Autor Wątek: Projekt i budowa IMK P14  (Przeczytany 3309 razy)

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 748
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 30, 2019, 07:39:10 pm »
Franc przy takiej pozycji leżącej podjajnik jest zbędny. Chyba że masz się na nim zatrzymać waląc orzeszkami podczas gwałtownego składania przedniego widelca ;)))
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2120
  • 25 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 21, 2019, 08:30:26 pm »
Prace się posuwają powolutku do przodu - żywica z tkaniną kupiona, części się robią i tu mam dylemat.
Sztyca widelca będzie stalowa, 1.2 do 1.5mm ścianki w zależności od miejsca (na alu, nawet Pa9 czyli EN-AW 7075 to wydaje się mało), planuję w niej wykonać 4 kanałki na wpusty, żeby się sztyca skoku nie kręciła. Takie wewnętrzne kanałki się kiedyś dłutowało i szło to nawet szybko czyli było dość tanie oraz było wystarczająco precyzyjne. Niestety mało kto ma teraz dłutownicę a nawet jeżeli ma, to ma obłożenie 24/7 na najbliższe miesiące. Poza tym nie znam nikogo kto by taką miał, najlepiej w wAw i okolicy. Zostaje więc w zasadzie elektrodrążenie, ale po pierwsze to jest wolna operacja więc bardzo droga a po drugie 4 długie na 93mm kanałki to już i trudno dobrze wypalić. Nawet 2 kanałki to byłby koszt i kłopot a ja ciągle potrzebuję 2 sztyc, bo 2 rowery buduję. I tak sobie myślę co by było, żeby w sztycy widelca zamiast kanałków wewnętrznych (zamkniętych od strony walca) wykonać 2 krótkie, otwarte fasolki - szerokie na 4h7 i długie na jakieś 20mm. Czy by się sztyca nie połamała? Czy ktoś kiedyś miał otwory w sztycy widelca, poza tym Panem z żółtym kompozytowym SWB pędzonym schowanym w ramie wałkiem?
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) umarł i nie żyje :(
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F