Autor Wątek: Moje prototypy  (Przeczytany 39576 razy)

zbiegusek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 181
  • http://www.zbychewka.pl
    • Pracownia ceramiki ZBYCHEWKA
Odp: Moje prototypy
« Odpowiedź #30 dnia: Maja 08, 2014, 08:03:37 am »
A dziękuję, dziękuję... :)
Dzięki za fotkę - jakiego użyłeś silnika a przede wszystkim osprzętu? Akumulatory? Jakie i gdzie?
Zasadniczo jestem miłośnikiem wspomagania elektrycznego i od jakiegoś czasu rozglądam się za źródełkiem szpeju.
Taki silnik chciałem zamontować acz w twoim przypadku, oczyma wyobraźni, widziałem silnik bliżej osi tylnego koła - obok koła właśnie. Tym bardziej, że pojazd i tak masz szeroki ze względu na przednią oś. I byłby niżej czyli obniżyłby środek ciężkości.
No ale faktycznie wpasował się w miejsce idealnie. :)
--
Pozdrrrawiam serrrdecznie!
zbYszek

andrej

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 278
Odp: Moje prototypy
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpnia 12, 2014, 05:43:44 pm »
Witam.
Widzę, że mój wątek przeniósł się na inne pojazdy. @AGA miałem nadzieję że na zlocie przejadę się twoją trajką, a tu zostałem sam . Szkoda.  Ale to nieważne.

Po miłym zlocie w Sieradzu zaszły niewielki zmiany w moich prototypach. Za podpowiedzią zamontowałem wspomaganie,
 tylko 350 W w tylnym kole. Myślę, że to najlepszy sposób na dociążenie tyłu, a najmniej widoczny. Akumulator i sterownik w sakwie (prowizorka). Na wspomaganiu pedałowania wystarcza nam na 150- 200 km trasy pomagając w podjazdach, czyli mamy całą trasę po płaskim lub z górki.
Kilka fotek z napędem i na trasie.

https://www.dropbox.com/sh/fic6115y227ot24/AADeZcR46uBWNpyPTeNQELhXa#/

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Moje prototypy
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpnia 12, 2014, 07:39:09 pm »
No ładnie byliście w Trzciance i nie zajechaliście ;)
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8

andrej

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 278
Odp: Moje prototypy
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpnia 13, 2014, 01:27:36 pm »
Musiałem zrobić to zdjęcie.  Pewnie nie chciałbyś mieszkać w tej wsi. ;)
Ludzie pierwszy raz widzieli, że można w tej pozycji jeździć.

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: Moje prototypy
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpnia 13, 2014, 06:58:21 pm »
 @AGA miałem nadzieję że na zlocie przejadę się twoją trajką, a tu zostałem sam . Szkoda

tez żałuje ale niestety nie udało mi się wyrwać , myślę ze w niedługim czasie się spotkamy
chętnie uwolnię z Toba  piwko z kilku puszek i pogawędzimy  o poziomkach   ;)
Wspomaganie fajna sprawa ale jak się nadużywa kondycja spada   8)
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

andrej

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 278
Odp: Moje prototypy
« Odpowiedź #35 dnia: Października 26, 2014, 09:51:50 pm »
Witam.
Prowadzenie firmy nie pozwala na udział w forum w szerszym zakresie, ale będę to nadrabiał.
Swoim prototypem z żoną zrobiliśmy dotychczas 1950 km. Jak na sobotnie i niedzielne przejażdżki myślę, że niezły dystans.
Konstrukcja sprawdziła się, jestem zadowolony. Opony nie noszą śladów zużycia. Kilka zdjęć i filmy. iihttp://www33.speedyshare.com/MTmN9/download/DSC-0336.jpg
http://www31.speedyshare.com/Xyjba/download/DSC-0340.jpg
http://www31.speedyshare.com/cBbGT/download/DSC-0342.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=J7d7AucImUs
https://www.youtube.com/watch?v=Wsj4pMBBF5Q&feature=youtu.be
Pozdrawiam.

grzeziu

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 324
Odp: Moje prototypy
« Odpowiedź #36 dnia: Października 26, 2014, 10:28:14 pm »
ogladnolem
ale linki ze zdjeciami nie dzialaja

grzeziu

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 324
Odp: Moje prototypy
« Odpowiedź #37 dnia: Października 28, 2014, 10:03:48 pm »
teraz dojrzalem gdzie  jedziecie !!!!!!!!!
Trasa Modlica Tuszyn

grzeziu

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 324
Odp: Moje prototypy
« Odpowiedź #38 dnia: Października 28, 2014, 10:21:33 pm »

grzeziu

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 324
Odp: Moje prototypy
« Odpowiedź #39 dnia: Października 28, 2014, 10:22:35 pm »

boborli

  • Gość
Odp: Moje prototypy
« Odpowiedź #40 dnia: Października 30, 2014, 08:15:42 am »
350 Watt na koło to już konkret ;)
Szukam też jakiegoś sensownego zestawu.
Nie chciałbym powielać błędów i niepotrzebnie eksperymentować.
Masz może jakiś namiar na coś sprawdzonego?

andrej

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 278
Odp: Moje prototypy
« Odpowiedź #41 dnia: Października 31, 2014, 07:00:27 pm »
250 Wat to max 25 km/h, przy 350 mam około 36 km/h  przy dobrym pedałowaniu i minimalnym zużyciu baterii. Dla mnie wystarczająca prędkość. 500 Wat szybciej zużywa baterię.
Silnik w piaście przekładniowy bezoporowy na łożyskach maszynowych.
Sterownik od zestawu 500 Wat daje większy moment obrotowy niż 350 Watowy.
Kupiłem zestaw z zaplecionym kołem, to był błąd. Obręcz wąska, krzywa i w kolorze białym. Będę ją przekładał.
Wykorzystując wspomaganie jedynie na podjazdach można dużo przejechać z niezłą średnią. Kondycja nie spada.
W następnym wypróbuję zestaw 500 Wat, ale to będzie inna konstrukcja trajki. Większe prędkości.
Pozdrawiam Wszystkich.

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: Moje prototypy
« Odpowiedź #42 dnia: Listopada 01, 2014, 10:09:40 am »
witam
jak zastosujesz pięćsetkę to dopiero zacznie się frajda 350w pionowcu jest słabe ,a niestety trójkołowiec idzie znacznie ciężej
pomyśl jeszcze jak wykorzystać silnik ze zmianą przełożeń 
wtedy zaoszczędzisz na bateriach
bardzo mizerne efekty dają w trajkach silniki wplatane,mały zakres wykorzystania- brak możliwości zmiany przełożeń
i słaby moment przy rozbieganiu
dopiero powyżej 1500w coś się dzieje w układzie wplatanym
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

andrej

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 278
Odp: Moje prototypy
« Odpowiedź #43 dnia: Listopada 01, 2014, 11:08:32 am »
Trójkołowiec idzie znacznie ciężej? Nie mój, odnoszę wrażenie że jest porównywalny do roweru pionowego.
Dodatkowe silniki potrzebują miejsca, mocowań, dodatkowego łańcucha i po co. Waga rośnie, którą ten silnik musi dźwigać.
Mi zależy na odległości a nie na prędkości.

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: Moje prototypy
« Odpowiedź #44 dnia: Listopada 01, 2014, 02:31:36 pm »
WITAM
Łał to muszę ci pogratulować osiągnąłeś coś niesamowitego trakcja jak pionowcu
W sumie to, po co ci silnik  :)
Jeździłem na velotechniku ,ice ,azubie ,i całkiem sprawnych konstrukcjach amatorskich ,niestety zawsze było czuć że trochę waży więcej .
Testy przeprowadzone na tych konstrukcjach,
jednoznacznie wykazują większe zapotrzebowanie energii w granicach 8-13%na każdy kg-siła
Przeciętny pionowiec to 12-14 kg trajk 18-24 plus silnik z bateriami jakieś 8-9kg
plus dodatkowe bibeloty
Sam przesył łańcucha już daje się we znaki plus trzy koła na podłożu
Jak sobie oglądałem filmik z twoją trajką to sama długość  osłon z tefalenu to niezły opór
Pomijam fakt ze to wszystko trochę skacze, co robi dodatkowe opory
Może kiedyś uda nam się wymienić maszynami na jazdę próbną
Jak dobierałem napęd to tez zwracałem uwagę na kg
Miałem do dyspozycji kilkanaście modeli silników
W sumie wyszło 0.9kg więcej miedzy doczepniakiem  a wplatanym silnikiem po zamontowaniu
Pomijam cenę i moc.Masz racje jak się jeździ na płaskim to na każdym silniku jest zasięg  ;)
Na długich podjazdach to trochę zaczynasz doceniać większą moc silnika  8)
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane