Podejrzewam też że na upartego sprawdziły by się drewna liściaste, unikał bym iglastych ( zbyt kruche).
Z naszego rodzimego rynku to do konstrukcji nadaje się sosna oraz sklejka. Sklejka lotnicza, ale ona jest droga. To są klasyczne materiały(nie licząc balsy) w modelarstwie lotniczym, szkutniczym, a też w dużym lotnictwie. Sosna jest dość lekka i wytrzymała. Ale kierunkowa i zaburzenie słojół jest miejscem pewnego złamania przy krecie.
Ale myslicie , że jak połącze klejem i śrubami kilka sklejek to to wytrzyma ? Jaką dać grubość ? Jak połączyć kiewownicę , widełki (metalowe do drewnianej ramy) pionowego roweru ?
Pozdro
Odpuść sobie śruby, gwoździki bo to zmniejszy wytrzymałość. Ale to nie samolot tylko rower, więc śmiało wbijaj i wkręcaj. Nie przesadzaj z ich ilością. Mają być tyko pomocą do klejenia.
Co do grubości, ilości. Musisz sobie sam policzyć. To wszystko zależy od typu konstrukcji. Najlżejsze są konstrukcje przestrzenne, bez dziur (czytaj. pełne , nie pół zamknięta. Czym bardziej "przestrzenna" tym cieńsze ścianki są potrzebne. Potrzebny jest kompromis. Punkty łączeń, zwłaszcza ze stalą trzeba wzmocnić. Mogą to być tylko zgrubienia materiału np. poprzez zakładkę , kilka warstw zakładek. Można też uzupełnić to "metalowym" okuciem. Po prostu drewno jest miękkie w stosunku do stali. Trzeba zwiększyć powierzchnię styku, aby przenieść obciążenia. W takich konstrukcjach aby zwiększyć wytrzymałość i masę trzeba się namęczyć z płynnymi przejściami aby unikać karbów(miejsce osłabienia). A więc dużo ścinania krawędzi pod kątem. Jak zrobisz łagodne przejście w sklejce 4mm na odległości 50mm to będziesz już widział. Co do grubości sklejki. To zależy do konstrukcji, ale też i miejsca zastosowania. Tobie pewnie chodzi o konstrukcje pt. wygiąłem deskę mam ramę, albo wyciąłem fikuśny kształt z grubej płyty. Mam ramę. Zero polotu. Poszukaj w internecie jakie kto grubości stosował.
Aaaa, roweru z drewna nigdy nie strugałem
