Od siebie dodam - mam Nexusa 8 i przednią szosowa 53/39 - zakres przełożeń na poziomie 440%
Z zębatka 16 na tyle i kole 20 cali wynikowe przełożenie wychodzi 9,90-30,50.
Dla prędkości miastowych (0-30/h) i pod górkę wykorzystuję 39Z, pozamiejskich (20-50/h) 53Z.
Skoki na "miejskich przełożeniach" nie sa upierdliwe, dopiero poza miastem skoki przełozen dla prędkości są uciążliwe - ale jak sie równo jedzie to nieodczuwalne.
Dla koła 26 i więcej cali i z zębatką 18 wynikowe przełożenie wychodzi 11-34 a więc przyzwoite, przy czym dla takiego koła zastosowałbym szosową 50-34.
Dla 28 cali - 19Z lub 20Z - kwestia przeliczenia.
Tylko drobna uwaga - jeśli już Nexus 8 (wersja Premium) lub Alfine 8 to polecam wersje na V-brake czyi bez hamulca rolkowego - odczuwalnie mniejsze opory obrotu koła są, a rolkowy jeśli ma być to dokupić osobno Inter-M BRIM80 a na koło założyć pancerna dętke lub koło z wkładka antyprzebiciową - przeszedłem kilka wymian dętek w terenie po ciemku zanim nie założyłem Apple Plusa (od tamtej pory zero wymiany dętek na tyle) - dętki stosuje zwykłe chińskie za 5-6 złotych.