Autor Wątek: FULL FAT  (Przeczytany 41104 razy)

Mociumpel

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 516
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #45 dnia: Września 29, 2015, 09:55:05 am »
Spalina w rowerze to motorower już i nijak nie pasuje do wizerunku eko - wprawdzie elektryka to w powijakach temat bo drogie, ale najlepiej właśnie pasi do trajki - stabilna jest, przystosowana do obciążeń (podwieszeń bateryjnych) i jawi się jako rozwiązanie "pure" czyli mimo że napędowe/wspomagające ale czyste (pomijając fakt sposobu wytworzenia prądu - no ale przecież wszyscy wiedzą, że pieniądze biorą się ze ściany prawda?;) ).
Ktoś kto decyduje się w ogóle na rower wychodzi zazwyczaj z założenia korzystania z niego w celach konkretnych i pod nie dostosowuje go:
- użytkowy - tu wystarczy cokolwiek byle do przodu i z powrotem
- rekreacyjnie - ma być wygodnie i lekko
- sportowo - najlżejszy profi wypas na elementach z najwyższej półki

a jak kogo stać lub nie może (bo słaby lub leniwy) to albo nie korzysta z roweru albo dorzuca wspomaganie lub kupuje samochód, motocykl, motorower - no ale to raczej TU nie zagląda bo to nie "notocykle" nasza pasją a roweropodobne wynalazki z ewentualnym wspomaganiem - ogólnie: kochajmy się rowerzyści bo ciągle nas mało a nikt (na drogach) nas nie kocha ;)

gajowy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 458
  • byle dalej i dalej
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #46 dnia: Września 29, 2015, 10:33:29 am »
Dla mnie rower to rower bez wspomagania. Albo pedałuję i jadę, a jak nie pedałuję to stoję ;D

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #47 dnia: Września 29, 2015, 03:36:11 pm »
Dla mnie rower to rower bez wspomagania. Albo pedałuję i jadę, a jak nie pedałuję to stoję ;D
Przypominam o trzymaniu sie watku - gadulimy tu o rowerze a nie o dopalaczach ;)
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #48 dnia: Października 08, 2015, 03:00:18 am »

Osobiście nie podobają mi się konstrukcje sygnowane i obłożone osprzętem z wyższej półki gdzie rama jest z profili kwadratowych.
Z uwagi na wszech dostępność tego materiału na rynku, zawsze taka kwadratowa rama będzie kojarzyła się z konstrukcją garażową.
W celu zwiększenia atrakcyjności formy, polecam profile eliptyczne lub rury.
Kwadraty zostawmy na amatorskie prototypy.

Się nie zgodzę. Dobry kwadrat nie jest zły.
Ale to trochę prawda, że się "kojarzy konstrukcją garażową", bo po prostu większość konstrukcji takich (co nie znaczy że są źle!) wykonana jest z kwadratowych,
bo po prostu łatwiej jest obrobić, podtrzymać w jigu itp.
No i dostaniemy je w pierwszym lepszym sklepie z rurami do ogrodzeń.
A dobrej jakości rury, to trzeba sobie w fabryce zamawiać, bo na słupy do ogrodzenia działki zwykłe nie używa się
jakościowo dobry rur, o cienkiej ścianki, itp.
W konstrukcjach wieloseryjnych występują kwadratowe  głównie w produktach z niżej półki,
co prawda, są wyjątki, jak już wspominany Zox.

A Zox, na przykład, jest ceniony bo: są to rury dobrej jakości, spawy są ładne, i generalnie wszystko ładne i dopracowane.
Czyli jak komuś nie przeszkadza że rury kwadratowe, reszta jest na bardzo wysokim poziomie.
U Matixa, jak już wspominano, i nie tylko w tym wątku, tego bardzo brak.

Jasne jest że pewien poziom jakości produktu i jego wykończenia, musi być osiągnięty, żeby można było powiedzieć że to dobry produkt, żeby go że tak powiem, uznać za "fabryczny",
gdzie dopiero wtedy można powiedzieć "lekki/wytrzymały/tani - wybierz dwa!"
W Polsce, moim zdaniem, jest tylko jeden producent który wypełnia minimum standardu dla produktu "fabrycznego", a jest to Velogic.
Reszta niestety jest jeszcze na poziomu garażu. Dobry garaż nie jest zły, rzecz jasna. Ale "fabryką" nie będzie, dopóki nie wypełni pewne standardy branży, nawet jeśli produkuję na setki.
No i nie wiem gdzie cały ten sukces międzynarodowy, skoro u Niemców nie wiele o Matixie mówią
http://www.velomobilforum.de/forum/index.php?search/3355246/&q=matix&o=date
A gdy już mówią, to że przypomina pomysły pewnego produktu nazwy Kamień-trike.
I że jak to że w polandzie kosztuje 1500 euro, a od firmy sprzedającej garaży montażowe kosztuje już 2 razy tyle.
Jeszcze nikt się tam nie pochwalił że jeździ, a wiadomo że Niemiec to lubi się chwalić.

I, przynajmniej ja, krytykowałem dokładnie to. Ale mi, jak i reszty, zarzucono że "odj..my błotem" każdą "lepszą konstrukcję".
Hmm, a może wcale nie jest lepsza, a gorsza ? ;)

No i jeszcze zarzucono nam to że:
"MATIX JEST FAKTEM i czy się to podoba czy nie odnosi sukcesy międzynarodowe
 takie forum jak to nie ma żadnej wiarygodności bo jak czytają je normalni ludzie to widać obłudę i prywatę
Ciekawe czemu na zlotach i wystawach MATIX dostaje POZYTYWNE OPINIE ?????
i wiele pomysłów mojego autorstwa zostało powielonych i zaadoptowanych w prywatnych realizacjach
Ciekawe czemu mam więcej wiadomości na pw niż wszystkich dziennych wpisów na tym forum
Zamiast sie przepychać weźmy sie raczej za propagowanie i rozpowszechnianie Myśli roweru poziomego
to bardziej służy i zachęca innych do jeżdżenia takimi rowerami a chyba taki cel  ma to forum  ;)"

Gdy przypomnę szanownemu kolegi, że "wiele pomysłów jego autorstwa" to niestety NIE jego pomysły.
Czyje to pomysły, o tym już pisałem w innym wątku.
No chyba że miał na myśli stosowanie tylnego wahacza z marketowego górala, to akurat jest pomysł jeszcze nie widziany w seryjnej produkcji poziomek.









Czyli nieco finezji i więcej dbałości o rdzeń formy rowerowej.
Potem można sobie customować, brandować i promować.

I dokładnie o to chodziło. Ale szanowny kolega odpowiedział że on zna się najlepiej, a że my niefachowcy,
tylko smarujemy jego konstrukcję gó.., um,błotem znaczy się. Bo zazdrościmy czy co, nie rozumiem.
Widocznie szanowny kolega życzy sobie tylko pozytywne komentarze, no więc może faktycznie by się przydało miejsce
jakieś gdzie nie ma szansy na krytykę.
Bo tutaj  "stale te same osoby czepiają się bezpodstawnie, tylko dla tego ze można pisać co się chce "
i że "jeżeli coś się krytykuje, ok każdy ma prawo to niech to będzie poparte jakimś konkretem "
no i właśnie tak było, ale niestety te konkrety kolega nie jest w stanie zrozumieć,
bo przecież jak to możliwe skoro produkt ten jest absolutnie doskonały.

Niedawno na pewnym zlocie (Matixa niestety, pomimo chwalenia się zaproszeniem, tam nie było, a szkoda, bo chciałem się przejechać i popatrzyć)
pewien mądry kolega na pytanie innego kolegi a propos porównania Matixa i innej trajki, która dziwnym trafem jest konstrukcją bardzo podobną(pewnie zastosowali tam "wiele pomysłów mojego* autorstwa"(*- czyli szanownego kolegi) )
odpowiedział mniej więcej tak: "Myślę że najlepiej żebyś obu trajek zobaczył na żywo i przejechał się, i wtedy będziesz miał najlepszą odpowiedz na swoje pytanie jak one się do siebie mają, i do twoich oczekiwań co do jakości i ceny."

No bo na forach to jest tak, że ktoś chwali, ktoś smaruje błotem..no wolność jest przecież.
No i komu tu wierzyć? Więc najlepiej jest samemu na żywo porównać, i dowiedzieć się kto tu ma rację.
Albo poczytać co o tym produkcie piszą niezależny fachowcy od pisania opinii, jak np. Brian J. Ball z Bentrider Online.
Wyślij szanowny kolego jedną ładną trajeczkę do Briana, niech pojeździ i niech napisze.
Nie ma lepszej reklamy od opinii fachowca. No bo wiesz, jak pójdziesz np. do sądu rejonowego i tam mówią że jesteś winny,
a taki wyrok ci się nie podoba, to można złożyć skargę i pójść do sądy wyższej instancji, może tam lepiej się znają.


Pozdrawiam,


Igor.


Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #49 dnia: Października 08, 2015, 04:08:26 am »
Wracając do stabilności, zwłaszcza w terenie, to znalazłem oto taką ciekawą opinię u niemców na forum,
dotyczącej filmiku wystawionego przez użytkownika youtube o tajemniczej nazwy "pawlos6969"
https://youtu.be/klXUdVyvlxA?t=17s
Taki zwykły zjazd przez jakiś trawnik, nic co by można było nazwać terenem, co dopiero "ciężkim terenem" w którym szanowny kolega testuje stabilność tej maszyny.
Zjeżdża tam jakiś Pan wydeptaną ścieżką przez trawnik, przejeżdżając prawym kołem przez taki wybój przy drzewie,
i no..no zobaczycie.
Komentarz użytkownika Liegeradforum to: "In dem Video von @HansNL wirkt das Trike schon fast außer Kontrolle. Nach dem Sprung schafft es der Fahrer nicht mehr wirklich auf dem Weg zu bleiben und die Spur zu halten."
http://www.velomobilforum.de/forum/index.php?threads/wer-kennt-matix.42301/page-2
Gdy zobaczycie filmik, nawet jeśli nie znacie niemieckiego jakoś super, zrozumiecie o co chodziło ;)
Ktoś jeszcze tam pytał czy ten silnik to nie silnik od pralki.

To był zwykły Matix. A tutaj z kolei mamy Matix Extreme. Czyli jazda płaskimi ścieżkami przez las, trochę ostrożnego przejeżdżania przez korzenie drzew,
i potem zjeżdżanie w dół ze schodów, w tempie babci z laską. Ale dzieci się cieszą z napędu elektrycznego na placu zabaw, a to jest jak wiemy "selling point" jak nic.
https://www.youtube.com/watch?v=PM9cmJYreCk

A tutaj proszę państwa, mamy wreszcie matixa w terenie, czyli na trasie do zawodów DH: https://www.youtube.com/watch?v=uKq9oqWMxDE



To tyle na dziś ;)



Pozdrower

Igor.
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #50 dnia: Października 08, 2015, 06:20:19 am »
powinieneś jeszcze dodać że napisałeś to obiektywnie
na podstawie dokładnych oględzin MATIXA będąc specjalistą w tej dziedzinie

a nie pisać treści które są bardzo tendencyjne i promujące twoje interesy

chyba ze działasz dla jakiejś firmy i myślisz ze jak piszesz te ........ to coś zmienisz
pisać coś na podstawie teorii to inna bajka
skoro matix jest taki zły ,to skąd takie zainteresowanie i sprzedaż matixa ????
poza tym nie używaj słowa my bo to tylko ty
« Ostatnia zmiana: Października 09, 2015, 07:22:34 am wysłana przez AGA »
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

DONCIO

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 54
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #51 dnia: Października 10, 2015, 08:49:06 am »
Świetnie wygląda ten facik gratulacje
 na przyszły sezon chyba sie skusze  ;)

Vredenickus

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 32
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #52 dnia: Października 10, 2015, 09:14:29 am »
Bardzo się mi podoba ,muszę się w końcu wybrać na tą jazdę testową :D

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #53 dnia: Października 10, 2015, 04:33:24 pm »
powinieneś jeszcze dodać że napisałeś to obiektywnie
na podstawie dokładnych oględzin MATIXA będąc specjalistą w tej dziedzinie


Czemu miałem napisać tak, skoro napisałem że go nie widziałem na żywo ?
Że obiektywnie, to rzecz jasna.

Nie wiem z czym masz problem, naprawdę. Jest to jawne forum, można się wyrażać swobodnie.
I jasne że wyrażaniem prezentujemy swoje własne poglądy na zadany temat.

Jasne że specjalistą, przecież nie wypowiadam się na tematy na których się nie znam.


a nie pisać treści które są bardzo tendencyjne i promujące twoje interesy



Przepraszam, a gdzie ja to promuję swoje interesy ?
Moje interesy każdy sobie zobaczy jak odwiedzi link pod moim awatarem lub w podpisie.
Na prawdę nie wiem jak te moje interesy związane są z tematem o którym tu mówimy.
Kto tu promuje swoje interesy, to chyba jest oczywiste z samego istnienia tego wątku.



chyba ze działasz dla jakiejś firmy i myślisz ze jak piszesz te ........ to coś zmienisz
pisać coś na podstawie teorii to inna bajka
skoro matix jest taki zły ,to skąd takie zainteresowanie i sprzedaż matixa ????
poza tym nie używaj słowa my bo to tylko ty


Tak kurna, płacą mnie wszystkie firmy "konkurencyjne" żeby błocić tego produktu gdzie tylko mogę.
Tak samo jak mi płacili za działanie w sprawie wywołania spadnięcia pewnego samolotu przy Smoleńsku.

Bardzo duże zainteresowanie i sprzedaż np. jest też w przypadku rowerów w supermarketach,
ale to nie znaczy że są to dobre rowery.
Co to jest "dobry", możemy zostawić na ocenę fachowcom, albo możemy samy oceniać na tej samej podstawię
na której oceniamy czy coś jest piękne czy nie.

Jeśli nie podoba Ci się ocena twojego produktu od strony jednego fachowca, to można się z prośbą o opinię zwrócić do innego.
Do kogo, tu już Ci zaproponowałem w poprzednim swoim poście.


Po prostu rzucasz temat na forum, a forumowiczom jak najbardziej wolno powiedzieć co myślą na ten temat.
I będę pisał "my", bo "nas" jest więcej. I to twoje słowa szanowny kolego, cytuję:  "stale te same osoby czepiają się bezpodstawnie, tylko dla tego ze można pisać co się chce "

Jak sobie nie życzysz możliwe słowa krytyki, to możesz promować swój produkt tam gdzie krytyka, czy jakakolwiek opinia
nie jest opcją, jak np. twój kanał na Youtube, gdzie wyłączona jest opcja komentarzy, czy podobne takie miejsca.
Forum, to nie miejsce pozbawione myśli krytycznej. No niestety.


Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Października 10, 2015, 04:36:26 pm wysłana przez trajk-o-ciklista »
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #54 dnia: Października 10, 2015, 06:28:33 pm »
pisz sobie te swoje pseudo fachowe opinie kropisz znawce
od samego początku masz bulą bo ktoś ci dopiekł teraz sie odgrywasz
robię rowerki dla swojej satysfakcji
akurat z tego się nie muszę utrzymywać ot takie hobby
nie mam parcia na kasę
wpieronia mnie twoje bzdetowanie i zasłanianie sie jakimiś autorytetami których
 opinia do niczego mi nie jest potrzebna
z twoich opisów aż kipi złośliwością
myślę ze większość czytających ma podobne zdanie
poza tym naruszasz regulamin forum pkt 5
generalnie zlewam te twoje wypociny
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

paradoxbike.pl

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 24
    • Paradoxbike.pl
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #55 dnia: Października 10, 2015, 06:53:38 pm »
Witam serdecznie,
tak sobię przeglądam ten konkretny wątek i dochodzę do wniosku że jeden z waszych kolegów to bankowo hejter.
Podobno taki hejter zarabia 2.5zł za wpis, czyli szybko mnożąc zarobił już 2635zł  :)
Ciężko jest oceniać coś czego się samemu nie testuje. Opinie na podstawie jakichś filmików, wypowiedzi kumpla(znawce), to żenada sama przez sie, a to przecież forum na poziomie :) .
Z chęcią przeczytam test osoby która jeździła na tym FULL FACIE :)
Paradoxbike.pl - forum budowniczych rowerów

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #56 dnia: Października 10, 2015, 07:15:57 pm »
Witam serdecznie,
tak sobię przeglądam ten konkretny wątek i dochodzę do wniosku że jeden z waszych kolegów to bankowo hejter.
Podobno taki hejter zarabia 2.5zł za wpis, czyli szybko mnożąc zarobił już 2635zł  :)
Ciężko jest oceniać coś czego się samemu nie testuje. Opinie na podstawie jakichś filmików, wypowiedzi kumpla(znawce), to żenada sama przez sie, a to przecież forum na poziomie :) .
Z chęcią przeczytam test osoby która jeździła na tym FULL FACIE :)

Ten kolega ( trajk-o-ciklista) ma za sobą jakieś + -10 lat doświadczenia jeśli chodzi o rowery poziome, w tym zbudował kilkanaście, łącznie z trajkami. Do tego objechał pewnie z kilkadziesiąt ( kilkaset? :) ) fabrycznych i amatorskich konstrukcji ( targi, zloty etc ).  Facet pisze jak jest, to nie powód żeby się obrażać - super ze ktoś u nas robi takie trajki i chwała mu za to ale jest jeszcze sporo miejsca do poprawy.

Proponuję:
trajk-o-ciklista - wypisz w kilku krótkich punktach co jest nie tak w matrixie.

AGA - przeczytaj na spokojnie i zastanów się czy trajko nie ma racji i nie dało by się tego jakoś poprawić. Zyskasz lepszy produkt i co za tym idzie lepszy zbyt.

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #57 dnia: Października 10, 2015, 07:47:44 pm »
lepszy zbyt to nie jest najważniejszy punkt
co do poprawy to owszem cały czas jest ulepszany
 na spokojnie też zauważ ze wyraźnie gość jest tendencyjny
rozumie ze nie jest to najlepszy rower na świecie ale i cena nie jest najwyższa
i trudno tu porównywać  do konstrukcji za kilkadziesiąt tysięcy
moim celem jest zrobienie roweru stosunkowo taniego z wykorzystaniem maksymalnej ilości części seryjnych
takie mam założenia
może i przejechał i jechał na wszystkim co jeździ
ale są jakieś granice miedzy uczciwą oceną a złośliwością
jeżeli krytyka jest sprawiedliwa i konstruktywna to jest melodia na moje oczy i uszy
zawsze staram się wyciągnąć jakieś dobre strony z każdej wypowiedzi i wprowadzić w życie celne uwagi
ale Igor przyjął strategie innego typu ,zresztą to historia długa jak długo na tym forum jestem
generalnie zauważam ze atmosfera tego forum jest trochę niesmaczna
forum schodzi na p.w.bo koledzy obawiają się pisać na tym forum
i czemu to ma służyć?????????????????
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #58 dnia: Października 10, 2015, 07:56:02 pm »
5 tyś to rower tani, amortyzowana trajka to max 2500 :P

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: FULL FAT
« Odpowiedź #59 dnia: Października 10, 2015, 09:48:58 pm »
Danielasty co ty piszesz ponad 1000 zł to koszty na bardzo lichym osprzęcie i przy kombinowaniu jak najtaniej się da :(