Autor Wątek: Matix elektryczny napęd bionx 36V 24Ah li-ion 35km/h wypas :)  (Przeczytany 9671 razy)

michal883

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 114
    • moje konstrukcje :) i wskazówki dot. ebajka
Matix elektryczny napęd bionx 36V 24Ah li-ion 35km/h wypas :)
« dnia: Września 02, 2016, 05:04:26 pm »
Witajcie. Nadszedł czas na rozkręcenie własnego biznesu i szukam wolnoch środków na inwestycje, dlatego wystawiam swojego matixa elektrycznego na sprzedaż :(

Dużo ciekawych wspomnień, jak i bardzo udana konstrukcja mechaniczna, osprzęt i wsyzstkie informacje znajdziecie na stronie producenta. Wszystko zachowane w oryginale, jak tylko się dało. Oczywiście przerobiłem go na elektryczny z zachowaniem napędu BIONX. Silniki te są bezprzekładniowe, także nie ma się w nich co uszkodzić. Konstrukcja jest bez czujników hallotronowych, mimo to całkiem nieźle jeździ sie na samej manetce. Przerobiłem wszystko z głową.

Opisze proces samej przeróbki:
przyszedł do mnie silnik bionx super lekki 4,2kg trzeciej generacji o bezprzekładniowej konstrukcji. Poleciał na stół serwisowy - usunąłem ze środka przewody, wymieniłem łożyska na obustronnie uszczelnione 2rs. Same łożyska są modelu 6003 więc sporej srednicy. Silnik ma grube i solidne dekle więc nie odrywa się gwint od wolnobiegów jak przy spartach, trotterach i innych tanich silnikach. Wszystko poskładane, łożyska wprasowywane zostały na prasie hydraulicznej, odprężone po złożeniu zostały dekle (łożyska) od silnika. Ta jednosta nie jest bardzo cicha, gdyż w środku znajdują się bardzo gęstro ułożone neodymowe magnesy, ich częstotliwość przełączania jest 2x wyższa, więc sprawność z dołu również rośnie dwukrotnie, czyli spada pobór mocy. Reasumując jest to jedyna tak lekka bezprzekładniówka, która całkiem nieźle jedzie już na 18A! W silniku jest wolnobieg ale uwaga: 11-32z 9T firmy sunrace. Kosztował dokłanie 203zł wraz z przesyłką. Jest to bardzo rzadko spotykany wolnobieg na 9 rzędów bardzo wysokiej jakości, a najmniejszy tryb ma tylko 11 zębów, czyli tyle samo, ile mają kasety. Również jego skok jest identyczny z kasetą 9rz, więc wszystko idealnie współgra ze sobą.

Bionx to najwyższa półka napędów, a producent w fabrycznym oprogramowaniu przewidział możliwość poruszania się z prędkością do 40km/h. Tutaj oryginalny stetrownik jest usunięty, a silnik kompatybilny jest z każdym zewnętrznym sterownikiem. Nie mamy konieczności w razie jakiejkolwiek awarii jechać do serwisu na wbicie nowego podzespołu co niewątpliwie zmniejszy koszty eksploatacji!

Sterownik BLDC sterowany jest manetką i / lub czujnikiem pas. Działa to niezależnie, więc możemy nie pedałować, odkręcić manetkę i jechać z prędkością 35km/h. Możemy także pedałować nie trzymać manetki i wspomaganie działa rpzepisowo do 25km/h. Możemy też wyłączyć stacyjkę i jechać bez wspomagania.

Rower ma 3 tryby prędkości 25km/h 30km/h i 35km/h więc w razie konstroli nawet hamownia jest niestraszna! wystarczy kliknąć ukryty przełącznik i w razie kontroli nikt nam nic nie zrobi!

Kolejnym podzespołem jest bateria - cóż 24Ah na 36V to 850Wh. (dla porównania w bionxie mamy 48V 12Ah w najdroższej i najbogatszej wersji. Standardowe elektryki maja baterię 350-max 500Wh). Powodem niekompatybilności elektroniki z niestandardową pojemnością musiałem rozmodułować bionxa, aby śmigał z większą baterią. te 850Wh wystarczy na pokonanie ok. 40km z prędkością 35km/h. Jak wspomagamy i pedałujemy średnio przejeżdżałem nim ok. 60km na jednym ładowaniu. Ogniwa są litowo-ionowe Wykonane w technologii pryzmatycznej (płaskie). Nad całością czuwa BMS (battery management system) niedopuszczając do nadmiernego rozładowania, przeładowania i zabezpiecza tez przed zwarciem.

Ładowarka jest dość solidna od producenta z fazami CC/CV, czyli najpierw ładuje stałym prądem do osiagniecia napiecia 42V, potem prąd spada do 30mA przy stałym napięciu 42.0V, a po zakończeniu balansowania ogniw automatycznie ładowarka wyłącza zasilanie sygnalizująć zieloną diodą zakończenie procesu ładowania. Wykrywa ona maksymalny stan naładowania i nie rozpocznie ładowania, do puki napięcie nie spadnie poniżej 41,7V zabezpieczając w ten sposób pakiet przed przeładowaniem. Moc ładowania 2A, więc czas pełnego ładownia to ok. 12 godzin, także akurat przez noc się naładuje i rano będzie gotowy do jazdy.

Cena jak za moją elektrykę myśle, że nie jest wysoka. Wyceniam rower na 8400zł. Ostatni elektryczny matix sprzedał sie za 7600zł w wersji elektrycznej na OLX, natomiast podzespoły elektryczne, które był tam zastosowane pozostawię bez komentarza...

W rowerze jest wszystko w porządku, muszę przeprowadzić drobny serwis, ale wszystko będzie zrobione do czasu sprzedaży. Jeżeli znajdzie sie zdecydowany kupiec, to zaprowadzę rower do serwisu, do zrobienia są na obecną chwilę 4 rzeczy, które do sprzedaży będą zrobione:

1. tulejka wahacza - mam i muszę wprasować.
2. prowadnica łańcucha
3. napinacz łańcucha do podregulowania
4. przeżutki do drobnej regulacji.

Zakonserwuje jeszcze tulejki smarem. Polecam co pewien czas powtarzać tą czynność, gdy są nasmarowane nie ulegną zużyciu i nie dostaną luzów :)

Zapraszam na jazdę próbną - spokojnie będziemy jeździć, aż akumulator się nei wyczerpie, także można będzie sprawdzić realny zasięg przy zakupie ;)

Fotki i film z jazdy uzupełnie zgodnei z regulaminem jak najszybciej.

https://www.youtube.com/watch?v=CO0pDg8sSm4
i fotki:















































« Ostatnia zmiana: Września 03, 2016, 08:53:00 pm wysłana przez michal883 »
Sprzedam zestawy do elektryfikacji rowerów oraz pojazdów nietypowych :) jak i wszystkie niezbędne części do ebajka. Jeżeli coś potrzebujesz, pisz! , gdyż mam najlepsze ceny dla forumowiczów :)

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3423.0

https://epojazdy.blogspot.com/

przenikanie

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 222
Odp: Matix elektryczny napęd bionx 36V 24Ah li-ion 35km/h wypas :)
« Odpowiedź #1 dnia: Września 02, 2016, 06:32:15 pm »
Matixów w ogóle nie widać w sprzedaży, a szkoda, bo bardzo udana konstrukcja. Wszystko pewnie na eksport idzie.W wersji podstawowej (bez elektryki) jest w sklepie Rocka od 10.000 wzwyż.
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW

DONCIO

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 54
Odp: Matix elektryczny napęd bionx 36V 24Ah li-ion 35km/h wypas :)
« Odpowiedź #2 dnia: Września 03, 2016, 08:35:19 am »
sa matixy w sprzedaży :-)po prawie roku składania kasy kupiłem drugiego w wersji lady dla mojej pani
 czekałem ponad 2 tygodnie ale konfiguracja była indywidualna
z tego co wiem to raczej są od ręki wersje podstawowe, na wersje indywidualne trochę trzeba czekać
ceny trochę inne niż wcześniej ale wyposażenie zajebiste dużo pozmieniali w konstrukcji na lepsze
widziałem najnowszego wchodzi na przyszły sezon no powiem fiu fiu skladany i do tego całkiem nowe rozwiązania  :-)
jak wypróbujemy z żoną nowy nabytek to skrobnę kilka słówek

przenikanie

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 222
Odp: Matix elektryczny napęd bionx 36V 24Ah li-ion 35km/h wypas :)
« Odpowiedź #3 dnia: Września 03, 2016, 09:51:22 am »
To we dwa matixy będziecie jeździć? Super. Ja bym jeszcze radził dołożenie elektryki. To zpełnie inna bajka... Znaczy: e-bajka :)
« Ostatnia zmiana: Września 03, 2016, 09:53:08 am wysłana przez przenikanie »
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW

michal883

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 114
    • moje konstrukcje :) i wskazówki dot. ebajka
Odp: Matix elektryczny napęd bionx 36V 24Ah li-ion 35km/h wypas :)
« Odpowiedź #4 dnia: Września 03, 2016, 08:54:27 pm »
Dodane aktualne fotki wszystkich podzespołów :)
Sprzedam zestawy do elektryfikacji rowerów oraz pojazdów nietypowych :) jak i wszystkie niezbędne części do ebajka. Jeżeli coś potrzebujesz, pisz! , gdyż mam najlepsze ceny dla forumowiczów :)

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3423.0

https://epojazdy.blogspot.com/

DONCIO

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 54
Odp: Matix elektryczny napęd bionx 36V 24Ah li-ion 35km/h wypas :)
« Odpowiedź #5 dnia: Września 04, 2016, 07:45:53 am »






nowy nabytek

masz racje przenikanie
NARESZCIE WE DWA  ;) wczoraj udało się śmignąć 60 km baterie nawet nie drgneły ,przekładnia to poezja rohlllof ma duże plusy 14 biegów
dodatkowo jest zamontowany system odłączania silnika w czasie zmiany biegów miodzio
jazda to przyjemność ,dzisiaj jedziemy na dwa w traske 100km  ;D
« Ostatnia zmiana: Września 04, 2016, 07:48:59 am wysłana przez DONCIO »

michal883

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 114
    • moje konstrukcje :) i wskazówki dot. ebajka
Odp: Matix elektryczny napęd bionx 36V 24Ah li-ion 35km/h wypas :)
« Odpowiedź #6 dnia: Września 04, 2016, 09:31:13 am »
Ciekawe ile takie nowe cacko kosztowało z napędem kosztowało jak mogę spytać?
Sprzedam zestawy do elektryfikacji rowerów oraz pojazdów nietypowych :) jak i wszystkie niezbędne części do ebajka. Jeżeli coś potrzebujesz, pisz! , gdyż mam najlepsze ceny dla forumowiczów :)

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3423.0

https://epojazdy.blogspot.com/

DONCIO

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 54
Odp: Matix elektryczny napęd bionx 36V 24Ah li-ion 35km/h wypas :)
« Odpowiedź #7 dnia: Września 04, 2016, 08:36:33 pm »
no cóż faceci nie rozmawiają o pieniądzach  ;D powiem jedno ponieważ brałem już drugi rower u Matixa to na dzień dobry miałem upust
sprawdzałem ceny silników i baterii to wygląda ze mają średnio o 15-17% taniej niż gdziekolwiek udało mi się znaleźć
co do rohlloffa to w Polsce nie znalazłem żadnego sprzedawcy a w porównaniu do zagranicy to 20% różnicy

spłukałem się trochę ale po dzisiejszej wycieczce nie żałuje żadnej złotówki

zrobiliśmy z moja żonką  107 km przy srednio 10-20% wspomagania wskaźnik stracił zaledwie 2 kreski na 5
i w porównaniu do mojego starszego matixa to jeszcze lady miała werwe

ten wcześniejszy model mam taki jak ty tylko silnik doczepny baterie podobne przynajmniej w parametrach
koła w lady są 24 ale przyspieszenie jak w ferrari  :P
i zawieszenie lady ma całkiem inaczej tłumione fantastycznie idzie po dołkach pewnie sobie na przyszły rok kupie te nowe amorki

jedyne co mnie drażni to rezonans hlapaczy, ale znasz kobiety miałbym ciepło jakby coś z pod kół zepsuło wizerunek  ;D

przenikanie

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 222
Odp: Matix elektryczny napęd bionx 36V 24Ah li-ion 35km/h wypas :)
« Odpowiedź #8 dnia: Września 05, 2016, 05:52:26 am »
Witamy w klubie użytkowników podwójnych markowych e-bajków :) Nie da się ukryć, że Paweł (AGA) stał się producentem markowych już obecnie i znanych nie tylko w Polsce rowerów. Matix to bardzo udana konstrukcja i słusznie kosztuje tyle, co kosztuje. Co prawda ja wolę układ delty, czyli dwa koła z tyłu. Lepiej się prowadzi, bez problemu skręca przy prędkościach rzędu 50-60 km/h (co w matixie grozi  przewrotką), a poza tym rowery Hase są lekkie, proste w konstrukcji i przez to nie do zdarcia. Ale to kwestia gustu, jeden woli deltę, inny tadpole. Tak czy inaczej - dwa Matixy, czy dwa Hase jadące razem - to robi wrażenie, co?  Zwłaszcza, jak są to elektryki, mają trochę mocy i zwykły rower zostaje daleeeeeko w tyle.


« Ostatnia zmiana: Września 05, 2016, 06:06:39 am wysłana przez przenikanie »
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: Matix elektryczny napęd bionx 36V 24Ah li-ion 35km/h wypas :)
« Odpowiedź #9 dnia: Września 05, 2016, 04:30:06 pm »
wygląda na to ze muszę wtrącić dwa grosze w obronie układu jezdnego 2 koła z przodu
Prawda jest taka ze deltę jak i układ przeciwny łatwo jest wywrócić jeżdżąc bez balansowania w ciasnych zakrętach
tak zwana jazda na dyra czyli jak słup przeważnie doprowadza do przykrycia się rowerem
i nie ma tu znaczenia czy to Matix , Azub ,Ice czy Hase
układ na dwa koła ma więcej zalet trakcyjnych ,pokonywanie rożnego typu nierówności i pochyleń znosi lepiej ,nie ma efektu poślizgu przednich kół na szutrowych drogach
na górskich podjazdach  nie postawi dęba 

jak jeździsz bez błotników to masz śliczne dwa paski błota na rękawach a nie jeden przez środek dzioba  :P
patrząc po ilości konstrukcji na 2k z przodu raczej samo sie nasuwa ze chyba jest bardziej sprawny niż układ delta

mogę zagwarantować ze przy 60km/h ciężko jest wywrócić układ na 2k z przodu  (oczywiście przy dobrze obliczonych i ustawionych konstrukcjach )

można by długo snuć porównania i szukać zalet i wad poszczególnych konstrukcji ale to klient i tak weryfikuje wszystkie wysiłki konstruktorów  ;)

swoją drogą gratuluje posiadania 2 fajnych rumaków i naprawdę rośnie się w dumę ze coraz więcej luda ma fajne sprzęty  ;)
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

michal883

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 114
    • moje konstrukcje :) i wskazówki dot. ebajka
Odp: Matix elektryczny napęd bionx 36V 24Ah li-ion 35km/h wypas :)
« Odpowiedź #10 dnia: Września 05, 2016, 05:01:57 pm »
Matix jest bardziej komfortowy, lepiej daje radę w terenie i lepiej wybiera nierówności. Przyjemnie jeździ się do 40km/h. Delta powiedziałbym, że na asfalcie mimo wszystko lepiej się trzyma, gdyż jest niższa - na równym asfalcie, żeby nie było :P . Nie chodzi tutaj o samą konstrukcję, aczkolwiek o amortyzację, która mimo wszystko kiedy masz szybkie zakręty prawo/lewo dość mocno buja konstrukcją stawiając ją na 2 koła. Podczas jazdy na wprost zarówno delta przy 60km/h jak i matix dość pewnie się trzyma. Po dziurawym asfalcie matix ma przewagę, bo mniej trzęsie i nie zmienia trajektorii drogi.

Ja do codziennej jazdy gdyż robię przebiegi rzędu 20 tys km rocznie używam zwyczajnego fulla z mocnym silnikiem 3KW. Nie jest tak komfortowy, ale łatwiej omija się dziury i progi... Aczkolwiek rekreacyjnie w weekend fajnie jest wyjąć trajkę z garażu i podjechać sobie tu i tam :)

Kupię jeszcze kiedyś matixa od ciebie, ale najpierw muszę zrobić pewne zaplecze części do ebajków i magazynuję kapitał, gdyż ebajki sa coraz modniejsze i myślę o serwisowaniu tego w łodzi. Marzy mi się zrobienie takiego cukierka z bardzo mocnym silnikiem MXUS V3 6000W, natomiast od tej trajki musiałbym pruć całą elektrykę co jest trochę nieopłacalne. Sprzedałbym tak jak jest, wspomaganie działa świetnie. Do codziennej jazdy wystarcza i ktoś, kto ją kupi będzie bardzo zadowolony, gdyż elektryka jest zrobiona naprawdę z głową.

A do nowego matixa zamontuję silnik bezbiegowy bezprzekładniowy 240Nm 6000W mocy ciągłej. DO tego ogniwa od wkrętarek sony VTC5 2600mAh 25A z ogniwa. i około 260 takich ogniwek poszłoby jak najniżej - wyspawa się dodatkową "podłogę" i przykręci łądnie na kilka opasek do czworokątnego profila centralnego. Taki silnik w zwyczajnym rowerze potrafi na asfalcie ruszyć z piskiem tylnego koła, a w trajce jest mocno odciążone więc w ogóle będzie "zabawa". Miałem doćć mocny silnik w czarnej trajce też typu 2 koła z przodu i jedno z tyłu. Jest po prostu bajka jak odkręcasz manetkę i tył zaczyna wchodzić w poślizg kontrolując to balansem ciała i "gazem". Od razu zakręty można dużo ostrzej brać bez efektu bujania się, bo skręcasz bardziej tyłem w poślizgu. Całość zasilana musiałaby być napięciem 120V, żeby ograniczyć straty na kabelkach a i tak do silnika 8-10mm to minimum.

Ale to jeszcze odległe plany. Kiedyś na pewno coś tego typu się zbuduje i będę prawdopodobnie musiał zrobić tego matixa pod zamówienie z ewentualną modyfikacją pewnych elementów, żeby przyjęły taką moc.
« Ostatnia zmiana: Września 05, 2016, 05:06:17 pm wysłana przez michal883 »
Sprzedam zestawy do elektryfikacji rowerów oraz pojazdów nietypowych :) jak i wszystkie niezbędne części do ebajka. Jeżeli coś potrzebujesz, pisz! , gdyż mam najlepsze ceny dla forumowiczów :)

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3423.0

https://epojazdy.blogspot.com/

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: Matix elektryczny napęd bionx 36V 24Ah li-ion 35km/h wypas :)
« Odpowiedź #11 dnia: Września 05, 2016, 09:13:31 pm »
szalejesz panie  ;) nie wiem czy moja skromna firma sprosta twoim wymaganiom, my robimy tylko rowery turystyczno terenowe nad rakietami jeszcze nie myślałem  :P

powiedz mi proszę bo mnie to zainteresowało, taki 6kw jaką szybkość może wygenerować oczywiście zdaje sobie sprawę że ograniczniki i sterownik krawatowy 

montowałem do zabawy 3kw i powiem udało się rozpędzić ponad 105km/h może by i coś jeszcze wycisnął ale droga się kończyła a hamowanie na heblach rowerowych chwile trwało
poza tym międzyczasie minąłem śmierć jak stała na poboczu  ;) i nie wiem czemu nogi mi się trzęsły jak się zatrzymałem
 ale to pewnie z lekarzem omówię  :P

 pytam o ten 6 kw bo mam projekt na wokandzie fajnego czterokołowca z centralnym silnikiem i reduktorem i takie 6 kw by coś mocy wydało  ;)
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

michal883

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 114
    • moje konstrukcje :) i wskazówki dot. ebajka
Odp: Matix elektryczny napęd bionx 36V 24Ah li-ion 35km/h wypas :)
« Odpowiedź #12 dnia: Września 05, 2016, 10:26:15 pm »
Nie chodzi tutaj o prędkość, ale o przyspieszenie :) silniki są różnie zwojone na przykładzie nine continenta masz np 7x9 silnik wolny (0,75km/h na każdy volt zasilania) o momencie 90Nm i silnik szybki 12x5 1,3km/h na każdy volt o momencie ok 50Nm. Mxus jest jakby klasę wyżej. Niedługo będą w nexun.pl podobno. Chciałbym zakupić najchętniej taki 0,75km/h na volt zasilania dać mu 120V gdyby dobił do 80km/h to jest zabójcza prędkość. Jak na razie na zwyczajnym nine continencie 7x9 przy 45A schwalbe gubi kostkę na asfalcie. Jak za bardzo się dopałuje do wyrywa sie bierznik i dętka wystaje z opony :(

Kupiłem więc grube geax saguaro z grubymi sciankami. Te opony dużo lepiej sie zachowują. Przy tym mocnym continencie już zwyczajne ramy aluminiowe się rozginają i nie dają rady zablokować osi od 30A w górę trzeba robić na nie pogrubione wstawki dla pewności, żeby koło tylne nie uciekło. Z midami jest nieco inaczej, gdyż montujesz je na ramie. Ja pamiętam tylko początki eksperymentów z silnikiem mocniejszym, jak masz w rowerach inwalidzkich takie osie na których są 2 koła z tyłu to tą poprzeczną oś o średnicy +/- 35mm jak szarpnęło to się cała zgięła. Od tego czasu już tylko stosuję BLDC w piaście - nie mówię, że są złe, ale po prostu przy pewnych mocach nie wytrzymują łańcuchy i strasznie szybko lecą wszelkie dostępne na rynku zębatki. BLDC w piaście ma tą zaletę, ze napęd jest płynny, ale nie ma regulacji, dlatego na starcie pobiera znacznie więcej mocy niż middrive. Aczkolwiek jeżeli dajesz taki silnik 3-6KW, to szczególnie w trajce jest spora szansa, że opona będzie mielić nawet na asfalcie przy odkręceniu gazu, a jakiekolwiek przełozenia spowolnią przyspieszenie.

Do 40km/h jak się dobrze uprzesz to są 3-4 sekundy - na pewno z tego czasu dałoby się zejść przy takim mxusie ale przede wszystkim przy odpowiednim akumulatorze. Patrząc na miejską eksploatacje, gdzie trzeba się ostro przeciskać szeroką trajka pomiędzy rowerzystami na wąskiej ścieżce każdy watt jest na wagę złota - szczególnie gdy chcesz przecisnąć się przez tłum rowerzystów stojących na światłach ja często tak robię, bo potem ciężko ich wyprzedzać na wąskiej ścieżce :P

Inna rzecz, że aby mieć taką maszynę w elektrykę musiałbym władować sporo pieniędzy:
silnik to ok. 1500zł sterownik 900zł, akumulator 6500zł za same ogniwa (260szt po 25zł vtc5) do tego nie tani BMS ok 300zł i mocna ładowarka też ok 300zł. Powiedzmy, ze ja jestem w stanie ten zestaw dla siebie złożyć za połowę tej ceny pełnowartościowy, ale to nadal ponad 4500zł... jak sie zliczy wszystko...

Prędkości, które chciałbym uzyskać to do 55km/h uważam, że to jest w miarę bezpieczne, ale moc :))))

Swoją drogą podziwiam 105km/h :D :D :D ja jechałem max 65km/h na trajce z silnikiem nine continenta i powiem szczerze miałem śmierć w oczach...

Tutaj masz moje najnowsze konstrukcje:
Silnik tylko 250W (teoretycznie) jest podkręcony do granic możliwości na 1300W

https://youtu.be/DkN26UWVgFQ

Myślałem nad zastosowaniem tego napędu do poziomki, ale z racji temperatury nie da rady tego zrobić na tak tanich podzespołach, gdyż BMX cały waży 25kg z napędem. Trajka z napędem podejdzie pod 40kg min., niech ktoś zamarzy jeszcze przyczepkę i teren górzysty, wtedy opcja albo ograniczenia prędkości i mocy, albo wspomaganie i czujnik pedałowania, ale nie dałoby mi to gwarancji, że silnik sie nie spali...
W zestawy z continentem boję się wejść, bo mogę tego nie sprzedać, aczkolwiek do 4000zł już możnaby spokojnie taki mocny zestaw do 50km/h zmontować z uwzględnieniem ew przyczepki (bez pedałowania). Napęd jest o tyle fajny, że przy mocy 2,5KW praktycznie jeszcze jest bezawaryjny, czasem łożyska się posypią w silniku, ale to w każdym... Serwis jest prosty i tani (30zł na 25 tys km) masz 100% pewność, że nic się w nim nie uszkodzi. Jak będzie więcej pieniędzy, to spróbuję dogadać się co do hurtowej ceny silników, jeżeli będzie dostęp do baterii zacznę oferować takie zestawy w końcu  :o
Sprzedam zestawy do elektryfikacji rowerów oraz pojazdów nietypowych :) jak i wszystkie niezbędne części do ebajka. Jeżeli coś potrzebujesz, pisz! , gdyż mam najlepsze ceny dla forumowiczów :)

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3423.0

https://epojazdy.blogspot.com/

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: Matix elektryczny napęd bionx 36V 24Ah li-ion 35km/h wypas :)
« Odpowiedź #13 dnia: Września 05, 2016, 10:48:19 pm »
55km/h to ja wyciskam teraz z bafanga nakorbowego 1000wna di2
może przyspieszenia nie są imponujące ale reszta spoko
patrzyłem na ten filmik masz odwagę ja na tej ścieżce to bałbym się tak szaleć  ;)
swoje próby robiłem na budowanej autostradzie prosto i płasko
będę musiał kiedyś wyrwać cie na pogaduchy przy browcu  ;) pewnie się czegoś od ciebie douczę  :)
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Matix elektryczny napęd bionx 36V 24Ah li-ion 35km/h wypas :)
« Odpowiedź #14 dnia: Września 06, 2016, 09:08:12 pm »

 pytam o ten 6 kw bo mam projekt na wokandzie fajnego czterokołowca z centralnym silnikiem i reduktorem i takie 6 kw by coś mocy wydało  ;)
Jak będzie zawieszenie z Matixa  którym jeździłem na Zlocie to może być ciekawie :)
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8