Autor Wątek: "Dzikus"  (Przeczytany 28243 razy)

conradkk

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 7
"Dzikus"
« dnia: Września 14, 2014, 07:20:58 pm »
Czołem! Oto i moja poziomka, którą ochrzciłem nazwą "Dzikus" :D Brakuje jeszcze hamulców, ale jeździć już można. W planach mam pomalowanie, zrobienie lepszego siedzenia oraz dorzucenie świateł, błotników i tym podobnych ;)









kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1076
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
Odp: "Dzikus"
« Odpowiedź #1 dnia: Września 14, 2014, 07:36:03 pm »
Ja idę się napić, a wy wymyślcie teraz, jaki to typ  :P

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Odp: "Dzikus"
« Odpowiedź #2 dnia: Września 14, 2014, 08:11:04 pm »
Nice! Na trzeźwo wymyślone? Masz wolnobieg na napędzanym kole? Inaczej przy skręcie w prawo będzie cisnąć po pedałach.

janxx

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 61
Odp: "Dzikus"
« Odpowiedź #3 dnia: Września 14, 2014, 09:03:24 pm »
Genialne. W najbliższy weekend wybiorę się na grzyby na Podlasie, nasze miejscowe tak nie działają :)

dziantek

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 308
Odp: "Dzikus"
« Odpowiedź #4 dnia: Września 15, 2014, 02:36:58 am »
Rewelacja! Uwielbiam nieszablonowe podejście kolegi. Trochę szeroki ten twój Dzikus, ale pięknie niesymetryczny. Czy przy większej prędkości, skręcając w prawo nie podnosi ci przypadkiem przedniego koła (chciałem napisać przedniego prawego, ale co ja pitolę). To środkowe koło jest faktycznie na środku czy może bliżej tylnego? Lotniczy wolant miażdży, prawie jak Fly-by-wire. W ogóle Think different pełną gębą...gratuluję wyobraźni  :)

Edit: Może przy okazji hamulca pomyśl o biegach, stosunkowo niskim kosztem można by doinstalować przednią przerzutkę plus jakiś napinacz. Już nawet 3 biegi dają dużo większą swobodę podróżowania.
« Ostatnia zmiana: Września 15, 2014, 02:48:37 am wysłana przez dziantek »

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: "Dzikus"
« Odpowiedź #5 dnia: Września 15, 2014, 07:02:56 am »
 :o
Planowałeś coś innego a że nie wychodziło to poprzestałeś w połowie roboty  :D a też jeździ ;D
Rewelacja ;D - masz filmiki z jazdy?
W jaki sposób skręca kierownica?
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: "Dzikus"
« Odpowiedź #6 dnia: Września 15, 2014, 07:26:32 am »
Ja idę się napić, a wy wymyślcie teraz, jaki to typ  :P
A ja muszę chyba jeszcze wytrzeźwieć.....
Gratulacje.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: "Dzikus"
« Odpowiedź #7 dnia: Września 15, 2014, 10:57:30 am »
Czegoś takiego nie widziałem jak żyje. Jakie główki cięgieł zastosowałeś do mocowania kół i skąd?

dekers

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 46
Odp: "Dzikus"
« Odpowiedź #8 dnia: Września 15, 2014, 03:27:30 pm »
Rewelacja :) Gratuluję projektu.

grzeziu

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 324
Odp: "Dzikus"
« Odpowiedź #9 dnia: Września 15, 2014, 06:38:22 pm »
witam
w koncu cos sie dzieje !
nowy projekcik super
nagraj jazde na youtube i daj linka

PavvelB

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 66
Odp: "Dzikus"
« Odpowiedź #10 dnia: Września 15, 2014, 07:00:26 pm »
Ja idę się napić, a wy wymyślcie teraz, jaki to typ  :P

Zależnie czy podchodzisz z prawej czy z lewej to albo delta poprzeczna albo tadpole poprzeczny  ;D

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: "Dzikus"
« Odpowiedź #11 dnia: Września 15, 2014, 07:37:50 pm »
Już wiem. Pracujesz w PKP i dokręcasz śruby w torach - potrzebujesz pojazd żeby jeździć po torach ;)
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8

conradkk

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: "Dzikus"
« Odpowiedź #12 dnia: Września 15, 2014, 08:03:42 pm »
@tomo: Tak, na trzeźwo ;) (chyba nie zabrzmiało to zbyt wiarygodnie :D ) Wolnobieg oczywiście jest. Bez tego jazda byłaby przy ostrzejszych skrętach nader uciążliwa.

@dziantek: Dzięki temu, że szeroki świetnie się trzyma na skrętach :) Większych prędkości jeszcze na nim nie rozwijałem, bo bez hamulców to trochę zbyt ryzykowne ;) Ponadto układ kierowniczy jest bardzo czuły. Lekkie przekręcenie kierownicy i rower od razu chce z drogi uciekać. To, że tylne koło jest dociążone bardziej niż prawe można odczuć jadąc po trawie. Z tym, że jeżdżenie nim po terenie nie jest dobrym pomysłem. Koła na kępach ciężko skręcają, a do tego elementy wału kierowniczego w najniższym położeniu są tylko ok. 15 cm nad ziemią, więc rozwalić układ kierowniczy łatwo. Ogólnie wyszedł z Dzikusa asfaltowiec. A środkowe koło jest na środku ;) Co do przerzutek to na razie będzie opcja "zmiany ręcznej". Niedługo zaczyna się rok akademicki i będę mniej czasu na dłubanie przy nim, a nie chciałbym go zostawiać na zimę niepomalowanego. Ale jeśli znajdzie się czas, to może może...

@szydziu: Niedługo nagram parę filmików z jazdy. Na razie muszę jeszcze kilka rzeczy poprawić. Do końca tygodnia powinienem coś wrzucić ;) Kierownicą kręci się w płaszczyźnie pionowej. Potem jest przełożenie na wał kierowniczy i z niego przesunięcie idzie już na koła. Jeślibyś chciał, to będę mógł rozrysować, jak to wszystko działa.

@tomek70: Do mocowania kół dałem SA 10, z Allegro za 7,50 szt. 

@szydziu II: Haha :D Nie, nie robię w PKP ;) Ale kolega jeździ na drezynach w Białowieży. Ale hm... Poziomego roweru szynowego chyba jeszcze nikt nie zrobił, co?

Dziękuję wszystkim za słowa uznania, mimo, że do ukończenia pracy jeszcze trochę zostało ;)

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: "Dzikus"
« Odpowiedź #13 dnia: Września 15, 2014, 08:19:44 pm »
wymyślcie teraz, jaki to typ  :P

Trajka dwuśladowa z napędem na koło środkowe. Teraz możecie to przetłumaczyć na angielski i powstanie nazwa z pierwszych liter.

Nerwowość w skręcaniu możesz poprawić przez skrócenie lub wydłużenie odpowiednich drążków pośrednich oraz górny drążek zamontować bliżej osi kierownicy.
« Ostatnia zmiana: Września 15, 2014, 08:27:29 pm wysłana przez hansglopke »
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


conradkk

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: "Dzikus"
« Odpowiedź #14 dnia: Września 15, 2014, 08:35:52 pm »
Tak, tylko wtedy niestety zmniejsza się zakres skrętów (co jest najważniejszą cechą tego roweru). I do tego musiałbym mocniej skręcać kierownicą, a już teraz przy mocniejszych skrętach muszę odchylać kolana, żeby w nią nie uderzać. Podnieść kierownicy też nie ma jak, bo już rąk by nie wystarczyło ;) Zastanawiałem się nad zamontowaniem okrągłej kierownicy z dołączoną przekładnią redukcyjną, ale to byłaby już chyba lekka przesada ;)