-DC-Bieg-w-Silnik/32870752155.html?spm=a2g17.search0103.3.346.30e56b82e1Tku9&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_3_10065_10068_319_317_10696_5729415_10084_453_454_10083_10618_10304_10307_10820_10301_10821_537_536_5730515_10843_10059_10884_10887_100031_321_322_10103%2Csearchweb201603_2%2CppcSwitch_0&algo_pvid=dcdc1ab1-4f5f-4847-802f-7f5eb24036c6&algo_expid=dcdc1ab1-4f5f-4847-802f-7f5eb24036c6-45

https://pl.aliexpress.com/item/36V-350W-48V-500W-High-Speed-Brushless-Gear-Hub-Motor-E-bike-Motor-Front-Rear-Wheel/32825136459.html?spm=a2g17.search0103.3.50.3acf6b82e7eGeB&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10065_10068_319_317_10696_5729415_10084_453_454_10083_10618_10304_10307_10820_10301_10821_537_536_5730515_10843_10059_10884_10887_100031_321_322_10103-5729415,searchweb201603_2,ppcSwitch_0&algo_expid=e771fa8a-abac-440a-ba6f-32cae73b8e65-6&algo_pvid=e771fa8a-abac-440a-ba6f-32cae73b8e65

Myślę, że rozwiązanie z silnikiem napędzającym łańcuch, może się lepiej sprawdzić gdy jeździmy w różnym terenie.
Mamy do dyspozycji jeszcze przełożenia dostosowując tym samym obciążenie silnika w zależności od terenu.
Ktoś miał styczność z takimi zestawami?

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 243
Odp: Zestaw do konwersji
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 01, 2018, 03:27:01 pm »
Pomijam że silnik tego zestawu jest typu DC a wiec jego bezawaryjność jest mało satysfakcjonująca w porównaniu do silników bez szczotkowych BLDC. Silnik który wykorzystuje napęd roweru do przenoszenia własnej mocy łańcuch i przełożenia roweru  ( tzw mid lub midrive ) i który to nie został zaprojektowany do przenoszenia mocy rowerzysty + moc silnika a wiec kilkukrotnie większej niz zakładano przy jego projektowaniu gwarantuje że napęd roweru ( łańcuch + kaseta/wolnobieg )będziesz zmuszony wymieniać kilkukrotnie częściej niż w rowerze niezelektryfikowanym takim zestawem/typem napędu elektrycznego ,a przebiegi osiągane na danym łańcuchu będą odwrotnie proporcjonalne do mocy silnika/zestawu. Dodatkowo powyższa właściwość napędu typu midrive może cie przyprawić o przysłowiowy ciężki ból 4liter gdy z dala od cywilizacji  znienacka zerwie ci łańcuch ( znane sa przypadki udokumentowane zerwania łańcuch w kilku miejscach jednocześnie ).
« Ostatnia zmiana: Grudzień 01, 2018, 03:36:12 pm wysłana przez Inc0 »
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

danielm55

  • Gość
Odp: Zestaw do konwersji
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 02, 2018, 11:50:01 pm »
Każde rozwiązanie ma jakieś swoje wady i zalety.
Zaletą tego jest to, że jest tańszy od BLDC i dla kogoś kto sporadycznie potrzebuje mógłby spełnić swoje zadanie.
Dodatkowo możliwość wykorzystania przełożeń roweru.
Dlatego pytam czysto teoretycznie czy ktoś to testował i czy warto się interesować.
Dodatkowy Łańcuch zawsze można wozić obok zapasowej dętki.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 243
Odp: Zestaw do konwersji
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 03, 2018, 06:24:02 am »
....
Dodatkowy Łańcuch zawsze można wozić obok zapasowej dętki.
niezapomnij jeszcze o kasecie dodatkowej bo wiesz..nowy łańcuch ... stara kaseta .. średnio im się pożycie będzie układać:P powodzenia
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

danielm55

  • Gość
Odp: Zestaw do konwersji
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 03, 2018, 03:42:14 pm »
na dojazd do domu wystarczy tylko łańcuch.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 243
Odp: Zestaw do konwersji
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 03, 2018, 04:01:08 pm »
na dojazd do domu wystarczy tylko łańcuch.
...który po takim dojazdowym katowaniu na zużytej kasecie będzie sie nadawał tylko .... do wymiany... :/
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

danielm55

  • Gość
Odp: Zestaw do konwersji
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 03, 2018, 04:27:00 pm »
nie musi być to nowy łańcuch.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 243
Odp: Zestaw do konwersji
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 03, 2018, 05:23:58 pm »
....i w dalszym ciągu nie musi pasować skoro nie współpracował i nie zużywał się razem z tą kasetą dopasowując się do siebie wzajemnie ale ze już nie nowy w sensie nie zużyty to tez może pęknąć ofc ... jako zaradny Dobromir będziesz wozić dwa w zapasie XD
A moze zamiast wozić ze soba po 4 łańcuchy 3 kasety i klucze do ww lepszą opcja jest  przejście na napęd 7-rzedowy ( grubszy łańcuch i zebatki kasety wiecej wytrzymają i kosztują przy okazji kilkarazy mniej niz 9/10/11 rzedowe napedy )
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

danielm55

  • Gość
Odp: Zestaw do konwersji
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 03, 2018, 05:47:34 pm »
A czy ja gdzieś napisałem, że musi pasować?
Ma tylko zapewnić powrót do domu i jego rola się na tym kończy.
skoro łańcuch gdzieś po drodze nie wytrzymuje, to znaczy, że ma już sporo przejechane i jest zużyty.
Wtedy i tak wymienia się już komplet.
Swoją drogą widać to już wcześniej czy napęd wymaga wymiany czy nie i wymienia się go zanim dojdzie do zerwania.
Nie wypuściłbym się w dalszą trasę ze zużytym napędem.
Nie napisałem też nigdzie, że używam napędu 9/10/11 rzędowego.
Kolega twierdzi, że zastosowanie rozwiązania z silnikiem napędzającym korbę prowadzi do szybszego zużycia napędu i możliwości zerwania łańcucha.
Ok. Widocznie tak jest.
Ja twierdzę że takie rozwiązanie może się sprawdzić dla osób korzystających okazjonalnie z roweru. Nie muszą wydawać majątku na elektryfikacje roweru. Może też lepiej się sprawdzić, gdy jeździmy w zróżnicowanym terenie.
Twierdzę też, że możemy się zabezpieczyć przed sytuacją gdyby nam jednak ten łańcuch nie wytrzymał, zabierając ze sobą dodatkowy łańcuch obok zapasowej dętki wybierając się w dalszą trasę .
Nie uwierzę też w sytuację aby ten rodzaj napędu zerwał nowy, czy sprawny zadbany łańcuch przy normalnej eksploatacji.
Mało prawdopodobna jest też sytuacja aby osoba korzystająca z napędu i osprzętu 9/10/11 rzędowego decydowała się na założenie
silnika z linku powyżej.

Inc0

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 243
Odp: Zestaw do konwersji
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 03, 2018, 06:45:29 pm »
A czy ja gdzieś napisałem, że musi pasować?
A powinien , jesli nie bedzie pasować bedzie przeskakiwac na kasecie i moze dojśc do takich uszkodzeń które unieruchomia całkowice rower i nie pomoze kolejny łancuch
....
Nie uwierzę też w sytuację aby ten rodzaj napędu zerwał nowy, czy sprawny zadbany łańcuch przy normalnej eksploatacji.

heheh mówisz i masz
Twierdze że w rowerku z napędem typu midrive zużycie łańcucha i kasety będzie postępować znacznie szybciej niz w rowerze napędzanym wyłącznie siła mięśni lub napędzanych silnikami typu hub ,a będzie tym szybsze im napęd rowerowy bedzie bardziej zaawansowany ( 9, 10,11 rz) oraz im większa będzie moc przenoszona z silnika za pośrednictwem napędu na koło
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

danielm55

  • Gość
Odp: Zestaw do konwersji
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 03, 2018, 07:47:49 pm »
Na trasie wszystko może się zdarzyć i nie zawsze musimy być do tego przygotowani.
Na pewno jak zamontujemy spory silnik np. powyżej 500 W + siłą mięśni i ruszymy " z kopyta" to większość zwykłych rowerowych łańcuchów może się poddać.
Myślę, że przy napędzie 250 - 350 W - jest to moc porównywalna do mocy jaką generuje człowiek, przy spokojnej eksploatacji powinno to dać radę. Ewentualnie można się nastawić na częstszą obsługę napędu. Tak jak pisałem, każde rozwiązanie ma wady i zalety.
Silniki BLDC montowane w kołach niestety są sporo droższe.
Bez przesady z tymi uszkodzeniami na skutek przeskakiwania łańcucha na kasecie - to jakieś chyba ekstremalne  sytuacje, po zastosowaniu najtańszych chińskich podzespołów.

raffi

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 242
Odp: Zestaw do konwersji
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 04, 2018, 11:40:52 am »
Twierdze że w rowerku z napędem typu midrive zużycie łańcucha i kasety będzie postępować znacznie szybciej niz w rowerze napędzanym wyłącznie siła mięśni lub napędzanych silnikami typu hub ,a będzie tym szybsze im (...) większa będzie moc przenoszona z silnika za pośrednictwem napędu na koło.

Właściwie to im wyższy moment obrotowy.

Ale ogólnie to oczywiście masz rację. Łańcuchy rowerowe są przystosowane do powiedzmy 300W mocy kolarza i momentu obrotowego jaki jesteś w stanie wykręcić nogami. Silnik elektryczny, zwłaszcza wysterowany tak, że nie załącza zbyt płynnie albo rwie od startu z pełnym momentem obrotowym, będzie przekraczał możliwości napędu normalnym łańcuchem i skróci jego żywotność.

Nieprzypadkowo motocyklowe napędy mają znacznie potężniejsze i tryby i łańcuch. Nawet rowery cargo rzadko kiedy mają łańcuchy wielorzędowe z klasycznymi przerzutkami, a częściej stosuje się jednorzędowy z przekładnią planetarna (często wzmocnioną, dedykowaną do wersji cargo).