Autor Wątek: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR  (Przeczytany 52570 razy)

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #45 dnia: Lutego 03, 2012, 09:09:11 am »
Fajna bestyjka ::) Z 60km/h by poszedł.. ale sterownik jest "zepsuty" do jakiś 32km/h (ogranicznik obrotów do 260/min). Czy konwersja do wersji odblokowanej to jest np. przecięcie jednej ścieżki, czy cały sterownik do olania?

Yeti, w opisie napisane jest że zaplecione na 26". W 20" to raczej by się nie zmieściło :)

motylek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 56
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #46 dnia: Lutego 03, 2012, 03:59:00 pm »
Eh, koledzy !!

Linka podałem tam wszystko pisze :D ale co tam napiszę i tu.

Koło 26'' zaplecione w komplecie wszystko co jest potrzebne oprócz zasilania i ładowarki.

Sterownik nie jest zepsuty, tylko nadciągany do polskich przepisów, że nie można jechac szybciej niż 25km/h, że nie można jeździć tym jak motorowerem, tylko może być wspomaganie pedałowania.

Więc do zestawu jest czujnik PAS, czyli ruszam pedałami i dopiero sie silnik kręci, ale producent dołożył manetkę dla leniwych.

Jest na schemacie widoczny wyprowadzony przewód z wtyczkami. Jak je zepnę mam max25km/h, jak rozepnę to mam ile fabryka da :D




PS. Dla stałych czytelników dziś kolejny "NEWS" wieczorkiem i chyba nawet ze zdjęciami :D

motylek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 56
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #47 dnia: Lutego 03, 2012, 09:27:56 pm »
Dobra jak obiecałem to fotki wstawię ale nie mam zbyt dobrego humoru :[


Problem był duży jak postawiłem to na kołach w warsztacie, bo rama była tylko 13cm nad gleba, a miała być 27:(

W domu na spokojnie posprawdzałem i są źle wspawane przednie golenie, ale to chyba jeszcze gorzej bo narazie nie mam wyobraźni 3D jak to ugryźć :/







Jutro muszę jechać do warsztatu wyciąć golenie i coś wykombinować z tym.

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #48 dnia: Lutego 03, 2012, 10:32:29 pm »
Fajny! :)




« Ostatnia zmiana: Lutego 03, 2012, 10:39:27 pm wysłana przez trajk-o-ciklista »
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #49 dnia: Lutego 04, 2012, 07:14:58 am »
Nie połamie się na tym zgięciu pod siedzeniem?
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


motylek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 56
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #50 dnia: Lutego 04, 2012, 12:48:34 pm »
Po wczorajszych niepowodzeniach, dużo czasu spędziłem żeby znaleźć miejsce w którym popełniłem błąd i sie udało. Następnie nieprzespana noc nad rozmyślaniem jak z tego wybrnąć i poprawić, a później już od rana wizyta w warsztacie, cięcie gięcie i spawanie :D

Efekt prac wygląda już zadowalająco, zastanawiam sie tylko czy nie jest zbyt duży kąt wyprzedzenia zwrotnicy, ale to się okaże w praniu :D









Obowiązkowo jak przy każdej wcześniejszej mojej konstrukcji ( a zrobiłem już 2 wózki do paralotni) odbyło się mierzenie i pasowanie przez testerów :d






Dziś już jestem szczęśliwy, zbieram kasę na dalszy osprzęt (hamulce, support, przerzutki, drążki sterowe itp) i powoli rozmyślam co dalej :D
« Ostatnia zmiana: Lutego 05, 2012, 01:59:55 pm wysłana przez motylek »

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #51 dnia: Lutego 04, 2012, 02:30:46 pm »
Ciekawy jestem jak się sprawdza ten motorek :)
Czy te droższe są lepsze, czy chińczyk chińczyku równy ?
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #52 dnia: Lutego 04, 2012, 03:15:06 pm »
Czy te droższe są lepsze, czy chińczyk chińczyku równy ?
Jak w przypadku większości rzeczy które zrobiły pracowite zółte rączki rożnie bywa i trzeba by rozkręcić żeby mieć 100% pewności. Widziałem szczotkowe silniki udające bezszczotki ( można czasem poznać po kablach), z 4 silnikami magnetofonowymi i przekładniami ( fotki były na forum) itp. Tu powinno być fajnie, przyzwoita moc, krajowy dystrybutor - więc można ścigać jak coś będzie nie tak itp.  Tylko tanich (300-500zł?) aku w okolicach 100Ah dających się naładować w ciągu 1h i wytrzymujących tak z 1000 cykli ciągle nie widać ;)   






motylek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 56
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #53 dnia: Lutego 04, 2012, 03:29:32 pm »
Co do akumulatorów .......

Narazie się wstrzymuje z zakupem, albo to będa żelowe chwilee, albo jakieś LiPol, LiFe :-) Pojemność w okolicy 12-20Ah :D

A silnik ?? Hmm.......są różne marki, ale jest też i marka "Chińczyk" więc chińczyk to chińczyk :D

motylek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 56
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #54 dnia: Lutego 05, 2012, 11:54:33 am »
Wczoraj znalazłem dawcę kolejnych części czylu support :]



No i nie wytrzymałem zrobiłem przymiarkę i ja :D




poczytałem kilka innych wątków na temat takich trajek i dowiedziałem się że: taki rowerek nazywa się TADPOLE :-], no i że Warior mam troszkę za nisko korby i z moich pomiarów wynikło ze korba będzie ok.15cm nad glebą :]

Mam sposób na małą przeróbkę i podniesienie supportu, ale znów problem się zrobi bo support wyjdzie powyżej fotela. Podniosę troszkę fotel to moze mi akumulatory wejdą pod spód :D
« Ostatnia zmiana: Lutego 05, 2012, 01:58:55 pm wysłana przez motylek »

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #55 dnia: Lutego 05, 2012, 01:18:12 pm »
Przydały by się większe fotki :).

poczytałem kilka innych wątków na temat takich trajek i dowiedziałem się że: taki rowerek nazywa się TADPOLE :-]

Wiemy ;)

no i że Warior mam troszkę za nisko korby i z moich pomiarów wynikło ze korba będzie ok.15cm nad glebą :]

Kieruj się tym ile są nad/pod względem siedzenia. Imho optymalnie i najwygodniej jest mieć support 5-8cm powyżej siedzenia, ale to moje indywidualne preferencje.  

Swoją droga kolega z wątku obok też buduje trajka w stylu warriora: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1085.0

motylek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 56
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #56 dnia: Lutego 05, 2012, 02:02:06 pm »
Przydały by się większe fotki :).

Złe linki wkleiłem :D Już poprawione :D

Wiemy ;)


Ja nie wiedziałem :]

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #57 dnia: Lutego 05, 2012, 07:11:56 pm »
Wysokość suportu nie liczy się do ziemi tylko do fotela. Rozsądna różnica wysokości to ~10cm powyżej fotela ale to jest kwestia gustu. Maciek70 w swoim SWB ma suport poniżej fotela bo tak lubi, ja w swoim IMK P7 miałem jakieś 15cm bo tak, w P8 będę miał ~18cm. IMHO dopiero  gdy suport jest 30cm powyżej fotela to zaczyna się hardkor
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

motylek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 56
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #58 dnia: Lutego 05, 2012, 07:15:05 pm »
czyli mogę w miarę bezpiecznie podniść oś suportu jakię 12-15cm nad dół siedziska ??

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #59 dnia: Lutego 05, 2012, 08:28:11 pm »
Myślę, że spokojnie można. Tak w zasadzie to nawet nie tylko jest ważna różnica wysokości suportu i siedzenia ale jeszcze kąt, jaki lina suport-fotelik tworzy z oparciem: czyli im bardziej mamy pochylone oparcie tym wyżej może być suport nad fotelem i odwrotnie - im bardziej prosto siedzimy, tym niżej względem fotela musi być suport. Rozsądnym jest chyba ~135o ale nie pamiętam, było już poruszane na Forum, a na pewno gdzieś na http://www.poziome.republika.pl w wypowiedziach Marka Utkina.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800