Autor Wątek: Projekt i budowa IMK P14  (Przeczytany 8890 razy)

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 762
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 30, 2019, 07:39:10 pm »
Franc przy takiej pozycji leżącej podjajnik jest zbędny. Chyba że masz się na nim zatrzymać waląc orzeszkami podczas gwałtownego składania przedniego widelca ;)))
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2159
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 21, 2019, 08:30:26 pm »
Prace się posuwają powolutku do przodu - żywica z tkaniną kupiona, części się robią i tu mam dylemat.
Sztyca widelca będzie stalowa, 1.2 do 1.5mm ścianki w zależności od miejsca (na alu, nawet Pa9 czyli EN-AW 7075 to wydaje się mało), planuję w niej wykonać 4 kanałki na wpusty, żeby się sztyca skoku nie kręciła. Takie wewnętrzne kanałki się kiedyś dłutowało i szło to nawet szybko czyli było dość tanie oraz było wystarczająco precyzyjne. Niestety mało kto ma teraz dłutownicę a nawet jeżeli ma, to ma obłożenie 24/7 na najbliższe miesiące. Poza tym nie znam nikogo kto by taką miał, najlepiej w wAw i okolicy. Zostaje więc w zasadzie elektrodrążenie, ale po pierwsze to jest wolna operacja więc bardzo droga a po drugie 4 długie na 93mm kanałki to już i trudno dobrze wypalić. Nawet 2 kanałki to byłby koszt i kłopot a ja ciągle potrzebuję 2 sztyc, bo 2 rowery buduję. I tak sobie myślę co by było, żeby w sztycy widelca zamiast kanałków wewnętrznych (zamkniętych od strony walca) wykonać 2 krótkie, otwarte fasolki - szerokie na 4h7 i długie na jakieś 20mm. Czy by się sztyca nie połamała? Czy ktoś kiedyś miał otwory w sztycy widelca, poza tym Panem z żółtym kompozytowym SWB pędzonym schowanym w ramie wałkiem?
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 762
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 10, 2019, 10:01:39 pm »
Wiem że nie to forum ale znalazłem w sieci i stwierdziłem że pasuje do wątku ;)
Jeden Franc ;)))

Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2159
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 21, 2019, 10:02:01 am »
Nienawidzę szlifować
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 762
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 22, 2019, 09:03:51 pm »
Papierek 150 i jedziesz ;)))
Ciesz się że tylko te zgrubienia masz do przeszlifowania a nie całość ;)
Polecam zainwestować w szlifierkę mimośrodową, robi robotę dosyć dobrze i nie pyli za bardzo ;)
Coś takiego

http://www.metabo.info.pl/30661-SXE-3125-Szlifierka-mimosrodowa-karton.html
I dawaj jakieś zdjęcia bo znowu wrzucę kilka Franców ;)

« Ostatnia zmiana: Marzec 22, 2019, 09:07:59 pm wysłana przez Antonowitch »
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2159
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 23, 2019, 06:49:12 pm »

740g - kompletne żebro do fotela (z punktami montażowymi do ramy)
Po wstępnym przyklejeniu i szpachlowaniu:

1600g ale dojdzie jeszcze laminat
A to są elementy trzymające wszystko razem:
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2019, 08:26:23 pm wysłana przez Franc »
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 762
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 26, 2019, 08:37:39 am »
Hej, z fotelem dojdziesz do 2kg ale musi trzymać ;) Daj zdjęcia z tyłu fotela, jestem ciekawy wykonania przejścia pomiędzy płaszczyzną fotela a żebra.
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2159
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 07, 2019, 05:53:17 pm »
Aerosil to zajebisty wynalazek, tylko pyli strasznie: ~2% wagowo do żywicy + szczypta sieczki szklano-weglowej i powstaje maź klejąca doskonała wypełniająca przestrzeń pomiędzy insertami a rdzeniami z XPS stanowiącymi kształt.
Ale szlifować i tak nienawidzę.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2159
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 10, 2019, 08:04:20 pm »
Qrwa mać!
Jebnąłem się w szacowaniu miejsca na tarczę i nie mieści się w wahaczu, nie sprawdziłem na początku jak kleiłem mój i wyszło na drugim dla Juniora. A mój był już skończony  >:( A teraz kupę laminatu i rdzenia do wycięcia.
Wahacz Juniora dopiero zaczynam, więc poprawka jest malutka, za to w 3 miejscach bo dodatkowo źle się ułożyły ramiona wahacza przy słupku centralnym.
Qrwa jeszcze więcej pie..... szlifowania.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Leopold

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 21
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 10, 2019, 08:39:58 pm »
Serdecznie współczuję, znam ten ból!

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1105
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 11, 2019, 11:24:32 am »
Jakiel wielkości tarczę chcesz zamontować? Z tyłu spokojnie starcza 160mm, ew. 180mm jesli waży się więcej.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2159
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 11, 2019, 12:14:30 pm »
Ma być 160mm ale tam nie ma miejsca nawet na 120mm jak by była
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 787
  • SWB DIY
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 11, 2019, 08:36:58 pm »
Znając Franca zamiłowanie do dużych tarcz polecam coś takiego ;D


Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2159
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 18, 2019, 06:11:35 pm »
update, żeby nie wyszło, że nic nie robię:
Piasty:


Stare zdjęcia z początków (mojego) wahacza:

Mój wahacz jeszcze nie poprawiony:

Przelotko-prowadnice do linek. Bo linki będą szły w ramie luzem bez pancerza a w kilku miejscach trzeba je zakręcać. Materiał: Igidur, druk 3D: Firma Inżynierska Mechatronika


Tylny wahacz z układem amortyzacji:

« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2019, 11:07:09 am wysłana przez Franc »
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

klubowy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 313
Odp: Projekt i budowa IMK P14
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 18, 2019, 07:19:58 pm »
Zdjęć nie widzę...
Ja, nie wiem, co to sen.
Objeżdżam nocą, to co spawałem w dzień...