Autor Wątek: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing  (Przeczytany 3722 razy)

dziura

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 44
Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 28, 2017, 02:50:11 pm »
A inne rodzaje połączeń? Taki Rzeppa Joint działa aż do 45* (niektóre modele wychodzą grubo poza 50*).
Velotechnik Street Machine GT

Romanes

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • handmade CRUZBIKE
Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 28, 2017, 03:32:09 pm »
Eksponat z Muzeum Rowerów Nietypowych w Gołębiu pod Dęblinem (producent, z tego co pamiętam lata międzywojenne, obecnie któryś niemiecki  potentat samochodowy):

https://photos.google.com/album/AF1QipPDcex5iCM0aW39qbfijGQf85u0bgCE2OeIZN4a/photo/AF1QipPaZz_CC5ZcYSkR40_RDQcARaU3TD-mxdVQa0mq

https://photos.google.com/album/AF1QipPDcex5iCM0aW39qbfijGQf85u0bgCE2OeIZN4a/photo/AF1QipNyRiBkd1HpPgkSJBqZmsJmDMZIUYxaHKp-0r6W


PS Jak w 'photos.google.com' uzyskać link do wklejenia w "[ img ] [ /img ]" ? (przeglądarka Firefox na linuksie)

chris1990

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 161
Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 29, 2017, 08:05:29 am »
Obserwacje nt. tail fairingu.

Owiewka w warunkach treningowych wczoraj przetestowana.
Działa, dodatek rzędu na avg 2-2,5km/h (max 3km/h) przy tej samej mocy.
Przez dodatkowe 1,6kg rower szybciej wytraca prędkość na początku każdego podjazdu.
Każda hopka wymaga włozenia dodatkowych watów w stosunku do roweru bez owiewki.

Wczoraj w części głównej treningu na trasie hopkowatej: Zawonia-Trzebnica-Milicz-Trzebnica wyszło 68,9km w 1h45min.
Avg 39,4km/h. (pierwszym celem jest złamanie avg 40km/h , więc coraz bliżej :) )
Całość z rozgrzewką i rozjazdem: 104,58km 2h47min, avg 37,57km/h.
Powoli wchodzę na co raz wyższe poziomy :).

chris1990

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 161
Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 31, 2017, 07:10:40 pm »
HISTORYCZNY TRENING NA ROWERZE POZIOMYM FLEVOBIKE HIGH RACER+TAIL FAIRING- 31.08.2017r.

Cel złamanie magicznej avg 40km/h w częsci głównej treningu przez 2h *(byłoby pięknie,
gdyby było avg 40km/h na 100km z wliczoną rozgrzewką !!!)


ZROBIŁEM TO !!!!!!!!!!

Teren płaski + zmarszczki 1-2%.

Dane z treningu:

113,88km
2h51min58sek
avg 39,73km/h (z rogrzewką 30min i rozjazdem 22min)
(z rozgrzewką 100,96km w 2h30min wyszło avg 40,384km/h !!!)



Część główna (po rozgrzewce):

2h
82,03km
avg 41,015km/h ~ 41km/h !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


piewsza godzina: avg 39,7km/h - najpierw wiatr boczny, potem boczny niesprzyjający, następnie pod wiatr (odcinek Bierutów-Janików) -
 - całość ciutkę lżej, żeby dołożyć na drugiej godzinie
druga godzina: avg 42,3km/h - najpierw wiatr boczny, potem za ucho i następnie z wiatrem

Jest to niesamowicie ważny dzień w moim kolarskim życiu, mam nadzieję, że dzięki temu popchnę kamyk
równiez w inną stronę !!!!!

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1143
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 01, 2017, 09:07:19 am »
Fajna "eska" Chris :)

1. Łańcuch.
Ale no, jak to S-ka, zawsze jest problem z łańcuchem.
Czyli to co może się zyska na niższej pozycji jeźdźca, to traci się na skomplikowanym prowadzeniu łańcucha.
Żeby było sprawnie, to górny łańcuch musi być na jednej rolce i przechodzić blisko widelca (tu masz problem bo masz widel z koroną, problem powinien zniknąć gdybyś dał widel bez korony alu lub karbon)

Rolki strony powrotnej niestety muszą zostać obie, jeżeli zamierzasz z tym cudem skręcać na drogach publicznych.
No chyba że poprowadzisz przez rurkę, ale na pewno będzie więcej hałasu/oporów.

W każdym razie, na takiej S ramie z rolkami w takim miejscu (pomiędzy ramą a udem) na pewno wyginasz prawą nogę w kolanie
żeby o rolki nie zahaczać.
No chyba że naturalnie kręcisz z tak szerokimi kolanami..
Jeżdżąc tak, a zwłaszcza z siłą którą pomykasz średnio około 40kmh, boje się że prędzej czy później załatwisz sobie prawe kolano.
Nie pytaj mnie skąd to wiem ;)
Czyli tani rower na końcu wyjdzie cię bardzo drogo, bo operacja wymiany kolana nie należy do najtańszych ;)



2. Kolizja korb z kołem.

Żebyś użył krótszych ramion(jeżeli by załatwiły sprawę) to musisz na tyle wysunąć suport(a mówisz że już więcej nie wyjedzie. Może jakaś operacja tokarsko-spawalnicza żeby go przedłużyć ?)

Sposobem na oddalenie koła od korb jest widelec z zerowym wyprzedzeniem(lub ile tam trzeba żeby się koło mijało z korbami)
Ale, wiąże się to z tym że geometria sterowania dostanie dużo trailu, a w przypadku gdy już go zwiększyłeś montując widel/koło 700 w miasto 20" (zmieniając tym kąt główki oraz trail)
taki dodatkowy trail nic dobrego nie wróży.
Będzie za dużo efektu "wheel flop" Ja go nienawidzę. Ale inny potrafią z tym żyć.
Do wszystkiego można się przyzwyczaić, i nauczyć jeździć z tym co jest.

3. przedni hamulec
Szosowej szczęki nie założysz. Może da się z tyłu upchnąć aero szczęka rzędu Tektro R725FB ale to dość drogi kawał kutego aluminium..
Na szybko i tanio, oraz skutecznie - ktoś niech ci ktoś przylutuje piny na v-brake z tyłu widelca, i założysz tą Magurę HS ze zestawu oryginalnego.


4. to wszystko razem wzięte - nasuwa się tylko jedne logiczne rozwiązanie - FWD chain twister!
Problem z kolizją łańcucha i koła rozwiązany na 100%.
Tylko dwie rolki.
Dużo krótszy łańcuch.
Lżejszy rower.
Hamulec koniecznie tarczowy (szczękę ciężko upchać na górze, bo rama, bo łańcuch z obie strony widelca, etc)
Widelec do FWD robi się z zerowym wyprzedzeniem, a w przeciwieństwie do RWD zwiększony trail nie przeszkadza,
więc rozwiążesz problem kolizji korb z kołem, a bez efektu pogarszania właściwości sterowania na gorsze.
Tylko, niestety, problem rolek między udem a ramą pozostanie.. :( 
A osie do rolek koniecznie 10mm stalową minimum, oraz SOLIDNIE przyspawać chwyty osi do ramy(najlepiej śruba/oś na przelot przez główna rurę ramy i nakrętka z drugiej strony, bo inaczej urwiesz. :)
Na stronę powrotną oczywiście nie musi być tak pancernie.





P.S. gratuluję złamania bariery 40tki :)) Wymiatasz!   




Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

chris1990

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 161
Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 01, 2017, 09:38:00 am »
Przy okazji fotka z jednego z ostatnich treningów wypoczynkowych (nie z wczoraj):

http://pokazywarka.pl/9jkeud/

trajkocyklista->
1. Podczas jazdy nie zahaczam prawym udem o rolki, a kolana idą po wewnętrznej stronie.

2. Kolizja koła z korbą. Widelec "prosty" pewnie rozwiązałby problem. Tyle pracy w niego włożyłem, ze
szczerze mówiąc nie chcę szukac kolejnego, zawozic, gwintowac, przekładac, itd... Obecny, który
mam po skróceniu sterówki waży 1350g ! (cięzka stal, ale jak do pierwszego high racera mówię, że ma
być solidnie bez lajtowania części).  Alternatywnie myślę o zmianie koła na 26" przód (wówczas opory ciut większe).
Korby juz wysunąc dalej nie mogę... Korba z ramionami 165mm mogłaby być niewystarczająca. Krótsze na kwadrat,
sensownych gdzie szukac....

3. FWD jest rozwiązaniem. Natomiast miałem raz do czynienia z konstruowanym przez siebie FWD metodą chałupniczą
którejśc zimy i większość masy jest skoncentrowana na przodzie roweru. Rower staje się bardzo "nerwowy".
Nie spodobało mi się to, dlatego uciekam od tego pomysłu.

4. Rolki prowadzące. Kombinowałem zostawiając 1, potem 2, potem 3 chyba w możliwie wszystkich układach i zawsze
powstawał problem, ograniczenie, które przeszkadzało. Zostawiłem wszystkie 4.

5. Hamulec przód. Nie pomyślałem o przyspaniu piwotów z tyłu. Wówczas wrzuciłbym nowy komplet i było lepiej, lecz waga
wzrośnie o dodatkowe 400-450g. Szczerze mówiąc nie lubię ingerowac w częsci, które są fabrycznie zrobione, czyli
doklejac, spawac do nich dodatki, itp. Cżęść, to cżęsc i koniec - bez dodatków metodą DIY. Zobaczymy, pomyślę nad tym.

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2017, 10:03:38 am wysłana przez chris1990 »

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 01, 2017, 02:09:10 pm »
2. Kolizja koła z korbą. Widelec "prosty" pewnie rozwiązałby problem. Tyle pracy w niego włożyłem, ze
szczerze mówiąc nie chcę szukac kolejnego, zawozic, gwintowac, przekładac, itd... Obecny, który
mam po skróceniu sterówki waży 1350g ! (cięzka stal, ale jak do pierwszego high racera mówię, że ma
być solidnie bez lajtowania części).  Alternatywnie myślę o zmianie koła na 26" przód (wówczas opory ciut większe).
Korby juz wysunąc dalej nie mogę... Korba z ramionami 165mm mogłaby być niewystarczająca. Krótsze na kwadrat,
sensownych gdzie szukac....

Krótkie korby znajdziesz np tutaj
Weź tylko pod uwage, że skrócenie korby o 15mm zmusza do cofnięcia fotela, masz tyle miejsca?
Alternatywnie, można podgiąć widelec - zmniejszyć wyprzedzenie - ja tak zrobiłem i jeździe spokojnie już ponad 5tys km.
Jeśli chodzi o rolki - to górny łańcuch może być spokojnie na jednej rolce bez ocierania się łańcucha o siebie, kwestia manewrowania oddaleniem rolek od ramy.

kwazik

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 37
Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 01, 2017, 10:21:56 pm »
Szacun :)

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1143
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 02, 2017, 01:52:29 pm »


1. Podczas jazdy nie zahaczam prawym udem o rolki, a kolana idą po wewnętrznej stronie.

To dobrze, czyli problemu nie ma jak u mnie. Ja nawet na patyku nic na słupie kierownicy nie mogę umieścić, bo zahaczam.
A niektórzy jednak spokojnie tam dają bidon.


Cytuj
2. Kolizja koła z korbą. Widelec "prosty" pewnie rozwiązałby problem. Tyle pracy w niego włożyłem, ze
szczerze mówiąc nie chcę szukac kolejnego, zawozic, gwintowac, przekładac, itd... Obecny, który
mam po skróceniu sterówki waży 1350g ! (cięzka stal, ale jak do pierwszego high racera mówię, że ma
być solidnie bez lajtowania części).  Alternatywnie myślę o zmianie koła na 26" przód (wówczas opory ciut większe).
Korby juz wysunąc dalej nie mogę... Korba z ramionami 165mm mogłaby być niewystarczająca. Krótsze na kwadrat,
sensownych gdzie szukac....

Z tym większymi oporami z 26, to bym się nie martwił. Opór toczenia i tak nie jest zbyt wielki, a co dopiero jakaś drobna
różnica zauważalna tylko w "laboratorium"
Dobra 26" opona, i nawet nie poczujesz że coś się zmieniło.


Cytuj
3. FWD jest rozwiązaniem. Natomiast miałem raz do czynienia z konstruowanym przez siebie FWD metodą chałupniczą
którejśc zimy i większość masy jest skoncentrowana na przodzie roweru. Rower staje się bardzo "nerwowy".
Nie spodobało mi się to, dlatego uciekam od tego pomysłu.

W przypadku przeróbki tego roweru, to na przodzie dodatkowo będziesz miał tylko różnicę w wadzę koła,
oraz kasetę + przerzutkę. To nie tak dużo, więc raczej nie powinno robić różnicy co do rozkładu masy.
Nerwowość mogła być spowodowana na niedobraną geometrię. (jeżeli był to chain twister, a nie jakiś MBB/Cruzbike, to zupełnie coś innego)
Moje doświadczenia z FWD których zbudowałem, oraz z Raptobike Midracer, mówią że raczej dobrze się prowadziły,
a zwłaszcza Raptobike (bo w swoich to różne geometrie miałem, nie do końca udane) na którym spokojnie się da jechać bez trzymanki (jak się nie pedałuje, oczywiście, bo wtedy łańcuch ściąga w lewo jak się przyciśnie)
W swoim rowerze masz dość podobny kształt ramy i rozkład masy co Raptobike, więc problemu nie powinno być.
Jedynie zostaje pytanie kąta główki. W Rapto bodajże było to 72 stopnie, a widelec był całkiem prosty.

Jakby co, mam gotowy widelec do FWD i koła 700x28mm lub 26" (wyprzedzenie 10mm, pod tarcze, sterówka 1 1/8" bez gwintu. Nie wiem jaką tam masz główkę, ale widzę chyba coś szerszego niż 32x1mm pod miski 1" ? )
http://www.2bike.rs/cikloberza/mali-oglasi/delovi-20/viljuske-i-amortizeri-38/krute-viljuske-39/vila-za-fwd-prednji-pogon-recumbent-bicikl
mogę oddać w dobre ręce za koszt materiału :)
Zrobiony do Z-frame dual 700c FWD którego robiłem dla kolegi 5 lat temu chyba,
ale okazał się za szeroki na wysokość siedzenia 43cm bo udami(duży 2m chłop) uderzał o golenie, więc zrobiliśmy nowy, bardzo wąski na górze.

 



Cytuj

5. Hamulec przód. Nie pomyślałem o przyspaniu piwotów z tyłu. Wówczas wrzuciłbym nowy komplet i było lepiej, lecz waga
wzrośnie o dodatkowe 400-450g. Szczerze mówiąc nie lubię ingerowac w częsci, które są fabrycznie zrobione, czyli
doklejac, spawac do nich dodatki, itp. Cżęść, to cżęsc i koniec - bez dodatków metodą DIY. Zobaczymy, pomyślę nad tym.



Hm, no wiesz, z tym nieingerowaniem w oryginalne części, w świecie poziomek daleko nie dojdziesz ;)

Pozdrawiam :)
Czemu komplikować i kombinować, skoro można coś lekko przerobić i mieć spokój.
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

chris1990

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 161
Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 04, 2017, 08:55:10 am »
Panowie->

W high racerze nie mam regulacji fotela przód tył. Krótsze korby wymusiłyby wysunięcie boomu dodatkowo.
Nie jestem do konca pewien, czy mogę wysunąc rurę, która wchodzi w drugą rurę (pod spodem są 4 śrubki). Adapter
z korbą i suportem wysunąłem już na max.

Koło 26" z szosową oponą rozwiązałoby problem. Zobaczę jeszcze, czy odkręcenie tych śrubek pozwoli mi na regulacje.
Jesli tak, to problem rozwiązany. Wysuwam z 2cm i kolizja korby z przednim kołem znika.

Roweru nie mam zamiaru przerabiac na FWD. Nie podoba mi się taki układ. Chcę mieć klasycznie rozłożony napęd w rowerze,
a nie nawalone wszystko z przodu. Tarcz unikam, bo wiem ile problemów jest z tym mechanizmem (wolę prostsze rozwiązania).
Podginanie widelca, to ingerencja w jego własciwośći jezdzne, fizyczne, wytrzymałościowe. Nie mam zamiaru cokolwiek przerabiać,
tym bardziej w ten sposób.
O piwotach pod hamulec Magury ewentualnie pomyślę.

W najblizszych dniach podejmę temat full fairingu. Jak wyjdzie, zobaczymy :).

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2017, 09:01:27 am wysłana przez chris1990 »

tatar

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 166
Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 04, 2017, 09:39:57 am »
A nie zrobiłeś przypadkiem fotek na etapie budowy?
Ciekaw jestem układu stelaża na którym położone są płyty.

chris1990

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 161
Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 06, 2017, 07:59:06 am »
tatar->

Niestety nie zrobiłem zdjęc w międzyczasie.

Co do zmian. Kolizja korby z przednim kołem rozwiązana. Okazało się, ze 4 śrubki słuzą do regulacji boom'u
i mam duuuużo zapasu. Wysunąłem 4cm, dzięki czemu ramiona korby nie zahaczają o przednie koło. Tym samym
zdecydowanie umożliwi mi to łatwiejsze startowanie, kręcenie w ostrych zakrętach i na sepentynach w górach.
W związku z tym musiałem przesunąc fotelik o 4cm do przodu. Wiązało się to z wywierceniem nowych otworów.
Pozycja w tylnej częsci fotelika zmieniła się, przez co poszło kilka cm-ów w dół (pozycja jeszcze bardziej leżąca).

Ogólnie rzecz biorąc środek cięzkości przesunąłem do przodu i minimalnie zmniejszyłem powierzchnię czołową,
co powinno poprawic (niewiele) osiągi.

The next step: full fairing. Mam rozrysowane, pomierzone, działamy !

storm

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2530
Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 06, 2017, 08:50:20 am »
Ale pamiętasz, że bardziej leżąca pozycja niekorzystnie wpływa na kręcenie na podjazdach? Może też znacząco zmienić układ mięśni i pogorszyć osiągi.


chris1990

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 161
Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 07, 2017, 02:21:17 pm »
Wiem, wiem, pamiętam o tym. Zobaczymy, jak sprawdzi się nowa pozycja w praktyce.

Co do full fairingu, po 3 dniach prób, temat odpada. Zrobiłem prawą stronę owiewki łącznie ze stelażem
i po dłuzszych namysłach startowanie, wsiadanie, zsiadanie może dostręcząć strasznych utrudnień, więc
zrezygnowałem. Poprawię tail fairing, ile mozna (będzie szerszy i dłuższy, powinno jeszcze bardziej poprawic osiągi),
poniewaz tylko tutaj mogę w rowerze poprawic aero.