Wracając do tego, że miałem uzupełnić informacje o tym projekcie.
Trajka brała udział wraz z synem w zlocie 2013r. i w wątku o nim można odnaleźć jej fotki.
Na dzień dzisiejszy wygląda ona tak (bez materacyka):
W koncepcjach rozwiązania nastąpiła zmiana np. w sposobie zamocowania kół bocznych, i tak zamiast wykorzystania osi z klasycznych pedałów przeszedłem do przeróbki gotowych piast Shimano Nexus HB-IM40 pod hamulec rolkowy.
Zastosowanie tych piast wymagało prac tokarskich. Dałem do przetoczenia piastę od strony wielowypustu pod hamulec rolkowy (będącej jednocześnie w tym rozwiązaniu stroną wewnętrzną czyli od strony ramy) według rysunku poniżej.
Podczas toczenia wyszło, że tzw modulator hamowania w tej piaście wychodzi-luzuje się podczas toczenia pod zadane wymiary, co wymusiło wklejenie go z powrotem na klej do metalu (Loctite) i jak do tej pory to działa.
Ośkę należało wytoczyć od podstaw. Po dokonaniu niezbędnych pomiarów rozrysowałem ją dla tokaża:
Od wewnętrznej strony zastosowałem łożyska maszynowe, a od zewnętrznej pozostawiłem oryginalne rozwiązanie kulkowe. Jak na razie działa.
Strona hamulca wymagała "podłączenia" z zwrotnicą:
Połączenie to okazało się niewystarczające dla zastosowanego przytwierdzenia w postaci śruby M12 i dlatego należało je przyspawać przed zlotem, co jak się okazało w tym przypadku wykonałem za słabo bo pod koniec zlotu koła się rozjechały
.
Lewe koło wymagało także (co okazało się w tę wiosnę) zastosowanie między hamulcem a ośką od strony wewnętrznej podkładki M12 zeszlifowanej po obwodzie aby weszła w zagłębienie obudowy hamulca. Wynikło to z zastosowania z tej strony hamulca rolkowego tylnego, gdyż hamulce rolkowe pochodziły z odzysku.
Kontynuując sprawozdanie chciałbym jeszcze zdać relację z produkcji fotelika. Wykonanie go rozpocząłem od zrobienia kopyta do gięcia:
Następnie klejenie sklejki wodoodpornej 2x4mm, podczas którego w użyciu były ściski stolarskie i gwoździki.
Podczas zdejmowania z kopyta:
Rozrysowanie i wycięcie kształtu fotelika oraz po operacji odchudznia:
Sklejenie fotelika i usztywnienia wymagało jak widać dociągnięcia krzywizn wkrętami.
Mocowanie i usztywnienie fotelika zamontowane i przygotowane do klejenia na ramie w celu zdjęcia wymiaru.
Konstrukcja przygotowana w imaku do zamontowania fotelika i kół.
Spawy i mocowanie osi koła do zwrotnicy:
Oś zwrotnicy to po prostu pręt M10, a sama zwrotnica to przyspawane dwie sztuki tulei M10 do kątownika.