Autor Wątek: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...  (Przeczytany 150599 razy)

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwca 26, 2016, 09:12:06 am »
Dziś leżę z żoną na plaży w Gdyni. Pogoda super i mało ludzi - ale o poziomce jednak sobie myślę...  ::)

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2183
  • Zduńska Wola
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwca 26, 2016, 10:18:15 am »
Ok. Wyślę jak będę miał gotowe. Myślę, że to będzie maks. 50 zł za 2 szt.

Sugerujesz, że będzie je dwie godziny toczył?
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwca 26, 2016, 10:42:05 am »
mysle, ze nie, ale chcialbym zeby byla zachowana powtarzalnosc wymiarow. Wymiar zewnetrzny - czyli srednica tulejki ktora jest wbijana w wahacz to 30 (+0,05)mm. Srednica wewnetrzna czyli tam gdzie wklada sie miseczki sciagane sruba musi miec -0,05 mm zeby na wahaczu nie bylo luzu...

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #33 dnia: Lipca 06, 2016, 12:12:55 pm »
Dotoczone tulejki mocowania wahacza...



« Ostatnia zmiana: Lipca 06, 2016, 12:41:18 pm wysłana przez LowRider »

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #34 dnia: Lipca 09, 2016, 04:03:30 pm »
Dziś odbyło się spawanie wahacza (ja spawałem - nie jestem zawodowcem). Miałem trochę nerwówki... żeby nie wyszło dwuśladu   ;D.  Udało się. Jestem zadowolony. Nawet spaw wyszedł ładny, gładki jak sznureczek. Jeszcze pozostało dospawać ucho dampera do wahacza i do ramy. Wahacz miał to ucho a ja je obciąłem bo miała być inna wersja. Zbyt się pospieszyłem i teraz muszę się narobić...  :-[ 

« Ostatnia zmiana: Lipca 11, 2016, 12:47:49 pm wysłana przez LowRider »

oblivion

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 514
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #35 dnia: Lipca 09, 2016, 05:06:47 pm »
Fajnie zaczyna wyglądać. Btw ostatnio widziałem patent na spawanie ramy i koła były złapane między dwie skręcone długie dechy - na bank nie wyjdzie dwuślad ;)

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 695
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #36 dnia: Lipca 09, 2016, 05:54:30 pm »
Pomyśl czy nie lepiej elastomer - może nie tłumi większych nierówności tak jak dumper ale low-racer służy raczej do jazdy po szosie...
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #37 dnia: Lipca 09, 2016, 06:49:24 pm »
Miałem dwie długie deski skręcone wzdłuż kół. Owszem, pomaga ale to jeszcze za mało. Skręt na główce ramy mimo wszystko pracuje. Napewno deski bardzo pomogły. A co do elastomeru to myślę, że kolega ma rację, chyba się zdecyduję, ale z kolei jakiś twardszy damper przy takim ułożeniu całej mechaniki zadziałałby podobnie a chyba tańszy i łatwiej dostępny.
« Ostatnia zmiana: Lipca 09, 2016, 08:17:39 pm wysłana przez LowRider »

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 695
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #38 dnia: Lipca 09, 2016, 08:35:16 pm »
Może dałoby się dopasować poduszkę  silnika samochodu lub jakąś inną amortyzację drgań z jakiejś maszyny.
Jak będziesz szukać typowo rowerowego to będzie droższe - ty masz o tyle dobrze że możesz ramę dopasować do tego co znajdziesz i sam elastomer  niekoniecznie musi być rowerowy..

wibroizolatory czy tłumiki drgań - wiadomo że to nie będzie zbierac nierówności ale na pewno zapewni większy komfort niż sztywna rama.
W rowerach M5 streetlegal amortyzacja jest za pomocą takiej jakby gumy z uszkami na końcach... Dużo nie trzeba skoro rower i tak bedzie do jazdy szosowej.

np.
http://www.tme.eu/pl/katalog/tlumiki-drgan_112550/

« Ostatnia zmiana: Lipca 09, 2016, 08:44:03 pm wysłana przez fdx »
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #39 dnia: Lipca 09, 2016, 08:50:55 pm »
Oglądałem właśnie takie poduszki silnika lub innych maszyn - fajne jest w tym to, że z dwóch stron wystaje śruba i łatwo jest to zaadaptować do konstrukcji. Po drugie taka poduszka jest praktycznie "wieczna" przy rowerze, bo cóż to za drgania i ciężar... i tania. Na pewno pomyślę o takim rozwiązaniu.

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 695
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #40 dnia: Lipca 09, 2016, 08:55:59 pm »
Są różne typy - sruba, gwint wewnętrzny, lub nic i różne kombinacje tychże więc jest w czym wybierać. Mozesz pójść do jakiegoś mechanika czy sklepu motoryzacyjnego i "pomacać" jedną taką poduszke sprawdzić twardośc itd.

Moze też byłaby obra opcja zamontować też fotelik na takich mocowaniach poza amortyzacją tyłnej cześci ramy miałbyś amortyzowany fotel.
« Ostatnia zmiana: Lipca 09, 2016, 09:20:10 pm wysłana przez fdx »
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1613
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #41 dnia: Lipca 09, 2016, 09:23:21 pm »
W sklepach typu "Agroma" występują również  :)

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #42 dnia: Lipca 09, 2016, 09:35:58 pm »
Myślałem o czymś takim, też z elastomerem. To jest tłumik drgań napinacza paska do VW. Dość estetyczny...

« Ostatnia zmiana: Lipca 09, 2016, 09:38:03 pm wysłana przez LowRider »

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 695
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #43 dnia: Lipca 09, 2016, 10:17:25 pm »
Jest w czym wybierac. tylko kwestia elastycznosci - jak bedzie za twarty to jakby go nie bylo a za miekki też nie dobrze.
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #44 dnia: Lipca 10, 2016, 12:14:28 pm »
Mam do kolegów jedno pytanie. Ramę - oprócz wahacza - mam z kwasówki. To był chyba błąd, bo teraz trochę kłopotu z pomalowaniem (przedobrzone). Najtańszą wersją pomalowania - z tego co wyczytałem- jest:
1. piaskowanie (zwiększenie chropowatości powierzchni),
2. naniesienie podkładu epoksydowego,
3. naniesienie podkładu akrylowego (żeby baza lakieru nie gryzła się z epoksydem),
4. baza lakieru,
5. Lakier bezbarwny (metalik).

Może Wy znacie jeszcze jakieś technologie do pomalowania kwasówki?