Autor Wątek: Witam  (Przeczytany 9846 razy)

krawiec

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 7
Witam
« dnia: Stycznia 16, 2012, 07:29:26 pm »
Cześć tu Paweł roweroholik z Płocka lat40 ;D
Rowerków posiadam kilka,ale jak na razie wszystkie pionowe: mtb,szosa,cros i mtb29
Od kilku lat coś nie daje mi spokoju- to chęć posiadania poziomki tylko jaka za ile i gdzie kupić
Żonę już prawie przekonałem,pozostaje więc kwestia zakupu.Mam też dużo pytań i wątpliwości :-\ ,ale to już na forum

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Witam
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 16, 2012, 07:59:44 pm »
Witam kolejnego zapaleńca. Czy jesteś świadomy, że posiadane przez Ciebie rowery pójdą w odstawkę?

 
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


paaj

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 399
Odp: Witam
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 16, 2012, 08:06:02 pm »
Witam na forum i powodzenia ;D

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Witam
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 16, 2012, 08:11:41 pm »
Czy jesteś świadomy, że posiadane przez Ciebie rowery pójdą w odstawkę?
Kolega się chwalił że ma duże zaplecze "dawców" ;)
Witamy kolejną  osobę zarażoną "poziomicą" ;)
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Witam
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 16, 2012, 08:30:48 pm »
Kolega się chwalił że ma duże zaplecze "dawców" ;)

Przy drugim, trzecim poziomie  ;)...., ale nie uprzedzajmy kolegi do jazdy. Najpierw trzeba spróbować jazdy (pedałować) do przodu, a nie w dół.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Witam
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 18, 2012, 12:45:32 am »
Witaj kolego!

Heh, tylko uważaj żeby to "prawie przekonałem" nie skończyło się źle ;) :)

Rowerów można mieć S-1. Gdzie S jest ilość przez którą żona powie że chce rozwód ;D


Pozdrawiam
 
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Witam
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 18, 2012, 08:19:34 am »
Kiedyś mojej Ukochanej Żonie powiedziałem, żeby nie zadawała mi pytań w stylu "ja (znaczy ona) czy rower?" bo może się zdziwić.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Witam
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 18, 2012, 03:24:36 pm »
Jak żona mówi że rowerów jest za dużo to znak że... trzeba zmienić zonę ;) ( i czasu na rower przy okazji więcej ;) ) A tak bardziej serio na jaki typ pozioma polujesz?

krawiec

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Witam
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 19, 2012, 07:32:53 pm »
jaki typ
myślałem o tym Velogicu semi low racer ze względu na cene
do jazdy szybkiej treningowej
velotechnik czy baron poza moim zasiegiem zakupu
Nie wiem czy low racer będzie odpowiedni dla mnie może jakies porady
Dużo czytałem ale nigdy na żadnej poziomce nie jechałem-możliwe jest że jak się w niej zakocham to inne pójdą w odstawkę,zresztą każdy zakup nowego roweru powodował umnie dłuższe lub krótsze odstawienie pozostałych.Głównie fascynuje mnie szybkośc z jaką te rowery się przemieszczają

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Witam
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 20, 2012, 07:43:41 am »
myślałem o tym Velogicu semi low racer
Dużo czytałem ale nigdy na żadnej poziomce nie jechałem.....Głównie fascynuje mnie szybkośc z jaką te rowery się przemieszczają

Jedyna rada: musisz się przejechać. Tak kilkadziesiąt km, a nie kilkadziesiąt s. Prędkość przychodzi z czasem.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


krawiec

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Witam
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 20, 2012, 08:06:06 am »
Czytam to wasze-nasze forum oraz inne strony o poziomeczkach i zobaczyłem cośtakiego jak hi racer bacchetta-no i się podoba tylko czy nie za wysoki - jakie modele są najpraktyczniejsze-chodzi o stabilność komfort bezpieczeństwo.Czy tak samo jak w pionie nie ma uniwersalnego pozioma

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Witam
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 20, 2012, 03:21:04 pm »
Rowery w typie hi racer to bardzo fajne rowery jeśli masz odpowiedni wzrost - im większy jesteś tym lepiej bo możesz łatwiej zastosować większe koła. Sama rama (ten typ ramy to tzw. stick bike - czyli powiedzmy patyczak ;)) w hi racerach bacchetta też jest moim zdaniem bardzo fajna ze względu na prostotę: z mojego doświadczenia im prostsza rama tym mniejsza waga a właśnie waga w poziomie potrafi bardzo ograniczać średnie.   
Co do praktyczności w wymienionej formie (stabilność komfort bezpieczeństwo) to też w hi racerach jest fajnie - stabilność jak dla mnie 10/10:  szeroka kierownica, komfort: tu sporo zależy na opon na cienkich szosowych jest ok dopóki asfalt jest ok. W kwestii komfortu moje wrażenia na oponkach 26" x1" i 6 bar 9/10 przy dobrym asfalcie i 3/10 na dziurach. Inna kwestia że moja rama kopi bacchetty jest stalowa, na aluminium pewnie komfort trochę by spadł. Jeśli chcesz głownie komfortu to nic nie zastąpi amortyzowanego tyłu - choć w przypadku stick bika można kombinować w stronę ramy w układzie soft taill. Bezpieczeństwo 9/10 - bez problemu można kontrolować sytuację na drodze przez szyby samochodów, sam rower też jest widoczny dla kierowców   

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Witam
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 20, 2012, 05:51:10 pm »
Dobra droga, to zrobić cokolwiek (a najprościej chyba zrobić cruza), przyzwyczaić się do poziomu, przyjechać na zlot, przetestować parę poziomek i dopiero wtedy uderzać w "firmówkę" do wyczynu.
Inaczej.. to wyrzucona kasa i często niesmak.. Bo nawet nie wiesz czego oczekiwać..

nahtah

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Obieżyświat w poziomie
Odp: Witam
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 20, 2012, 07:50:39 pm »
Najpierw trzeba popełnić poziomkę lub jak  pająk_gdynia radzi jakimiś się przejechać. Sam wygląd nic nie mówi a wrażenia z jazdy na każdej są inne, nawet na tego samego rodzaju robionych przez różnych konstruktorów.:)

Witam i pozdrawiam.:)
ŻYCIE jest jak jazda NA ROWERZE aby utrzymać równowagę MUSISZ się poruszać naprzód.......Albert Einstein
https://www.bikestats.pl/rowerzysta/nahtah

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Witam
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 21, 2012, 02:34:15 am »
  komfort: tu sporo zależy na opon na cienkich szosowych jest ok dopóki asfalt jest ok. W kwestii komfortu moje wrażenia na oponkach 26" x1" i 6 bar 9/10 przy dobrym asfalcie i 3/10 na dziurach.

Wszystko co napisał Yin, i jeszcze:
dużo zależy od typu opon. Ja aktualnie mam Kojaki 35mm i są o niebo wygodniejsze,
nawet przy max ciśnieniu, porównując do 25mm lub mniej.
Nie miałem okazji przetestować poziomki z Big Apple czy czymś takim,
ale przejechałem się na mtb sztywniaku (sztywny widelec) na BA 2.0" i jest to jak jazda na poduszczę powietrznej.
Na rower szosowy/miejski nic więcej nie trzeba.
Choć Polskie drogi/ścieżki bywają nie najlepszej jakości i czasami się amortyzacja pewnie przydaje. ;)

Osobiście uważam że amortyzacja nie ma co robić na rowerze szosowym.
A gdzie nie ma amortyzacji, trzeba dać jak największe koła.
 
W rowerach wyższych mi się podoba jeszcze to że
się w miarę bezproblemowo towarzyszy rowerom pionowym.
Lowracery też lubię, ale jeździć z nimi przy pionowych nie lubię.
Do pionowców trzeba krzyczeć, zawsze narzekają że nas nie widzą etc etc.

Do jazdy w tłumie samochodów, siedzenie na 50+ jest bardzo praktyczne,
bo jest rowerzysta na wysokości okien i luster normalnego samochodu,
więc jest lepiej widoczny w ruchu, a dodatkowo rowerzysta widzi przez te same okna i szyby co się dzieje w okół.
Głowa może być na wysokości dachu, więc to też pomoże i polepszy pole widoku rowerzysty.

Jeszcze jedna fajna rzecz wysokiego roweru jest jazda po mokrych drogach/deszczu.
Siedzi się daleko od przedniego koła, i błotnika prawie nie trzeba.
Z tyłu jak zawsze, trzeba mieć błotnik, ale czasami starczy tylko większa torba nad kołem żeby ochronić
przed wodą.
Jak się ma kółko między nogami, to żaden błotnik nie ochroni przed wodą,
a już nie mówiąc o tym że samochody też zachlapią czasami.
Jak jest za sucho, to też może być problem na niskim, bo jeśli wieje,
albo przejeżdżają ciężarówki obok, to kurz i piach leci prosto w oczy, w usta, a tylne koło jeśli nie ma błotnika rzuca brud z drogi i kurz prosto w łeb.
Z drugiej strony lowracery są fajne do szybkiej jazdy, wyścigi, tor, etc.
ale w takim użytkowaniu generalnym, mogą czasami być niepraktyczne.

Posiadałem dużo różnych rowerów, z różnymi typami napędu, kół nawet aż trzy,
i jakoś na końcu klasyczny stickbike mi się najbardziej spodobał.
A były rowery ładniejsze, szybsze, ale ten stickbike jakoś najprostszy, najwygodniejszy, najlżejszy i po prostu praktyczny.

Jest fajnie jeśli jest możliwość przejechania się, ale trzeba do tego bardzo ostrożnie podchodzić, bo poziomka poziomce nie równa.
Jedna jest "fabryczna" druga wklepana w garażu. Z garażu mogą być całkiem udane,
a może wcale nie, z resztą takie same mogę być i te "fabryczne" ;)
Dużo ludzi próbuje i stwierdza że nie podoba im się, lub że pewien tym poziomki im się nie podoba, bo coś tam nie tak.
A może to coś tam na tej akurat poziomce jest źle zrobione ?
Czyli nie jest to takie proste, że spróbować i już wiedzieć czego się chcę.
Więc jednak trzeba od czegoś zacząć. Jeśli coś nie będzie się podobało,
lub się okaże że jest coś lepszego, no cóż, tak bywa, sprzedaje się i kupuje coś innego :)


Pozdrawiam
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------