Autor Wątek: Jaki napęd (kaseta i łańcuch) poziomować;o)?  (Przeczytany 16168 razy)

velogustlik

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Jaki napęd (kaseta i łańcuch) poziomować;o)?
« dnia: Marca 21, 2009, 10:45:52 pm »
Od dość długiego czasu planuje budowę SWB z włókna szklanego. Ostatnio z wiosennym wichrem pracę nabrały tempa, więc i pytania o sprzęt bardziej mnie nurtują.

Do skompletowania całości brakuje mi przedniego koła i właśnie napędu. Rozmawiałem z wieloma osobami i właściwie nic nie wiem. Czekam na jeszcze większe zamieszanie mi w głowie lub jakieś pomyślne rozwiązanie.

Mam w tym momencie Korbę Campagnolo Veloce 52/42/30. Szukam łańcucha i kasety. Kaseta powinna być MTB (chyba). Ostatnio tego też nie jestem pewien. Jeżdżę na ztrekingowanym rowerze MTB. Mam w nim Alivio 48T na której dobrze mi się jeździ o ile nie wejdę w puste przełożenie między 6 i 7 zembatką czyli odpowiednio 15 i 13T. Właśnie tego zakresu najczęściej używam. Problem jest kiedy 15T daje za dużą kadencję a 13T za niską i męczącą. Zastanawiam się czy mając kasetę MTB w poziomie nie będę miał z tym jeszcze większego problemu. W końcu mam tam 52T. Różnica przełożeń będzie jeszcze większa pomiędzy kolejnymi biegami będzie jeszcze większa. Należałoby w takim razie zastosować szosową. Tak? No tylko, że czasem trzeba wjechać pod jakąś górkę z sakwami czy przyczepką i każda zembatka bliżej 30T jest błogosławieństwem. Hmm. Rozwiązać to tak jak w kasetach z MegaRangem?

Oprócz tego nie wiem jaki model wybrać z powodów które też wymieniam niżej.

A odnośnie łańcucha też mam niezły dylemat. Twardy, miękki? Chyba raczej nierozciągliwy, bo inny szybko zniszczy mi Korbę. Co prawda kupiłem ją niesamowicie tanio, ale mimo wszystko nie chcę się z nią szybko rozstawać:).
Przede wszystkim nie wiem czy warto inwestować w drogi łańcuch? Chce mieć jakąś optymalną żywotność przy normalnym koszcie. Chyba nie warto płacić za 3szt. (Taki komplet mi wychodzi). Więcej niż 150zł, bo to po prostu kupa kasy, którą przy moich przebiegach, będę pewnie wydawać raz w roku, albo i częściej...

Czego używacie? Czy łańcuchy w poziomkach używają się znacząco inaczej niż w pionowych:). Jest sens specjalnie się tym przejmować?

Z góry dziękuję i pozdrawiam
Łukasz




tomigelo

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 152
  • 20 latek od pierwszej poziomki :)
    • www.poziome.republika.pl/techno12.htm
Odp: Jaki napęd (kaseta i łańcuch) poziomować;o)?
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 21, 2009, 10:59:58 pm »
Witam

Co do kasety polecam od MTB - w rowerze inaczej pracują mięśnie niż w rowerze klasycznym - większy zakres przełożeń na pewno się przyda szczególnie przy podjazdach
a jednocześnie korby z takim zestawem też będą odpowiednie > występuję czasami zjawisko braku przełożeń tych bardzo szybkich tj. możesz jeszcze szybciej kręcić ale brakuje przełożenia także to jest OKi

Co do łańcucha lepiej kupić lepszej klasy [albo np ze środka grup ;)]- wyższa jakość a zużycie hm zależy od długości żywotność ogólnie jest dłuższa niż w rowerze klasycznym gdzie używamy np. 114 ogniw a w poziomym np. 300 :) > oczywiście przy odpowiednim systemie prowadzenia łańcucha

Ja mam nadzieje że w tym sezonie będę testował mieszankę po3-nej korby Sora z Nexusem 8 hm sam jestem ciekaw :D

Pozdr

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Jaki napęd (kaseta i łańcuch) poziomować;o)?
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 21, 2009, 11:09:25 pm »

Mam w tym momencie Korbę Campagnolo Veloce 52/42/30. Szukam łańcucha i kasety. Kaseta powinna być MTB (chyba). Ostatnio tego też nie jestem pewien. Jeżdżę na ztrekingowanym rowerze MTB. Mam w nim Alivio 48T na której dobrze mi się jeździ o ile nie wejdę w puste przełożenie między 6 i 7 zembatką czyli odpowiednio 15 i 13T. Właśnie tego zakresu najczęściej używam. Problem jest kiedy 15T daje za dużą kadencję a 13T za niską i męczącą. Zastanawiam się czy mając kasetę MTB w poziomie nie będę miał z tym jeszcze większego problemu. W końcu mam tam 52T. Różnica przełożeń będzie jeszcze większa pomiędzy kolejnymi biegami będzie jeszcze większa. Należałoby w takim razie zastosować szosową. Tak? No tylko, że czasem trzeba wjechać pod jakąś górkę z sakwami czy przyczepką i każda zembatka bliżej 30T jest błogosławieństwem. Hmm. Rozwiązać to tak jak w kasetach z MegaRangem?

Oprócz tego nie wiem jaki model wybrać z powodów które też wymieniam niżej.

A odnośnie łańcucha też mam niezły dylemat. Twardy, miękki? Chyba raczej nierozciągliwy, bo inny szybko zniszczy mi Korbę. Co prawda kupiłem ją niesamowicie tanio, ale mimo wszystko nie chcę się z nią szybko rozstawać:).
Przede wszystkim nie wiem czy warto inwestować w drogi łańcuch? Chce mieć jakąś optymalną żywotność przy normalnym koszcie. Chyba nie warto płacić za 3szt. (Taki komplet mi wychodzi). Więcej niż 150zł, bo to po prostu kupa kasy, którą przy moich przebiegach, będę pewnie wydawać raz w roku, albo i częściej...

Czego używacie? Czy łańcuchy w poziomkach używają się znacząco inaczej niż w pionowych:). Jest sens specjalnie się tym przejmować?

Ciągłe wpasowywanie się w "idealną kadencję" to nie jest taki dobry nawyk, więc bym się tym nie przejmował. Lepiej wyrobisz sobie mięśnie jeśli będziesz pedałował w różnym tempie w różnych sytuacjach, to że ten skok wydaje ci się zbyt duży wynika właśnie z tego, że twoje ciało nabiera niezbyt dobrego przyzwyczajenia do jednej kadencji i każda wymuszona zmiana wydaje się zbyt męcząca.
Rożnica między biegami tej samej kasety nie ma nic wspólnego z ilością zębów na przedniej tarczy. Przy 13/15T to jest stała różnica 15,4% między tymi biegami.

Co do łańcucha - "wyciąganie" się łańcucha nie polega w żadnym wypadku na fizycznym rozciąganiu się blaszek ogniw. Łańcuch staje się "dłuższy" ponieważ rolki na sworzniach wycierają się od środka (bo w czasie normalnej pracy łańcucha obracają się gdy łańcuch zaczyna wchodzić na zębatkę).
Lepszy jest oczywiście łańcuch, który się mniej zużywa - bo zużyty i kilka najczęściej używanych zębatek dopasowują się do siebie a potem są problemy z resztą biegów, które są mniej używane i mają zębatki w lepszym stanie. Poza tym zadbany łańcuch przeżywa bez problemu kilka tys. km. Przy czym jest różnica między przebiegiem, kiedy można założyć nowy łańcuch i jeździć dalej, a kiedy trzeba wymienić razem z nim cały napęd bo zbyt długo nie był wymieniany.
Jakub Sałata

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Jaki napęd (kaseta i łańcuch) poziomować;o)?
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 21, 2009, 11:10:55 pm »

Ja mam nadzieje że w tym sezonie będę testował mieszankę po3-nej korby Sora z Nexusem 8 hm sam jestem ciekaw :D


Tylko uważaj - przełożenie "wstępne" (korba-zębatka) poniżej 1.8-2.0 prowadzi do bardzo dużych obciążeń wewnętrznych i szybkiego zużycia piasty na niskich biegach.
Jakub Sałata

velogustlik

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Jaki napęd (kaseta i łańcuch) poziomować;o)?
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 21, 2009, 11:23:37 pm »
Witam

Co do łańcucha lepiej kupić lepszej klasy [albo np ze środka grup ;)]- wyższa jakość a zużycie hm zależy od długości żywotność ogólnie jest dłuższa niż w rowerze klasycznym gdzie używamy np. 114 ogniw a w poziomym np. 300 :) > oczywiście przy odpowiednim systemie prowadzenia łańcucha


Na wstępie dziękuję za wszystkie odpowiedzi, które przyszły niespodziewanie szybko:). Chciałbym jednak, żeby padły jakieś konkretne nazwy czegoś co wypróbowaliście. Zastanawiam się nad IG51.
Może też warto pomyśleć nad czymś innym tzn nie shimano i sram bo tam ceny znacznie poszły w górę...

velogustlik

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Jaki napęd (kaseta i łańcuch) poziomować;o)?
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 21, 2009, 11:39:24 pm »

Ciągłe wpasowywanie się w "idealną kadencję" to nie jest taki dobry nawyk, więc bym się tym nie przejmował. Lepiej wyrobisz sobie mięśnie jeśli będziesz pedałował w różnym tempie w różnych sytuacjach, to że ten skok wydaje ci się zbyt duży wynika właśnie z tego, że twoje ciało nabiera niezbyt dobrego przyzwyczajenia do jednej kadencji i każda wymuszona zmiana wydaje się zbyt męcząca.

Trochę się nie zgodzę. Może przydałby mi się licznik z kadencją. Robię za dużo km w roku (ostatnio 8700), żeby nie mieć siły w nogach. A może masz rację i mam już tak głębokie przyzwyczajenie...


Cytuj
Rożnica między biegami tej samej kasety nie ma nic wspólnego z ilością zębów na przedniej tarczy. Przy 13/15T to jest stała różnica 15,4% między tymi biegami.

Nie do końca rozumiem...

Cytuj
Co do łańcucha - "wyciąganie" się łańcucha nie polega w żadnym wypadku na fizycznym rozciąganiu się blaszek ogniw.

A tu się nie zgodzę, no ale teraz zamierzam mieć łańcuch który tego mi nie zrobi:)

Cytuj
Łańcuch staje się "dłuższy" ponieważ rolki na sworzniach wycierają się od środka (bo w czasie normalnej pracy łańcucha obracają się gdy łańcuch zaczyna wchodzić na zębatkę).

A tego jakoś sobie nie uświadamiałem...

Cytuj
Lepszy jest oczywiście łańcuch, który się mniej zużywa



No właśnie jaki:)?

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Jaki napęd (kaseta i łańcuch) poziomować;o)?
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 21, 2009, 11:54:21 pm »


Trochę się nie zgodzę. Może przydałby mi się licznik z kadencją. Robię za dużo km w roku (ostatnio 8700), żeby nie mieć siły w nogach. A może masz rację i mam już tak głębokie przyzwyczajenie...
Jak dużo jeździsz to siłą rzeczy i tak pewnie masz mieszaną siłową i szybszą kadencję i niezły trening ;). Ale jak podczas pojedynczego wypadu jedziesz długi czas z taką samą, to odczuwasz dyskomfort przy zmianie.

Rożnica między biegami tej samej kasety nie ma nic wspólnego z ilością zębów na przedniej tarczy. Przy 13/15T to jest stała różnica 15,4% między tymi biegami.

Nie do końca rozumiem...

Zacytuję to co napisałeś w pierwszym poście:
"Zastanawiam się czy mając kasetę MTB w poziomie nie będę miał z tym jeszcze większego problemu. W końcu mam tam 52T. Różnica przełożeń będzie jeszcze większa pomiędzy kolejnymi biegami będzie jeszcze większa."
Nie będzie większa.

Co do łańcucha - "wyciąganie" się łańcucha nie polega w żadnym wypadku na fizycznym rozciąganiu się blaszek ogniw.

A tu się nie zgodzę, no ale teraz zamierzam mieć łańcuch który tego mi nie zrobi:)

Blaszki się nie wyciągają (tzn. w jakimś ułamku na pewno ze względu na właściwości metali, ale w stopniu absolutnie nieważnym dla tej dyskusji). Weź sobie jakiś używany łańcuch i zobacz, że rolką możesz poruszać na boki na sworzniu. Potem porównaj z fabrycznie nowym.

Łańcuch staje się "dłuższy" ponieważ rolki na sworzniach wycierają się od środka (bo w czasie normalnej pracy łańcucha obracają się gdy łańcuch zaczyna wchodzić na zębatkę).

A tego jakoś sobie nie uświadamiałem...

Jak wyżej - zrób test praktyczny.

Konkretnego łańcucha ci nie polecę ponieważ używam nie używam już od jakiegoś czasu zwykłego napędu tylko piast wielobiegowych gdzie napęd jest jednorzędowy i zęby mają taki profil że nawet nie ma szans na przeskakujący łańcuch, choćby nie wiem jak zużyty, więc niespecjalnie się przejmuję różnicami w jakościach łańcuchów ;)
Jakub Sałata

center26

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 30
Odp: Jaki napęd (kaseta i łańcuch) poziomować;o)?
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 05, 2009, 07:30:44 pm »
Witam Velogustik- widze że największą wiedzę ma tutaj Saurus-bo technicznie chyba najlepiej wie co i jak. Z mojego doświadczenia mogę Ci tylko polecić raczej kasety szosowe ze skokiem na poszczególnych trybach nawet co 1 ząbek. Ja również jeździłem dużo a zdarzało się że i łańcuch urwałem (w rowerze klasycznym bo w poziomie to chyba musiałbym Pudzian się nazywać) i mimo że natura i trening pomógł mi w posiadaniu silnych nóg to jednak po jakimś czasie przekonałem się do mniejszego skoku poszczególnych zębatek na kasecie. Oczywiście jak ktoś ma "pare " w nogach to co to dla niego przeskoczyć o 2 ząbki przy jakiejś tam prędkości  ale co jak jedziesz pod górkę wytracasz prędkość i jeszcze ta myśl że zaraz przerzucisz o 2 ząbki różnicy na trybie, a co jak następna górka będzie miała o stopień stromiej do pokonania-to dopiero zabija chęć pokonania wzniesienia, a i na prostych znacznie fajniej się rozpędzać z piastą szosową ,jest cichsza i bardziej komfortowa przy schodzeniu i wchodzeniu na bieg. Jeśli jednak się boisz że nie dasz rady na największym trybie kasety podjechać pod górę to wywal ten tryb i włóż jakiś co ci pasuje od MTB -ten najbliżej szprych oczywiście- jak go znaleźć i skąd zdobyć-w szpargałach, może w sklepie rowerowym lub na giełdzie samochodowej czasem mają , może być nawet używka bo te tryby nie są przeważnie zużyte .

Jak nie do końca ufasz moim  radom ,postaraj się przejechać na średniej klasy rowerze szosowym z małym skokiem zębów na kasecie a sam zobaczysz o co mi chodzi-szkoda kolan na zwykłej kasecie MTB tymbardziej pod górki.

velogustlik

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Jaki napęd (kaseta i łańcuch) poziomować;o)?
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 05, 2009, 09:29:47 pm »
Witam Velogustik- widze że największą wiedzę ma tutaj Saurus-bo technicznie chyba najlepiej wie co i jak. Z mojego doświadczenia mogę Ci tylko polecić raczej kasety szosowe ze skokiem na poszczególnych trybach nawet co 1 ząbek. Ja również jeździłem dużo a zdarzało się że i łańcuch urwałem (w rowerze klasycznym bo w poziomie to chyba musiałbym Pudzian się nazywać) i mimo że natura i trening pomógł mi w posiadaniu silnych nóg to jednak po jakimś czasie przekonałem się do mniejszego skoku poszczególnych zębatek na kasecie. Oczywiście jak ktoś ma "pare " w nogach to co to dla niego przeskoczyć o 2 ząbki przy jakiejś tam prędkości  ale co jak jedziesz pod górkę wytracasz prędkość i jeszcze ta myśl że zaraz przerzucisz o 2 ząbki różnicy na trybie, a co jak następna górka będzie miała o stopień stromiej do pokonania-to dopiero zabija chęć pokonania wzniesienia, a i na prostych znacznie fajniej się rozpędzać z piastą szosową ,jest cichsza i bardziej komfortowa przy schodzeniu i wchodzeniu na bieg. Jeśli jednak się boisz że nie dasz rady na największym trybie kasety podjechać pod górę to wywal ten tryb i włóż jakiś co ci pasuje od MTB -ten najbliżej szprych oczywiście- jak go znaleźć i skąd zdobyć-w szpargałach, może w sklepie rowerowym lub na giełdzie samochodowej czasem mają , może być nawet używka bo te tryby nie są przeważnie zużyte .

Jak nie do końca ufasz moim  radom ,postaraj się przejechać na średniej klasy rowerze szosowym z małym skokiem zębów na kasecie a sam zobaczysz o co mi chodzi-szkoda kolan na zwykłej kasecie MTB tymbardziej pod górki.

Chyba tylko Ty chwyciłeś o co mi chodzi:). Tak z tymi kolanami to najprawdziwsza prawda:). O dołożeniu koronki z MTB też myślałem. Nie będzie z nimi problemu, bo kaset w których mam zjechane 11-13-15 a całą resztę prawie wcale jest trochę:). Jedyna wada takiego rozwiązania to cena. Kasety szosowe tej samej jakości są droższe niż MTB. Po jakiego...? Nie wiem...

P.S. Pochwal się jaki masz napęd. Zastanawiam się nad tym i nie mogę się zdecydować jak baba:).

marek

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
  • z każdym dniem bliżej poziomu
Odp: Jaki napęd (kaseta i łańcuch) poziomować;o)?
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 05, 2009, 09:55:56 pm »
Witam wszystkich w tym wątku

O ile nie mogę jescze sie pochwalić rowerem poziomym (ale pracuje nad tym), to mogę przekazać że w klasycznym rowerze mam założoną korbę trochę słabszą bo Mirage'a i do tego kaseta 105 z takimi zębatkami 12-13-14-15-17-19-21-23-25. O ile przyjmuje się, że w normalnym rowerze całośc zużywa się szybciej to muszę przyznać ze komplet się bardzo dobrze spisuje i przejechałem na nim już prawie 5000 km a slady zuzycia wskazuja ze to jest mniej więcej połowa jego zywota. Korba i zebatki minimalnie się wyrobily. Do tego wszystkiego mam łańcuch wippermanna hg 93. Wiem ze z łąńcuchem to bedzie nie oplacalne bo jedna cześc kosztuje 100 zł ale można zastosować łąncuch 105 ok 50 zł a o ile zastosujesz takie komponety to całość będzie bardzo długo służyłą. Przynajmniej mnie chodzi. Bardzo ważne jest też przy tak dużym łańcuchu jego częste czyszczenie i smarowanie. A co do zębatek to klasycznie jeżdze z sakwami i kilka razy juz zabrakło mi przełożeń zwłaszcza w górach. Na poziomym jest gorzej więc zdecydowanie popieram poprzednie wpisy.

pozdr

velogustlik

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Jaki napęd (kaseta i łańcuch) poziomować;o)?
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 05, 2009, 10:05:55 pm »
Witam wszystkich w tym wątk

O ile nie mogę jescze sie pochwalić rowerem poziomym (ale pracuje nad tym), to mogę przekazać że w klasycznym rowerze mam założoną korbę trochę słabszą bo Mirage'a i do tego kaseta 105 z takimi zębatkami 12-13-14-15-17-19-21-23-25. O ile przyjmuje się, że w normalnym rowerze całośc zużywa się szybciej to muszę przyznać ze komplet się bardzo dobrze spisuje i przejechałem na nim już prawie 5000 km a slady zuzycia wskazuja ze to jest mniej więcej połowa jego zywota. Korba i zebatki minimalnie się wyrobily. Do tego wszystkiego mam łańcuch wippermanna hg 93. Wiem ze z łąńcuchem to bedzie nie oplacalne bo jedna cześc kosztuje 100 zł ale można zastosować łąncuch 105 ok 50 zł a o ile zastosujesz takie komponety to całość będzie bardzo długo służyłą. Przynajmniej mnie chodzi. Bardzo ważne jest też przy tak dużym łańcuchu jego częste czyszczenie i smarowanie. A co do zębatek to klasycznie jeżdze z sakwami i kilka razy juz zabrakło mi przełożeń zwłaszcza w górach. Na poziomym jest gorzej więc zdecydowanie popieram poprzednie wpisy.

Wszystko pięknie ale to 9 albo i 10 rzędowe. Stosunek ceny do korzyści z jeszcze jednego/dwóch przełożeń nie jest powalający. Nie zamierzam co rok (8300km na pionie w 2008) zmieniać całego napędu i wydawać na to 400zł. Marzeniem jest ograniczenie do 200zł...



pozdr

velogustlik

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Jaki napęd (kaseta i łańcuch) poziomować;o)?
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 08, 2009, 10:19:00 am »
No i jeszcze jedno pytanie:

Czy kasetę szosową będzie dobrze obsługiwać przerzutka MTB a dokładniej XT?


Łukasz

marek

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
  • z każdym dniem bliżej poziomu
Odp: Jaki napęd (kaseta i łańcuch) poziomować;o)?
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 08, 2009, 06:58:58 pm »
Jak najbardziej tak ale średni wózek przerzutki byłby wskazany

A dlaczego? Bardzo ogólnie mówiąc długość wózka przerzutki po części jest zależna od rozpiętości przełożeń kasety. Im większa ilość zębów w kasecie tym dłuższy łańcuch jest potrzebny a tym samym dłuższy wózek, jak również przy zmianie korby z 2-rz na 3-rz. Chodzi o to aby wózek tylnej przerzutki był w stanie napiąć dłuższy łańcuch.  Dla korby 53/39 i kasety 11/25 krótki wózek może nie obsłużyć wszystkich przełożeń, chociaż nie jest konieczne żeby obsługiwał 53/25. :-\
Proponuje abyś kompletował szosową kasetę do przerzutki ze średnim wózkiem.

velogustlik

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Jaki napęd (kaseta i łańcuch) poziomować;o)?
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 08, 2009, 08:33:04 pm »
Jak najbardziej tak ale średni wózek przerzutki byłby wskazany

A dlaczego? Bardzo ogólnie mówiąc długość wózka przerzutki po części jest zależna od rozpiętości przełożeń kasety. Im większa ilość zębów w kasecie tym dłuższy łańcuch jest potrzebny a tym samym dłuższy wózek, jak również przy zmianie korby z 2-rz na 3-rz. Chodzi o to aby wózek tylnej przerzutki był w stanie napiąć dłuższy łańcuch.  Dla korby 53/39 i kasety 11/25 krótki wózek może nie obsłużyć wszystkich przełożeń, chociaż nie jest konieczne żeby obsługiwał 53/25. :-\
Proponuje abyś kompletował szosową kasetę do przerzutki ze średnim wózkiem.


Aj tam. Kupiłem kasetę Sory 12-23 i zamienię w niej 23 na 30. Kaseta MTB zostanie do górala
A łańcuchy Shimano to przesada, wszystko tak podrożało. Pawlaki na głowę poupadali:). Kupię KMC 72 po 28 (???) a może 38 za szt. Będę uważał, żeby nie przeciągnąć i wywalę jak się zużyje. Szkoda korby.

P.S. Właśnie się zastanawiam czy nie przełożyć wszystkich koronek w kasecie którą używałem przez zimę na lewą stronę. Są mniej zużyte, od strony nieciągniętej. Ciekawe jaki będzie to miało wpływ na zmianę przełożenia. Może ktoś z was już się tak bawił?

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Jaki napęd (kaseta i łańcuch) poziomować;o)?
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 09, 2009, 08:40:50 am »
To ja też podepnę się pod temat: zastanawia mnie jak współpracuję z sobą szosowa korba i kaseta mtb, i odwrotnie kaseta szosowa z korba mtb. Są jakieś negatywne skutki takiego mariażu?