Autor Wątek: Velogic low-racer  (Przeczytany 13645 razy)

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Velogic low-racer
« dnia: Stycznia 21, 2012, 10:08:23 pm »
Jakiś czas temu stałem się posiadaczem konstrukcji firmowanej przez Velogic Oława. Bylenijaka nazwa low-racer.



Rower jest już trochę chodzony, na trochę wyższą osobę ode mnie, trochę pokręcony koncepcyjnie. Ostatnio staram się dopasować go pod siebie, może nada się na dłuższe trasy "relaksacyjne".

Cała galeria będzie prowadzona na Picassie.

Moje najbliższe plany modernizacyjne:
* podniesienie fotelika i wymiana regulacji z tych prętów gwintowanych na jakieś alu (tu chyba wiem, jak wszystko rozwiązać)
* zamiana aktualnych rolek na coś co działa trochę pewniej (bo łańcuch zakleszczający się na zakrętach.. szczególnie pod górkę)
* zamiana kierownicy na u-bar (bardziej naturalne ułożenie ramion, łatwiejsze wsiadanie, ruszanie; leżak się połamał więc trzeba albo do Oławy, albo do sklepu z rurami i jeszcze raz próbować wyginać)
* dodanie zagłówka (widoczna "beczułka" piankowa z ławki do ćwiczeń, jeszcze nie wiem, jak to zamontuję..)

Jakby ktoś miał ciekawe propozycje odnośnie wykonawców (rolki, kiera), to chętnie skorzystam :)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 21, 2012, 10:15:40 pm wysłana przez pajak_gdynia »

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Velogic low-racer
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 22, 2012, 04:41:13 am »
Ale ładny :)


Ale czemu taki cały porysowany, i jeszcze te takie dziwne ślady na rury przerzutki ?

Chyba nie rozumiem do końca jaki problem jest z rolką ?
Swoją drogą, rolka i osłona bardzo ładna :)

Ile masz wzrostu ?

Fotelik jest za duży, chyba o dwa rozmiar nawet, więc ja bym po pierwsze zmienił fotelik na odpowiedni,
po czym może się okazać że zagłówek jest zbędny, bo z tym fotelikiem nie masz dobrego podparcia górnej części pleców.

Co do podniesienia fotelika, czemu chcesz podnieść ? Czy suport jest za wysoko ? Na ile jest obecnie ?
W każdym razie na przód to tylko kwestia nowych, wyższych mocowań.
Co do tyłu, to zabrakło mi słów którym mógłbym opisać te pręty ;D choć przychodzi mi do głowy masakra, sajgon .. ;)
Ponieważ jest ta dziura przed miejscem gdzie teraz są te pręty, można to miejsce też użyć jako punkt mocowania fotela.
Zwłaszcza jak zamontujesz mniejszy fotel, który jest krótszy.

U-bar, teraz jak już pokazałeś zdjęcia, to widzę że nie ma problemu z mostkiem, długość starczy.
Widelec jest a-head czy gwint ? W każdym razie opcje do podniesienia mostku są w obu przypadkach.

Podobają mi się te czerwone torby na bokach.
Planujesz bagażnik mocować do tylnego widelca, czy ro ramy ?
Bo lepiej do ramy, żeby amortyzacja lepiej pracowała. Na ramie masz tą jedną rurkę przez ramę,
tam możesz dać śrubę i przednie mocowanie bagażnika, a tylne mocowanie tam gdzie śruba na damper.
Czyli coś w tym stylu, tylko że taka lowrider wersja.


Choć takie montowane na samym widelcu, dosyć elegancko wygląda, że nie ma tam "szumu" rurek bagażnika poza torbami,
więc jeśli ci nie przeszkadza ciężar na nie amortyzowanej części, to może nie warto bawić się w bagażnik mocowany na ramie.

W każdym razie jak już mówiłem, bardzo ładny rowerek, tylko go troszkę dopasować pod siebie i będzie git.
Po ukończeniu tych prac ja bym go koniecznie oddał do malowania.
No i co to za opony ? Pilnie założyć jakieś łyse! Bo te opony, Maraton czyżby, to do składaka babci się nadają ;)


Pozdro 
 
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Odp: Velogic low-racer
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 22, 2012, 09:00:42 am »
Dla mnie, to ten rower wygląda jak po jakimś szlifie. A rura przerzutki- to ją chyba ktoś kombinerkami lub morsem prostował.
Jaką średnicę mają te pręty regulacyjne? 8 mm? Stanowczo coś grubszego bym dał- zwłaszcza, że obecne już się "wygły".
A problem z zacinającym się łańcuchem- może poszerzyć trochę rowek na rolkach, żeby łańcuch miał więcej luzu?

pozdrawiam

Tomo

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Velogic low-racer
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 22, 2012, 09:53:23 am »
U-bara założysz i będą kłopoty ze skręcaniem.
Patent z gwintowanymi prętami pod siedzeniem też stosowałem przy M5. :D  Potrzebowałem regulować fotelik dla "delikwenta", który rok temu uczył się jeździć. Delikwent jest już słusznego wzrostu i fotelik ma fabryczne mocowanie - długie śruby zniknęły.
Ten mały blacik z przodu, to będzie stosowany jako wyciągarka na pionowych podjazdach? :-X
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


storm

  • Gość
Odp: Velogic low-racer
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 22, 2012, 10:32:49 am »
@Pająk - zwróć uwagę na to jak wysoko masz suport z przodu. Mnie się wydaje, że jest stanowczo za wysoko, co za tym idzie pod górkę nie podjedziesz - a tych masz sporo u siebie - a na dłuższej trasie możesz się szybciej męczyć.

@Hansglopke - przy takim napędzie to On i tak mocno nie skręci ;)

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Velogic low-racer
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 22, 2012, 11:11:12 am »
Hohoho, dwa miliony pytań! Aż takiego odzewu się nie spodziewałem :)

Ale czemu taki cały porysowany, i jeszcze te takie dziwne ślady na rury przerzutki ?
Wg poprzedniego właściciela.. ten typ tak ma. Wg moich doświadczeń: całkiem wygodnie opiera się go o jakiś kamień i stoi :) A że malowanie.. no jest, ale pod paznokciem odpada, to efekty widać.
Z tą rurką to też mnie ciekawi. Zakładam, że trafiła pod francuza w celu ładnego "wyprostowania" albo dopasowania do supportu. Nadal jest krzywo, wózek w tylnej części jedzie po zębach dużej tarczy..

Cytuj
Chyba nie rozumiem do końca jaki problem jest z rolką ?
Swoją drogą, rolka i osłona bardzo ładna :)
Najkrócej mówiąc. Jak łańcuch ma duży przekos i jest pod sporym obciążeniem, to spada z zębatki i klinuje się pomiędzy zębatką a tymi pięknymi blachami. To jest killer. "Mniejszy" problem to ciągłe ocieranie łańcucha o te blaszki (szczególnie jak jest na małej zębatce "z tyłu"). A "na koniec" są łożyska do wymiany, bo chyba zgniecione i "skaczą".
Co do urody, faktycznie miodzia część. Aż szkoda wywalać :(

Cytuj
Ile masz wzrostu ?
Fotelik jest za duży, chyba o dwa rozmiar nawet, więc ja bym po pierwsze zmienił fotelik na odpowiedni,
po czym może się okazać że zagłówek jest zbędny, bo z tym fotelikiem nie masz dobrego podparcia górnej części pleców.
Koło 184. Poprzedni właściciel o jakieś 10cm więcej..
Bom skróciłem o około 15cm, fotelik L zamiast XL zredukowałby o kolejne 15.. więc za diabła się nie zgadza.. Oparcie jest całkiem niezłe, nawet (bez zagłówka) daje się pojechać "z pleców". Jedyny "problem" to fakt, że krawędź fotelika trafia w potylicę, co przyjemne na pewno nie jest.
LWB raczej szybko nie zrobię, więc nowy fotelik pójdzie do nowego roweru :)
A zagłówek musi być, trzymać głowę przez X godzin to jednak jest katorga..

Cytuj
Co do podniesienia fotelika, czemu chcesz podnieść ? Czy suport jest za wysoko ? Na ile jest obecnie ?
Support 52, fotelik 30cm. Jest komfortowo :) Główny problem to fakt, że fotelik opiera się o ramę i np. zdjęcie pokrowca jest bardzo ciężkie. Podniesienie o 5cm dodatkowo spowoduje poprawienie widoczności (aczkolwiek trochę stracę na "lołowatości")

Cytuj
Co do tyłu, to zabrakło mi słów którym mógłbym opisać te pręty ;D choć przychodzi mi do głowy masakra, sajgon .. ;)
Ponieważ jest ta dziura przed miejscem gdzie teraz są te pręty, można to miejsce też użyć jako punkt mocowania fotela.
Zwłaszcza jak zamontujesz mniejszy fotel, który jest krótszy.
A jak myślisz jakich słów użyłem, jak to zobaczyłem? :) Już w wyobraźni pęka fotelik, pręciki swobodnie przechodzą przez klatkę piersiową, krew tryska.. Pręciki są chyba 5mm: pewnie ktoś pomyślał o dodatkowej amortyzacji :)

Cytuj
U-bar, teraz jak już pokazałeś zdjęcia, to widzę że nie ma problemu z mostkiem, długość starczy.
Widelec jest a-head czy gwint ? W każdym razie opcje do podniesienia mostku są w obu przypadkach.
aHead.

Cytuj
Podobają mi się te czerwone torby na bokach.
Planujesz bagażnik mocować do tylnego widelca, czy ro ramy ?
Bagażnik "z kompletu" to zwykły, lekko skrócony. Myślę zrobić sobie "low-ridera" na długą sakwę, najprościej oczywiście zamocować to do widelca. Lekka strata w amortyzacji, ale przynajmniej lekkość konstrukcji i prostota budowy gwarantowana.

Cytuj
Po ukończeniu tych prac ja bym go koniecznie oddał do malowania.
Taki plan mam.. Żółty jak Cheetah :) No chyba, że zmienię plany i będzie standardowo czarny..

Cytuj
No i co to za opony ? Pilnie założyć jakieś łyse! Bo te opony, Maraton czyżby, to do składaka babci się nadają ;)
Dureme już zamówione, ale podobno "nie ma w centralnym magazynie". Jakby co to na forum widziałem na sprzedaż używki.


Dla mnie, to ten rower wygląda jak po jakimś szlifie. A rura przerzutki- to ją chyba ktoś kombinerkami lub morsem prostował.
Szlify to pewnik, na foteliku były wyraźne ślady tychże. Sam osobiście jednego zaliczyłem po zaliczeniu snake'a. Ale metoda faktycznie zemsty wymaga :)

Cytuj
Jaką średnicę mają te pręty regulacyjne? 8 mm? Stanowczo coś grubszego bym dał- zwłaszcza, że obecne już się "wygły".
Myślę w ogóle zmienić sposób mocowania. 2 kawałki profil alu kwadrat 10mm powinny dobrze zdać egzamin. No chyba, że nie, ale to będę myślał później.

Cytuj
A problem z zacinającym się łańcuchem- może poszerzyć trochę rowek na rolkach, żeby łańcuch miał więcej luzu?
Łańcuch idzie normalnie na koronce, jak z niej spada to przy dużej sile się zakleszcza pomiędzy koronką a blachą. Jak będzie więcej luzu, to cały czas musiałbym go tylko zakładać na właściwe miejsce (koronka jest trochę zużyta i łańcuch lekko "podchodzi").

U-bara założysz i będą kłopoty ze skręcaniem.
Problemy ze skręcaniem już są :) (z powodu kierownicy i z powodu napędu). Zakręca jak autobus turystyczny. Ale czemu uważasz, że będzie gorzej?

Cytuj
Ten mały blacik z przodu, to będzie stosowany jako wyciągarka na pionowych podjazdach? :-X
W końcu muszę udowodnić, że napęd na przód jest lepszy niż na tył przy ostrych górkach. Bardzo ostrych :)
Jak widać po zabrudzeniach, to nie jest najczęściej używana tarcza. Ale w połączeniu z szosową kasetą, w górach może być przydatne.

zwróć uwagę na to jak wysoko masz suport z przodu. Mnie się wydaje, że jest stanowczo za wysoko, co za tym idzie pod górkę nie podjedziesz - a tych masz sporo u siebie - a na dłuższej trasie możesz się szybciej męczyć.
Eee. Przesadzasz. Jest komfortowo. Górki łyka jak stary, faktycznie jeszcze nie wiem jak będzie na dłuższej trasie.

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Velogic low-racer
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 22, 2012, 12:29:29 pm »
Tak suport jest za wysoko nie wiem jaki to wahacz jak stalowy można by łatwo przerobić i dać duże koło np 26 i suport poszedł by  niżej . Lub, nie wiem czy nie dało by się przewrócić wahacz na drugą stronę wtedy byłby ten sam efekt no ale środek ciężkości po tych zabiegach przesunie się do przodu! Więc chyba najrozsądniejsze jest podniesienie fotela. Ja  fotelik pod tyłkiem podniósł bym na sprężynach wtedy komfort był by jak z przednim amortyzatorem,  tylko wtedy mocowanie z tyłu musiało by być na ruchomym przegubie ale warto. Ze zmianą kierownicy to chyba zły pomysł

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Velogic low-racer
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 22, 2012, 01:39:47 pm »
Po moich doświadczeniem z zoxem:
- Kolor - im bardziej oczojebny tym lepiej i tak buraki za kierownicą będą się czepiać że niski i nie widać.
- Zawracanie - moim zoxem bez problemu zawracam na ulicy jednokierunkowej co nie było możliwe np. moim lwb. Sekret tkwi w odpowiednio głębokich rolkach które eliminują spadanie łańcucha.   
- U bar  jako '' zły pomysł'' podobnie jak w hi racerach pedałowanie wpływa na sterowność, ciężko to opisać trzeba się przejechać. U bar daje większą stabilność dzięki większej dźwigni. Kłopotów z skręcaniem brak jak pisałem wcześniej - kwestia odpowiedniego ustawienia kierownicy. Tu jest za nisko, spróbował bym dać mostek wpuszczany na 1 i 1/8 na maksymalnych wyciągnięciu.

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Velogic low-racer
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 22, 2012, 04:57:41 pm »
Tak suport jest za wysoko nie wiem jaki to wahacz jak stalowy można by łatwo przerobić i dać duże koło np 26 i suport poszedł by  niżej . Lub, nie wiem czy nie dało by się przewrócić wahacz na drugą stronę wtedy byłby ten sam efekt no ale środek ciężkości po tych zabiegach przesunie się do przodu!
Tylny widelec.. Velogic znaczy alu :) Zabiegi typu odwracanie tylnego widelca jest praktycznie niemożliwe, tył podniósł by się o około 50cm: dolne zawieszenie amorka jest "obniżone". Totalna zmiana geometrii, odciążenie przedniego koła.. A w wielkie spawanie to nie chciałbym się ładować, bo koszty zabijają całą zabawę.

Cytuj
Więc chyba najrozsądniejsze jest podniesienie fotela. Ja  fotelik pod tyłkiem podniósł bym na sprężynach wtedy komfort był by jak z przednim amortyzatorem,  tylko wtedy mocowanie z tyłu musiało by być na ruchomym przegubie ale warto.
Tak zaczynam coraz bardziej myśleć o zasadności amortyzacji fotelika.. I zasadniczo wydaje mi się to zasadnym pomysłem :) Muszę tylko pozbierać 2 pary parę elastometrów i będzie działało (w sumie mam jakiś stary "góralowy" amorek, trzeba jeszcze tylko dokupić drugi i gotowe :) )

Cytuj
Ze zmianą kierownicy to chyba zły pomysł
Wg mnie kierownica u-bar to jest "have to".
Na aktualnej bardzo szybko drętwieją mi ręce, są prawie na poziomie twarzy, prawie nie potrafię zapanować nad sterownością (bardzo mocno zgięte łokcie, a geometria jest dość ostra), wsiadanie i ruszanie też nie jest proste (bo trzeba się "zsuwać" pod kierownicę).
U-bar jest naturalnym rozwiązaniem tych problemów, a nawet ma jeszcze jedną zaletę: można się chwycić "w górnym chwycie" i ponapierać siłowo jak na pionowym (tak przynajmiej mi się wydaje :) )
"Nowe" efekty uboczne.. Może Yin, Igor albo inni "supermani" by się wypowiedzieli? Niestety skończyły mi się wycieczki do Holandii i do możliwości testowania sprzętu pozostaje tylko zlot albo "ustawki" u posiadaczy takowych :)

Po moich doświadczeniem z zoxem:
- Kolor - im bardziej oczojebny tym lepiej i tak buraki za kierownicą będą się czepiać że niski i nie widać.
Czy są farby fluoroscencyjne? Zielono-żółty markerowy poproszę :) Proszek oczywiście!

Cytuj
- Zawracanie - moim zoxem bez problemu zawracam na ulicy jednokierunkowej co nie było możliwe np. moim lwb. Sekret tkwi w odpowiednio głębokich rolkach które eliminują spadanie łańcucha.
U mnie jeszcze jest ocieranie "powrotu" łańcucha o oponę. Chyba muszę to rozrysować i pomyśleć także o zmianie sposobu prowadzenia łańcucha.. I znowu przeglądanie galerii :)
Yin, a czy spotkałeś się może z zox'em z rolką powrotną na widelcu albo powrotną pod napędową? Bo tak mi takie pomysły jakoś się kręcą po głowie..

Cytuj
- U bar  jako '' zły pomysł'' podobnie jak w hi racerach pedałowanie wpływa na sterowność, ciężko to opisać trzeba się przejechać.
Czy mogę potraktować to jako zaproszenie? :) W końcu kiedyś muszę przywieźć Ci to piwo ;D

Cytuj
Tu jest za nisko, spróbował bym dać mostek wpuszczany na 1 i 1/8 na maksymalnych wyciągnięciu.
Czy odnosisz się do tych fotek z testowym u-bar? Znaczy się, rura boczna powinna być bardziej "poziomo", np. tak żeby nie "wbijała" się w udo? Czy będzie to jeszcze wygodne (chwyty musiałyby być kosmicznie wysoko..)
A-heady i mostek wpuszczany się nie lubią, zawsze można sklecić wysoki a-headowy (metodą spawania, ten co mam to jest regulowany 125mm właśnie na potrzeby testów). No i chciałbym jeszcze widzieć przed sobą coś innego niż kierownicę :)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Velogic low-racer
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 22, 2012, 09:39:24 pm »
Czy są farby fluoroscencyjne? Zielono-żółty markerowy poproszę :) Proszek oczywiście!
Cytuj
Nie spotkałem się ale nie wykluczam że są. Choć pewnie są pierońsko drogie. Na pewno są farby w spraju świecące w ciemności - tu był by problem z wytrzymałością. Myślę że odpowiednio widoczny był by RAL3026, RAL 9010 lub RAL 1016.

Yin, a czy spotkałeś się może z zox'em z rolką powrotną na widelcu albo powrotną pod napędową? Bo tak mi takie pomysły jakoś się kręcą po głowie..
Cytuj
Nie przypominam sobie, czasem dolna rolka jest skrętna z łańcuchem jak to działa w praktyce nie wiem nie testowałem. Lekkie ocieranie łańcucha o oponę u mnie też jest ale nie przeszkadza - skręt trwa 2-3s max.


Czy mogę potraktować to jako zaproszenie? :) W końcu kiedyś muszę przywieźć Ci to piwo ;D
Spoko, przypomnij temat w jakiś weekend latem bo w tej śnieżno błotnej brei jeżdżenie niskim przednionapędowcem podpadało by pod Jackass ;)


Czy odnosisz się do tych fotek z testowym u-bar? Znaczy się, rura boczna powinna być bardziej "poziomo", np. tak żeby nie "wbijała" się w udo? Czy będzie to jeszcze wygodne (chwyty musiałyby być kosmicznie wysoko..)
A-heady i mostek wpuszczany się nie lubią, zawsze można sklecić wysoki a-headowy (metodą spawania, ten co mam to jest regulowany 125mm właśnie na potrzeby testów). No i chciałbym jeszcze widzieć przed sobą coś innego niż kierownicę :)

Dokładnie do tych. Udo jest do przeskoczenia przez poszerzenie kierownicy w dolnym odcinku, bardziej chodziło mi o uniknięcie konfliktu kolana / piszczel / kierownica przy skręcaniu. Widoczność powinna być ok jeśli podniesiesz fotel jak planujesz choć bez cudów - kolana i stopy dalej sporo zasłaniają, układ z wysokim supportem niestety tak ma.

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Velogic low-racer
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 23, 2012, 09:16:12 am »
[...] chodziło mi o uniknięcie konfliktu kolana / piszczel / kierownica przy skręcaniu. Widoczność powinna być ok jeśli podniesiesz fotel jak planujesz choć bez cudów - kolana i stopy dalej sporo zasłaniają, układ z wysokim supportem niestety tak ma.
"Model" powstał właśnie w celu eliminacji problemu kolizji kierownicy z kością strzałkową. Na maksymalnym skręcie (łańcuch już trze o oponę, dolna część kiery przy udzie) zostaje jeszcze parę mm luzu. Faktycznie trzeba pilnować, żeby kolano nie szło w stronę zakrętu, bo może zaboleć. "Góralowa" kierownica jest lekko wygięta, nie wiem, jak w końcu mi wyjdzie docelowa..

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Velogic low-racer
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 23, 2012, 08:01:04 pm »
Tak suport jest za wysoko

Uzasadnisz? W moim FWD siedzenie jest na wysokości 28cm, a suport 58cm. I wbrew pozorom jest wygodnie.

storm

  • Gość
Odp: Velogic low-racer
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 23, 2012, 08:09:21 pm »
@Live-evil - ja uzasadnię. Patrząc na to zdjęcie: (o ile o tym rowerze mowa?)
http://piotrowiak.info/poziom/P1010276.JPG
Sądzę, że podczas jazdy patrzysz na wielkie obracające się czasami koło zębate i... Niewiele widzisz do przodu. To po pierwsze. Po drugie liczy się jeszcze wysokość na której jest umieszczone serce. I jeśli ta "linia serca" będzie za nisko względem nóg, to grozi im niedotlenienie - a co za tym idzie spadek wydajności. pomijając już względy czysto zdrowotne...

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Velogic low-racer
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 23, 2012, 09:09:43 pm »
Tak suport jest za wysoko

Uzasadnisz? W moim FWD siedzenie jest na wysokości 28cm, a suport 58cm. I wbrew pozorom jest wygodnie.
  W poprzedniku leoparda :) nogi miałem na podobnej wysokości co na fotkach kolegi, nie był to mój pierwszy rowerek zaznaczam że x - kolejny. Siedzenie było mocno odchylone do tyłu . Fakt bardzo wygodnie  pozycja, prawie całkowicie horyzontalna . Po pewnym czasie zauważyłem niska wydolność, szczególnie podczas szybszej jazdy i pod górkę, dziwnie tak mi było na sercu.  Wydaje mi się że serce było za mocno obciążone, jeździło się fajnie ale tylko tempem spacerowym i po płaskim .  Ustawienie fotelika  bardzo wpływa na osiągi .Ideałem było by zrobienie fotelika z regulowanym podczas jazdy oparciem np tak żeby podczas jazdy pod górkę można było po naciśnięciu jakiejś dźwigni fotelik ustawić bardziej do  pionu, przy zjazdach fajnie było by na maxa się położyć a na płaskim przejść do pozycji pośredniej. Takie rozwiązanie myślę że znacząco poprawiło by  osiągi

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Velogic low-racer
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 24, 2012, 06:30:08 pm »

Najkrócej mówiąc. Jak łańcuch ma duży przekos i jest pod sporym obciążeniem, to spada z zębatki i klinuje się pomiędzy zębatką a tymi pięknymi blachami. To jest killer. "Mniejszy" problem to ciągłe ocieranie łańcucha o te blaszki (szczególnie jak jest na małej zębatce "z tyłu"). A "na koniec" są łożyska do wymiany, bo chyba zgniecione i "skaczą".


Ahaaa. No tak, dlatego rzadko jest zębatka używana jako rolka.
No może jedynie że jest na korbie jeden blat, a piasta Nexus i podobne ;)
A szkoda, ładna ..

Może dodawanie "blatów" po obu bokach zębatki rolki by pomogło.
Przecież na tej zasadzie działa np. rolka TerraCycle a akurat używają takiej na Raptobike.

W każdym razie zwykła rolka będzie prostsza i lepsza. Sam Łuczak na tym pomarańczowym ma taką z jakiego białego tworzywa.

Co do powrotnej rolki, warto dać taką jak w Toxy, czyli taka co się obraca i skręca z łańcuchem



Można zrobić takie przerabiając kółeczko jak od wózku marketowego.





 




Cytuj
Koło 184. Poprzedni właściciel o jakieś 10cm więcej..
Bom skróciłem o około 15cm, fotelik L zamiast XL zredukowałby o kolejne 15.. więc za diabła się nie zgadza.. Oparcie jest całkiem niezłe, nawet (bez zagłówka) daje się pojechać "z pleców". Jedyny "problem" to fakt, że krawędź fotelika trafia w potylicę, co przyjemne na pewno nie jest.


No to za duże. Ma to mniej więcej wyglądać tak:





Cytuj
Support 52, fotelik 30cm. Jest komfortowo :)


52/30 normalnie ? czy tak jak na zdjęciach z tyłem podniesionym stojakiem ?
To jest 22cm, a to wcale nie jest wysoko :) Wysoko to 25+ a mega wysoko to 30+ ;)

Miałem 25 na Rapto, 27 w klonu Carbent i bez problemu (wzrostu mam 170)
Jeśli ktoś ma długie nogi, to tym bardziej nie powinno być problemu z wysokim suportem.


Pozdro :)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------