Autor Wątek: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR  (Przeczytany 47896 razy)

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 28, 2012, 09:25:53 pm »
- czy macie sprawdzone i przy okazji w rozsądnej cenie przeguby które można zastosować na końcówki popychaczy sterowych ??

Nie wiem czy o to chodzi, ale tu kilka części:
http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=g%C5%82%C3%B3wka+ci%C4%99g%C5%82a
http://allegro.pl/din-71802-m10-10-zabezpieczenie-koncowka-ciegna-i2066967898.html

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 28, 2012, 09:43:03 pm »
Rurki do łańcucha: albo pneumatyka przemysłowa albo ogrodnicze do wody (?)- Maciek70, Gromanik, Makenzen - wypowiedzieć się. Można też użyć białej, elektrycznej, ale hałasuje trochę (na początek, na górny łańcuch się nadaje). Było na Forum - użyj wyszukiwarki (taki przycisk szukaj), to nie boli.
Mufy - tak, są dwie, ale gwint włoski to najczęściej w starych, włoskich kolarzówkach. Supermarketowe gurole mają BSA.
Przeguby - było na Forum, użyj wyszukiwarki (przycisk szukaj), to nie boli. Tef podawał sprzedawcę np ten: http://allegro.pl/show_user.php?uid=13949281 pgkakr /pgkal 6mm (prawy i lewy gwint M6)
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2162
  • Zduńska Wola
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 29, 2012, 06:19:22 am »
Daruj sobie rurki. Hałas i jeszcze dodatkowe mocowania trzeba wykombinować.  Kiedyś przeszkadzało mi jak ktoś obok jechał i miał rurki. Teraz (jeszcze) w M5 mam i jakoś to znoszę. Do BUrZA"y kupiłem i do tej pory wiszą na ścianie - nogawki zawsze czyste, nawet jak drzymsach do miasta zasuwam.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


motylek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 56
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 29, 2012, 07:10:45 am »
Widzę że kolega @hansglopke wyprzedził moje pytanie dotyczące rurek:-)

One służą tylko do zabezpieczenia nogawki przed łańcuchem czy mają jakiś inny cel ?? Przecież w tych rurkach łańcuch i tam musi być prosty, żeby nie było oporów.Dobrze kojarzę ??

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 29, 2012, 04:08:45 pm »
Górna rurka wyłącznie ma zabezpieczać nogawki.
Dolna rurka może być powyginana i prowadzić łańcuch ponad przednim kołem. Robi to dużo lepiej niż rolki. Opory nie są tak duże jak się wydaje, wytrzymałość jest wystarczająca - zmieniam rurki na czyste, przy zmianie łańcucha raz na 6~8kkm.
Oczywiście w rowerach wyścigowych unika się rurek a łańcuch idzie swobodnie wzdłuż koła, ale tam się nikt nie przejmuje brudem ani ograniczeniem skrętu. W rowerach turystycznych tarcie łańcucha w rurkach nie przeszkadza a czystość i manewrowalność są bardzo ważne.
Hałas jest tylko w sztywnych rurkach elektrycznych (białych). W rurkach nylonowych lub teflonowych do pneumatyki przemysłowej hałasu nie stwierdzono.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

motylek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 56
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 01, 2012, 06:22:34 pm »
Dziś przyszły kolejne zakupy :D









Po otwarciu paczki troszkę sie podłamałem. Liczyłem że jak ktoś sprzedaje foteliki, to liczyłem że będzie to lepiej wykonane :(

Ale sprawdziło się to czego się bałem, a co wyczytałem tu na forum. Wykonanie laminatu ktoś chyba dopiero ćwiczy i faktycznie widać że robione jest to na sucho. :-(

W dwóch miejscach mam odpryski, chyba w 3-4 żelkot podrapany do maty szklanej, i w 3 miejscach niesklejone połówki formy na długości ok.5cm. Połówki nie są klejone w formie z żelkotem, tylko później szlifowane, przez co są białe krawędzie :(



Dobra, ponarzekałem więc teraz pytam. Jak ten fotelik zamocować ? Czy w tych dwóch kanałach sa jakieś klocki wzmacniające?? czy jest to pusty kanał ??




Pochwale się jeszcze, że wczoraj zamówiłem kompletny zestaw EV, na tylne koło :D więc mam nadzieje że w tym tygodniu dojdzie i będę mógł powoli rozpoczynać pracę :D

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 01, 2012, 07:27:25 pm »
czy taki fotelik jest bardzo elastyczny?

motylek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 56
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 01, 2012, 07:30:00 pm »
raczej sztywnawy wbrew pozorom :D


A korzystając z okazji, pytanko dodatkowe. Z jakiego profilu budować ramę ?? Ma ktoś doświadczenie ?? 30x30x3 czy może 40x40x2 ??

Nie ukrywam iż aktualnie 30x30x3 mam na stanie nadmiar, 40x40 musiał bym kupić :D

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4077
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 01, 2012, 07:49:38 pm »
40x40x1.5 belka główna, supportu i siedzenia, 30x30x3 od biedy nada się na tylne widełki. Podejrzewam że support osadzony na 30x30x3 mógłby mocno pracować podczas pedałowania. Całość była by raczej mało sztywna i dosyć ciężka.

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2162
  • Zduńska Wola
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 02, 2012, 07:19:27 am »
Po otwarciu paczki troszkę sie podłamałem. Liczyłem że jak ktoś sprzedaje foteliki, to liczyłem że będzie to lepiej wykonane :(

Ale sprawdziło się to czego się bałem, a co wyczytałem tu na forum. Wykonanie laminatu ktoś chyba dopiero ćwiczy i faktycznie widać że robione jest to na sucho. :-(

1. Po kilku wywrotkach i tak będziesz się cieszył, że fotelik jest cały mimo nowych zarysowań. ;)
2. Obszyjesz fotelik i wszystko będzie zakryte. :D
3. Jak kupiłem zagłówki, też się dziwiłem nad "jakością" wykonania. Są obszyte i nic nie widać.

Rury dobież tak, żeby suportowa wchodziła w główną - no chyba, że nie planujesz regulacji. Pamiętaj że pierwszy rower robisz dla wroga..... :-X
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


motylek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 56
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 02, 2012, 07:54:21 am »
OK, a ktoś coś podpowie jak zamocować fotelik ??

Nie chciał bym wiercić śrub na prze wylot jak podpatrzyłem to u większości, bo plan mam taki żeby nie robić żadnego pokrowca na niego :D

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 02, 2012, 08:57:36 am »
OK, a ktoś coś podpowie jak zamocować fotelik ??
Myślę, że najłatwiej zapytać producenta/sprzedawcę.

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 02, 2012, 09:07:07 am »
ale tych śrub (o ile zamkowe oczywiście) w ogóle nie czuć.
A "przykrycie" warto mieć, inaczej jest dość ślisko. Najprostsze usprawnienie: kawałek karimaty na taśmie klejącej dwustronnej :)

motylek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 56
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 02, 2012, 10:14:43 pm »
Dziś kolejne postępy :D

Byłem na składzie metalowym aby nabyć wałki do innego zamówienia i zupełnie przypadkiem wpadła mi w ręce rura 42x7, więc zakupiłem sobie 30cm, roztoczyłem na dw=34mm, i już mam gotowe zwrotnice. Zakupiłem sobie również profil 40x40x2 na ramę :D

Jako że w pracy mam przymusowy urlop (aż się ociepli), mam kilka dodatkowych zleceń które chce nadgonić miałem rower odłożyć na później. Ale jak to bywa w życiu mam już tyle elementów na stanie że jutro mała przerwa a toczeniu i biorę się za spawanie ramy :D


Prócz tego dziś przyszła paczka z tylnym kołem :D dokładnie takim :

http://www.maxev.pl/p52,zestaw-do-konwersji-roweru-na-tylne-kolo-48v-1000w-bestmotor.html


Jak mi się uda może jutro, ew. w sobotę postawie całość na kołach :D

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Budowa trójkołowca wzorowanego na WARRIOR
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 02, 2012, 11:31:08 pm »
miło się czyta, gdy codziennie jakieś newsy w temacie :)

Jakiej wielkości jest to koło? Widzę, że można zamówić koło w wielu rozmiarach, ale informacji jaki jest rozmiar tego koła, nie mogę nigdzie znaleźć.