Autor Wątek: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI  (Przeczytany 8254 razy)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3658
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 03, 2016, 04:36:22 pm »
Oczywiście przy dużych prędkościach decydującą rolę odgrywają opory powietrza, ale w poziomkach na szczęście są one mniejsze.

Fakt w pionie mam spalanie 25-35 wh/km w poziomce clwb 12-20 wh/km przy  tej samej trasie i podobnym stylu jazdy. Jak będziecie robić testy to zróbcie jakiś filmik przy okazji :)

Edit - ups miał być edit a wysłało się osobno, sorki..
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

Romanes

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 162
  • handmade CRUZBIKE
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 03, 2016, 05:34:58 pm »
.......
W zasadzie moznaby zrobić potwora, który silnikiem spalinowym ktory napedzalby prądnice a sam naped roweru to bylby silnik elektryczny - rozwiazanie jak spalinowych lokomotywach pkp. tylko czy mialby wtedy cos wspolnego z rowerem?

 ;) Można ekologicznie, a nie od razu spalinowy silnik : pedałami napędzać mocniejsze dynamo (np alternator z malucha) i z niego silnik  ;)      ;D

michal883

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 106
    • moje konstrukcje :) i wskazówki dot. ebajka
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 03, 2016, 09:47:29 pm »
Elektryczny silnik ma sporo zalet np. pełny moment od zera, może być wysilony dużo mocniej niż spalinowy i w tedy jest bardziej przewidywalny, wiadomo, że się nie zatrze i można precyzyjnie kontrolować temperaturę wewnętrzną za pomocą Termistora NTC/PTC albo stosować zabezpieczenie w postaci termostatu oraz jest mniej awaryjny i zestaw jest łatwiejszy w naprawach, nie trzeba mieszać oleju do 2t nie śmierdzi benzyną nie pojawiają się żadne wycieki itp.

Nie wspomnę już o przeniesieniu napędu i bezawaryjności napędu silnika w piaście. Były tzw. middrive czyli napęd przy korbie przenoszony na łańcuch min. systemy bosch itp. pomijając koszty, które są nieadekwatne do możliwości ma on 2 minusy - złużywa łańcuch i kasetę oraz nie ma takich możliwości podkręcenia.
Sprzedam zestawy do elektryfikacji rowerów oraz pojazdów nietypowych :) jak i wszystkie niezbędne części do ebajka. Jeżeli coś potrzebujesz, pisz! , gdyż mam najlepsze ceny dla forumowiczów :)

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3423.0

https://epojazdy.blogspot.com/

przenikanie

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 145
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 11, 2016, 10:30:30 am »
Trochę z czasem były problemy, trochę z pogodą, ale w końcu testy zrobione.
Najpierw wrażenia z jazdy.
Cały film trwa prawie godzinę, ale trochę nuuuuudny, a i miasto o tej porze roku nieciekawe, więc tylko samo gęste.

https://youtu.be/ngJ-fchF_bk

Prędkość UŻYTECZNA 1,1 km/h  na 1V przy kole 26 cali. Moment na poziomie  60 Nm. Moc maksymalna chwilowa do jakiej był testowany 2,45kW.
Testy na sterowniku Infineon 48V 33A przeszedł pozytywnie. Temperatura do 40 stopni, dobre przyspieszenie, co zresztą widać.
Testowany również na typowych sterownikach 6 i 9 mosfet 250 i 500W, napięcie maksymalne 48V (większych napięć nie używam i nie mam baterii powyżej 13s liion). Przy sterownikach od 15 do 20A przyspieszenie odczuwalnie niższe.
Testy na kole 20 cali nieco mniej pomyślne. W wersji na przednie koło skończyło się rozerwaniem widelca. Po prostu testując po raz pierwszy i będąc przyzwyczajony do silników przekładniowych, za mocno odkręciłem manetkę przy starcie od zera. Generalnie jako silnik przedni za mocny. Ewentualnie do jazdy na wzmacnianym widelcu. W wersji na tył bardzo mocny silnik odpowiedni do jazdy terenowej. Prędkość  0,75 km/h na każdy 1V zasilania.  Moment 100Nm. przy sterowniku Infineon 33A 48V. Przy słabszych sterownikach 6 do 9 mosfet (250 do 500W) mocny, ekonomiczny silnik znakomity do jazdy ze wspomaganiem. A jak komuś nie przeszkadza, że na samej manetce na małym kółku pojedzie "tylko" 35 km/h, to można nie pedałować wcale.
Oczywiście mówimy o niskich napięciach zasilania. Przy 60V i więcej wchodzimy w zakres zupełnie "nierowerowych"prędkości. Prywatnie jednak uważam, że 50 km/h to granica bezpiecznej jazdy, o ile rowerzysta ma dobry refleks, bardzo dobre hamulce i bardzo dobrze potrafi przewidywać. Na przykład przewidywać to, że kierowcy samochodów i piesi nie przewidują, że rower może jechać szybciej niż 25 km/h, traktują rower jako pojazd wolny i wydaje im się, że zdążą wejść, wjechać, skręcić itp. itd...

Wnioski. Najlżejszy z dostępnych silników bezprzekładniowych. Mimo niewielkiej masy duża obciążalność termiczna. Silnik przy jeździe z maksymalną prędkością praktycznie się nie grzeje. Jak na silnik bezprzekładniowy stawia też bardzo niewielki opór podczas jazdy bez zasilania,  prawie nieodczuwalny.
Ze względu na obroty i moc użyteczną silnik najbardziej odpowiedni dla koła tylnego 26-28 cali. Dla koła 26 cali średnio 1km/h na każdy 1V. Testowany do napięcia 13s. Ale zachowanie silnika sugeruje, że spokojnie można mu podać 16 a nawet 20s. Oczywiście należy wówczas stosować sterowniki o niewielkim amperażu ze względu na możliwość przegrzania.

Wkrótce Bionxy zostaną wystawione na sprzedaż w wersjach 26 i 20 cali na tył.
Myślę, że silnik jakościowo przewyższający powszechnie w Polsce  stosowany Nine Continent o porównywalnych parametrach trakcyjnych jak model RH2806, za to o wiele lżejszy, stawiający o wiele mniejszy opór przy jeździe bez prądu (tylko pedałowanie). Że nie ma wątpliwości co do jakości wykonania - wystarczy silnik rozebrać (ale nie radzę tego robić bez znajomości rzeczy i odpowiedniego sprzętu). Zresztą wystarczy powiedzieć, że Bionx był i jest nadal produkowany w Kanadzie. W przeciwieństwie do większości silników rowerowych nie ma nic wspólnego z Chinami.
Chociaż jakość wykonania wysoka, to cena będzie dużo niższa niż 9C.  W dodatku Bionx będzie już profesjonalnie zapleciony w obręcz i szprychy do ebajków.
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2016, 11:45:05 am wysłana przez przenikanie »
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW
Sun EZ3 USX HD delta trike 48V / 500W

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 513
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 11, 2016, 10:52:50 am »
Jaka jest przewidywana cena silnika w kole 26?
I czy moznabyloby poslac swoja felge do zaplecienia silnika - mam fajne kola z oponami fatti-o skladam je wlasnie w ramie cruisera ale mysle sobie ze taki silnik bylby dobrym dodatkiem do tej ramy i opon...

Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

przenikanie

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 145
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 11, 2016, 11:29:39 am »
Planuję 550 gotowy silnik w kole. Sam silnik to 450 + stożkowa obręcz i zaplot na wzmocnionych szprychach 2,3mm to dodatkowo 100zł
Poza tym będę miał mocne sterowniki 12 mosfet.

Silnik jest kompatybilny tylko  z obręczą na 36 szprych. Osobiście jest mi obojętne, czy to moja obręcz, czy jakaś inna, bo sam silników nie zaplatam, zlecam to najlepszemu według mnie serwisowi we Włoszczowej, więc jakby zaplatać we własną felgę to trzeba by ją podesłać do niego. Ale takie szczegóły to już na priv.
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW
Sun EZ3 USX HD delta trike 48V / 500W

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3658
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 12, 2016, 06:46:41 pm »
https://youtu.be/ngJ-fchF_bk

Film prywatny.

Jak mierzyłeś moment obrotowy? Możesz wrzucić przykładowe wagi silników zaleconych w koło 20 i 26"? Właśnie wróciłem z przejażdżki na mxus zaplecionym w obręcz alu od simsonka - jest moc ale wagowo straszna cegła :)
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

michal883

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 106
    • moje konstrukcje :) i wskazówki dot. ebajka
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 12, 2016, 07:15:07 pm »
Waga silnika to 5.0KG zaplecionego w obręcz 20" na wzmocnionych szprychach 2,3mm.
W obręczy 26" waga jest na poziomie 5,5Kg. Jak na bezprzekładniowe to masa jest bardzo niewielka.

Fotka z wagi:
Sprzedam zestawy do elektryfikacji rowerów oraz pojazdów nietypowych :) jak i wszystkie niezbędne części do ebajka. Jeżeli coś potrzebujesz, pisz! , gdyż mam najlepsze ceny dla forumowiczów :)

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3423.0

https://epojazdy.blogspot.com/

przenikanie

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 145
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 12, 2016, 07:25:31 pm »
Moment też mierzony za pomocą wagi - nacisk jaki wywiera próbujący się obrócić silnik. Trochę niedoskonała, ale jedyna metoda w warunkach "domowego laboratorium".   
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW
Sun EZ3 USX HD delta trike 48V / 500W

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 513
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 13, 2016, 10:18:06 am »
Zastanawiam sie jak duzo energii mozna wytworzyc pedalujac i napedzajac alternator. mozeby zrobic trajke na zasadzie rath racera - pedaly napedzaja pradnice ladujaca akumulatory a a nich z kolei silnik czerpie swoja energie.
Juz bylo o tym wspomniane na forum. Przy takim silniku mialoby to sens moznaby zrobic fajny samochodzic na dojazdy do pracy dla mieszkajacych poza miastem - odleglosc 25-35km w jedna strone. przy takim dystansie codzienne dojazdy rowerem sa dosc uciażliwe. 1-1.5 godziny jazdy w jedna strone, wraz z przygotowaniem sie do jazdy, przebraniem na miejscu itd przy gorszej pogodzie mozna liczyc 4 godziny na droge w te i z powrotem. Jesliby obudowac trajke i uzyskac predkosci rzedu 60-70 km/h to mialoby to sens...

Sam mam 30km w jedna strone i rowerem jezdze tylko sporadycznie w czasie wakacji... teraz zakupilem do lynxa silnik wiec sprawdze jak to wyjdzie. ale to nadal przy kiepskiej pogodzie zostaje samochod...
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

przenikanie

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 145
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 13, 2016, 11:14:35 am »
Rower jako podstawowy środek codziennej lokomocji na dłuższe dystanse (20 km wzwyż) średnio się sprawdza. Choćby ze względu na zmienne warunki pogodowe.
Alternatywą czyli czymś co łączy niektóre zalety samochodu (stabilność, wygooda i że na głowę nie leci) i roweru (jednak według przepisów wciąż rower, wszędzie wjedzie, może być wyposażony w silnik elektryczny i mało kosztuje w eksploatacji, 1 zł za prąd na 100 km) - jest velomobil. Polecam produkty z Kalisza. Jeździłem i całkiem-całkiem. Tu coś widziałem, ale może Maciej sprzedaje też inne.
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3061.0
A 70 km/h w velomobilu jest do zrobienia. Mój rowerek na kółkach 20 cali bez łaski robi 50 km\h.
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2016, 11:18:13 am wysłana przez przenikanie »
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW
Sun EZ3 USX HD delta trike 48V / 500W

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3658
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 13, 2016, 01:02:04 pm »
Waga fajna, goły 9c to 6.4kg.

Moment też mierzony za pomocą wagi - nacisk jaki wywiera próbujący się obrócić silnik. T
Pomysłowe :)
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)