forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Galerie => Wątek zaczęty przez: chris1990 w Sierpień 05, 2017, 10:06:06 pm

Tytuł: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Sierpień 05, 2017, 10:06:06 pm
Po solidnej dawce włożonej pracy (jak zwykle ! ) poniżej podrzucam aktualne zdjęcia
Flevobike'a highracera *(przeróbka z 20x28, czyli szosowy widelec skracany i gwintowany i koło przód)

^Kolega "Franc" kupując wiosłowego Thysa widział, w jakim stanie był mój Flevo.
Obecnie wygląda tak:

http://pokazywarka.pl/sefth8/


Obicie fotela metodą DIY za 20zł :) Efekt zadowalający.
Frameset stalowy, toteż koła treningowe Mavic CXP22, piasty Sh.105 5600, 32szprychy, póki co napęd 1x8,
czyli 52x12-26T
Waga: 13,6kg

Do zrobienia:
- wymiana klinu na nowy, bo po pewnym czasie łapie luzy i mostek obraca się poprzez luzującą się śrubę,
co grozi niebezpieczenstwem !
- zagłówek !!!
- wymiana napędu na 1x9 / 1x10, ale bez szału
- tail fairing na tył
- wymiana rolek prowadzących na lekkie tworzywowe łożyskowane po 20g/szt, obecne 4szt bez śrub ważą ok.740g !!!
Ewentualnie 2 podwójne.
Pytanie, gdzie można takie kupić ???

Zastanawiam się nad rozwiązaniem problemu "kolizji" przedniego koła z ramionami korby.
Krótsze ramiona mogą nie załatwic sprawy, a bomu juz nie mogę wysunac (jest na max).

Co sądzicie ?
Tytuł: Odp: Flevobike highracer ( przeróbka z 20x28)
Wiadomość wysłana przez: storm w Sierpień 06, 2017, 12:58:57 pm
1. Chyba masz fotelik "więcej po lewej" - w sensie siedzenie?
2. NIe za płasko fotelik? Nie będziesz miał problemu "pod górkę"? Subiektywnie sprawdzone - im bardziej fotelik pionowato tym lepiej mi się podjeżdża pod górki.
3. Czy... jesteś przeciwnikiem hamulców przednich? ;) bo coś go nie widzę... ;) (oślepłem?)
4. Zastanów się czy nie warto by poprowadzić łańcucha nie po rolkach ale w rurkach tekałanowych (czy jak im tam...) - ciszej i mniej oporu. I waga zdecydowanie "piórkowa".
5. Co do kolizji korb z kołem:
- przyzwyczaj się? ;)
- a przesuwając fotelik/bom - nie masz problemu ze zbyt małą/dużą odległością od suportu? Przypomnę, ze na poziomce kolana inaczej pracują i łatwiej im "dowalić". Z kolei zbyt duża odległość od suportu - znowu problem na górkach.
Wydaje mi się, że może warto by dospawać kilka-naście cm do ramy z przodu i uzyskać dłuższe podparcie do bomu? I wtedy goniąc bom, mógłbyś przesunąć fotelik do przodu(ma regulację?). Ale to zmienia wyważenie roweru - czy da się przesunąć tył do przodu? Czy dobrze widzę, że on jest wsuwany czy nie?
6. Obicie fotelika - naprawdę, bardzo poważnie przemyśl opcję ventiseata. On dużo daje, plecy oddychają, a i amortyzacja się zwiększa ;) (zwłaszcza jak jej nie ma)
7. Co z przerzutką przednią? Nie będzie Ci spadał łańcuch na wybojach?
8. Ile toto waży?

I wreszcie... Kiedy zaczynasz starty poziome w maratonach? Może jakiś Grodzisk Wlkp (brevety.pl) już za tydzień? ;) (200/300km).
Tytuł: Odp: Flevobike highracer ( przeróbka z 20x28)
Wiadomość wysłana przez: Yin w Sierpień 06, 2017, 07:40:01 pm
- wymiana rolek prowadzących na lekkie tworzywowe łożyskowane po 20g/szt, obecne 4szt bez śrub ważą ok.740g !!!
Ewentualnie 2 podwójne.
Pytanie, gdzie można takie kupić ???

http://e-kolka.com.pl/k/175/rolki-tworzywowe-ulozyskowane/
Tytuł: Odp: Flevobike highracer ( przeróbka z 20x28)
Wiadomość wysłana przez: klubowy w Sierpień 06, 2017, 08:29:57 pm
Telakan przy takich kątach załamania łańcucha nie da rady. Przynajmiej pod górkę. Chyba, chyba że o czymś nie wiem :)
Może da się zlikwidować jedną rolkę na "górnym" łańcuchu, tą koło kierownicy, jeśli łańcuch nie będzie tarł o widelec...
Tytuł: Odp: Flevobike highracer ( przeróbka z 20x28)
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Sierpień 07, 2017, 07:13:48 am
Panowie->

Dzięki za podrzucenie info o rolkach i tekalanie.

Storm->

1. Fotelik jest równo zamontowany.
2. Po pierwszym treningu w układzie 28x28 uwazam , ze przydałby się koniecznie podgłówek,
lecz zmiana pozycji fotela powinna załatwic temat bez dokładania zbędnej wagi. W obecnej pozycji
mam utrudnienia w piciu i jedzeniu podczas jazdy.
3. Z przodu narazie hamulca nie ma, pomyślę nad nim.
4. Tekalan przerabiałem w poprzednim Flevobike'u i pod wpływme watów jakie generuję, wyrywałem
je z mocowań do ramy.
5. Nie ma regulacji fotela przód/tył, jedynie na boomie. Juz wysunąc nie mogę (możliwe, ze z 2-5cm jeszcze mam), ale
przy obecnym ustawieniu, noga jest dobrze ułozona. Regulacja odbywa się na zasadzie regulacji górnej częsci (ta z korbą)
przód/tył.
6. Pod obiciem jest kilkucentymetrowa warstwa gąbki i jest miękko :) Pomyslę nad vetiseatem.
7. Przerzutki narazie brak z przodu. Pomyślę nad nią. Łańcuch spada na większych dziurach.
8. Waga jak na zdjeciu 13,6kg (waga "ręczna", więc moze troszkę odbiegac od rzeczywistej)

Co do startów, to być może coś we wrzesniu, lecz najpewniej w przyszłym roku. 
Tytuł: Odp: Flevobike highracer ( przeróbka z 20x28)
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Sierpień 07, 2017, 08:21:26 am
Ja po zamontowaniu koła 26" z przodu problem kolizji koła z korbą rozwiązałem podginając nieco widelec. Rower zrobił się trochę bardziej narowisty, ale szybko się przyzwyczaiłem.
Tytuł: Odp: Flevobike highracer ( przeróbka z 20x28)
Wiadomość wysłana przez: Maciej K w Sierpień 07, 2017, 08:34:29 am
Hi Chris...Masz dobre wyniki. Gratuluję. Ten Twój rower wygląda zacnie, ale w z tymi rolkami, to przegiąłeś.
Za dużo zgięć łańcucha i w związku z tym mnóstwo oporu. Skontaktuj się z Markiem B. znanym tu jako live_evil. To łebski gość.
Zanim się na mnie nie obraził, to mnie odwiedzał i robiliśmy sporo testów z łańcuchami na moich "hulajnogach".
Tę Twoją kombinację rolkową można znacznie uprościć.

Tytuł: Odp: Flevobike highracer ( przeróbka z 20x28)
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Sierpień 07, 2017, 07:23:22 pm

W najbliższym czasie kilka rzeczy do zrobienia:
-nowy klin do mostka
-dłuższe wsporniki fotela lub zagłówek
-zostawienie tylko 1 rolki lub 2
Tytuł: Odp: Flevobike highracer ( przeróbka z 20x28)
Wiadomość wysłana przez: Maciej K w Sierpień 09, 2017, 07:55:04 am
Pracowniku...Widzę, że znowu chcesz mnie kopnąć i po raz kolejny udowodnić, że ze zrozumieniem czytać nie potrafisz. Nie chodziło o laskę tylko o łaskę (mały drapieżnik z rodziny łasicowatych).
Podobno mnie znasz, więc mój sposób pisania dziwić Cię nie powinien. "Znając mnie" powinieneś też wiedzieć, że lubię konkretne działania, a nie takie polskie pitolenie o chlebie i niebie.
Wczytaj się więc uważnie w moją dyskusję z chrisem (Nowy kufer Kaczmarka) i postaraj się ją ogarnąć.
Może wtedy wyłapiesz dlaczego chrisa "zatkałem".
W kolejnym wątku (kupię lowracera..) chris pochwalił się średnią prawie 40km/h.
Mimo pierwszego nie dogadania się postanowiłem mu pomóc. Czy to coś złego???
Czytając komentarze na tym forum nie wyczaiłem, że zapraszając młodego użytkownika poziomego roweru do siebie i chcąc ? mimo ogromu pracy ? poświęcić mu swój czas, trzeba przy tym odpowiedzieć na wiele jego pytań, spełnić pewne jego warunki, no i wykazać się odpowiednim poziomem.
Dobrze, że nie trzeba jeszcze wypełniać jakiegoś formularza. Panowie litości! Skąd żeście się urwali?
Kto chce, to przyjeżdża i korzysta. Kto nie chce, to jego sprawa. Przymusu nie ma.
Proponujesz, abym był milszy. O.K.
Następnym razem dla zapraszanych ludzi z tego forum przygotuję specjalne druki z zaproszeniem.
Będą na miejscu też kwiaty, gadżety i komitet powitalny w czapkach z pawimi piórami i szablami w łapach. Będzie miło, wzniośle i po staropolsku.
Przypomnę, że ja w dyskusjach nikogo personalnie nie obrażałem, sam zaś byłem i owszem.
Przeczytaj wątki z moim udziałem i zobacz jaką "uprzejmością" i "sympatią" przez wielu użytkowników tego forum obdarzony zostałem. M. K.

p.s. Ja mimo że nigdy nie trenowałem kolarstwa, będąc w wieku ok.43 na jednym z moich sprzętów, na trasie Kalisz-Pleszew (28 km) osiągnąłem średnią ok.42.
W wątku "Jaki velomobil" wdzięczyłeś się do Kamila (Aventy) pisząc żeś spec od Carbonu i ofiarowując mu swą pomoc.
Nawet do niego nie zajrzałeś. Co z Tobą nie tak?
Jarku... Nie usuwaj postów. Jest ciekawie.
Tytuł: Odp: Flevobike highracer ( przeróbka z 20x28)
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Sierpień 12, 2017, 07:48:27 pm
Zagłówek juz przetestowany. Spelnia swoje zadanie !
Rolki zostały (wszystkie 4), nie wyobrazam sobie, jak mozna uproscic układ, aby łancuch
nie ocierał o przednie koło przy skręcaniu.
Doszła nowa kaseta i łańcuch x3.  (jeszcze manetka i korba z suportem), ale najpierw
muszę... (Czyt.poniżej)

Pojawił się natomiast poważny problem, LUZUJĄCYCH SIĘ STERÓW, tj. przy kazdych
większych dziurach po pewnym czasie powstaje luz. Odkręca się śruba mocująca, mostek zaczyna
latac na boki. Stery 1" na łozyskach igiełkowych.
Nie mogę zdiagnozowac przyczyny za cholerę ...  (moze to po zmianie widelca, ale rura sterowa
taka sama na wymiary)...

Pomoże ktoś ???
Tytuł: Odp: Flevobike highracer ( przeróbka z 20x28)
Wiadomość wysłana przez: Maciej K w Sierpień 13, 2017, 08:56:08 am
"Rolki zostały (wszystkie 4), nie wyobrazam sobie, jak mozna uproscic układ, aby łancuch
nie ocierał o przednie koło przy skręcaniu".
Ja sobie to wyobrażam i w kwestii widelca też mógłbym pomóc, ale nie mogę, bo jak obaj wiemy prezentuję inny poziom.
(Nie Wasz).
Główna zasada w Judo mówi; Ugnij się, aby zwyciężyć.
Warto więc czasem tę polską pychę, butę i zwykłą głupotę wsadzić w kieszeń, powiedzieć ok. i aby frajdę z jazdy mieć,
oraz lepsze wyniki osiągać mimo wszystkiego majstra odwiedzić.
A tak na szybko, to pogadaj Krzysztofie z Markiem B. (live_evil) Ma odpowiedni poziom.

p.s. Czy większość tu piszących nie ma na klawiaturach polskich znaków?
Tytuł: Odp: Flevobike HIGH RACER ( przeróbka z 20x28)
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Sierpień 21, 2017, 01:16:26 pm
High racer prawie ukończony (jeszcze nowy klin ze srubą, korba z suportem, ew. nowe lekkie rolki).
Powoli myślę nad tail fairingiem.

Jestem pod wrażeniem osiągów na swoich treningach. Tak czy siak nowe grupy mięśni muszą zbudowac się
na nowo, więc w przyszłym sezonie będę latał z konkretniejszymi prędkościami. W tym osiągnę, co mogę,
a także poznam rower.

Kilka zdjęć:
http://pokazywarka.pl/hzlphb/

 
Tytuł: Odp: Flevobike HIGH RACER ( przeróbka z 20x28)
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Sierpień 21, 2017, 08:53:20 pm
Zbędna jest jedna rolka powrotna , i jedna rolka prowadząca koło sterów tą pod siedzeniem trzeba dać wyżej i będzie o wiele lżej dobrze też jak by to były rolki na zębatkach te prowadzące.
Tytuł: Odp: Flevobike HIGH RACER ( przeróbka z 20x28)
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Sierpień 21, 2017, 10:16:16 pm
Czy mógłbyś podrzucić zmiany, dodając kilka linii w paincie na zdjeciu ?
Miałbym zarys wizji.
Tytuł: Odp: Flevobike HIGH RACER ( przeróbka z 20x28)
Wiadomość wysłana przez: Inc0 w Sierpień 21, 2017, 10:52:38 pm
jeśli ma nie kolidować koło z łańcuchem  w czasie skretu to chyba muszą być te wszystkie rolki
Tytuł: Odp: Flevobike HIGH RACER ( przeróbka z 20x28)
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Sierpień 21, 2017, 11:54:36 pm
Niech dowodem na to, że nie muszą, będzie poniższe zdjęcie:
(https://obrazki.elektroda.pl/9542368000_1503315797.JPG)
Tytuł: Odp: Flevobike HIGH RACER ( przeróbka z 20x28)
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Sierpień 22, 2017, 08:49:24 pm
Dzięki Panowie za cenne rady.
Obecnie układ pozostanie tak jak jest (4rolki), przy 3 łańcuch krzyżując się w 2 miejscach ociera o siebie,
a nie lubię nieprzyjemnych dżwięków w rowerze.
 
Do końca tygodnia dojdzie blacik 53T LITEPRO ze zintegrowaną osłoną, oraz no-name 42T.
Tail fairing - przymiarki są, kupno materiałów, koncepcja i heja :).

W minioną sobotę na treningu na Wzgórzach trzebnickich koło Wrocławia pykło 73,7km/h na zjezdzie :)
Tytuł: Odp: Flevobike HIGH RACER ( przeróbka z 20x28)
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Sierpień 26, 2017, 05:25:42 pm
Żarty się skończyły. Aerodynamiczny kamyk w świecie rowerów poziomych popchnięty dalej.
Mam nadzieję, że teoria mnie nie zawiedzie, ponieważ zaufałem fizyce i do tej pory nie zawiodłem się ani odrobinę.

W międzyczasie rower zostanie przetestowany z tail fairing'iem.

Avg powyżej 40km/h myślę, że będą osiągalne.

Zastanawiam się, jak wykorzystać całkiem sporą powierzchnię boczną (reklamy???)

Konsekwetnie do przodu :).

Zdjęcia:

http://pokazywarka.pl/xk65ty/
(pierwsze zdjęcie przed ostatnimi zmianami)


*Waga roweru to ok.15,6kg
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: Franc w Sierpień 26, 2017, 06:29:45 pm
Znajdź sobie dobrą górkę i zmierz prędkość zjazdową bez pedałowania z owiewką i bez - będzie jakieś porównanie.
Na znanej trasie w miarę krótkiej, żeby za bardzo się nie zmęczyć, przejedź się ze stałą prędkością (kontrolując tętno pulsometrem) bez owiewki i zaraz potem z nią - będzie inne porównanie
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Sierpień 26, 2017, 08:41:22 pm
Musiały byc być te same lub niemal identyczne warunki pogodowe.

Dziś już potestowałem w zwykłym ubiorze i widzę, że działa !!!!!! :)
Czas trenowac dalej. W międzyczasie podrzucę kilka informacji nt. poprawy osiągów.
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: Franc w Sierpień 26, 2017, 08:53:59 pm
Jak zrobisz zjazd z owiewką a potem szybko ją zdemontujesz i powtórzysz zjazd to można będzie przyjąć, że warunki się nie zmieniły.....
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Sierpień 26, 2017, 11:24:45 pm
Zrób owiewkę ze styropianu można łatwo ciąć szlifować i kleić potem możesz pomalować. Wyglądać będzie o wiele lepiej Mocowanie możesz wkleić. Styropianowej owiewce możesz nadać kształt jaki chcesz, ładnie wyszlifować i pomalować farbą akrylową, styropian weź jakiś twardy.  Jak spełni zadanie możesz zostawić jak jest albo pokryć tkaniną i żywicą  Gdzieś na You Tube widziałem prototypowy samochód elektryczny z karoserią ze styropianu. Ale i tak mnie pewnie nie posłuchasz po co się produkuje :(
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Sierpień 27, 2017, 07:33:50 am
Dzięki za informację. Wezmę to pod uwagę, jeśli obecna nie przejdzie fazy testów.
Nie chciałbym już dokładac pieniędzy i czasu.
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Sierpień 27, 2017, 03:27:01 pm
Górna część owiewki poprawiona. "Otwór" zamykany i ogon o mniejszym współcznniku Cd.
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: hansglopke w Sierpień 27, 2017, 04:26:38 pm
Jak zrobisz zjazd z owiewką a potem szybko ją zdemontujesz i powtórzysz zjazd to można będzie przyjąć, że warunki się nie zmieniły.....

Dla pewności 3x taka próba + kilka przy bocznym wietrze.
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Sierpień 27, 2017, 09:08:22 pm
Dziś potestowałem nietreningowo przy wietrze 15m/s na otwartych przestrzeniach.
Działa jak stożek, lekko przesuwa, ale spokojnie do opanowania.
W najblizszych dniach ciąg dalszy treningów, ale z użyciem owiewki. Wiem, że będzie
szybciej, poniewaz testy to pokazują. O ile szybciej, wyjdzie na treningach.
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: fdx w Sierpień 28, 2017, 07:12:23 am
Tak sobie myślę jak wypadłby napęd przy pomocy wałka w porównaniu z długin zagiętym na czterech rolkach łańcuchem jeśli chodzi o wagę i opory.
jakby wałek przenosił napęd z przodu pod siedzenie (z jednym przegubem krzyżakowym, lub załamany przy pomocy przekładni zębatej). czy takie rozwiązanie miało by sens?
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Sierpień 28, 2017, 08:59:48 am
Zawsze w rowerach używałem łańcucha :) Nie wiem, jak funkcjonowałoby rozwiązanie, o którym piszesz.
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: Inc0 w Sierpień 28, 2017, 12:16:14 pm
Ciężar konstrukcji przeniesienia napędu za pomocą dwóch wałków z przegubem krzyżakowym będzie raczej większy niż masa łańcucha z rolkami prowadzącymi , same przełożenia kątowe będą swoje ważyć i kosztować , wałki muszą być dostatecznie mocne/sztywne żeby nie poddawać się siłom skręcającym ( łopatologicznie cześć twojej siły mięśni będzie marnowane na skręcanie wałków wzdłuż ich osi )  które będą pochłaniać cześć energii jak dużą cześć? to zależy od sztywności i długości wałka wiec muszą być mocne i ciężkie albo mocne i lekkie ale drogie ( carbon) do tego koszt przełożeń i wzrost skomplikowania konstrukcji całego przeniesienia napędu urodzi kolejne problemy do rozwiązania łańcuch jest zwyczajnie optymalnym rozwiązaniem. nie mam doświadczenia z tego typu przeniesieniem napędu w rowerach ale wiem jakie efekty to generuje w motocyklach ( napęd wałem kardana) firmy motocyklowe stosują to rozwiązanie głównie ze względu na "oryginalność" i "dochowanie tradycji" pochłania ono dużo więcej mocy silnika niż łańcuch jest droższe wielokrotnie a daje efekt "bujania tył-przód" przy zmianie obciążenia dodatkowo jak w niektórych motorkach BMW w których jest silnik rzędowy leżący na bok lub boxer dochodzi przechylanie się całego motocykla z boku na bok również przy otwarciu i zamknięciu manetki  kto jeździł wie o czym mówię oczywiście w rowerze nie wystąpi żaden z tych efektów w stopniu odczuwalnym. Na twoim miejscu zoptymalizował jeśli to jest możliwe przebieg łańcucha tak by zminimalizować liczbę rolek  bo wiadomo każda rolka zabiera cześć energii jeśli jednak nie ma za bardzo już co optymalizować skupił bym swoją uwagę na innych problemach
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: fdx w Sierpień 28, 2017, 12:54:33 pm
Siły dzialajace w rowerze sa nieporownywalnie mniejsze niz w te w motocyklach.
tak mysle o zrobieniu roweru z uzyciem walka. uzylbym tutaj drazka kierownicy z samochodu powinien byc wystarczajaco sztywny a jednoczesnie nie az tak ciezki. kwestia taka ze kardan przenosi naped przez kát 20*, maks 30*.

Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: dziura w Sierpień 28, 2017, 02:50:11 pm
A inne rodzaje połączeń? Taki Rzeppa Joint działa aż do 45* (niektóre modele wychodzą grubo poza 50*).
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: Romanes w Sierpień 28, 2017, 03:32:09 pm
Eksponat z Muzeum Rowerów Nietypowych w Gołębiu pod Dęblinem (producent, z tego co pamiętam lata międzywojenne, obecnie któryś niemiecki  potentat samochodowy):

https://photos.google.com/album/AF1QipPDcex5iCM0aW39qbfijGQf85u0bgCE2OeIZN4a/photo/AF1QipPaZz_CC5ZcYSkR40_RDQcARaU3TD-mxdVQa0mq

https://photos.google.com/album/AF1QipPDcex5iCM0aW39qbfijGQf85u0bgCE2OeIZN4a/photo/AF1QipNyRiBkd1HpPgkSJBqZmsJmDMZIUYxaHKp-0r6W


PS Jak w 'photos.google.com' uzyskać link do wklejenia w "[ img ] [ /img ]" ? (przeglądarka Firefox na linuksie)
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Sierpień 29, 2017, 08:05:29 am
Obserwacje nt. tail fairingu.

Owiewka w warunkach treningowych wczoraj przetestowana.
Działa, dodatek rzędu na avg 2-2,5km/h (max 3km/h) przy tej samej mocy.
Przez dodatkowe 1,6kg rower szybciej wytraca prędkość na początku każdego podjazdu.
Każda hopka wymaga włozenia dodatkowych watów w stosunku do roweru bez owiewki.

Wczoraj w części głównej treningu na trasie hopkowatej: Zawonia-Trzebnica-Milicz-Trzebnica wyszło 68,9km w 1h45min.
Avg 39,4km/h. (pierwszym celem jest złamanie avg 40km/h , więc coraz bliżej :) )
Całość z rozgrzewką i rozjazdem: 104,58km 2h47min, avg 37,57km/h.
Powoli wchodzę na co raz wyższe poziomy :).
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Sierpień 31, 2017, 07:10:40 pm
HISTORYCZNY TRENING NA ROWERZE POZIOMYM FLEVOBIKE HIGH RACER+TAIL FAIRING- 31.08.2017r.

Cel złamanie magicznej avg 40km/h w częsci głównej treningu przez 2h *(byłoby pięknie,
gdyby było avg 40km/h na 100km z wliczoną rozgrzewką !!!)


ZROBIŁEM TO !!!!!!!!!!

Teren płaski + zmarszczki 1-2%.

Dane z treningu:

113,88km
2h51min58sek
avg 39,73km/h (z rogrzewką 30min i rozjazdem 22min)
(z rozgrzewką 100,96km w 2h30min wyszło avg 40,384km/h !!!)



Część główna (po rozgrzewce):
2h
82,03km
avg 41,015km/h ~ 41km/h !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


piewsza godzina: avg 39,7km/h - najpierw wiatr boczny, potem boczny niesprzyjający, następnie pod wiatr (odcinek Bierutów-Janików) -
 - całość ciutkę lżej, żeby dołożyć na drugiej godzinie
druga godzina: avg 42,3km/h - najpierw wiatr boczny, potem za ucho i następnie z wiatrem

Jest to niesamowicie ważny dzień w moim kolarskim życiu, mam nadzieję, że dzięki temu popchnę kamyk
równiez w inną stronę !!!!!
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Wrzesień 01, 2017, 09:07:19 am
Fajna "eska" Chris :)

1. Łańcuch.
Ale no, jak to S-ka, zawsze jest problem z łańcuchem.
Czyli to co może się zyska na niższej pozycji jeźdźca, to traci się na skomplikowanym prowadzeniu łańcucha.
Żeby było sprawnie, to górny łańcuch musi być na jednej rolce i przechodzić blisko widelca (tu masz problem bo masz widel z koroną, problem powinien zniknąć gdybyś dał widel bez korony alu lub karbon)

Rolki strony powrotnej niestety muszą zostać obie, jeżeli zamierzasz z tym cudem skręcać na drogach publicznych.
No chyba że poprowadzisz przez rurkę, ale na pewno będzie więcej hałasu/oporów.

W każdym razie, na takiej S ramie z rolkami w takim miejscu (pomiędzy ramą a udem) na pewno wyginasz prawą nogę w kolanie
żeby o rolki nie zahaczać.
No chyba że naturalnie kręcisz z tak szerokimi kolanami..
Jeżdżąc tak, a zwłaszcza z siłą którą pomykasz średnio około 40kmh, boje się że prędzej czy później załatwisz sobie prawe kolano.
Nie pytaj mnie skąd to wiem ;)
Czyli tani rower na końcu wyjdzie cię bardzo drogo, bo operacja wymiany kolana nie należy do najtańszych ;)



2. Kolizja korb z kołem.

Żebyś użył krótszych ramion(jeżeli by załatwiły sprawę) to musisz na tyle wysunąć suport(a mówisz że już więcej nie wyjedzie. Może jakaś operacja tokarsko-spawalnicza żeby go przedłużyć ?)

Sposobem na oddalenie koła od korb jest widelec z zerowym wyprzedzeniem(lub ile tam trzeba żeby się koło mijało z korbami)
Ale, wiąże się to z tym że geometria sterowania dostanie dużo trailu, a w przypadku gdy już go zwiększyłeś montując widel/koło 700 w miasto 20" (zmieniając tym kąt główki oraz trail)
taki dodatkowy trail nic dobrego nie wróży.
Będzie za dużo efektu "wheel flop" Ja go nienawidzę. Ale inny potrafią z tym żyć.
Do wszystkiego można się przyzwyczaić, i nauczyć jeździć z tym co jest.

3. przedni hamulec
Szosowej szczęki nie założysz. Może da się z tyłu upchnąć aero szczęka rzędu Tektro R725FB ale to dość drogi kawał kutego aluminium..
Na szybko i tanio, oraz skutecznie - ktoś niech ci ktoś przylutuje piny na v-brake z tyłu widelca, i założysz tą Magurę HS ze zestawu oryginalnego.


4. to wszystko razem wzięte - nasuwa się tylko jedne logiczne rozwiązanie - FWD chain twister!
Problem z kolizją łańcucha i koła rozwiązany na 100%.
Tylko dwie rolki.
Dużo krótszy łańcuch.
Lżejszy rower.
Hamulec koniecznie tarczowy (szczękę ciężko upchać na górze, bo rama, bo łańcuch z obie strony widelca, etc)
Widelec do FWD robi się z zerowym wyprzedzeniem, a w przeciwieństwie do RWD zwiększony trail nie przeszkadza,
więc rozwiążesz problem kolizji korb z kołem, a bez efektu pogarszania właściwości sterowania na gorsze.
Tylko, niestety, problem rolek między udem a ramą pozostanie.. :( 
A osie do rolek koniecznie 10mm stalową minimum, oraz SOLIDNIE przyspawać chwyty osi do ramy(najlepiej śruba/oś na przelot przez główna rurę ramy i nakrętka z drugiej strony, bo inaczej urwiesz. :)
Na stronę powrotną oczywiście nie musi być tak pancernie.

(http://www.bikefix.co.uk/sites/default/files/styles/large/public/midracer.jpg?itok=nOQIUbYa)



P.S. gratuluję złamania bariery 40tki :)) Wymiatasz!   




Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Wrzesień 01, 2017, 09:38:00 am
Przy okazji fotka z jednego z ostatnich treningów wypoczynkowych (nie z wczoraj):

http://pokazywarka.pl/9jkeud/

trajkocyklista->
1. Podczas jazdy nie zahaczam prawym udem o rolki, a kolana idą po wewnętrznej stronie.

2. Kolizja koła z korbą. Widelec "prosty" pewnie rozwiązałby problem. Tyle pracy w niego włożyłem, ze
szczerze mówiąc nie chcę szukac kolejnego, zawozic, gwintowac, przekładac, itd... Obecny, który
mam po skróceniu sterówki waży 1350g ! (cięzka stal, ale jak do pierwszego high racera mówię, że ma
być solidnie bez lajtowania części).  Alternatywnie myślę o zmianie koła na 26" przód (wówczas opory ciut większe).
Korby juz wysunąc dalej nie mogę... Korba z ramionami 165mm mogłaby być niewystarczająca. Krótsze na kwadrat,
sensownych gdzie szukac....

3. FWD jest rozwiązaniem. Natomiast miałem raz do czynienia z konstruowanym przez siebie FWD metodą chałupniczą
którejśc zimy i większość masy jest skoncentrowana na przodzie roweru. Rower staje się bardzo "nerwowy".
Nie spodobało mi się to, dlatego uciekam od tego pomysłu.

4. Rolki prowadzące. Kombinowałem zostawiając 1, potem 2, potem 3 chyba w możliwie wszystkich układach i zawsze
powstawał problem, ograniczenie, które przeszkadzało. Zostawiłem wszystkie 4.

5. Hamulec przód. Nie pomyślałem o przyspaniu piwotów z tyłu. Wówczas wrzuciłbym nowy komplet i było lepiej, lecz waga
wzrośnie o dodatkowe 400-450g. Szczerze mówiąc nie lubię ingerowac w częsci, które są fabrycznie zrobione, czyli
doklejac, spawac do nich dodatki, itp. Cżęść, to cżęsc i koniec - bez dodatków metodą DIY. Zobaczymy, pomyślę nad tym.

Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Wrzesień 01, 2017, 02:09:10 pm
2. Kolizja koła z korbą. Widelec "prosty" pewnie rozwiązałby problem. Tyle pracy w niego włożyłem, ze
szczerze mówiąc nie chcę szukac kolejnego, zawozic, gwintowac, przekładac, itd... Obecny, który
mam po skróceniu sterówki waży 1350g ! (cięzka stal, ale jak do pierwszego high racera mówię, że ma
być solidnie bez lajtowania części).  Alternatywnie myślę o zmianie koła na 26" przód (wówczas opory ciut większe).
Korby juz wysunąc dalej nie mogę... Korba z ramionami 165mm mogłaby być niewystarczająca. Krótsze na kwadrat,
sensownych gdzie szukac....

Krótkie korby znajdziesz np  tutaj  (http://"http://www.ebay.de/itm/Fahrrad-Liegerad-Klapprad-Faltrad-Dreirad-Trike-155-mm-3-x-Kurbel-Silber-NEU-/252734494272?hash=item3ad8265640:m:mpOlInkWzWV3okHQKvj_JPw")
Weź tylko pod uwage, że skrócenie korby o 15mm zmusza do cofnięcia fotela, masz tyle miejsca?
Alternatywnie, można podgiąć widelec - zmniejszyć wyprzedzenie - ja tak zrobiłem i jeździe spokojnie już ponad 5tys km.
Jeśli chodzi o rolki - to górny łańcuch może być spokojnie na jednej rolce bez ocierania się łańcucha o siebie, kwestia manewrowania oddaleniem rolek od ramy.
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: kwazik w Wrzesień 01, 2017, 10:21:56 pm
Szacun :)
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Wrzesień 02, 2017, 01:52:29 pm


1. Podczas jazdy nie zahaczam prawym udem o rolki, a kolana idą po wewnętrznej stronie.

To dobrze, czyli problemu nie ma jak u mnie. Ja nawet na patyku nic na słupie kierownicy nie mogę umieścić, bo zahaczam.
A niektórzy jednak spokojnie tam dają bidon.


Cytuj
2. Kolizja koła z korbą. Widelec "prosty" pewnie rozwiązałby problem. Tyle pracy w niego włożyłem, ze
szczerze mówiąc nie chcę szukac kolejnego, zawozic, gwintowac, przekładac, itd... Obecny, który
mam po skróceniu sterówki waży 1350g ! (cięzka stal, ale jak do pierwszego high racera mówię, że ma
być solidnie bez lajtowania części).  Alternatywnie myślę o zmianie koła na 26" przód (wówczas opory ciut większe).
Korby juz wysunąc dalej nie mogę... Korba z ramionami 165mm mogłaby być niewystarczająca. Krótsze na kwadrat,
sensownych gdzie szukac....

Z tym większymi oporami z 26, to bym się nie martwił. Opór toczenia i tak nie jest zbyt wielki, a co dopiero jakaś drobna
różnica zauważalna tylko w "laboratorium"
Dobra 26" opona, i nawet nie poczujesz że coś się zmieniło.


Cytuj
3. FWD jest rozwiązaniem. Natomiast miałem raz do czynienia z konstruowanym przez siebie FWD metodą chałupniczą
którejśc zimy i większość masy jest skoncentrowana na przodzie roweru. Rower staje się bardzo "nerwowy".
Nie spodobało mi się to, dlatego uciekam od tego pomysłu.

W przypadku przeróbki tego roweru, to na przodzie dodatkowo będziesz miał tylko różnicę w wadzę koła,
oraz kasetę + przerzutkę. To nie tak dużo, więc raczej nie powinno robić różnicy co do rozkładu masy.
Nerwowość mogła być spowodowana na niedobraną geometrię. (jeżeli był to chain twister, a nie jakiś MBB/Cruzbike, to zupełnie coś innego)
Moje doświadczenia z FWD których zbudowałem, oraz z Raptobike Midracer, mówią że raczej dobrze się prowadziły,
a zwłaszcza Raptobike (bo w swoich to różne geometrie miałem, nie do końca udane) na którym spokojnie się da jechać bez trzymanki (jak się nie pedałuje, oczywiście, bo wtedy łańcuch ściąga w lewo jak się przyciśnie)
W swoim rowerze masz dość podobny kształt ramy i rozkład masy co Raptobike, więc problemu nie powinno być.
Jedynie zostaje pytanie kąta główki. W Rapto bodajże było to 72 stopnie, a widelec był całkiem prosty.

Jakby co, mam gotowy widelec do FWD i koła 700x28mm lub 26" (wyprzedzenie 10mm, pod tarcze, sterówka 1 1/8" bez gwintu. Nie wiem jaką tam masz główkę, ale widzę chyba coś szerszego niż 32x1mm pod miski 1" ? )
http://www.2bike.rs/cikloberza/mali-oglasi/delovi-20/viljuske-i-amortizeri-38/krute-viljuske-39/vila-za-fwd-prednji-pogon-recumbent-bicikl
mogę oddać w dobre ręce za koszt materiału :)
Zrobiony do Z-frame dual 700c FWD którego robiłem dla kolegi 5 lat temu chyba,
ale okazał się za szeroki na wysokość siedzenia 43cm bo udami(duży 2m chłop) uderzał o golenie, więc zrobiliśmy nowy, bardzo wąski na górze.

 



Cytuj

5. Hamulec przód. Nie pomyślałem o przyspaniu piwotów z tyłu. Wówczas wrzuciłbym nowy komplet i było lepiej, lecz waga
wzrośnie o dodatkowe 400-450g. Szczerze mówiąc nie lubię ingerowac w częsci, które są fabrycznie zrobione, czyli
doklejac, spawac do nich dodatki, itp. Cżęść, to cżęsc i koniec - bez dodatków metodą DIY. Zobaczymy, pomyślę nad tym.



Hm, no wiesz, z tym nieingerowaniem w oryginalne części, w świecie poziomek daleko nie dojdziesz ;)

Pozdrawiam :)
Czemu komplikować i kombinować, skoro można coś lekko przerobić i mieć spokój.
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Wrzesień 04, 2017, 08:55:10 am
Panowie->

W high racerze nie mam regulacji fotela przód tył. Krótsze korby wymusiłyby wysunięcie boomu dodatkowo.
Nie jestem do konca pewien, czy mogę wysunąc rurę, która wchodzi w drugą rurę (pod spodem są 4 śrubki). Adapter
z korbą i suportem wysunąłem już na max.

Koło 26" z szosową oponą rozwiązałoby problem. Zobaczę jeszcze, czy odkręcenie tych śrubek pozwoli mi na regulacje.
Jesli tak, to problem rozwiązany. Wysuwam z 2cm i kolizja korby z przednim kołem znika.

Roweru nie mam zamiaru przerabiac na FWD. Nie podoba mi się taki układ. Chcę mieć klasycznie rozłożony napęd w rowerze,
a nie nawalone wszystko z przodu. Tarcz unikam, bo wiem ile problemów jest z tym mechanizmem (wolę prostsze rozwiązania).
Podginanie widelca, to ingerencja w jego własciwośći jezdzne, fizyczne, wytrzymałościowe. Nie mam zamiaru cokolwiek przerabiać,
tym bardziej w ten sposób.
O piwotach pod hamulec Magury ewentualnie pomyślę.

W najblizszych dniach podejmę temat full fairingu. Jak wyjdzie, zobaczymy :).

Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: tatar w Wrzesień 04, 2017, 09:39:57 am
A nie zrobiłeś przypadkiem fotek na etapie budowy?
Ciekaw jestem układu stelaża na którym położone są płyty.
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Wrzesień 06, 2017, 07:59:06 am
tatar->

Niestety nie zrobiłem zdjęc w międzyczasie.

Co do zmian. Kolizja korby z przednim kołem rozwiązana. Okazało się, ze 4 śrubki słuzą do regulacji boom'u
i mam duuuużo zapasu. Wysunąłem 4cm, dzięki czemu ramiona korby nie zahaczają o przednie koło. Tym samym
zdecydowanie umożliwi mi to łatwiejsze startowanie, kręcenie w ostrych zakrętach i na sepentynach w górach.
W związku z tym musiałem przesunąc fotelik o 4cm do przodu. Wiązało się to z wywierceniem nowych otworów.
Pozycja w tylnej częsci fotelika zmieniła się, przez co poszło kilka cm-ów w dół (pozycja jeszcze bardziej leżąca).

Ogólnie rzecz biorąc środek cięzkości przesunąłem do przodu i minimalnie zmniejszyłem powierzchnię czołową,
co powinno poprawic (niewiele) osiągi.

The next step: full fairing. Mam rozrysowane, pomierzone, działamy !
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: storm w Wrzesień 06, 2017, 08:50:20 am
Ale pamiętasz, że bardziej leżąca pozycja niekorzystnie wpływa na kręcenie na podjazdach? Może też znacząco zmienić układ mięśni i pogorszyć osiągi.
Tytuł: Odp: Flevobike szosowy HIGH RACER + tail fairing
Wiadomość wysłana przez: chris1990 w Wrzesień 07, 2017, 02:21:17 pm
Wiem, wiem, pamiętam o tym. Zobaczymy, jak sprawdzi się nowa pozycja w praktyce.

Co do full fairingu, po 3 dniach prób, temat odpada. Zrobiłem prawą stronę owiewki łącznie ze stelażem
i po dłuzszych namysłach startowanie, wsiadanie, zsiadanie może dostręcząć strasznych utrudnień, więc
zrezygnowałem. Poprawię tail fairing, ile mozna (będzie szerszy i dłuższy, powinno jeszcze bardziej poprawic osiągi),
poniewaz tylko tutaj mogę w rowerze poprawic aero.