Autor Wątek: Witam serdeczni wszystkich forumowiczów na poziomie  (Przeczytany 10067 razy)

carro

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 9
Witam serdeczni wszystkich forumowiczów na poziomie
« dnia: Grudzień 27, 2013, 05:14:57 pm »
Witam, jestem z Radomia i od ok 2 lat a może i 3 chodzi mi po głowie budowa roweru poziomego, a właściwie trajki na poziomie:)
Po przejrzeniu kilkuset fotek z poziomkami postanowiłem zbudować trajka wzorując się na konstrukcji "easy rider" firmy thorax.
Przeglądałem forum wiele razy i wiem ,że mogę liczyć na waszą pomoc i dobre rady.
Na początek proszę o jakieś sugestie i uwagi dotyczące rozpoczęcia budowy trajka.

władek8

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 348
Odp: Witam serdeczni wszystkich forumowiczów na poziomie
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 27, 2013, 06:17:58 pm »
Witam na forum.

paaj

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 399
Odp: Witam serdeczni wszystkich forumowiczów na poziomie
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 27, 2013, 09:10:51 pm »
Witam sąsiada zza miedzy :). Powodzenia przy budowie.

Tef

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 532
Odp: Witam serdeczni wszystkich forumowiczów na poziomie
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 27, 2013, 09:45:13 pm »
Witaj na forum  :). Nie mieszkam w Radomiu ale mam tam połowę rodziny i to "tę lepszą"  ;). Trajk a'la easy rider thorax'a chyba nikt jeszcze u nas czegoś takiego nie skomponował, w związku z tym powodzenia i trzymam kciuki. Pytaj, kombinuj, odkrywaj na nowo Amerykę  ;) a coś na pewno wyjdzie  :).
Z cyklu przysłowia i powiedzonka ludowe. Oczywiście o poziomkach :) : Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

DrewnianaTrajka
Pierwsze ujeżdżenie SWB 'Mroczny Żuraw'

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2178
  • Zduńska Wola
Odp: Witam serdeczni wszystkich forumowiczów na poziomie
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 27, 2013, 11:13:49 pm »
Witam.
Taka trajka że składanym wahaczem fajny pomysł.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


carro

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Witam serdeczni wszystkich forumowiczów na poziomie
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 28, 2013, 05:07:31 pm »
Dzięki za słowa otuchy. Trajk z głowy powoli przechudzi na ekran komputera, a z niego do namacalnej formy. Na podstawie modelu własnego ciała wrysowałem elementy ramy, które czekają już na wygięcie.
Podstawowe parametry trajka to:
koła 24 + hamulce tarczowe
rozstaw osi ok. 1500mm
rozstaw kół przednich ok. 820mm- nie mam jeszcze kół do których należy zaprojektować zwrotnicę.
zawieszenie tylne na początek chiński amort.
zawieszenie przednie elastomerowe, wzorowane na rozwiązaniu firmy ICE- ale nie wiem jeszcze jak to wyjdzie.
prześwit 250mm
wysokość fotela od podłoża ok. 400mm
Pytanie do Was, co sadzicie o tych założeniach? i jeszcze jedno ważne pytanie, a mianowicie wysokość suportu, jaka powinna być optymalna dla komfortowej pozycji rowerzysty? Ja zakładałem wysokość równą wysokości fotela lub nieznacznie poniżej, proszę o opinię.
Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.




Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4077
Odp: Witam serdeczni wszystkich forumowiczów na poziomie
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 28, 2013, 08:20:22 pm »
Jeśli nie masz jeszcze kół to proponuję dać 20" jeśli zależy Ci na tym żeby trajka była możliwie kompaktowa lub 26" jeśli planujesz jazdę po gorszej nawierzchni / po szutrach.
Do tego w rozmiarze 24" jest mały wybór opon. Fajne zawieszenie elastomerowe ma zox i da się je zaadaptować do traki na przód, tu masz rysunek z wytłumaczeniem jak to działa: http://www.bentrideronline.com/messageboard/showthread.php?t=88890

wysokość suportu, jaka powinna być optymalna dla komfortowej pozycji rowerzysty?

Na to nie ma jednoznacznej odpowiedzi, im wyżej (oczywiście bez przesady) tym lepsza aerodynamika ale szybciej męczą się nogi i traci się na mocy depnięcia, im niżej tym łatwiej ruszyć ( w trajce ze względu na brak podparcia przy ruszaniu nie jest to tak istotne). Na początek support na wysokości bioder lub lekko poniżej powinien być w sam raz. 

« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2013, 02:07:03 pm wysłana przez Yin »

Tef

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 532
Odp: Witam serdeczni wszystkich forumowiczów na poziomie
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 28, 2013, 09:37:02 pm »
Jeśli nie masz jeszcze kół to proponuję dać 20" jeśli zależy Ci na tym żeby trajka była możliwie kompaktowa lub 26" jeśli planujesz jazdę po gorszej nawierzchni / po szutrach.
Do tego w rozmiarze 24" jest mały wybór opon.
..., im wyżej (oczywiście bez przesady) tym lepsza aerodynamika ale szybciej męczą się nogi i traci się na mocy depnięcia, im niżej tym łatwiej ruszyć ( w trajce ze względu na brak podparcia przy ruszaniu nie jest to tak istotne). Na początek support na wysokości bioder lub lekko poniżej powinien być w sam raz.

Zgadzam się z Yinem. Jeśli chcesz go składać to 20", jeśli to nie jest kryterium krytyczne to zdecydowanie proponuję 26". Wysokość suportu, a raczej kąt między suportem a osią biodra to jest kwestia subiektywnego komfortu i oczekiwań z jazdy. Proponowany przez Ciebie protoplasta to taki LWB lub CLWB w wersji trzykołowej stąd wnoszę że powinien wynosić tak pomiędzy -10 a -20 stopni od poziomu. Nadmieniam że kąt między nogami a podparciem pleców (najbardziej ergonomiczny) wynosi 135 stopni.
Pozostałe pytania i wnioski umieść w dziale techno.
Z cyklu przysłowia i powiedzonka ludowe. Oczywiście o poziomkach :) : Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

DrewnianaTrajka
Pierwsze ujeżdżenie SWB 'Mroczny Żuraw'

carro

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Witam serdeczni wszystkich forumowiczów na poziomie
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 28, 2013, 11:23:22 pm »
Dziękuję serdecznie za podpowiedzi, na pewno się przydadzą.
Co do kół to już raczej zdecydowałem się na 24", bardziej z intuicji niż z doświadczenia.
koła 20" wydają mi się za małe: dziury i wysokie krawężniki, natomiast 26" wyglądają jakość dziwacznie i nie pasują mi do całości. Nie są to zbyt rzeczowe argumenty:) poza tym mam już tylne koło, a nawet dwa do wyboru. Jedno z bardzo ciekawą piastą hybrydową kaseta plus 3 biegi w samej piaście.
Yin: dziękuje za koncepcję zawieszenia.
Tef: dzięki wielkie za za objaśnienie geometrii pozycji rowerzysty.

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2178
  • Zduńska Wola
Odp: Witam serdeczni wszystkich forumowiczów na poziomie
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 29, 2013, 12:29:10 am »
Im niżej dasz suport tym łatwiej będzie pod górkę i mniej załamań na łańcuchu.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


carro

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Witam serdeczni wszystkich forumowiczów na poziomie
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 29, 2013, 11:13:07 am »
Witam.
Już przymierzałem te kąty do ramy i sylwetki. I już pierwszy problem. z "obniżeniem" kąta muszę podnieść fotel, ewentualnie ramiona na których mocowane są zwrotnice. Na pierwszy rzut oka kąt suportu jaki mogę uzyskać bez dużej ingerencji w założenia konstrukcyjne to ok. -5 stopni. Myślicie, że to wystarczy?

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2332
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Witam serdeczni wszystkich forumowiczów na poziomie
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 29, 2013, 12:34:12 pm »
Ja tam wolę, jak suport jest parę cm powyżej dołu fotela, ale to jest kwestia gustu.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

carro

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Witam serdeczni wszystkich forumowiczów na poziomie
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 29, 2013, 08:38:25 pm »
Mi chodzi o jak najwygodniejszą pozycję. Duży wpływ na to, że wybrałem taki a nie inny model trajki, była chęć aby z tego pojazdu mogła bezproblemowo korzystać osoba starsza, z ograniczoną sprawnością ruchową. Chcę by pozycja na trajce nie była wymuszona i pozwalała na dłuższą jazdę nie obciążając kręgosłupa, rąk oraz nadgarstków.

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2178
  • Zduńska Wola
Odp: Witam serdeczni wszystkich forumowiczów na poziomie
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 30, 2013, 01:29:26 am »
Mi chodzi o jak najwygodniejszą pozycję.
Każdy powinień mieć dopasowany układ indywidualnie pod swoje widzimisię. Jeden lubi rybki a drugi akwarium.
Dla osób starszych chyba najwygodniej  jak nie muszą trzymać zbyt wysoko rąk a korby znajdują się poniżej fotelika. Areodynamika nie jest wtedy taka ważna jak amortyzacja.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


carro

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Witam serdeczni wszystkich forumowiczów na poziomie
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 30, 2013, 11:02:47 pm »
Cytuj
Każdy powinień mieć dopasowany układ indywidualnie pod swoje widzimisię. Jeden lubi rybki a drugi akwarium.
Dla osób starszych chyba najwygodniej  jak nie muszą trzymać zbyt wysoko rąk a korby znajdują się poniżej fotelika. Areodynamika nie jest wtedy taka ważna jak amortyzacja.

I tego będe się trzymał.
ok koniec gadania czas na działanie. Jak będę miał wygięte rurki na ramę to się pochwale.
A jeszcze jedno pytanko jaki musi być minimalny kąt skrętu przednich kół, u mnie wychodzi jakieś 20 stopni względem osi koła, patrząc od góry