Autor Wątek: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka  (Przeczytany 15575 razy)

michal883

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 114
    • moje konstrukcje :) i wskazówki dot. ebajka
Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 01, 2016, 10:10:36 pm »
pogadaj z "Krzyśkiem" aczkolwiek polecałbym również rozejrzeć się za seryjnymi kontrukcjami typu delta, matix itp. Seryjna konstrukcja na pewno będzie lepsza pod wieloma względami, a cena myślę, że nie koniecznie będzie wyższa niż robiony na zamówienie. Spawając taki sprzęt nigdy nie złapiesz dobrze kątów i geometrii. Co prawda, konstruowany dla mnie rower był nieźle złożony, jeździłem nim około 56km/h z silniczkiem 2,45KW i spisywał się świetnie, natomiast przy tych prędkościach nie do końca mu ufałem. Zaraz po kupnie musiałem wymienić kilka podzespołów, aczkolwiek teraz na pewno kazałbym zrobić z hydrauliką. Kiepskie hamulce to niestety główna zmora początków produkcji matixa i większości trajek... Teraz mam MATIXa i w nim również elektryka. Amortyzacja sporo daje, ale prędkość już obniżyłem do granic rozsądku (40km/h) i jestem też bardzo zadowolony z tej kontrukcji. Na pewno w kolejnym sezonie matix dostanie 3x rockshox powietrzne i dostanie hamulce metaliczne shimano SLX br-m675, pewnie w tedy pomyślę o jakimś mocniejszym terenowym napędzie i prędkościach zbliżonych pod 60km/h.

Na pewno nigdy więcej nie zdecydowałbym się na koła 20" z przodu, gdyż przy wyższych prędkościach trochę rzuca na boki, ale na to niestety cierpi większość trajek tego typu i nic się na to nie poradzi...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 01, 2016, 10:12:53 pm wysłana przez michal883 »
Sprzedam zestawy do elektryfikacji rowerów oraz pojazdów nietypowych :) jak i wszystkie niezbędne części do ebajka. Jeżeli coś potrzebujesz, pisz! , gdyż mam najlepsze ceny dla forumowiczów :)

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3423.0

https://epojazdy.blogspot.com/

andrej

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 278
Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 03, 2016, 07:11:06 pm »
.. Teraz mam MATIXa i w nim również elektryka. Amortyzacja sporo daje, ale prędkość już obniżyłem do granic rozsądku (40km/h) i jestem też bardzo zadowolony z tej kontrukcji. Na pewno w kolejnym sezonie matix dostanie 3x rockshox powietrzne i dostanie hamulce metaliczne shimano SLX br-m675, pewnie w tedy pomyślę o jakimś mocniejszym terenowym napędzie i prędkościach zbliżonych pod 60km/h.

Na pewno nigdy więcej nie zdecydowałbym się na koła 20" z przodu, gdyż przy wyższych prędkościach trochę rzuca na boki, ale na to niestety cierpi większość trajek tego typu i nic się na to nie poradzi...
@michal883   chyba nie spróbowałeś jazdy na innych trajkach. Prędkość 40 km/h osiąga się po płaskim bez wspomagania co ja prawie pięćdziesięcioletni spracowany osiągam na swojej trajce. Wstydzę się tego silnika 250 W, ale wiek i kolana są za wspomaganiem.
Prędkość 69 km/h zjazdu z góry filmowałem kierując jedną ręką i nie zauważyłem niestabilności.

michal883

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 114
    • moje konstrukcje :) i wskazówki dot. ebajka
Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 03, 2016, 09:01:38 pm »
To pozazdroszczę. Ja na zwyczajnym rowerze trzymałem prędkość około 25km/h. Po przesiadce na trajkę prędkość spadła do 15km/h. Wtedy nasunął się pomysł; po co mam pedałować jak idiota w upał, kiedy mogę w cienkiej koszulce odkręcić na maxa manetkę, jechać 40 i rozkoszować się przyjemnym wiatrem... szczególnie jadąc pod górkę. I tak powstał pierwszy projekt ebajka. Z czasem zbierałem komponenty, zacząłem podkręcać; osiągałem prędkości rzędu 60km/h na prostej, kombinowałem z silnikami chłodzonymi olejem i w mojej karierze trafił się niesamowity przekładniowy silnik "olejak" niby 250W. Był fabrycznie wypełniony płynnym olejem, który rozbryzgiwał się po uzwojeniach. Grzałem go do temperatury 230st. (topnienia cyny); otwierałem go kilka razy, aby przylutować odlutowane przewody. na trajce pobiłem wtedy magiczną granicę 80km/h przy jeździe z lekkiej górki. Z czasem silnik rozszczelnił się i kapało z niego; cudowałem wypełniałem sylikonem, zawsze już gdzieś ciekło. Gdy 3 raz poślizgnąłem się w garażu na plamie oleju, kupiłem lekką przekładniówkę. Od tego czasu przeszła ochota na pokonywanie kosmicznych prędkości, a zacząłem doceniać masę, dystans na jednym ładowaniu i zaraz później był czas, kiedy w dobrej cenie trafił się matix. Ten dostał silniczek BLDC, musiałem kupić nowy, bo matix miał tarczę, a używki nie było...

No cóż matix tak już został. Jestem z niego zadowolony, jest bardzo lekki jak na trajkę, ma amortyzację i silnik. Dużo pedałuje, ale zasze wspomaga się silniczkiem. Na wspomaganiu przejeżdżam 100km, bez pedałowania ok. 65km prędkośc oscyluje w granicach 37km/h.

Tak to już jest... sporo osób popada w skrajność mając elektryczny rower i leżą jak na jeżdżącej ławce. Ja sobie dla sportu pedałuje, aczkolwiek miny ludzi których w upał wyprzedzam i nie pedałuje są bezcenne :P

Z pedałowaniem obecny rower - matix leci mi 43km/h. Był ostatnio na torze w żyrardowie, będzie też na zlocie w bełchatowie. Nie jest to może wizytówka mocy, bo z racji gabarytów jednak full pionowy jest lepszym rozwiązaniem niż poziomka na ścieżkę i jazdę w korkach (progi zwalniające łatwiej omijać itp).
Matix jako rower przy 40km/h już czuć, że ma wysoki środek ciężkości i nieraz zdarzyło mi się latać na 2 koła, i nawet raz już na jednym prawym przednim, natomiast ma ogromną zaletę, właśnie to, ze jest wysoki. Na tyle, że w sumie da się na upartego przejechać prawie wszędzie... Nie straszne są krawężniki, korzenie, wiadomo, że trzeba wolno, ale nie trzeba za każdym razem zsiadać z roweru i go przenosić.

Później zacząłem robić zestawy do elektryfikacji i pozyskiwać silniki, baterie li-ion, jak na razie wszyscy jeżdżą na moich zestawach i staram się, aby każdy był zadowolony.
Sprzedam zestawy do elektryfikacji rowerów oraz pojazdów nietypowych :) jak i wszystkie niezbędne części do ebajka. Jeżeli coś potrzebujesz, pisz! , gdyż mam najlepsze ceny dla forumowiczów :)

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3423.0

https://epojazdy.blogspot.com/

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 781
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 03, 2016, 10:08:56 pm »
osiągnąć 40km/h można właściwie na każdej trajce tylko utrzymanie tej prędkości to inna bajka
Przede wszystkim trzeba uwzględnić podział na trajki szosowe i terenowe ,wyczynowe i turystyczne ..............
są tez konstrukcje uniwersalne gdzie można połykać z duża szybkością  asfalty a przy okazji mieć świetny rower turystyczny
Właściwie na każdej dobrze zrobionej i ustawionej trajce można osiągnąć duże prędkości a przy właściwym balansowaniu ciałem bez problemu wchodzić w ciasne zakręty
70km/h po asfalcie to dobry wynik ,ale nie jest to coś niezwykłego,
akurat ta konstrukcja którą używa Andrej to całkiem przyzwoity projekt szosowo turystyczny i z tej górki pewnie dałoby się szybciej  ;)

https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

Grzegorz23

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 1
Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 24, 2020, 05:02:47 pm »
Witam , czy mogę kupić plany ?