forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno elektryfikacja => Wątek zaczęty przez: danielm55 w Listopad 30, 2018, 08:42:34 pm

Tytuł: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: danielm55 w Listopad 30, 2018, 08:42:34 pm
Witam.

Co sądzicie o takim zestawie?
https://pl.aliexpress.com/item/24-v-250-w-Sterownik-Silnika-Zestaw-Rower-Elektryczny-Rower-Elektryczny-Zestaw-Adaptacyjny-dla-Zwyk-ych/32917248062.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.5f062e0e75V8js
Czy ktoś miał stycznosć, testował?
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: danielm55 w Listopad 30, 2018, 09:47:29 pm
https://www.youtube.com/watch?v=d9brryyFeBQ&t=2s
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: toudi333 w Grudzień 01, 2018, 11:43:08 am
Jeśli chodzi o wygląd to ochyda za darmo bym nie chciał z tym jeździć, jak bardzo chcesz zrobić elektryka to o tej mocy znajdziesz sporo silników w piastach przednich i tylnych.
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: danielm55 w Grudzień 01, 2018, 02:41:31 pm
Zawsze można kupić taki zestaw, niestety trochę droższy.
https://pl.aliexpress.com/item/Bafang-BBS01-BBS01B-36-v-250-w-Po-owie-Zestaw-Silnika-e-bike-8fun-Bezszczotkowy-Mid/32934571271.html?spm=a2g17.search0103.3.276.30e56b82e1Tku9&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_3_10065_10068_319_317_10696_5729415_10084_453_454_10083_10618_10304_10307_10820_10301_10821_537_536_5730515_10843_10059_10884_10887_100031_321_322_10103%2Csearchweb201603_2%2CppcSwitch_0&algo_pvid=dcdc1ab1-4f5f-4847-802f-7f5eb24036c6&algo_expid=dcdc1ab1-4f5f-4847-802f-7f5eb24036c6-35
lub taki
https://pl.aliexpress.com/item/Rower-elektryczny-zestaw-adaptacyjny-24-36-48-V-250-350-500-W-DC-Bieg-w-Silnik/32870752155.html?spm=a2g17.search0103.3.346.30e56b82e1Tku9&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_3_10065_10068_319_317_10696_5729415_10084_453_454_10083_10618_10304_10307_10820_10301_10821_537_536_5730515_10843_10059_10884_10887_100031_321_322_10103%2Csearchweb201603_2%2CppcSwitch_0&algo_pvid=dcdc1ab1-4f5f-4847-802f-7f5eb24036c6&algo_expid=dcdc1ab1-4f5f-4847-802f-7f5eb24036c6-45

https://pl.aliexpress.com/item/36V-350W-48V-500W-High-Speed-Brushless-Gear-Hub-Motor-E-bike-Motor-Front-Rear-Wheel/32825136459.html?spm=a2g17.search0103.3.50.3acf6b82e7eGeB&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10065_10068_319_317_10696_5729415_10084_453_454_10083_10618_10304_10307_10820_10301_10821_537_536_5730515_10843_10059_10884_10887_100031_321_322_10103-5729415,searchweb201603_2,ppcSwitch_0&algo_expid=e771fa8a-abac-440a-ba6f-32cae73b8e65-6&algo_pvid=e771fa8a-abac-440a-ba6f-32cae73b8e65

Myślę, że rozwiązanie z silnikiem napędzającym łańcuch, może się lepiej sprawdzić gdy jeździmy w różnym terenie.
Mamy do dyspozycji jeszcze przełożenia dostosowując tym samym obciążenie silnika w zależności od terenu.
Ktoś miał styczność z takimi zestawami?
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: Inc0 w Grudzień 01, 2018, 03:27:01 pm
Pomijam że silnik tego zestawu jest typu DC a wiec jego bezawaryjność jest mało satysfakcjonująca w porównaniu do silników bez szczotkowych BLDC. Silnik który wykorzystuje napęd roweru do przenoszenia własnej mocy łańcuch i przełożenia roweru  ( tzw mid lub midrive ) i który to nie został zaprojektowany do przenoszenia mocy rowerzysty + moc silnika a wiec kilkukrotnie większej niz zakładano przy jego projektowaniu gwarantuje że napęd roweru ( łańcuch + kaseta/wolnobieg )będziesz zmuszony wymieniać kilkukrotnie częściej niż w rowerze niezelektryfikowanym takim zestawem/typem napędu elektrycznego ,a przebiegi osiągane na danym łańcuchu będą odwrotnie proporcjonalne do mocy silnika/zestawu. Dodatkowo powyższa właściwość napędu typu midrive może cie przyprawić o przysłowiowy ciężki ból 4liter gdy z dala od cywilizacji  znienacka zerwie ci łańcuch ( znane sa przypadki udokumentowane zerwania łańcuch w kilku miejscach jednocześnie ).
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: danielm55 w Grudzień 02, 2018, 11:50:01 pm
Każde rozwiązanie ma jakieś swoje wady i zalety.
Zaletą tego jest to, że jest tańszy od BLDC i dla kogoś kto sporadycznie potrzebuje mógłby spełnić swoje zadanie.
Dodatkowo możliwość wykorzystania przełożeń roweru.
Dlatego pytam czysto teoretycznie czy ktoś to testował i czy warto się interesować.
Dodatkowy Łańcuch zawsze można wozić obok zapasowej dętki.
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: Inc0 w Grudzień 03, 2018, 06:24:02 am
....
Dodatkowy Łańcuch zawsze można wozić obok zapasowej dętki.
niezapomnij jeszcze o kasecie dodatkowej bo wiesz..nowy łańcuch ... stara kaseta .. średnio im się pożycie będzie układać:P powodzenia
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: danielm55 w Grudzień 03, 2018, 03:42:14 pm
na dojazd do domu wystarczy tylko łańcuch.
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: Inc0 w Grudzień 03, 2018, 04:01:08 pm
na dojazd do domu wystarczy tylko łańcuch.
...który po takim dojazdowym katowaniu na zużytej kasecie będzie sie nadawał tylko .... do wymiany... :/
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: danielm55 w Grudzień 03, 2018, 04:27:00 pm
nie musi być to nowy łańcuch.
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: Inc0 w Grudzień 03, 2018, 05:23:58 pm
....i w dalszym ciągu nie musi pasować skoro nie współpracował i nie zużywał się razem z tą kasetą dopasowując się do siebie wzajemnie ale ze już nie nowy w sensie nie zużyty to tez może pęknąć ofc ... jako zaradny Dobromir będziesz wozić dwa w zapasie XD
A moze zamiast wozić ze soba po 4 łańcuchy 3 kasety i klucze do ww lepszą opcja jest  przejście na napęd 7-rzedowy ( grubszy łańcuch i zebatki kasety wiecej wytrzymają i kosztują przy okazji kilkarazy mniej niz 9/10/11 rzedowe napedy )
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: danielm55 w Grudzień 03, 2018, 05:47:34 pm
A czy ja gdzieś napisałem, że musi pasować?
Ma tylko zapewnić powrót do domu i jego rola się na tym kończy.
skoro łańcuch gdzieś po drodze nie wytrzymuje, to znaczy, że ma już sporo przejechane i jest zużyty.
Wtedy i tak wymienia się już komplet.
Swoją drogą widać to już wcześniej czy napęd wymaga wymiany czy nie i wymienia się go zanim dojdzie do zerwania.
Nie wypuściłbym się w dalszą trasę ze zużytym napędem.
Nie napisałem też nigdzie, że używam napędu 9/10/11 rzędowego.
Kolega twierdzi, że zastosowanie rozwiązania z silnikiem napędzającym korbę prowadzi do szybszego zużycia napędu i możliwości zerwania łańcucha.
Ok. Widocznie tak jest.
Ja twierdzę że takie rozwiązanie może się sprawdzić dla osób korzystających okazjonalnie z roweru. Nie muszą wydawać majątku na elektryfikacje roweru. Może też lepiej się sprawdzić, gdy jeździmy w zróżnicowanym terenie.
Twierdzę też, że możemy się zabezpieczyć przed sytuacją gdyby nam jednak ten łańcuch nie wytrzymał, zabierając ze sobą dodatkowy łańcuch obok zapasowej dętki wybierając się w dalszą trasę .
Nie uwierzę też w sytuację aby ten rodzaj napędu zerwał nowy, czy sprawny zadbany łańcuch przy normalnej eksploatacji.
Mało prawdopodobna jest też sytuacja aby osoba korzystająca z napędu i osprzętu 9/10/11 rzędowego decydowała się na założenie
silnika z linku powyżej.
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: Inc0 w Grudzień 03, 2018, 06:45:29 pm
A czy ja gdzieś napisałem, że musi pasować?
A powinien , jesli nie bedzie pasować bedzie przeskakiwac na kasecie i moze dojśc do takich uszkodzeń które unieruchomia całkowice rower i nie pomoze kolejny łancuch
....
Nie uwierzę też w sytuację aby ten rodzaj napędu zerwał nowy, czy sprawny zadbany łańcuch przy normalnej eksploatacji.

heheh mówisz i masz (https://i.imgur.com/5hIYNPA.png)
Twierdze że w rowerku z napędem typu midrive zużycie łańcucha i kasety będzie postępować znacznie szybciej niz w rowerze napędzanym wyłącznie siła mięśni lub napędzanych silnikami typu hub ,a będzie tym szybsze im napęd rowerowy bedzie bardziej zaawansowany ( 9, 10,11 rz) oraz im większa będzie moc przenoszona z silnika za pośrednictwem napędu na koło
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: danielm55 w Grudzień 03, 2018, 07:47:49 pm
Na trasie wszystko może się zdarzyć i nie zawsze musimy być do tego przygotowani.
Na pewno jak zamontujemy spory silnik np. powyżej 500 W + siłą mięśni i ruszymy " z kopyta" to większość zwykłych rowerowych łańcuchów może się poddać.
Myślę, że przy napędzie 250 - 350 W - jest to moc porównywalna do mocy jaką generuje człowiek, przy spokojnej eksploatacji powinno to dać radę. Ewentualnie można się nastawić na częstszą obsługę napędu. Tak jak pisałem, każde rozwiązanie ma wady i zalety.
Silniki BLDC montowane w kołach niestety są sporo droższe.
Bez przesady z tymi uszkodzeniami na skutek przeskakiwania łańcucha na kasecie - to jakieś chyba ekstremalne  sytuacje, po zastosowaniu najtańszych chińskich podzespołów.
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: raffi w Grudzień 04, 2018, 11:40:52 am
Twierdze że w rowerku z napędem typu midrive zużycie łańcucha i kasety będzie postępować znacznie szybciej niz w rowerze napędzanym wyłącznie siła mięśni lub napędzanych silnikami typu hub ,a będzie tym szybsze im (...) większa będzie moc przenoszona z silnika za pośrednictwem napędu na koło.

Właściwie to im wyższy moment obrotowy.

Ale ogólnie to oczywiście masz rację. Łańcuchy rowerowe są przystosowane do powiedzmy 300W mocy kolarza i momentu obrotowego jaki jesteś w stanie wykręcić nogami. Silnik elektryczny, zwłaszcza wysterowany tak, że nie załącza zbyt płynnie albo rwie od startu z pełnym momentem obrotowym, będzie przekraczał możliwości napędu normalnym łańcuchem i skróci jego żywotność.

Nieprzypadkowo motocyklowe napędy mają znacznie potężniejsze i tryby i łańcuch. Nawet rowery cargo rzadko kiedy mają łańcuchy wielorzędowe z klasycznymi przerzutkami, a częściej stosuje się jednorzędowy z przekładnią planetarna (często wzmocnioną, dedykowaną do wersji cargo).
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: Yin w Grudzień 04, 2018, 04:18:33 pm
Co sądzicie o takim zestawie?
https://pl.aliexpress.com/item/24-v-250-w-Sterownik-Silnika-Zestaw-Rower-Elektryczny-Rower-Elektryczny-Zestaw-Adaptacyjny-dla-Zwyk-ych/32917248062.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.5f062e0e75V8js
Czy ktoś miał stycznosć, testował?
Taki zestaw z naszego forum miał kolega Toft, wyślij mu priv bo nie wiem jak często tu wpada.

@danielm55 Szukasz czegoś do poziomki czy innego roweru? Napisz coś więcej o tym jakiego wspomagania potrzebujesz.
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: danielm55 w Grudzień 04, 2018, 09:38:22 pm
Ogólnie patrzę, z myślą o poziomce jak i normalnym rowerze dla żony.
Zestawy do elektryfikacji są dosyć drogie.
Widzę tani zestaw to pytam, czy to coś warte.
Widziałem u nas sprzedaje takie zestawy Magma.
Widziałem też na innych forach, że ludzie na tym jeżdżą i jakoś to daje radę.
Na pewno trzeba by zapewnić jakiś softstart i płynne sterowanie, (teoretyczne sterownik z zestawu powinien o to zadbać)
i jeździć z głową to powinno dać radę.
Kusząca jest możliwość wykorzystania przełożeń roweru, choć wygląd ustępuje silnikom zaplecionym w koło.
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: Yin w Grudzień 05, 2018, 07:41:06 pm
Ogólnie patrzę, z myślą o poziomce jak i normalnym rowerze dla żony.
W poziomce dwukołowej nie idź z mida dodatkowa waga na boomie nie pomaga w prowadzeniu. Mid jest ok dla trajek. Jeśli nie masz nadwagi i będziesz wspomagał aktywnie to mały silnik przekładniowy w piaście jest fajny na początek bo:
-Jest niedrogi
-Jest bez oporowy
-Jest lekki
-Nie wymaga specjalnie wzmacnianych obręczy / szprych
-Ładnie pracuje z małymi bateriami co pozwala dalej obniżyć koszty elektryfikacji na początek.

Zestawy do elektryfikacji są dosyć drogie.
Odezwij się do kolegi Glebor lub napisz czego szukasz na http://pojazdyelektryczne.org/ w dziale kupię.


Widzę tani zestaw to pytam, czy to coś warte.
Jeździć by jeździło ale dodatkowy łańcuch powodował by dodatkową konieczność serwisowania. Skończyło by się tak że stwierdził byś że jest fajnie ale wolisz jeździć niż serwisować ( a za koszt nowych łańcuchów i kaset była by druga bateria) i poszedł byś w huba bo to najmniej awaryjna opcja. Dlatego lepiej idź od razu w huba :) 

Na pewno trzeba by zapewnić jakiś softstart i płynne sterowanie, (teoretyczne sterownik z zestawu powinien o to zadbać)
i jeździć z głową to powinno dać radę.
Sterownik o to zadba spokojnie, na szybko i skrótowo - idź w manetkę nie pas. Manetka to najbezpieczniejsza i najlepiej sprawdzająca się w praktyce opcja. 

Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: danielm55 w Grudzień 05, 2018, 10:17:00 pm
Te zestawy z Magmy 1016, 1018 majątku nie kosztują, także prawdopodobnie skuszę się na taki jeden do testów.
Nad trajką też myślałem, także miałby później zastosowanie.
W dwukołowej poziomce, to musiałbym znaleźć silnik na tył, na kasetę, bo z przodu zbyt małe koło.
Oby czas pozwolił, to będziemy testować.
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: Yin w Grudzień 07, 2018, 04:05:36 pm
Też zaczynałem od silników z magmy ale wtedy na rynku był znacznie mniejszy wybór jeśli chodzi o huby. Ok na my1016 można zbudować całkiem sensowny napęd rolkowy, my1018 to ten przekładniowy o ile dobrze pamiętam oznaczenie - kolega Toft robił na nim mida, później ja zresztą też: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3252 Choć jak się okazało wybór korb trialowych się nie sprawdził, nie wytrzymały obciążeń. Na obu tych silnikach można też zrobić całkiem sensowną przyczepkę pchającą: https://www.youtube.com/watch?v=yCs3Qr9-jQ8 Co jest fajnym rozwiązaniem bo można łatwo przenosić napęd między rowerami.
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: Inc0 w Grudzień 07, 2018, 08:54:22 pm
moze kolega lubujacy sie w lowbudżetowych zestawach sie zaiteresuje bardziej budżetową konstrukcja niz ta z magmy https://www.youtube.com/watch?v=-Sh-eBzxF2U
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: Leopold w Grudzień 07, 2018, 09:46:18 pm
A czy każdy chcący jeździć poziomką ma fortunę by na niej jeździć? Sami wiecie, że najlepiej smakuje coś co się samemu zrobi i nie koniecznie za wielkie pieniądze  bo takich nie ma? Może zamiast kpić, doradzić?
Tytuł: Odp: Zestaw do konwersji
Wiadomość wysłana przez: Inc0 w Grudzień 07, 2018, 11:48:30 pm
Gdzież bym śmiał ;) ... na takich filmikach można podpatrzeć ciekawe patenty, ludzie nie dysponujący nieograniczonymi ograniczonymi funduszami zazwyczaj maja ogromna inwencje twórcza i zdolnosci robienia czegos z niczego co oczywiście nie jest żelazna reguła dlatego podsuwam źródło inwencji koledze pod nos.