Autor Wątek: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...  (Przeczytany 149961 razy)

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« dnia: Czerwiec 19, 2016, 10:19:07 pm »
Witam wszystkich. Zaczynam przygodę z rowerami poziomymi więc wszystko co tu zamieszczam jest wynikiem moich obserwacji, wyliczeń i chęci. Nie mam doświadczeń własnych na temat użytkowania takich rowerów, więc improwizuję w oparciu o doświadczenia innych.

Moje pierwsze prace odnośnie chęci posiadania Low Barona zaczęły się rysunkami technicznymi w AutoCadzie. Bazowały one na oryginale z tą jednak różnicą, że ja chcę wykonać podobny rower z tylną amortyzacją ale z dwoma damperami. Chciałem, by rama roweru była gięta w całości z jednej rury fi60x2 z kwasówki. Udało mi się znaleźć firmę, która podejmie się wygięcia 2 sztuk wg. mojego rysunku. Rura po wygięciu w takiej formie w jakiej widać na rysunku waży około 5,5kG. Ma ona naddatki - tzn. początek i koniec rury będzie jeszcze obcięty. Zostawiłem sobie możliwość tolerancji na ewentualne eksperymenty kształtu. Po odcięciu około 20% ciężar ramy spadnie również o +/- 20% więc o +/- 1 kilogram. Sztywność jest bardzo dobra. Będą jeszcze wspawane wzmocnienia w miejscach newralgicznych na siły dynamiczne (udar). Rysunek części do wspawania narysowałem w cadzie w formacie dxf i zleciłem wycięcie laserem firmie. Nie opłaca się tego robić ręcznie bo zajęłoby to zbyt wiele czasu. Po drugie - nigdy nie zrobi się tego tak dokładnie. Cena za wycięcie tych szablonów, które widać na rysunku to 70zł. Tyle co mogę powiedzieć na tym etapie. Kombinuję jeszcze z tylnym wahaczem - tzn z jego umiejscowieniem. Myślę, że niedługo będą następne fotki i relacje z budowy. Czasu mam mało bo remontuję dom - to sprawa ważniejsza, ale żeby nie zgnuśnieć, bawię się rowerem.

wersja pierwsza (koncepcyjna)                                                                                             
 

 wersja robocza (początek)

lub


szablony


Pozdrawiam wszystkich na poziome.

Tomek.
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2017, 11:43:59 am wysłana przez LowRider »

live_evil

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1240
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 20, 2016, 09:32:46 am »
Chciałem, by rama roweru była gięta w całości z jednej rury fi60x2 z kwasówki.
60x1,2 wystarczy, ewentualnie 50x1,5.

Udało mi się znaleźć firmę, która podejmie się wygięcia 2 sztuk wg. mojego rysunku.
Jeśli to nie tajemnica, to podziel się danymi tejże firmy.

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 20, 2016, 09:42:10 am »
DEA METAL TECHNIK : http://www.dea-metalltechnik.com/

Może i wystarczy 1,2 mm ale trudniej z gięciem, nie wiem czy nawet oni się tego podejmą tym bardziej, że to stal utwardzana dodatkami stopowymi (304/304L). Nadwyżka ciężaru jest niewielka, może jakieś 1,5 do 2 kG. Po drugie do amatorskiego wykonania jest to grubość łatwiejsza (2mm), łatwiej spawać, nie pali dziur i nie odkształca ramy. Pamiętam jakie miałem jaja jak spawałem główkę pod stery. Raz widelec w prawo odchylało raz w lewo. To nie takie proste. Dogianałem i tak potem jeszcze ramę.

Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 20, 2016, 11:37:19 am wysłana przez LowRider »

świeżak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 172
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 20, 2016, 05:12:31 pm »
 Ja robiłem właśnie z tego gatunku stali ramę tylko ,że rurę miałem 50 i ściankę 1,2 i proszę mi wierzyć żaden problem z spawaniem ,a waga znacznie mniejsza....Tylko taka moja sugestia. Pozdrawiam i życzę udanej konstrukcji...

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 20, 2016, 06:02:21 pm »
Powiem Ci tak, jeśli mogę na Ty. Jak ją doginałem to powiem Ci, że dość łatwo mi to poszło rękami. Może mam łapy wyrobione bo pracuję przy maszynach leśnych to i ciężary spore, więc jakoś ta 1,2 rura mnie nie przekonała. Ważę 90 kg. Myślę, że te 1,5 kg więcej dam radę ruszyć z miejsca. Mimo wszystko dzięki za radę. Uwzględnię uwagę przy następnym poziomie.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 20, 2016, 06:05:07 pm wysłana przez LowRider »

Tef

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 532
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 20, 2016, 11:49:45 pm »
..., że dość łatwo mi to poszło rękami. Może mam łapy wyrobione bo pracuję przy maszynach leśnych to i ciężary spore, ...

A kolega to może z "PrzystanekBieszczady"?  ;)

Z cyklu przysłowia i powiedzonka ludowe. Oczywiście o poziomkach :) : Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

DrewnianaTrajka
Pierwsze ujeżdżenie SWB 'Mroczny Żuraw'

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 695
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 21, 2016, 06:42:47 am »
Wahacz tylny będzie ten co na zdjęciu? nie bardzo tam miejsce na amortyzator jest. Chyba ze elastomer jedynie.
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 21, 2016, 07:15:00 am »
Nie, jestem spod Lodzi ale jezdze po calej Polsce do lasow naprawiac maszyny lesne. Ciezka i trudna praca. W Bieszczady tez jezdze... A jesli chodzi o tylny wahacz to zmiesci sie jak obetne rure ramy do narysowanego zawiasu wahacza. Pisalem, ze kombinuje jeszcze z wahaczem dlatego zostawilem sobie wiecej ramy na poczatku i na koncu, zeby obciac w razie jakbym zmienil koncepcje.  ;)

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 21, 2016, 08:15:52 am »
kilka moich rysunków koncepcyjnych...

http://images76.fotosik.pl/695/a9f6a83f34d1d62c.jpg

http://images75.fotosik.pl/693/039507c0f46e74e1.jpg

http://images75.fotosik.pl/693/4c88e5107f66bacd.jpg

http://images78.fotosik.pl/695/98d02314592d2ef6.jpg

a teraz czas na realizację tego łatwiejszego roweru.
Na drugim zdjęciu widać jak będę robił zawieszenie z dwoma damperami. Kąt wahacza będzie trochę inny ale idea jest zachowana. To dla kolegi fdx`a. ;)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2016, 08:18:16 am wysłana przez LowRider »

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4077
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 21, 2016, 10:33:17 am »
Koncept z sakwami super. Tylko kierownicę daj na popychaczach bo cardan się generalnie nie sprawdza.

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 21, 2016, 10:39:33 am »
najpierw robię barona, potem może się zabiorę za ten drugi. Rysunek się robi łatwo i nic nie waży. Muszę uszczuplić konstrukcję bo obawiam się masy tego giganta z sakwami. I kto mi wygnie taką szybę z plexi?... chyba że nad ogniskiem podgrzeję  ;D

oblivion

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 514
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 21, 2016, 09:05:43 pm »
Zapowiada się fajnie, trzymam kciuki ;)

LowRider

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Motorem postępu jest lenistwo.
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 21, 2016, 09:17:09 pm »
Ładna trzykołowa limuzyna. Też o takim myślałem...


Mociumpel

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 508
Odp: Low Baron w wersji z tylną amortyzacją...
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 22, 2016, 07:49:00 am »