1. Owijasz kilka (4 powinny wystarczyć) razy koło na obwodzie taśmą izolacyjną, taką z syntetycznego plastiku, nie z materiału. Ołówkiem robisz dziurę w taśmie w miejscu w które wchodzi wentyl.
2. Wkładasz dętkę w oponę, możesz ją lekko pod pompować, następnie sprawdzasz na oponie kierunek w jakim ma się toczyć ( powinna być strzałka, czasem są dwukierunkowe)
3. Wkładasz całość na obręcz zaczynając od umieszczenia wentyla w otworze na wentyl (zaryzykuję twierdzenie że inaczej się nie da

). Najprościej jest zwykle założyć jeden brzeg opony, potem drugi.
4. Pompujesz, pompka lub kompresorem do ciśnienia jakie podaje producent na boku opony, lub niewiele niższego.
5. Procedurę od punktu nr 1 powtarzasz na drugim kole

Szerokością opony się nie martw, na 90% powinno być ok.