Hejka,
Franc muszę Ci pogratulować świetnych wizuali i zajawki.
Zgadza się zrobiłęm jeden rower z laminatu epoksydowo-szklanego ale nie czyni mnie to ekspertem w temacie ram.
Do experta w fotelach też trochę mi brakuje..
Gramatura jak pisał Tomo, łącznie 1200g ale Tomo nie wspomniał że to do czystego węgla
))
Akurat taką gramaturę stosuje się w pewnej firmie której nazwy nie mogę zdradzić.
Nie pamiętam różnicy w wytrzymałości szkła do węgla ale trzeba go dać X razy więcej.
Poza tym rama musi być sztywna a szkło lekko pracuje tak więc polecam zakupić choćby metr lub półtorej metra węgla jedno lub dwukierunkowej/biax.
Na łączniki koniecznie węgiel, hybrydę węgiel-aramid można odpuścić ale szkody nie uczyni.
Poza tym aramid jest lżejszy od węgla ale mniej sztywny jednak jak jeb..e to aramid trzyma 2 kawałki w jednym ot jego zaleta
Tak więc:
gramatura łącznie wg mnie 2500g na ramę a z 3500g na łączniki
Zakupić:
- worek/rękaw, matę odsączającą, folię perforowaną, tkaninę delaminacyjną, agregat od lodówki albo pompa jednostopniowa wystarczy
- tkanina zewnętrza/dekoracyjna, carbon splot twill/skośny 200tex 166g. wystarczy najlepiej aby była spreadowana/włókna rozwalcowane
- zbrojenie konstrukcyjne:
- biax 200-300g. , - na proste lub mniej skomplikowane odcinki
- jednokierunkowa 200g tu i tam
- splot skośny lub biax 150g - 165g. - na bardziej skomplikowane
Żywica epoksydowa oczywiście, co do przekładki 1-2mm perforowanej korematy miast sklejki wystarczy a na zewnątrz 600g (deco + biax)wystarczy
W takiej konstrukcji będzie trzymać.
Kolejność:
1. na rdzeniu laminujesz z 400g ręcznie bez docisku chyba że lekko stretchem
2. na tej skorupie dopiero możesz ułożyć/przesączyć właściwe zbrojenie
3. klamoty z delaminarzem na zewnątrz w worek i ssiesz
4 ściągasz delaminarz i układasz/przesączasz kolejne warstwy.
Maks 3 warstwy zbrojenia na operacje bo inaczej docisk pofałduje..
owijaj je mocno prócz pierwszej warstwy aby nie stracić geometrii rdzenia.
Jak coś niejasne wiesz gdzie mnie szukać.