Autor Wątek: w sprawie poziomki  (Przeczytany 12521 razy)

igorc

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 155
Odp: w sprawie poziomki
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 30, 2009, 09:35:15 pm »
Osobiście do jazdy wyprawowej polecam SWB 20/26 z pełną amortyzacją. Taki nowy rower można kupić za minimum 4000 zł przy bardzo lichym osprzecie i około 5000 zł przy pełnym Deore. Do tego proponowałbym przyczepkę Extrawheel zamiast BOBa - porównanie obydwu konstrukcji podaję na http://www.wyprawy.cyklotur.com/260,przyczepka.html
Pozdrawiam,
Igor
Igor Czajkowski
moja pasja to wyprawy rowerowe

istrii

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 104
Odp: w sprawie poziomki
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 30, 2009, 10:52:13 pm »
Ale po co kombinować? Nie lepszy po prostu jednoślad?
Jadąc 2, 3 lub 4 kołowcem zawsze się balansuje ciałem i nie jest to jakieś kombinowanie. Nie wyobrażam sobie pokonywanie zakrętów bez balansu. Nawet jadąc samochodem, albo biegnąć zawsze się pochylamy do wewnętrznej strony zakrętu. A z tego co widziałem to są już takie które same przy skręcaniu się pochylają i nie trzeba nic ?wydziwiać?.

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1105
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: w sprawie poziomki
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 02, 2009, 02:18:46 am »
A z tego co widziałem to są już takie które same przy skręcaniu się pochylają i nie trzeba nic ?wydziwiać?.

Tylko ważą "odrobinę" więdzej. Zobacz, ile ważył trike Rydza.
Wiem, że użytkonicy trike'ów będą bronić ich jak gen. Czujkow Stalingradu :-)
Na codzień użytkuję jednoślad, jednak miałem okazję posmakować trzech jak i czterech kół.
Zadne blanansowanie nie zastąpi możliwości pochylenia się na zakręcie.

PrzemO

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 319
  • Never talking just keeps walking...
    • Sporty alternatywne
Odp: w sprawie poziomki
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 03, 2009, 01:15:43 pm »

Na codzień użytkuję jednoślad, jednak miałem okazję posmakować trzech jak i czterech kół.
Zadne blanansowanie nie zastąpi możliwości pochylenia się na zakręcie.

Tylko żebyś nie przegiął z tym pochyleniem, szczególnie jak masz podwieszone od dołu sakwy, rozpatrujemy przecież sytuację wyprawową. Jak zawiśniesz na sakwach, to zgubisz i towar i sakwy i rozsmarujesz na ziemi i siebie i rower.
Przerwa

Saurus

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 784
    • Moje zdjęcia
Odp: w sprawie poziomki
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 03, 2009, 10:08:53 pm »
Nie mówiąc już o tym że pochylanie ma swoje granice też dlatego, że tylne koło potrafi zwyczajnie "wyjechać" w zakręcie i po zabawie.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3844
Odp: w sprawie poziomki
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 03, 2009, 10:28:34 pm »
Tzn wpada w poślizg? Przy jakiś konkretnych prędkościach tak się dzieje?
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

Saurus

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 784
    • Moje zdjęcia
Odp: w sprawie poziomki
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 03, 2009, 10:35:10 pm »
Mówię oczywiście o 2 kołach :) Na trójkołowcu można pojechać bokiem, ale bez wywrotki.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3844
Odp: w sprawie poziomki
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 03, 2009, 10:41:44 pm »
Heh zrozumiałem ze w kontekście trika i się przestraszyłem - w ciągu ostatniego tygodnia zaliczyłem trzy gleby na śląskich torowiskach i coraz bardziej się przekonuję do zbudowania czegoś stabilniejszego. Na razie powalczę jeszcze z zmianą tylnej opony (zawsze ona traci przyczepność).
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

Saurus

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 784
    • Moje zdjęcia
Odp: w sprawie poziomki
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 03, 2009, 11:51:12 pm »
Może środek ciężkości za wysoko i/lub przesunięty za bardzo do przodu? Większy rozstaw kół przednich też dodaje stabilności.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3844
Odp: w sprawie poziomki
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 04, 2009, 12:11:06 am »
Faktycznie, przerabiałem niedawno pozioma - (jak znajdę chwilę to opiszę zmiany). Ale jeździłem już po dokonaniu przeróbek po miejscach na których teraz tracę przyczepność i było ok. Mam wrażenie jakby temperatura szyn miała z tym coś wspólnego z ich przyczepnością bo przedtem było chłodniej. Puki co nie będę weryfikował tej teorii, przynajmniej aż mi się "tatuaże" bikera nie zagoją ;)   
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1105
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: w sprawie poziomki
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 04, 2009, 09:41:20 pm »

Na codzień użytkuję jednoślad, jednak miałem okazję posmakować trzech jak i czterech kół.
Zadne blanansowanie nie zastąpi możliwości pochylenia się na zakręcie.

Tylko żebyś nie przegiął z tym pochyleniem, szczególnie jak masz podwieszone od dołu sakwy, rozpatrujemy przecież sytuację wyprawową. Jak zawiśniesz na sakwach, to zgubisz i towar i sakwy i rozsmarujesz na ziemi i siebie i rower.

Sugerujesz, że trajk jest szybszy od jednośladu na zakrętach?

PrzemO

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 319
  • Never talking just keeps walking...
    • Sporty alternatywne
Odp: w sprawie poziomki
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 04, 2009, 11:34:04 pm »

Na codzień użytkuję jednoślad, jednak miałem okazję posmakować trzech jak i czterech kół.
Zadne blanansowanie nie zastąpi możliwości pochylenia się na zakręcie.

Tylko żebyś nie przegiął z tym pochyleniem, szczególnie jak masz podwieszone od dołu sakwy, rozpatrujemy przecież sytuację wyprawową. Jak zawiśniesz na sakwach, to zgubisz i towar i sakwy i rozsmarujesz na ziemi i siebie i rower.

Sugerujesz, że trajk jest szybszy od jednośladu na zakrętach?

Nie live evil, nic takiego nie sugeruję. Zresztą jestem prawie pewny, że nie ma w Polsce takiego trajka, który mógłby z twoim rowerem stawac w szranki.

Chciałem tylko zaznaczyc, że w sytuacji wyprawowej trajka można bardziej zapakowac bez ograniczeń np.przechyłu niż inny jednoślad. A tak wogóle, przecież szybkośc roweru na wyprawie nie jest sprawą absolutnie priorytetową. Według mnie, bardziej powinna się liczyc jego uniwersalnośc - i w tej kategorii trajki wygrywają z innymi poziomami.  ;D
Przerwa

Saurus

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 784
    • Moje zdjęcia
Odp: w sprawie poziomki
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 04, 2009, 11:53:08 pm »
Sugerujesz, że trajk jest szybszy od jednośladu na zakrętach?

Tak. Aż żal że tor kartingowy na Rudzkiej w Łodzi zamknęli, może by się tam to udało porównać :)

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1105
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: w sprawie poziomki
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 05, 2009, 12:43:20 am »
Nie live evil, nic takiego nie sugeruję. Zresztą jestem prawie pewny, że nie ma w Polsce takiego trajka, który mógłby z twoim rowerem stawac w szranki.

Chciałem tylko zaznaczyc, że w sytuacji wyprawowej trajka można bardziej zapakowac bez ograniczeń np.przechyłu niż inny jednoślad. A tak wogóle, przecież szybkośc roweru na wyprawie nie jest sprawą absolutnie priorytetową. Według mnie, bardziej powinna się liczyc jego uniwersalnośc - i w tej kategorii trajki wygrywają z innymi poziomami.  ;D

Nie sugeruję, że mój rower jest naj...
Chodzi po prostu o to, że każdy typ roweru poziomego ma pewne wady i zalety, osoby posiadające trajki, lub na nich zarabiające ( http://forum.poziome.pl/index.php?topic=52.msg155#msg155) będą zawsze zachwalać i przekonywać do kupna tego typu pojazdu. Dealer Mercedesa zawsze powie, że najlepsze są Mercedesy :-)

Chciałem stworzyć pewną przeciwwagę dla przesłodzonych opinii o trajkach, stworzyć szerwszy punkt widzenia.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2009, 12:48:32 am wysłana przez live_evil »

Saurus

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 784
    • Moje zdjęcia
Odp: w sprawie poziomki
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 05, 2009, 12:59:04 am »
Nie sugeruję, że mój rower jest naj...
Chodzi po prostu o to, że każdy typ roweru poziomego ma pewne wady i zalety, osoby posiadające trajki, lub na nich zarabiające ( http://forum.poziome.pl/index.php?topic=52.msg155#msg155) będą zawsze zachwalać i przekonywać do kupna tego typu pojazdu. Dealer Mercedesa zawsze powie, że najlepsze są Mercedesy :-)

Patrz, a ciekawe co można by powiedzieć o ortodoksyjnych użytkownikach wyłącznie 2 kółek :-)