Autor Wątek: Extremo - SWB USS - z laminatu epoksydowo szklanego 26"  (Przeczytany 47637 razy)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2293
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Extremo - SWB USS - z laminatu epoksydowo szklanego 26"
« Odpowiedź #90 dnia: Kwiecień 23, 2012, 10:26:15 am »
W kwestii kierownicy - nie lepiej oprzeć się na sprawdzonych, rowerowych komponentach, ale w odwrotnej konfiguracji?
Tzw. w ramę wklejasz rurę sterową wyciętą z widelca (nieruchoma), natomiast do główki ramy kleisz mostek i kierownicę (część skręcająca się) a wszystko montujesz przy użyciu najbardziej standardowych sterów rowerowych? Nie trzeba wtedy nic toczyć, wystarczy tylko wycinać i szlifować subtelnie szlifierką kątową.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Extremo - SWB USS - z laminatu epoksydowo szklanego 26"
« Odpowiedź #91 dnia: Kwiecień 23, 2012, 12:32:56 pm »
Widziałem takie rozwiązanie tylko czy na rurę w którą wchodzi widelec i cały zestaw sterowy z wiankami w konfiguracji na 1"  zamontuje mostek z kierownicą?
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2293
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Extremo - SWB USS - z laminatu epoksydowo szklanego 26"
« Odpowiedź #92 dnia: Kwiecień 23, 2012, 12:43:48 pm »
Nie zamontujesz zwykłego mostka  musisz sobie dorobić własny, dedykowany. W IMK Nr5, który miał właśnie tak zrobione  - rura sterowa "odcięta od widelca" była przyspawana do ramy a kierownica była przyspawana do rurki będącej "główką ramy" (oczywiście obie rury były robione na zamówienie, ale to nie zmienia postaci rzeczy, że można użyć gotowych). U Ciebie słowo "przyspawany" zamieniamy na "przylaminowany" i masz rozwiązany problem.

Wieczorem zobaczę w archiwum domowym, czy mam jakieś stare zdjęcia, albo wygeneruje "screen'y" z projektu Nr5.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4009
Odp: Extremo - SWB USS - z laminatu epoksydowo szklanego 26"
« Odpowiedź #93 dnia: Kwiecień 23, 2012, 02:21:04 pm »
Ktoś się spotkał z trzaskiem i przeskakiwaniem łańcucha na kasecie/wolnobiegu?
Łańcuchy nowe? kaseta / wolnobieg nowa? Łańcuch jest na 100% dobrze poprowadzony w przerzutce? Jest w miarę osiowo z korbą? Nie ma oporów/ klinowania na rolkach?
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Extremo - SWB USS - z laminatu epoksydowo szklanego 26"
« Odpowiedź #94 dnia: Kwiecień 23, 2012, 07:38:36 pm »
Dzięki Franc chętnie rzucę okiem na Twoje rozwiązanie.

Na nowe mocowanie mam 2 patenty, jeden opisałem we wcześniejszym poście a ten został opracowany zaraz po pierwszej jeździe.
Mocowanie miało być proste i wykorzystać posiadany już mostek.



Mostek zaciska tuleje i w niej łożyska a śruba wszystko dociska do ramy.

Yin
- Łańcuchy nowe? - TAK (4metry w jednym kawałku łączone nie spinką a skute przyrządem)
- kaseta / wolnobieg nowa? - NIE (wczoraj zamówiłem nową kasetę razem z kołem teraz jest wolnobieg a przeskakuje tylko na najmniejszej, ktoś lubił ostrą jazdę..)
- Łańcuch jest na 100% dobrze poprowadzony w przerzutce? - TAK (nie trze)
- Jest w miarę osiowo z korbą? - TAK
- Nie ma oporów/ klinowania na rolkach? - NIE
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2012, 07:52:33 pm wysłana przez Antonowitch »
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Extremo - SWB USS - z laminatu epoksydowo szklanego 26"
« Odpowiedź #95 dnia: Kwiecień 24, 2012, 08:50:06 am »
Masz zużyty wolnobieg, normalna sprawa. Lepiej poczekaj aż przyjdzie Ci nowe koło, bo szkoda łańcucha (natychmiastowo się wyciąga).

A stery możesz zrobić dokładnie jak w rowerze, obcinasz od rury sterowej "resztki" widelca (golenie), w to miejsce spawasz prowadnik. Zewnętrzną rurę odpowiednio skracasz, podobnież tą z widelca. Najlepiej do tego celu wykorzystać stery/mostek/widelec a-head, bo wpuszczany wspornik "nie wejdzie" w krótką rurę sterową (na końcu jest takie zgrubienie i się może po prostu nie zmieścić).

U ciebie za dużo miejsca nie ma, musiałbyś spawać wspornik sterowania do mostka (i dlatego większość rowerów firmowych ma "podniesiony" fotelik i mostek pod nim, znacznie upraszcza to budowę)

NPX

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 126
Odp: Extremo - SWB USS - z laminatu epoksydowo szklanego 26"
« Odpowiedź #96 dnia: Kwiecień 24, 2012, 08:53:51 am »
Widzę, że pajak mnie wyprzedził... ale i tak wyślę.
Jeśli masz jakieś trzaski na wolnobiegu to powiem ci jedno... piasta do wymiany...? Nie no może nie jest tak źle... Zapadki mogą nie łapać. Albo zapadka wytarta, albo ten element spinający za słaby.
Pisząc zapadka mam na myśli coś takiego:
http://allegro.pl/zapadka-do-wolnobiegu-polecam-i2237588305.html
W wolnobiegach są dwie takie zapadki... A jeśli nie to to sprawdź czy na piaście nie ma rys w miejscu gdzie ułożone są kulki łożysk... Jak piasta porysowana to piasta do wymiany.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2293
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Extremo - SWB USS - z laminatu epoksydowo szklanego 26"
« Odpowiedź #97 dnia: Kwiecień 24, 2012, 09:31:57 am »
Pajak: dlatego ja piszę o odwróconym układzie (wklejana rura sterowa i kierownica klejona do główki ramy) bo wtedy kierownicę od ramy dzieli tylko spoina na rurze sterowej, górne (a w oryginale dolne) łożysko i spoina kierownicy do główki ramy.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4009
Odp: Extremo - SWB USS - z laminatu epoksydowo szklanego 26"
« Odpowiedź #98 dnia: Kwiecień 24, 2012, 04:01:55 pm »
Masz zużyty wolnobieg, normalna sprawa. Lepiej poczekaj aż przyjdzie Ci nowe koło, bo szkoda łańcucha (natychmiastowo się wyciąga).
Dokładnie. Od siebie dodam - pomyśl nad zmianą napędu na 8 biegowy + korba szosowa. Układ 52/39t + 11-34t bardzo fajnie się sprawdza ( przy kole 26").
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2293
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Extremo - SWB USS - z laminatu epoksydowo szklanego 26"
« Odpowiedź #99 dnia: Kwiecień 24, 2012, 07:47:28 pm »
AAArrrggghhhhh, nie kupuj "8" 11-34T - między 1 a 2 biegiem jest koszmarny zeskok, poszukaj na Forum, moje wypociny na temat takiego układu. O ile mieszkasz na Mazowszu, lepszy będzie układ "8" 11-32T, szczególnie, że proponują Ci mały blat 39T - taka "8" jest dużo lepiej zestopniowana niż 11-34T.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Extremo - SWB USS - z laminatu epoksydowo szklanego 26"
« Odpowiedź #100 dnia: Kwiecień 24, 2012, 08:45:52 pm »
Sorki Franc, chyba jednak mam klapki na oczach: dwa rowery poziome na warsztacie zamiast pod plecami.. O taką odwrotność chodziło :P
A się w ogóle zastanawiam, ale po podszlifowaniu sterów 1 1/8 powinno dać się je założyć zamiast główki (mostek bezpośrednio "pomiędzy" stery). Różnica jest ok 1mm, więc wystarczy chwila z papierem ściernym i wiertarką.

NPX, skakanie na rozciągniętych zębatkach nie ma nic wspólnego ze stanem piasty (oczywiście "w normalnej sytuacji", nie mówię o jakiś koszmarach).
Po prostu łańcuch wygina "do tyłu" ząbki (bo sam już się nie mieści). Po jakimś czasie kaseta/wolnobieg są do wymiany razem z łańcuchem (i.. czasami korbą.. jak za późno). Można to zauważyć jako takie "natłuki" na zębach i rekinowaty kształt. Tania 8-ka to jest koło 35zł, 3łańcuchy to 45 (razem 80), z korbą trochę więcej :(

Yin, a czy przypadkiem 34 zęby to już nie wymaga przerzutki typu "shadow"? (i ogólnie wszystko zaczyna się dopiero od SLX'a..) Ze zwykłymi miałem przykre doświadczenia (górne kółko jeździło po zębatce). Na pionowe ścianki lepiej wstrzelić się w trzyrzędową szosową i założyć jej 22 zęby :)

NPX

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 126
Odp: Extremo - SWB USS - z laminatu epoksydowo szklanego 26"
« Odpowiedź #101 dnia: Kwiecień 24, 2012, 09:49:08 pm »
No ja właśnie o koszmarach piszę :'(

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4009
Odp: Extremo - SWB USS - z laminatu epoksydowo szklanego 26"
« Odpowiedź #102 dnia: Kwiecień 24, 2012, 11:08:15 pm »
AAArrrggghhhhh, nie kupuj "8" 11-34T - między 1 a 2 biegiem jest koszmarny zeskok, poszukaj na Forum, moje wypociny na temat takiego układu. O ile mieszkasz na Mazowszu, lepszy będzie układ "8" 11-32T, szczególnie, że proponują Ci mały blat 39T - taka "8" jest dużo lepiej zestopniowana niż 11-34T.
Z ciekawości aż policzyłem zęby na drugim blacie kasety - u mnie jest 13t więc nie widzę '' koszmarnego zeskoku'' chyba że liczysz od strony blatu 34t? Fakt dużo zależy od tego gdzie się mieszka/ jeździ w moich okolicach jest kilka podjazdów typu '' ściana'' gdzie bez "granny rear" ani rusz.

Yin, a czy przypadkiem 34 zęby to już nie wymaga przerzutki typu "shadow"? (i ogólnie wszystko zaczyna się dopiero od SLX'a..) Ze zwykłymi miałem przykre doświadczenia (górne kółko jeździło po zębatce). Na pionowe ścianki lepiej wstrzelić się w trzyrzędową szosową i założyć jej 22 zęby :)
U mnie działa bezproblemowo z zwykłą przerzutką megarange (swoją drogą dedykowaną pod 7-kę ale bez problemu daje się wyregulować na 8 rzędów). Pomysł z 3 rzędową korbą szosową też jest dobry w moim przypadku łatwiej jednak było na etapie składania znaleźć kasetę 34t niż taką korbę ;).

Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Extremo - SWB USS - z laminatu epoksydowo szklanego 26"
« Odpowiedź #103 dnia: Kwiecień 25, 2012, 02:22:24 am »
Ale propozycji ;)

Odnośnie kasety to pewnie jutro przyjdzie z kołem i masą innych gratów i złomu ;)
Wybrałem 7 rzędową 11-13-15-18-21-24-28
Z przodu mam korbę szosową 39-53 ;)

Wg. mnie na płaskie Mazowsze w sam raz. W Zachodniopomorskim (pofałdowane przez lodowce) jeździłem na wolnobiegu 5 rzędowym bez megarange.

Odnośnie mocowanie kierownicy to nie chcę spawać żadnych rur, kleić i  bawić się z odwrotnymi mocowaniami, przynajmniej na razie ;)
Mam fajny mostek i trzeba go zamocować na łożyskach do ramy i jedyne co będzie spawane to ramiona na których są osadzone przeguby.

Dzisiaj ustawiłem się z tokarzem przygotowałem dla niego rysunki. Ciekawe ile zawoła za 3 tulejki.
Oczywiście cały układ będzie łożyskowany na łożyskach wzdłużnych które pomimo dokręcenia śrubą M10 będą się pięknie ślizgały (mam taką nadzieję)

W pierwszym od góry elemencie otwór będzie gwintowany pod M10, brakuje też śruby skręcającej cały układ razem.
Łożyskowany układ mocowania mostka do tych odstających panewek będą przyspawane ramiona z przegubem.
Od dołu pierwsze 2 żółte.


Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2293
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Extremo - SWB USS - z laminatu epoksydowo szklanego 26"
« Odpowiedź #104 dnia: Kwiecień 25, 2012, 10:31:29 am »
YIN: "1" jest zwyczajowo od strony koła i rośnie na zewnątrz. Czyli 34T to "1" bieg.
Tak, jak pisałem w tamtych wątkach: takiej "8" 11-34T używałem jak mieszkałem w Grenoble i spor jeździłem po górach - 34T było fajne jako przełożenie do wjeżdżania na ściany, szczególnie w połączeniu z korbą 52-42-32, ale zestopniowanie między "1" a "2" biegiem doprowadzało mnie do szału podczas szybkiej redukcji. Podejrzewam, że na układzie 11-32T też by się dobrze jeździło, a przeskok byłby akceptowalny. W obecnej sytuacji (mieszkam na Mazowszu) nie zastanawiałbym się i kupował "8" 11-32T - niestety nie wiedziałem o takich kasetach i dałem się wpuścić w "9" 11-34T (dobrze zestopniowane między "1" a "2" ale droższe niż "8")
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F