Autor Wątek: Powracająca (nad)waga ;-)  (Przeczytany 14622 razy)

123

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 23
Powracająca (nad)waga ;-)
« dnia: Stycznia 21, 2016, 07:17:21 pm »
Witam poziomkowiczów.

W nawiązaniu do tego wątku:
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=2781.0

efekt "odchudzania" wygląda następująco:
https://dysk.wp.pl/public/632a60385e6361bba9518c6a865b0b9d/tmp_20411-Zdj%2B%C3%A4T%C3%96cie01301722944518.jpg
https://dysk.wp.pl/public/9014fae3cfc699a661e2efc9de343dd7/tmp_20411-Zdj%C3%84%C2%99cie0129287825613.jpg

Uprzedzając pytania dopowiem, że w zewnętrznych ściankach tylnego widelca oraz w 3 płaszczyznach podłużnej i poprzecznej belki także są otwory (część z nich jest niewidoczna - zaklejone odblaskową folią). Uzyskano zmniejszenie masy samej ramy prawie o 1 kg. Czyli jednak można :-) (i wcale nie jest to jedynie sztuka dla sztuki, gdy "garaż" znajduje się kilka schodów poniżej/powyżej poziomu morza, yyy ...   tzn. poziomu gruntu ;-) ).

Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 21, 2016, 07:21:30 pm wysłana przez 123 »

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Powracająca (nad)waga ;-)
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 22, 2016, 12:09:22 am »
Wygląda ładnie, jak wrażenia z jazdy - sztywność ramy ta sama, mniejsza, czy ciężko powiedzieć?

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: Powracająca (nad)waga ;-)
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 22, 2016, 06:56:29 am »
odchudzanie super wyszło
ale są skutki uboczne :-)
jak zabezpieczyć wnętrze profilu przed korozją ,chyba ze to chromonikiel
jak pojeździsz trochę w terenie to wracając do domu znów będzie o kilo więcej
sztywność ramy tez się zmieniła ,trudno to wyczuć bez testów na ugięcie
natomiast optyka miła dla oka  ;)
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Odp: Powracająca (nad)waga ;-)
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 22, 2016, 07:20:31 am »
Tak mnie naszło w pierwszej chwili- weź i wyczyść wnętrze z błota po off-roadzie. I dołaczam do przedpiśców- jak ze sztywnością?

kamilrozanski

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 208
  • produkcja i sprzedaż velomobili
    • https://www.facebook.com/aventybike
Odp: Powracająca (nad)waga ;-)
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 22, 2016, 11:24:33 am »
A mam pytanie, ważyłeś swój fotelik? Ile waży wykonany w takiej technologii? Może kolejnym etapem odchudzania wymiana fotelika na choćby ze szkła jeśli z carbonu za drogo?

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Powracająca (nad)waga ;-)
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 22, 2016, 01:48:19 pm »
jak zabezpieczyć wnętrze profilu przed korozją ,chyba ze to chromonikiel

Malowanie proszkowe, wewnątrz też się napyli jak malarz wie co robi.

jak pojeździsz trochę w terenie to wracając do domu znów będzie o kilo więcej
Prawda dlatego warto by było całość '' zamknąć'' jakąś okleiną.

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Powracająca (nad)waga ;-)
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 22, 2016, 08:01:14 pm »
Właśnie po jeździsz czasem może ci w tych otworach trawa lub jakieś inne zboże wykiełkować:) Tak jak koledzy, wydaje mi się że ten fotel to duży balast i na nim więcej byś odchudził niż na ramie Profil 35/35/1,5 mm jest na trajkę wystarczający. Nawet elektryczną.

oblivion

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 514
Odp: Powracająca (nad)waga ;-)
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 22, 2016, 08:48:38 pm »
Pędzelek i podkład antykorozyjny lub zapylić "szprejem" też się da ;)
Co do folii to 3M jest dosyć kuloodporna i gruba np imitacja carbonu :)
Rama bardzo sympatyczna.

123

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 23
Odp: Powracająca (nad)waga ;-)
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 22, 2016, 09:14:07 pm »
Jestem drugim właścicielem pojazdu (i niestety nie jego konstruktorem), więc całość w tym rama jak i siedzisko są/były tzw. elementami zastanymi (czyli "fabrycznymi"), dlatego próbuję je jedynie rozsądnie (z)modyfikować. Bez obaw - przy profilu 40x40x2 i rozstawie osi 120 cm (80 cm belka wzdłużna + 40 cm widelec) nawet po "otworkowaniu" sztywność ramy jest wystarczająca. Otwory mają 20 mm średnicy, ale właśnie dla zachowania wytrzymałości dolnych płaszczyzn w obu belkach (wzdłużnej i poprzecznej) nie wierciłem (choć bardzo mnie kusiło :-) ).

Co do off-road'u, to poruszam się głównie po szosie, choć ta konstrukcja jak na 12 cm prześwitu zadziwiająco dobrze radzi sobie z leśnymi duktami, szutrami, krawężnikami, progami zwalniającymi, itd. Poruszam się raczej w pogodne dni i suchymi traktami więc nie kojarzę jazdy z błotem, aczkolwiek nad błotnikami i bagażnikiem coraz poważniej dumam :-).

Owszem - profil można ponownie "zamknąć"/zabezpieczyć chociażby oklejając na wzór tylnego widelca, czy poprzecznej belki.

Fotel mógłby zapewne rozpocząć nowy wątek, ale zastanawiam się czy twardy kubełek (z 2-3 cm gąbki), czy może siatka (na aluminiowym stelażu od plecaka :-) )? Jakie są wasze doświadczenia? Co z odprowadzaniem wilgoci/potu w tym pierwszym przypadku? No i przy braku zawieszenia jedyną "amortyzację"  - mam na myśli głównie nierówności i drobne dziury w jezdni - stanowią tylko opony i owa gąbka/siatka.

Jeszcze raz dziękuję za konstruktywne uwagi.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 22, 2016, 09:26:54 pm wysłana przez 123 »

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Powracająca (nad)waga ;-)
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 23, 2016, 11:16:33 pm »
Dużo przejeździłem na foteliku wyłożonym gąbką sklejkowym. Gąbka obciągnięta polarem polar dobrze odprowadza wilgoć ale pod polar dał bym jeszcze taka tkaninę coś jak to co jest na zmywaczkach do ogarków takie szorstkie, zapomniałem jak się to nazywa. Wtedy myślę że było by całkiem ok. Jeździłem też na siatce tu super przewiewnie i wygodnie ale jak chłodniej to się marznie okropnie. Tak że na chłody gąbka i polar, a na upału siatka :)

3x3

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 320
Odp: Powracająca (nad)waga ;-)
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 24, 2016, 09:46:18 am »
dał bym jeszcze taka tkaninę coś jak to co jest na zmywaczkach do ogarków takie szorstkie, zapomniałem jak się to nazywa.
To coś to materiał ścierno - polerski. Wytrzymałości toto niema, rozłazi się. Ja siedzę na pikowanej macie kokosowej, jest dobrze.

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Powracająca (nad)waga ;-)
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 24, 2016, 10:48:21 am »
Nie o to mi chodziło. Na gąbkę dał bym tą tkaninę a na nią dopiero warstwę wierzchnią z polaru wtedy polar jeszcze lepiej oddawał by wilgoć ta tkanina był by odstęp pomiędzy polarem a gąbką taka tkanina jest też w filtrach do okapów kuchennych ze sztucznych. włókien i jest z naturalnycj hyba kokosowa mata na allegro można kupić.

123

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 23
Odp: Powracająca (nad)waga ;-)
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 24, 2016, 01:59:49 pm »
Wracając na chwilę ponownie do (sztywności) ramy, to znalazłem wczoraj ciekawe rozwiązanie firmy Challenge, która celowo wykorzystuje podatność na zginanie jako swego rodzaju (pasywną) amortyzację. Nie wiem jak to się sprawdza w praktyce, ale wygląda interesująco (przypominając nieco pracę skrzydła samolotu): http://www.challengebikes.com/wing.php

P.S.
Kolejny ich koncept jest natomiast taki:
http://en.ligfiets.net/news/3351/challenge-presenteert-voorvering-op-de-trike-alize.html
« Ostatnia zmiana: Stycznia 24, 2016, 02:32:02 pm wysłana przez 123 »

grzeziu

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 324
Odp: Powracająca (nad)waga ;-)
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 24, 2016, 10:41:32 pm »
zasada takia lekkie alu sztywne
stal elastyczna
waga & lekkosc kazdy wybiera co woli

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Powracająca (nad)waga ;-)
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 26, 2016, 09:25:07 pm »
Tutaj moje siedzonko tkanina rozpięta na stalowej ramie rurki 20/1,5mm