Autor Wątek: Projekt Zintegrowanej przekładni wewnętrznej  (Przeczytany 63962 razy)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2332
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt Zintegrowanej przekładni wewnętrznej
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 07, 2014, 08:27:40 pm »
Założyłem do P8 duży blat 58T - zobaczymy jak mi się będzie jutro jechać do pracy.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Projekt Zintegrowanej przekładni wewnętrznej
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 08, 2014, 09:57:48 am »
Pod wszystkie znane mi duże podjazdy
Przejedź się kiedyś w fajne góry (np. Złoty Stok, Podgórzyn). Załóż sobie "na testy" dodatkowy napinacz (nawet ustawiany ręcznie), "normalne" korby górskie i testuj.

Złoty Stok wydaje się idealny: długi podjazd z ostrym początkiem, potem długi zjazd, chwila odpoczynku i Puchaczówka na końcowy test.. Mnie ten odcinek pokonał: "ostatni odcinek" pokonałem na nogach, nie byłem w stanie ruszyć (uślizgi koła..)
Podgórzyn to już inna liga.. Miejscami 24%, czyli test maksymalnego przełożenia ("czy się da"). Za Drogą Śląską już nie byłem w stanie jechać (nawet na prostej na przełożeniu 30 z przodu, 32 na tyle, koło 20"). Szkoda było opon i łańcucha, a pikawa też nie miała za lekko (poniżej 6km/h się po prostu wywracałem).

A z innych pomysłów.. Czy nie lepszym pomysłem jest zrobienie całkowicie wewnętrznej przekładni (tak jak roadRunner, tylko z "middrive", np. z jakiejś planetarki i dwóch przekładni kątowych?) Za "półdarmo" masz ratio 1000%, a części zamienne praktycznie "z półki". Bo ze wspomnianymi małymi  tarczami to będziesz miał zawsze problem (a pamiętaj, że zużywają się znacznie szybciej), dorabianie nie jest zbyt tanie..

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2332
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt Zintegrowanej przekładni wewnętrznej
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 08, 2014, 11:08:48 am »
Hmmmm...... planetarka postawiona wzdłużenie + 2 kątowe - ciekawy pomysł.

Co do samych podjazdów - dawno nic bardzo dużego nie ćwiczyłem i w najbliższym czasie jakoś nie widzę możliwości. Na Kościerzynę wystarczyła mi kombinacja 42przód -34tył.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2014, 11:37:38 am wysłana przez Franc »
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2332
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt Zintegrowanej przekładni wewnętrznej
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 14, 2014, 07:41:18 pm »
Standardowo odległość między osiami blatów wynosi ~7mm. Łańcuch ma szerokość ~6.5mm, czyli tylko 3.8mm wystaje w bok od osi zębatki na której jest założony. Co by było gdyby odległość między blatami zmniejszyć tak powiedzmy do 5mm?
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1611
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Projekt Zintegrowanej przekładni wewnętrznej
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 14, 2014, 08:48:55 pm »
Przerzutka nie ogarnie?

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Projekt Zintegrowanej przekładni wewnętrznej
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 14, 2014, 08:50:37 pm »
Hmmmm...... planetarka postawiona wzdłużenie + 2 kątowe - ciekawy pomysł.

Co do samych podjazdów - dawno nic bardzo dużego nie ćwiczyłem i w najbliższym czasie jakoś nie widzę możliwości. Na Kościerzynę wystarczyła mi kombinacja 42przód -34tył.

Zapraszam do mnie, gwarantuję że skończą Ci się blaty ;)
Natomiast zjazdy gwarantują niezapomniany zastrzyk adrenaliny i przypominają wszystkie poznane w ciągu zycia modlitwy ;)
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2332
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt Zintegrowanej przekładni wewnętrznej
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 14, 2014, 09:16:50 pm »
Szydziu: "przerzutka" w ZPW (zastosowanie IMK PX) będzie moja i będzie miała taki skok jaki jej zaprojektuję, czyli ogarnie.

Antonowitch: Wiem, że są miejsca na Ziemi, gdzie 42 na 34 nie wystarczy. Jak mieszkałem w Grenoble i jeździłem po przełęczach alpejskich to z przodu zamiast mojej 2biegowej korby (42-52) miałem 3biegową (32-42-52) bo inaczej się nie dawało nigdzie wjechać. Na Kościerzynę i Białystok dało radę. Układ 39-58 byłby lepszy ale nie wiem czy standardowa przerzutka (bo to dotyczy IMK P8) ogarnie taką różnicę wielkości za jednym pociągnięciem.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2332
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt Zintegrowanej przekładni wewnętrznej
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 31, 2014, 09:27:16 pm »
Wracając do meritum, czyli Zintegrowana Przekładnia Wewnętrzna do IMK PX, która będzie bazowała na technologi MTB:
Mam ustalone, że manetka prawa "tylna" 9 biegów sram esp ciągnie 4mm linki (shimano 9 biegów ciągnie 2mm).
Za cholerę jednak nie mogę znaleźć ile ciągnie lewa manetka "przednia" (prawdopodobnie Sram i Shimano ciągną tyle samo i jest to około 7~10mm). Prawdopodobnie jest jednak różnica między przejściem z 1 na 2 a z 2 na 3.

Czy ktoś wie jaki uciąg linki ma lewa manetka MTB Sram?*

Czy ktoś może też wie, gdzie można (najlepiej w wAw ostatecznie szerzej w Polsce) kupić nakręcany wolnobieg jednorzędowy LHD, najlepiej na cienki łańcuch.

*Tak, mogę sprawdzić empirycznie na swojej rozklekotanej lewej manetce, ale musiałbym rozczepić przednią przerzutkę a tego nie bardzo chcę robić bo wyjątkowo dobrze mi działa a po drugie manetka jest roztelepana. Wolę suche dane "katalogowe".
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

tomigelo

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 152
  • 20 latek od pierwszej poziomki :)
    • www.poziome.republika.pl/techno12.htm
Odp: Projekt Zintegrowanej przekładni wewnętrznej
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 31, 2014, 11:13:26 pm »
Szydziu: "przerzutka" w ZPW (zastosowanie IMK PX) będzie moja i będzie miała taki skok jaki jej zaprojektuję, czyli ogarnie.

Antonowitch: Wiem, że są miejsca na Ziemi, gdzie 42 na 34 nie wystarczy. Jak mieszkałem w Grenoble i jeździłem po przełęczach alpejskich to z przodu zamiast mojej 2biegowej korby (42-52) miałem 3biegową (32-42-52) bo inaczej się nie dawało nigdzie wjechać. Na Kościerzynę i Białystok dało radę. Układ 39-58 byłby lepszy ale nie wiem czy standardowa przerzutka (bo to dotyczy IMK P8) ogarnie taką różnicę wielkości za jednym pociągnięciem.

Witam do potrójnych blatów polecam m.in. przerzutkę Shimano Sora (są 2 wersje na 2 i 3 blaty) stosowana jest w kolarzówkach przełajowych :)

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Projekt Zintegrowanej przekładni wewnętrznej
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 01, 2014, 02:35:35 pm »
Za cholerę jednak nie mogę znaleźć ile ciągnie lewa manetka "przednia" (prawdopodobnie Sram i Shimano ciągną tyle samo i jest to około 7~10mm). Prawdopodobnie jest jednak różnica między przejściem z 1 na 2 a z 2 na 3.
Korby mają stały dystans między zębatkami: 10mm. Nie ma różnicy między 1/2 i 2/3, przerzutki z dolnym ciągiem "2" mają po środku. Przesunięcia linki nigdy nie mierzyłem.. ale czemuż nie mogę tego zrobić po raz pierwszy?

EDIT. Pomiary dokonane.. i zdziwko mnie złapało. 12mm (mała/średnia) i 8 mm (średnia/duża).
I zrozumiałem czemu indeksowana przerzutka szurała w Jamniczku niezależnie od ustawień, bo jest 13/7 (na "manualnych" barendach). Ciekawe z czego wynika ta różnica??


Cytuj
Czy ktoś może też wie, gdzie można (najlepiej w wAw ostatecznie szerzej w Polsce) kupić nakręcany wolnobieg jednorzędowy LHD, najlepiej na cienki łańcuch.
popytaj w trialshop albo innym sklepie dla podskakiwaczków. Ale może być z tym problem, wielbiciele "po lewej" załatwiają to po prostu klejem (a to co kiedyś widziałem, ceny na 1SP są zdeko szokujące).
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2014, 08:18:36 pm wysłana przez pajak_gdynia »

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1611
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Projekt Zintegrowanej przekładni wewnętrznej
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 01, 2014, 08:59:31 pm »
pewnikiem naciąg realizowany jest nie po okręgu tylko po łuku. Zapewne stąd biorą się różnice. Po mojemu to dzięki temu uzyskuje sie

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2332
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Projekt Zintegrowanej przekładni wewnętrznej
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 15, 2014, 01:10:54 pm »
Żeby nie było do czego piję, znaczy na czym się wzoruję:

Łańcuchowe:






Zębate:



« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2015, 10:37:33 pm wysłana przez Franc »
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

dziantek

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 308
Odp: Projekt Zintegrowanej przekładni wewnętrznej
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 16, 2014, 11:40:54 am »
Te dwukasetowe boxy to świetny pomysł adaptacji dostępnych podzespołów, tylko projekt chyba słabo się rozwija, a szkoda, bo całkowita rozpiętość ma imponujący potencjał, może troche gap'y między biegami spore, ale porównując do planetarnego Piniona koszt produkcji mógłby być kilkukrotnie niższy.

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Projekt Zintegrowanej przekładni wewnętrznej
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 22, 2014, 10:44:33 am »
Te dwukasetowe boxy to świetny pomysł adaptacji dostępnych podzespołów, tylko projekt chyba słabo się rozwija, a szkoda, bo całkowita rozpiętość ma imponujący potencjał, może troche gap'y między biegami spore, ale porównując do planetarnego Piniona koszt produkcji mógłby być kilkukrotnie niższy.
Pomysł "dość świetny". Tylko mało który łańcuch wytrzyma pracę w takich warunkach odpowiednio długo. Koronki też będą znikały w błyskawicznym tempie i wszystko będzie skakało zamiast przekazywać napęd.
"Gapami" to bym się nie przejmował: na tych obrazkach są kasety szosowe (pewnie skok zawsze o 1 ząbek)

dziantek

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 308
Odp: Projekt Zintegrowanej przekładni wewnętrznej
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 22, 2014, 09:01:25 pm »
Cytuj
(pewnie skok zawsze o 1 ząbek)

Stopniowanie co 1 ząbek na każdej z obu kaset to już całkiem spora różnica 4 zębów przy każdej zmianie biegu, ale faktycznie odstępy to najmniejszy problem...najsłabsze chyba jest to, że jedna z kaset funkcjonuje jak wielotryb z przednią przerzutką.