Autor Wątek: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI  (Przeczytany 8161 razy)

przenikanie

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 145
UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« dnia: Luty 29, 2016, 08:51:44 pm »
UWAGA, UWAGA, NADCHODZI !
Nie, to nie jest komunikat o zagrożeniu nalotem z 1939 roku. To zapowiedź ukazania się na naszym wtórnym rynku silnikowym bezprzekładniowego, mocnego i szybkiego BIONXa.  Co ten silnik potrafi, obrazuje krótki filmik.

https://www.youtube.com/watch?v=GgwwDTe-5sQ

Trwają jeszcze ostatnie testy i próby, ale wyniki są więcej niż obiecujące. Będzie to silnik bezprzekładniowy z czujnikami Halla w wersji na tylne koło pracujący w szerokim zakresie napięć i mocy, przystosowany do montażu tarczy hamulcowej. 
Chcesz jechać szybko ? pojedziesz! Ale wtedy silnik będzie pobierał znaczne prądy z baterii i przyjemności starczy na krócej. Chcesz jechać nieco wolniej i oszczędniej ? da się zrobić. Chcesz mieć lekki i mocny silnik na bardzo dalekie podróże głównie do wspomagania ? i tutaj BIONX też jest najlepszym rozwiązaniem.
W przygotowywaniu są wersje na koło tylne 26 cali oraz wersja na koło 20 cali. 
Wersja na koło 20 cali to bardzo mocny, szybkoobrotowy silnik do rowerów poziomych oraz trójkołowców pozwalający znacznie przekroczyć barierę prędkości 40 km/h na kole 20 cali bez wspomagania, czyli na samej manetce. Podczas testów na kole 20 cali osiągnięta została prędkość 70 km/h!
Silnik wymaga precyzyjnego dobrania parametrów sterownika, toteż dostępny będzie w zestawach ze sterownikiem dobranym do deklarowanego napięcia użytkowania.
Silniki BIONX fabrycznie montowane w markowych rowerach elektrycznych cieszą się znakomitą opinią. Rowery w nie wyposażone nazywane są czasami "Ferrari wśród rowerów elektrycznych". Silniki osiągają ceny adekwatne do swej jakości, choć poza zestawami fabrycznymi są niemal niemożliwe do ponownego wykorzystania.  Koszt zestawu z silnikiem BIONX to w zależności od kraju i marży dealera od 9.000 (Szwajcaria) do 10.000 zł  (Wielka Brytania). Pora to zmienić.
Pora na TANI doskonały BIONX  możliwy DO ZAMONTOWANIA W DOWOLNYM ROWERZE!

UWAGA, UWAGA, NADCHODZI !
« Ostatnia zmiana: Luty 29, 2016, 08:54:49 pm wysłana przez przenikanie »
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW
Sun EZ3 USX HD delta trike 48V / 500W

oblivion

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 329
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 29, 2016, 09:13:25 pm »
Będzie grubo, jaki przedział cenowy jest przewidziany?

przenikanie

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 145
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 29, 2016, 09:20:18 pm »
W założeniu sam Bionx ma być porównywalny z silnikami Nine Continent. To są rowery użytkowane w naszym kraju i silniki mają być cenowo osiągalne.
« Ostatnia zmiana: Luty 29, 2016, 09:22:56 pm wysłana przez przenikanie »
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW
Sun EZ3 USX HD delta trike 48V / 500W

DeVilio

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 658
  • ROWER POWER! :D
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 01, 2016, 01:20:29 pm »
No ok, ale to oznacza średnio jaki koszt? Bo myślę o czymś konkretnym do swojego FatBike co by zrobić z niego potwora :)
Bottecchia American FatBike.
Poziomy w planach.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3655
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 01, 2016, 04:25:37 pm »
Jak ma być potwór i do fata i wejdzie w widełki to tylko hubzilla :)
http://nexun.pl/sklep/silniki-elektryczne/329-nine-continent-rhr205-17x4-tyl.html

Choć ja do fata dal bym tylko mida - bo fat potrzebuje bardziej momentu niż prędkości.
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

przenikanie

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 145
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 01, 2016, 08:58:57 pm »
Co do kosztów to już mówiłem, porównywalny będzie z 9C, ale gotowy, w obręczy, z dobranym sterownikiem. Czyli można powiedzieć - komplet na zamówienie uwzględniający potrzeby. Co do potrzeb: Bionx w odróżnieniu od 9C jest bardzo szybki, ale coś za coś. Albo dużo RPM, albo duża moc i moment. Testy w terenie pokazują, że jest to znakomity silnik do małych kół. Wtedy jest duży moment, czyli ostry start i rekordowa wśród 20-calowych kół prędkość. Montowany fabrycznie w markowych 20-calowych niemieckich rowerach silnik Crystalyte zostaje daaaaleko w tyle. W elektrycznej, montowanej fabrycznie wersji trójkołowca Hase (Crystalyte) prędkość maksymalna to 35 km/h. Na Bionxie prawie dwa razy więcej. W wypadku kół 26-28 cali rośnie oczywiście prędkość, ale maleje moment. Oczywiście można dać mocniejszy sterownik (wiadomo: wolty to obroty, ampery to moc i moment), ale pojemność cieplna bionxa jest dużo mniejsza od 9C i dlatego bionx nie bardzo się nadaje do rozmaitej maści DEMONÓW MOCY I PRĘDKOŚCI. Za to idealny jest do wspomagania i ekonomicznej jazdy na dużych dystansach. Jest to silnik szybki i oszczędny, więc praktycznie nie ma konkurencji wśród silników do JAZDY NORMALNEJ :) Co to znaczy jazda normalna? Ano, głównie wspomaganie a nie sama manetka w górnej strefie prędkości maksymalnych i palenie gumy na starcie. Do takich wyczynów rzeczywiście dobrym wyborem jest silnik, który poleca Yin albo na przykład MXUS 3kW. Bionx to mimo wszystko silnik zbyt delikatny, żeby stanowił główną jednostkę napędową do ostrej jazdy w terenie, czy do pokazywania, kto rządzi na starcie albo który e-rower po gwałtownym dodaniu gazu szybciej rzuca na plecy:)

Jak się pogoda poprawi - będzie parę filmów z testów terenowych.


Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW
Sun EZ3 USX HD delta trike 48V / 500W

DeVilio

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 658
  • ROWER POWER! :D
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 02, 2016, 09:43:42 am »
Yin - Dzięki wielkie! Silnik na wypasie :D

Czyli suma sumarum - jak w końcu uzbieram kasę w granicach 15k pln (rower + aku,sterownik,silnik,akcesoria) to z tego by był całkiem potworny potworek :D Plan na przyszłość jest....
Bottecchia American FatBike.
Poziomy w planach.

przenikanie

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 145
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 02, 2016, 10:07:44 am »
Prawda jest taka, że z całego tego zestawu rower + e (czyli e-rower) tylko rower powinien być drogi bo od bazy zależy komfort jazdy. Elektryka powinna być tania.
A pogoń za silnikami typu RHR205 czy MXUS jest uzasadniona wyłącznie nadmiarem gorącej kasy parzącej kieszeń, bo moce są w normalnej jeździe raczej nie do wykorzystania. Z pełnej mocy się też nie ruszy, bo opony nie zapiszczą, tylko rower ucieknie do góry, a rowerzysta wyląduje na plecach. Mocne silniki nadają się do jazdy po górach i do hard-crossu. W normalnej jeździe przydaje się co najwyżej prędkość i to też tylko za miastem na szosie. Nawet nie chodzi o ostrożną jazdę samego rowerzysty tylko o zachowania innych uczestników ruchu w mieście. NIKT nie podejrzewa, że rower pojedzie z prędkością większą niż 20-30 km/h, stąd pieszym, kierowcom au i innym rowerzystom wydaje się, że zdążą wejść i zejść ze ścieżki. zdążą skręcić przed rowerem, itd.
WSZYSTKIE SILNIKI oferujące prędkość powyżej dopuszczalnej 25km/h wymagają od rowerzysty przewidywania, mądrości i rozwagi. To trochę jak z motocyklistami. Ci mniej rozsądni idą po prostu na dawców narządów.
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW
Sun EZ3 USX HD delta trike 48V / 500W

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3655
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 02, 2016, 03:58:00 pm »
Bionx w odróżnieniu od 9C jest bardzo szybki, ale coś za coś. Albo dużo RPM, albo duża moc i moment. Testy w terenie pokazują, że jest to znakomity silnik do małych kół. Wtedy jest duży moment, czyli ostry start i rekordowa wśród 20-calowych kół prędkość.
Robisz smaka :) Jak u niego przelicza się 1v zasilania na km w kole 20"? Poleci na 16s li po? Dało by radę fabrycznie wpakować tam termistor pod pikacza do monitorowania temperatury?
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

przenikanie

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 145
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 02, 2016, 09:52:09 pm »
W środku jest już termostat 130 stopni, ale silnik nie rozgrzewał się podczas jazd testowych. W weekend pogoda ma być lepsza, więc będzie okazja testować dalej. W przyszłym tygodniu pojawi się pierwszy egzemplarz w kole 20 cali i wtedy będą konkretne wyniki w próbach terenowych. Jak na razie w pomiarach RPM bez obciążenia koło 20 cali miało prędkość liniową około 70 km/h przy 13s li-ion. W związku z zachowanym dużym momentem dzięki małej średnicy koła jest spora szansa, że prędkość rzeczywista nie spadnie zbyt dużo. Oczywiście przy dużych prędkościach decydującą rolę odgrywają opory powietrza, ale w poziomkach na szczęście są one mniejsze.
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW
Sun EZ3 USX HD delta trike 48V / 500W

bloodyopel

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 20
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 02, 2016, 10:40:53 pm »
Tyle opowiadań o tym silniku a nigdzie informacji jakie prądy max i ciągłe dla niego przewidujesz. Bo silnik może i szybki "w powietrzu", ale przy małym prądzie im szybciej tym bardziej prądy będą wąskim gardłem dla prędkości
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2016, 11:24:19 pm wysłana przez bloodyopel »

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 509
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 03, 2016, 07:42:39 am »
Jak ma być potwór i do fata i wejdzie w widełki to tylko hubzilla :)
http://nexun.pl/sklep/silniki-elektryczne/329-nine-continent-rhr205-17x4-tyl.html

Choć ja do fata dal bym tylko mida - bo fat potrzebuje bardziej momentu niż prędkości.

Predkosci kosmiczne. A zasieg na tyle na ile ci przedłużacz pozwoli... Po miescie to mozna sie pod trakcje tramwajową podłączać...



W zasadzie moznaby zrobić potwora, który silnikiem spalinowym ktory napedzalby prądnice a sam naped roweru to bylby silnik elektryczny - rozwiazanie jak spalinowych lokomotywach pkp. tylko czy mialby wtedy cos wspolnego z rowerem?
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

przenikanie

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 145
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 03, 2016, 08:50:28 am »
Tyle opowiadań o tym silniku a nigdzie informacji jakie prądy max i ciągłe dla niego przewidujesz. Bo silnik może i szybki "w powietrzu", ale przy małym prądzie im szybciej tym bardziej prądy będą wąskim gardłem dla prędkości
Producent też nie podaje parametrów. Trzyma wszystko w scislej tajemnicy. Podaje tylko, że to jedyny system, który na 36v osiąga 45 km/h. A my przypadkiem odkryliśmy że możliwości są dużo większe. Jedyna możliwość określenia parametrów użytkowych to jazdy w terenie. Na śniegu już były jazdy, ale w taką pogodę to się kiepsko testuje.
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW
Sun EZ3 USX HD delta trike 48V / 500W

3x3

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 207
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 03, 2016, 11:10:58 am »
W weekend pogoda ma być lepsza, więc będzie okazja testować dalej.

Jeśli nie masz nic przeciwko, to daj znać kiedy i gdzie. Chętnie zobaczyłbym to na żywo.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3655
Odp: UWAGA, UWAGA, NADCHODZI
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 03, 2016, 04:33:30 pm »
Predkosci kosmiczne. A zasieg na tyle na ile ci przedłużacz pozwoli... Po miescie to mozna sie pod trakcje tramwajową podłączać...
Niekoniecznie. Ja aktualnie jeżdżę głównie na 16s4p li -po to daje trochę ponad 66v i 20Ah - przy bardzo ostrej jeździe zasięg 40kg bika to 30-40 km przy jeździe spokojnej robi spokojnie ponad 100 km. Ceny baterii w ciągu ostatnich paru lat spadły ( i raczej będą spadać dalej) więc wszystko kwesta budżetu i logistyki - jak upchać naj najwięcej wh w ramie :)
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)