Prawdopodobnie macie rację z hydraulikami, ale ja mam wiele wątpliwości.
I mają i nie mają. To znaczy, że zdecydowana większość hydraulików będzie lepsza od hamulców mechanicznych, ale nie te, które są w cenie zbliżonej do mechanicznych. Są tam zastosowane raczej kiepskie materiały, co w efekcie wcale nie daje poprawy hamowania w stosunku do mechaników, za to w pakiecie dostajemy układ, który przez kiepskie uszczelnienia trzeba ciągle odpowietrzać. Zdecydowanie nie warto iść w tym kierunku. Jeśli hydrauliki, to na pewno nie z dolnego segmentu cenowego - w takim przypadku lepiej zostać przy mechanicznych.
Hydraulików nie znam w ogóle, nie wiem czy umiałbym je zamontować. Przewody hamulcowe musiałyby mieć długość 2,8m i iść w dół, w gorę i jeszcze raz w dół, dałoby się to odpowietrzyć?
Tak, jest masa filmików jak to się robi. Są też zestawy do odpowietrzana. Jednie przewód musiał byś zamuwić na wymiar, bo do założenia końcówek jest potrzebna specjalna zaciskarka - dobry sklep rowerowy powinien mieć możliwość kupowania przewodów z metra.
Klasyczna, mechaniczna linka w części bagażowej przeprowadzona jest pod spodem, gdzie jest narażona na uderzenia, ale jest dosyć odporna mechanicznie, więc raczej małe ryzyko uszkodzenia. Czy rurka hydrauliczna byłaby równie odporna mechanicznie w wypadku uderzenia spodem kosza w krawężnik?
Biorąc pod uwagę, że to tower towarowy, więc jego masa z ładunkiem i rowerzystą może być znaczna, przy takim uderzeniu może nie dać rady (gdybam bo nigdy o tym nie myślałem)
I najważniejsze. Biporter składa się z dwóch segmentów skręconych ze sobą śrubami. Kosz przedni można oddzielić od rury sterowej z kierownicą i przewieźć oba elementy w bagażniku samochodu. W takim przypadku linkę hamulca odłączam od klamki i przód od tyłu mam oddzielony. Jak z hydraulikami? Trzeba by było odkręcać klamkę?
Tak, trzeba by zdjąć klamkę, a w niektórych przypadkach również niestety odpowietrzyć układ.
Zamówiłem BB7 i tarczę AVID Roundagon na śruby. Roundagon ma niewiele nawierconych dziur, nie wiem czy słusznie, ale wydaje mi się, że pełne tarcze będą lepiej hamować niż nawiercone.
To nie ma znaczenie. Perforacja ma czyścić tarczę z błota i zapewniać lepsze chłodzenie. W twoim przypadku raczej nie ma to wielkiego znaczenia, ale na przykład przy hamowaniu na dłuższych zjazdach, taka tarcza w dodatku jeśli jest z kiepskich materiałów, będzie się odkształcać, o czym już wspomniał Storm
W końcu co mi z dużej powierzchni klocka BB7, jeżeli połowa jego powierzchni przy hamowaniu zetnie się z dziurą a nie powierzchnią tarczy?
Perforowane hamują równie dobrze jak pełne. Pełne wyginają się pod wpływem temperatury a w efekcie zaczynają obcierać.
Co do systemu mocowania tarcz, to nie ma on znaczenia (wg mnie) ja wybrałem śruby, bo mam w zestawie narzędzi torxa (który wykorzystuje też do innych celów), do centerlock jest potrzebny dedykowany klucz, który musiał bym specjalnie kupić.