forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Sprzedam, kupię => Wątek zaczęty przez: michal883 w Lutego 27, 2016, 02:56:36 pm

Tytuł: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: michal883 w Lutego 27, 2016, 02:56:36 pm
Na sprzedaż wystawiam swoją trajkę z napędem elektrycznym i lekką baterią li-ion.

Trajka była robiona wg. planów, konstruowana przez Pana Krzysztofa Binko, ma on wiele udanych konstrukcji na swoim koncie. Przede wszystkim mamy tutaj piasty na łożyskach maszynowych, z przodu 2 hamulce tarczowe 160mm, oraz amortyzowaną ramę z tyłu Sama trajka jest dość niska, co gwarantuje dobre trzymanie się w zakrętach, oraz baterie zamocowane są na dolnej części ramy, więc środek ciężkości jest dobrze wyważony. Amortyzacja daje dość duży komfort jazdy. W rowerze również oryginalne siedzenie od producenta Kaczmarka z Kalisza, dźwignie porządne 4 palcowe wraz z czujnikiem elektrycznym odłączające napęd. W rowerze można regulować zbieżność kół przednich, oraz mamy do dyspozycji 18 przerzutek. Co ważne, szerokość roweru jest zgodna z przepisami, ma on rozstaw 82cm - więc będzie mieścił się przez większość standardowych furtek (90cm) i nie będzie konieczności otwierania bramy.

W kwestii elektrycznej rower posiada baterię li-ion na ogniwach pryzmatycznych firmy SANYO jest tam 50 ogniw, co daje końcową pojemność 15Ah przy napięciu 36V o bardzo niskiej wadze. Zastosowany silnik jest bezszczotkowy z wbudowana przekładnią planetarną oraz sprzęgłem jednokierunkowym, które sprawia, że silnik nie stawia żadnego oporu po skończeniu się prądu, gdyż magnesy przestają się obracać i nie wytwarza się hamująca siła elektromotoryczna. Elektryką steruje sterownik 36V 250W z magmy, rozpędza rower do przepisowej prędkości 25km/h, rower jest sterowany za pomocą manetki i umożliwia jazdę bez pedałowania - kiedy wciśniemy dźwignię hamulca napęd odłącza się automatycznie. W zestawie kluczyk do stacyjki i ładowarka li-ion. Rower sprawny, gotowy do jazdy. Jego stan przedstawiają poniższe zdjęcia.

Cena 3200zł, rower sprzedaje po kosztach podzespołów, ponieważ zakupiłem nowego matixa, a 2 rowery i samochód nie mieszczą się w garażu.
Myślę, że przyszły nabywca będzie bardzo zadowolony i szybko znudzi się pedałowanie :)


(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/989888/20160227-141242.jpg)

(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/158300/20160227-141153.jpg)

(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/336559/20160227-141219.jpg)

(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/690402/20160227-141234.jpg)

(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/254768/20160227-141143.jpg)

(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/371962/20160227-140739.jpg)

(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/487063/20160227-140816.jpg)

(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/111227/20160227-140820.jpg)

(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/435247/20160227-140828.jpg)

(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/937120/20160227-140847.jpg)

(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/720071/20160227-140856.jpg)

(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/430734/20160227-140929.jpg)

(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/165518/20160227-140940.jpg)

(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/156939/20160227-140957.jpg)

(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/590289/20160227-141010.jpg)

(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/947131/20160227-141018.jpg)

(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/166600/20160227-141035.jpg)

(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/302691/20160227-141043.jpg)

(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/784498/20160227-141049.jpg)

(http://static.pokazywarka.pl/i/6370165/328518/20160227-141131.jpg)
Tytuł: Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: Bryxon w Marca 01, 2016, 11:58:52 am
Fajny sprzet - jedno co mnie uderzylo to nietrafiony pomysl umieszczenia skrzynki z ogniwami i sterownikiem powiekszajac mase nieresorowana!
Ale mysle ze w tej cenie przeniesienie tego w bardziej rozsadne miejsce nie bedzie stanowic duzego problemu.
Tytuł: Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: michal883 w Marca 01, 2016, 12:34:05 pm
Skrzynka jest przykręcona na 6 śrób, a elektronikę też łatwo przełożyć ze środka, gdyby ktoś chciał.

Ja miałem taką koncepcję, żeby skrzynka była możliwie jak najniżej i przez takie rozwiązanie trajka dobrze trzyma się w zakrętach :)
Specjalnie prosiłem konstruktora, żeby przedłużył ten wahacz o miejsce na skrzynkę.

można baterie rozłożyć na 2 pakiety po 5S i umieścić je pod siedzeniem, gdyby ktoś chciał :)
Tytuł: Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: michal883 w Marca 10, 2016, 05:26:38 pm
Cena ostro spada do 3100zł. Tyle ostatecznie muszę wziąć za ten rower, a chciałbym go sprzedać.
Tytuł: Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: AGA w Marca 11, 2016, 06:29:12 am
bardzo przyzwoita cena myślę ze jak te baterie przełożysz inaczej to się prędziutko sprzeda  ;)
Tytuł: Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: diro w Maja 07, 2016, 08:35:50 am
Jaką wagę jest w stanie udźwignąć ta poziomka? No i gdzie można ją zobaczyć na żywo?
Pytam ponieważ ze mnie osobnik o wzroście prawie 1,9m i wadze 120 kg, a jestem zainteresowany zakupem.
Tytuł: Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: przenikanie w Maja 08, 2016, 09:28:09 am
Jaką wagę jest w stanie udźwignąć ta poziomka? No i gdzie można ją zobaczyć na żywo?
Pytam ponieważ ze mnie osobnik o wzroście prawie 1,9m i wadze 120 kg, a jestem zainteresowany zakupem.

Ta poziomka zmieniła właściciela. Ale jako współkonstruktor (od strony elektrycznej) powiem, że ta akurat trajka miała konstrukcję raczej lekką. Ale powstaje właśnie nowa rama i jeśli jesteś poważnie zainteresowany, pewnie będzie można odpowiednio wzmocnić konstrukcję. Przynajmniej taką mam nadzieję, że jeszcze nie jest za późno, bo ramę robi kolega ze Śląska.  Jak jesteś zainteresowany, to reszta na pw
Tytuł: Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: diro w Maja 08, 2016, 09:48:50 am
Dziękuję za informację, resztę dopytam na priv.
Tytuł: Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: Mazur62 w Czerwca 01, 2016, 07:10:35 pm
Mam pytanie, czy rower się już sprzedał. Jestem zainteresowany tego typu rowerem, lub samą ramą.
Tytuł: Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: michal883 w Czerwca 01, 2016, 07:50:54 pm
Witam. Ta poziomka już się sprzedała. Na obecną chwilę nie mam już tanich części, ale gdybyś upolował jakąkolwiek inną poziomkę, mogę założyć do niej elektrykę wysokiej jakości, z silnikiem BLDC bezszczotkowym firmy BIONX, nowy akumulator li-ion na NCR18650A ogniwach - najwyższa gęstość prądowa, więc bardzo niska waga całej baterii, sterownik mam, manetka, czujnik PAS, klamki hamulcowe, większość rzeczy mam na stanie. Instalacja będzie na 48V 13S li-ion 15Ah sterownik 22A, całość o mocy około 800W będzie pozwalać na rozwinięcie stałej prędkości 35km/h bez wspomagania i około 40-45km/h ze wspomaganiem. DO baterii dodaję testy komputerowe, a silniki montuje już tylko bezprzekładniowe, co gwarancuje wysoką jakość napędu. Całośc jest obliczona na minimum kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.
Tytuł: Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: REDARROW w Czerwca 01, 2016, 08:45:26 pm
A kolega od robienia ramy to skąd konkretnie? Może gdzieś blisko ode mnie to może by coś podpowiedział :).
Tytuł: Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: michal883 w Czerwca 01, 2016, 08:48:43 pm
nie wykluczone, że nawet by coś zrobił na zamówienie, mieliśmy w planach zrobić "wspólną maszynę" od niego konstrukcja i nasza elektryka.

Kolega, który to kontruuje to Krzysztof Binko, nicku z forum jego nie kojarzę, ale w grupie rowery poziome na fejsie na pewno znajdziesz namiary :)
Tytuł: Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: aligatorpoczta w Czerwca 01, 2016, 09:06:56 pm
A ile by kosztowała taka kompletna elektryfikacją do samodzielnego montażu  tak chociaż około ile zł
Tytuł: Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: michal883 w Czerwca 01, 2016, 09:53:47 pm
Jak ma to być złożone z porządnych podzespołów, to koszty są następujące:
silnik BIONX produkcji kanadyjskiej, i składany także w kanadzie, zapleciony w obręcz od 20-26" na wzmocnionych grubszych niż standardowe szprychy z walcowanym gwintem 2,3mm na tył wraz z możliwością nakręcenia wolnobiegu 8rz, jest u mnie w cenie 499zł, sporo sztuk sprzedałem na forum.arbiter.pl i jak na razie wszyscy sobie chwalą moje silniki ;) Z silnika są wyprowadzone czujniki halla, oraz przewody fazowe. W opcji jest również wyświetlacz temperatury uzwojeń w silniku (dobrze jest nie przekraczać 80 stopni, bo to temperatura podana przez producenta przewodów, sam silnik i hallotrony powinien wytrzymać około 140 stopni.)

Akumulator - do tanich zestawów proponowałem używane, ale tutaj chciałbym złożyć na nowych ogniwach, aby była pewność, że będzie działał prawidłowo i odda pełną liczbę cykli, oraz nie będzie nieplanowanych spadków napięć, cena zależy od napięcia generalnie sporo taniej niż na forum arbiter sprzedają takie baterie. Ogniwa które wykorzystuje to panasonic NCR18650A na allegro w cenie 18zł/szt. Ja mogę takie ogniwa zaoferować w nizszej cenie gotowe i zgrzane już w pakiety na 36 lub 48V przeliczając na sztuki po 16zł. Bateria składa się z 65 ogniw (48V) lub 80 ogniw na 60V.
Do kosztów baterii dochodzi koszt BMSa (120zł) i ładowarki (180zł) z fazami CC / CV, czyli najpierw prąd jest stały, a podnosi się napięcie, po osiągnięciu danego napięcia prąd płynnie spada do 10mA ładowania. Akumulator postaram się, aby zamknął się w cenie 1200-1300zł wraz z ładowarką i BMSem.
Do tego z tańszych rzeczy dochodzi manetka (30-70zł) w zależności od typu i funkcji,
klamki hamulcowe 4 palcowe komplet prawa lewa w cenie 50zł,
sterownik 22A koszt 160-180zł.
czujnik PAS gdyby ktoś chciał 30zł.
W zestawie również przewody na wymiar - tutaj liczę po cenie normalnej przewodów elektrycznych z metra + kostki około 2zł/szt
---------------
Można ten zestaw złożyć taniej, zastosowując cieżkie akumulatory żelowe, które po 3 mesiącach wykażą pierwsze zauważalne spadki napięć, po sezonie są do wyrzucenia, są też silniki szczotkowe, albo silniki bezszczotkowe bezhallotronowe, ale one nie umożliwiają jazdy na samej manetce bez pedałowania.

jedynym używanym komponentem byłby silnik, ale jego kontrukcja (brak szczotek i komutatora), brak przekładni, jedynie co się złużywa to łożyska co 30-50tys km, także nie ma żadnego znaczenia, czy jest nowy, czy używany, będzie działał dokładnie tak samo.

Reasumując całość powinna zamknąć się w cenie 2000-2200zł.

Chciałbym faktycznie przygotowywać całe zestawy, bo sprzedając pojedyncze komponenty często odbiorcy mają problem z podłączeniem, a tak składam cały zestaw, dorabiam odpowiednie kostki tak, żeby nie dało się tego źle podłączyć, wrzucam w swoje widełki rowerowe, sprawdzam, nakręcam film, ze wszystko działa i mogę wysyłać do odbiorcy. Za niewielka dopłatą myślę, że mógłbym założyć wszystkie podzespoły, chętnie podjąłbym się elektryfikacji w okresie wakacji.
Tytuł: Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: Mazur62 w Czerwca 01, 2016, 09:55:53 pm
Jestem z woj. śląskiego a konkretnie z Raciborza i od pewnego czasu kombinuję jak zrobić (lub kupić) taki rower.
Tytuł: Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: michal883 w Czerwca 01, 2016, 10:10:36 pm
pogadaj z "Krzyśkiem" aczkolwiek polecałbym również rozejrzeć się za seryjnymi kontrukcjami typu delta, matix itp. Seryjna konstrukcja na pewno będzie lepsza pod wieloma względami, a cena myślę, że nie koniecznie będzie wyższa niż robiony na zamówienie. Spawając taki sprzęt nigdy nie złapiesz dobrze kątów i geometrii. Co prawda, konstruowany dla mnie rower był nieźle złożony, jeździłem nim około 56km/h z silniczkiem 2,45KW i spisywał się świetnie, natomiast przy tych prędkościach nie do końca mu ufałem. Zaraz po kupnie musiałem wymienić kilka podzespołów, aczkolwiek teraz na pewno kazałbym zrobić z hydrauliką. Kiepskie hamulce to niestety główna zmora początków produkcji matixa i większości trajek... Teraz mam MATIXa i w nim również elektryka. Amortyzacja sporo daje, ale prędkość już obniżyłem do granic rozsądku (40km/h) i jestem też bardzo zadowolony z tej kontrukcji. Na pewno w kolejnym sezonie matix dostanie 3x rockshox powietrzne i dostanie hamulce metaliczne shimano SLX br-m675, pewnie w tedy pomyślę o jakimś mocniejszym terenowym napędzie i prędkościach zbliżonych pod 60km/h.

Na pewno nigdy więcej nie zdecydowałbym się na koła 20" z przodu, gdyż przy wyższych prędkościach trochę rzuca na boki, ale na to niestety cierpi większość trajek tego typu i nic się na to nie poradzi...
Tytuł: Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: andrej w Czerwca 03, 2016, 07:11:06 pm
.. Teraz mam MATIXa i w nim również elektryka. Amortyzacja sporo daje, ale prędkość już obniżyłem do granic rozsądku (40km/h) i jestem też bardzo zadowolony z tej kontrukcji. Na pewno w kolejnym sezonie matix dostanie 3x rockshox powietrzne i dostanie hamulce metaliczne shimano SLX br-m675, pewnie w tedy pomyślę o jakimś mocniejszym terenowym napędzie i prędkościach zbliżonych pod 60km/h.

Na pewno nigdy więcej nie zdecydowałbym się na koła 20" z przodu, gdyż przy wyższych prędkościach trochę rzuca na boki, ale na to niestety cierpi większość trajek tego typu i nic się na to nie poradzi...
@michal883   chyba nie spróbowałeś jazdy na innych trajkach. Prędkość 40 km/h osiąga się po płaskim bez wspomagania co ja prawie pięćdziesięcioletni spracowany osiągam na swojej trajce. Wstydzę się tego silnika 250 W, ale wiek i kolana są za wspomaganiem.
Prędkość 69 km/h zjazdu z góry filmowałem kierując jedną ręką i nie zauważyłem niestabilności.
Tytuł: Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: michal883 w Czerwca 03, 2016, 09:01:38 pm
To pozazdroszczę. Ja na zwyczajnym rowerze trzymałem prędkość około 25km/h. Po przesiadce na trajkę prędkość spadła do 15km/h. Wtedy nasunął się pomysł; po co mam pedałować jak idiota w upał, kiedy mogę w cienkiej koszulce odkręcić na maxa manetkę, jechać 40 i rozkoszować się przyjemnym wiatrem... szczególnie jadąc pod górkę. I tak powstał pierwszy projekt ebajka. Z czasem zbierałem komponenty, zacząłem podkręcać; osiągałem prędkości rzędu 60km/h na prostej, kombinowałem z silnikami chłodzonymi olejem i w mojej karierze trafił się niesamowity przekładniowy silnik "olejak" niby 250W. Był fabrycznie wypełniony płynnym olejem, który rozbryzgiwał się po uzwojeniach. Grzałem go do temperatury 230st. (topnienia cyny); otwierałem go kilka razy, aby przylutować odlutowane przewody. na trajce pobiłem wtedy magiczną granicę 80km/h przy jeździe z lekkiej górki. Z czasem silnik rozszczelnił się i kapało z niego; cudowałem wypełniałem sylikonem, zawsze już gdzieś ciekło. Gdy 3 raz poślizgnąłem się w garażu na plamie oleju, kupiłem lekką przekładniówkę. Od tego czasu przeszła ochota na pokonywanie kosmicznych prędkości, a zacząłem doceniać masę, dystans na jednym ładowaniu i zaraz później był czas, kiedy w dobrej cenie trafił się matix. Ten dostał silniczek BLDC, musiałem kupić nowy, bo matix miał tarczę, a używki nie było...

No cóż matix tak już został. Jestem z niego zadowolony, jest bardzo lekki jak na trajkę, ma amortyzację i silnik. Dużo pedałuje, ale zasze wspomaga się silniczkiem. Na wspomaganiu przejeżdżam 100km, bez pedałowania ok. 65km prędkośc oscyluje w granicach 37km/h.

Tak to już jest... sporo osób popada w skrajność mając elektryczny rower i leżą jak na jeżdżącej ławce. Ja sobie dla sportu pedałuje, aczkolwiek miny ludzi których w upał wyprzedzam i nie pedałuje są bezcenne :P

Z pedałowaniem obecny rower - matix leci mi 43km/h. Był ostatnio na torze w żyrardowie, będzie też na zlocie w bełchatowie. Nie jest to może wizytówka mocy, bo z racji gabarytów jednak full pionowy jest lepszym rozwiązaniem niż poziomka na ścieżkę i jazdę w korkach (progi zwalniające łatwiej omijać itp).
Matix jako rower przy 40km/h już czuć, że ma wysoki środek ciężkości i nieraz zdarzyło mi się latać na 2 koła, i nawet raz już na jednym prawym przednim, natomiast ma ogromną zaletę, właśnie to, ze jest wysoki. Na tyle, że w sumie da się na upartego przejechać prawie wszędzie... Nie straszne są krawężniki, korzenie, wiadomo, że trzeba wolno, ale nie trzeba za każdym razem zsiadać z roweru i go przenosić.

Później zacząłem robić zestawy do elektryfikacji i pozyskiwać silniki, baterie li-ion, jak na razie wszyscy jeżdżą na moich zestawach i staram się, aby każdy był zadowolony.
Tytuł: Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: AGA w Czerwca 03, 2016, 10:08:56 pm
osiągnąć 40km/h można właściwie na każdej trajce tylko utrzymanie tej prędkości to inna bajka
Przede wszystkim trzeba uwzględnić podział na trajki szosowe i terenowe ,wyczynowe i turystyczne ..............
są tez konstrukcje uniwersalne gdzie można połykać z duża szybkością  asfalty a przy okazji mieć świetny rower turystyczny
Właściwie na każdej dobrze zrobionej i ustawionej trajce można osiągnąć duże prędkości a przy właściwym balansowaniu ciałem bez problemu wchodzić w ciasne zakręty
70km/h po asfalcie to dobry wynik ,ale nie jest to coś niezwykłego,
akurat ta konstrukcja którą używa Andrej to całkiem przyzwoity projekt szosowo turystyczny i z tej górki pewnie dałoby się szybciej  ;)

Tytuł: Odp: [S] Elektryczna trajka wg. planów z amortyzacją! li-ion BLDC 36V 15Ah ładowarka
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz23 w Marca 24, 2020, 05:02:47 pm
Witam , czy mogę kupić plany ?