Autor Wątek: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...  (Przeczytany 171151 razy)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #60 dnia: Lipca 13, 2016, 07:36:21 am »
A moim zdaniem, im więcej biegów tym lepiej - łatwiej dopasować przełożenia do optymalnej kadencji. Druga rzecz - jak robić ściganta, to musi być duży zakres przełożeń - tu wewnętrzne słabo sobie radzą. Zewnętrzne mają z reguły większy zakres.
Prosty przykład: kaseta 11-34 -7s i 11-34 - 9s zakres przełożeń ten sam, ale komfort jazdy na 9s większy.
Przeglądając internet znalazłem, że Alfine 11 (pod tarcze) ma zakres 409% przy wadze 1.7kg  a Sram S7 (z kontrą) ma zakres 303% przy 1.7kg.  Ja bym się nie zastanawiał i brał Alfine 11 przy założeniu, że musiałbym brać wewnętrzną a nie zewnętrzną.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #61 dnia: Lipca 13, 2016, 08:52:24 am »
Wszystko pięknie ładnie, tylko alfine 11 trochę kosztuje. Po co jednak wywalać tyle kasy. Nexus 7 z tyłu i dwie zębatki z przodu = 14 przełożeń. Jeśli nawet założyć, że ze 4 przełożenia są podobne to zostaje 10. Zakładając że jadąc 50 km/h pedałując ( nie z górki ;) ) to mając 10 przełożeń zaczynając liczyć nawet od 0 km/h wychodzi 1 przełożenie na każde 5 km/h. Mając Alfine 11 i też 2 zębatki z przodu to wychodzi 22 przełożenia. Zakładając też, że 4 przełożenia są podobne to zostaje 17 przełożeń więc w końcowym rozrachunku licząc od 0 do 50 km/h dzieląc na 17 przełożeń wychodzi +/- 3 km/h na każdym przełożeniu. Więc szału nie ma do Nexusa 7 - a cena???  Nexus 7 - 400zł a Alfine 11 - 1400zł ( 1000zł różnicy ). Dla mnie sporo. Jeśli ktoś ma dużo w kieszeni to rozumiem. Ja nie mam. Więc Nexus 7 w moim rankingu wygrywa zdecydowanie !

Druga sprawa - piszesz, że wewnętrzne słabo sobie radzą. Nie sądzę. Jeździłem z taką piastą na tradycyjnym rowerze. Nic "słabego" nie odczułem. Mięciutko zmieniało się biegi. W zawodach nie startuję, więc 2 sekundy później w domu jakoś zniosę. Rozbujać rower zdołam też do prędkości, którą bym miał osiągnąć z tradycyjną kasetą. Jeśli nawet trochę później to jak pisałem, zniosę te 2 s opóźnienia. Myślę jednak że różnica jest niezauważalna.

To tylko moje zdanie.
« Ostatnia zmiana: Lipca 13, 2016, 09:56:29 am wysłana przez LowRider »

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #62 dnia: Lipca 13, 2016, 09:25:29 am »
Ja chciałem zrobić dokładnie tak samo tylko, że kupię adapter pod tarczowe hamulce i założę tarczę.
Mam rolkowe bo chciałem bezobsługowość i bezawaryjność a jak masz dobrze ustawione to hamują jak tarcze koła stają dęba tylko trzeba większej siły na manetkach,raz na jakieś 1000km troche smaru i jedziesz :)
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

Mociumpel

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 516
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #63 dnia: Lipca 13, 2016, 10:24:08 am »
Od siebie dodam - mam Nexusa 8 i przednią szosowa 53/39 - zakres przełożeń na poziomie 440%
Z zębatka 16 na tyle i kole 20 cali wynikowe przełożenie wychodzi 9,90-30,50.
Dla prędkości miastowych (0-30/h) i pod górkę wykorzystuję 39Z, pozamiejskich (20-50/h) 53Z.
Skoki na "miejskich przełożeniach" nie sa upierdliwe, dopiero poza miastem skoki przełozen dla prędkości są uciążliwe - ale jak sie równo jedzie to nieodczuwalne.
Dla koła 26 i więcej cali i z zębatką 18 wynikowe przełożenie wychodzi 11-34 a więc przyzwoite, przy czym dla takiego koła zastosowałbym szosową 50-34.
Dla 28 cali - 19Z lub 20Z - kwestia przeliczenia.
Tylko drobna uwaga - jeśli już Nexus 8 (wersja Premium) lub Alfine 8 to polecam wersje na V-brake czyi bez hamulca rolkowego - odczuwalnie mniejsze opory obrotu koła są, a rolkowy jeśli ma być to dokupić osobno Inter-M BRIM80 a na koło założyć pancerna dętke lub koło z wkładka antyprzebiciową - przeszedłem kilka wymian dętek w terenie po ciemku zanim nie założyłem Apple Plusa (od tamtej pory zero wymiany dętek na tyle) - dętki stosuje zwykłe chińskie za 5-6 złotych.
« Ostatnia zmiana: Lipca 13, 2016, 10:44:05 am wysłana przez Mociumpel »

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #64 dnia: Lipca 13, 2016, 10:41:57 am »
ja mam z tyłu koło 28" więc tak jak piszesz nie będzie źle. Rozwiązań jest wiele. Wszystkie mają jakiś sens. Każdy ustawia napęd wg. własnych upodobań. Coś na pewno wybrać muszę.
« Ostatnia zmiana: Lipca 13, 2016, 10:54:17 am wysłana przez LowRider »

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #65 dnia: Lipca 13, 2016, 11:35:05 am »
Jak chcesz to na bazarku mam koło z Alfine 8

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #66 dnia: Lipca 13, 2016, 11:47:59 am »
jeszcze się zastanawiam.  ???

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #67 dnia: Lipca 13, 2016, 12:31:41 pm »
Od siebie dodam - mam Nexusa 8 i przednią szosowa 53/39 - zakres przełożeń na poziomie 440%
Z zębatka 16 na tyle i kole 20 cali wynikowe przełożenie wychodzi 9,90-30,50.
Dla prędkości miastowych (0-30/h) i pod górkę wykorzystuję 39Z, pozamiejskich (20-50/h) 53Z.
Skoki na "miejskich przełożeniach" nie sa upierdliwe, dopiero poza miastem skoki przełozen dla prędkości są uciążliwe - ale jak sie równo jedzie to nieodczuwalne.
Dla koła 26 i więcej cali i z zębatką 18 wynikowe przełożenie wychodzi 11-34 a więc przyzwoite, przy czym dla takiego koła zastosowałbym szosową 50-34.
Dla 28 cali - 19Z lub 20Z - kwestia przeliczenia.
Tylko drobna uwaga - jeśli już Nexus 8 (wersja Premium) lub Alfine 8 to polecam wersje na V-brake czyi bez hamulca rolkowego - odczuwalnie mniejsze opory obrotu koła są, a rolkowy jeśli ma być to dokupić osobno Inter-M BRIM80 a na koło założyć pancerna dętke lub koło z wkładka antyprzebiciową - przeszedłem kilka wymian dętek w terenie po ciemku zanim nie założyłem Apple Plusa (od tamtej pory zero wymiany dętek na tyle) - dętki stosuje zwykłe chińskie za 5-6 złotych.
Nie słuchaj MOCIUMPELA mi też doradzał i co..... a to że jestem zadowolony :)
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #68 dnia: Lipca 13, 2016, 04:56:39 pm »
Mam już obręcz na przód 20" szer. 18mm wew. Cudem udało mi się ją kupić. Opony też fajne znalazłem schwalbe 406x28 szosowe. Na tył mam już obręcz stars 28 na wysokim profilu 60mm. Coś tam muszę wsadzić - jakąś piastę. Oponka też szosowa schwalbe. Tak to sobie wymarzyłem.  8)

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #69 dnia: Lipca 14, 2016, 10:22:59 am »
To się nazywa PREMIA od szefa - 1100zł. To rowerek ruszy z kopyta...

oblivion

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 514
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #70 dnia: Lipca 14, 2016, 10:29:21 am »
Fajnie, ja jak raz na dwa lata dostane 500pln to jest szał hehehe przynajmniej pracę mam lekką i przyjemną ;)

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #71 dnia: Lipca 14, 2016, 12:41:33 pm »
kupiłem właśnie taniego dampera 650 LBS. Jakieś biedne tajlandzkie dziecko go pewnie składało  :( . Nigdy nie miałem do czynienia z damperami więc na razie kupiłem taniochę, żeby sprawdzić jak to sie ugina. Tzn Uginacz kupiłem - amortyzatorem to raczej nie jest.  :o

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 695
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #72 dnia: Lipca 14, 2016, 01:31:07 pm »
Wlasnie ludzie robią błąd i sprawdzają jakąś technologie kupując coś taniego - ot żeby sprawdzić po czym zawiedzeni odrzucają całą technologię na podstawie doświadczeń z taniochą...

Z drugiej strony ciężko wydać kase na coś drogiego żeby sprawdzić jak działa...

I nie wygrasz...
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #73 dnia: Lipca 14, 2016, 01:45:42 pm »
pewnie tak jest lecz co zrobić kiedy - jak piszesz - nie wiem CO kupić droższego nie mając doświadczenia. 50zł nie majątek. Przeżyję. Towar mogę jeszcze oddać więc nie ma tragedii tym bardziej. Może ten elastomer jakiś jeszcze kupię. Ciekawe jest to, że amortyzator (elastomer) napinacza paska do Porsche kosztuje 50 zł a do VW 85zł. Może na to się jeszcze skuszę.
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2016, 01:48:39 pm wysłana przez LowRider »

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #74 dnia: Lipca 14, 2016, 02:55:10 pm »
Wrócę do dętek ja w trajce miałem problem z tyłu zawsze flak kiedy najbardziej trzeba jechać włożyłam oponę w oponę to znaczy do opony 26" włożyłem oponę 24×1/38 oczywiście obciołem w tej wkładanej oponie boki z drutem . Potem włożyłem dętkę i napompowałem. Patent podpatrzony na Youtube.