Autor Wątek: Prototyp carbon / LUXTECH  (Przeczytany 25618 razy)

Jarek-LT

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Prototyp carbon / LUXTECH
« dnia: Sierpnia 10, 2011, 09:10:34 pm »
Witam
 Przedstawiam swój prototyp pozoma w całości z włókna węglowego.
 Rower ma służyć do szybkiej jazdy po szosie bez większego komfortu jak amortyzacja choć jak wiadomo dobrze zbudowana konstrukcja z włókna węglowego ma zdolności do tłumienia drgań/ mikro-nierówności.
 Pozom w przyszłości ma być obudowany choć nie zamknięty nad głową.

 http://jarek-lt-rowerypoziome.blogspot.com/
 Jarek-LT
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 11, 2011, 09:21:17 am wysłana przez Jarek-LT »

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 10, 2011, 09:38:24 pm »
Witaj na forum :) Widzę że coraz sławniejsi ludzie nas odwiedzają :) Dla osób nie w temacie: Jarek-LT  jest znany z forum light bike gdzie przedstawił np zbudowany przez siebie rower o wadze 2999g (Sic! Cały rower!) Dla zainteresowanych: http://light-bike.com/forum/viewtopic.php?t=6578&highlight=2999
( Poprawiony link Jareka-LT http://jarek-lt-rowerypoziome.blogspot.com/ )


Jarku - cieszę się ogromnie że próbujesz zmagać się z poziomami, choć trochę niefortunnie zacząłeś bo:

Wybrałeś długa bazę osi - taki rower jest mało praktyczny:  zawraca jak ciężarówka, sprawia problemy na co dzień - transport w budynkach, pkp, samochodem.    
Długa rama wymaga większej wytrzymałości niż kompaktowa rama z krótkim rozstawem osi = większa waga.
Sterowanie kierownicą na długim wysięgniku jest nieco nerwowe, wymaga też dłuższych pancerzy i linek (waga i gorsza praca przerzutek i hamulców).
Problem z nerwowym kierowaniem da się trochę obejść stosując kierownicę podsiodłową:


Lub pośrednią

.

Bardzo fajnym wyborem na lekki i szybki rower poziomy jest swb w stylu tzw.stick bike - czyli sztywna jedno-belkowa rama:


http://www.bacchettabikes.com/bikes/performance-bikes/carbon-aero-2.0

Ewentualnie coś w stylu Troytec City Speed TTF 2:


Nie wiem czy miałeś wcześniej okazje pojeździć rowerami poziomymi? Jeśli nie - może wpadniesz na nasz zlot? http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1005.195

« Ostatnia zmiana: Sierpnia 10, 2011, 09:41:41 pm wysłana przez Yin »

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 10, 2011, 10:49:54 pm »
Witaj na forum!

Pewnie zainspirowany tym ?


W każdym razie projekt wygląda załkiem ciekawy :)


Yin ma racje, to nie będzie bardzo zwrotny rower,  i nie najlżejszy, ale szybki na trasie to pewnie tak,
zwłaszcza z osłoną. Coś w stylu jak osłony na Easy Racer-a + body sock

Też myślę w podobnym kierunku, ale raczej byłby to motocykl :)



Pozdrawiam

Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Jarek-LT

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 11, 2011, 06:35:38 am »

 WITAM i dzięki za przyjęcie.

 Jak wspomniałem na blogu rowery poziome już budowałem , był z kierownicą pośrednią był również z kierownicą pod-siodłową co dla mnie było nie wypałem , lecz po przeniesieniu kierki z długawym wysięgnikiem kierownicy ten sam model - stalówka ze ''śmieci'' jeżdził wyśmienicie.
 
 Bez problemu siadał dzieciak i jechał.

 Carbon LUXTECH będę próbował w tej konfiguracji zamknąć wagą 10kg, czy się uda - zobaczymy.
 Wybieram szczególnie te modele gdyż mają dużo lepsze aero od innych modeli, w przyszłości również lepsze efekty aero i estetyczne można uzyskać obudowując pozioma.
 
 Linki i pancerze to nie problem , trzeba zaplanować odcinki proste gdzie zakłada się stopera-pancerza puszczając samą linkę a na łukach i zaokrągleniach/końcach pancerz jak w zwykłych szosówkach.

 MAM potrzebę zbudować pozioma szybkiego , niskiego w miarę opływowego tylko na asfalty/szosy bez ceregieli jak podjeżdżanie pod krawężnik czy noszenie po schodach, częste zawracanie.
 
 Bez problemu po wypięciu kół rower/rama zmieści się do kombi/awanta. Baza kół 190cm, koło przód 26 , tył 28 cala, przewidziany suport pośredni gdyby w przyszłości po obudowaniu pozioma zbrakło standardowych przełożeń . Docelowa planowana prędkość po obudowani 90-95km/h.

 Jarek-LT
 LUXTECH

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 11, 2011, 07:52:45 am »
Docelowa planowana prędkość po obudowani 90-95km/h.

cześć, miło przywitać fascynata laminatów i bezkompromisowych rozwiązań, też jestem zdania że nie ma rowerów ( i nie tylko) uniwersalnych.
Będę Ci kibicował przekroczenia 100 km/h, sam chciałbym kiedyś tą barierę złamać :)

Jarek-LT

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 11, 2011, 09:19:06 am »
WITAM jeszcze raz .

 Oczywiście jest  prawdą , że nie ma roweru dobrego do wszystkiego i dla wszystkich.........
 Również jest tak z poziomem, każdy buduje według swojej wizji i swoich wymagań/potrzeb .
 
 Na marginesie pytam o fotelik półleżący do pozioma z kompozytów taki jak przedstawia Jarek Snoch na stronie . Czy ta sprzedaż funkcjonuje ???

 Może ewentualnie inny kontakt do zakupu fotelika z włókna szklanego.
 Nie ukrywam , że potrzebna mi forma jako fotelik by wykonać prototyp carbonowy z włókna węglowego.
 
 Dzięki z góry za wszelkie info , brak mi po prostu czasu aby bawić się od zera z fotelikiem,  on trochę mnie wstrzymuje z pracami i będzie częścią konstrukcji ramy i elementem tłumiącym .
 
 Jarek-LT
 www.luxtech.com.pl
 http://luxtech-carbotech-lt.blogspot.com/
 
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 11, 2011, 09:23:04 am wysłana przez Jarek-LT »

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 11, 2011, 09:35:06 am »
Na marginesie pytam o fotelik półleżący do pozioma z kompozytów taki jak przedstawia Jarek Snoch na stronie . Czy ta sprzedaż funkcjonuje ???
 

funkcjonuje, jak ci zalezy na czasie to najlepiej zadzwon do Jarka

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 11, 2011, 11:09:41 am »
Spróbuj jeszcze tu: http://www.car-bike.com.pl/ lub tu: http://www.velokraft.com/pl/produkty/czesciakcesoria.html

Wracając do roweru - masz już jakiś szkic / projekt jak ma wyglądać gotowy?

Wybieram szczególnie te modele gdyż mają dużo lepsze aero od innych modeli
Skąd taki wniosek? W praktyce patrząc na dane z zawodów rowery lwb zwykle nie łapią się do pierwszej dziesiątki. Do tego mają zwykle niski suport co daje większą powierzchnię czołową niż w przypadku rowerów które mają support 5-8 cm nad poziomem bioder ( co zresztą jest dosyć optymalnym rozwiązaniem jeśli chodzi o komfort pedałowania, brak zmęczenia nóg i w miarę niską powierzchnię czołową.  

w przyszłości również lepsze efekty aero i estetyczne można uzyskać obudowując pozioma.
To prawda, w rowerach lwb często wykorzystuje się owiewkę typu bodysock:


Ale nie ma przeszkód żeby wykorzystać ja też w rowerach swb:



Przy czym rower swb ma mniejszą powierzchnię boczną więc jest trochę bardziej odporny na podmuchy boczne.

Linki i pancerze to nie problem , trzeba zaplanować odcinki proste gdzie zakłada się stopera-pancerza puszczając samą linkę a na łukach i zaokrągleniach/końcach pancerz jak w zwykłych szosówkach.
Dokładnie tak miałem zrobione w moim rowerze lwb, jednak w moim swb gdzie są krótsze pancerze i linki (też zastosowałem przelotki ) praca przerzutek i hamulców jest wyraźnie lepsza. Ale w swoim pewnie zastosujesz jakieś wysokiej klasy pancerze typu nokon więc kwestie pracy przerzutek można pominąć.

Docelowa planowana prędkość po obudowani 90-95km/h.
Trzymamy kciuki, dawaj znać w miarę postępów budowy :)

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 11, 2011, 05:25:12 pm »
Dopiero teraz zauważyłem, jak Yin zaczął mówić o wysokości suportu - na twoim rowerze, z tak niskim suportem może być problem z zahaczaniem stopami i asfalt.
Noszę rozmiar 43, i na trajku, który suport miał na 35cm od ziemi starczyło trochę "wyprostować" stopę i już pięta haczyła o asfalt. A gdzie jeszcze pochylanie roweru w zakręcie .. 

Pozdrawiam
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Jarek-LT

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 12, 2011, 09:51:10 pm »
Witam
 Trajk-o-cyklista , spokojnie wiedziałem o tym problemie i przewidziałem go dla wysokości suportu około 40cm - od 36 cm już jest dobrze.

 Fotelik u Jarka zamówiony a zmagam się z widelcem przednim - podwójnym, sposobem montażu z dwóch kawałków w całość , niby proste ale gdy przychodzi do szczegółów trzeba poruszyć szare komórki ----- och jak ja to lubię.....
 
 Odnośnie obudowania roweru oczywiście planuję zrobić to w carbonie jednak najpierw projekt musi być objechany , dopracowany technicznie a w między czasie tworzone kopyto do wykonania formy obudowy.

 Nic już nie robię jako jednostkowy wypust, próbuję zrobić to w formie do autentycznego powielenia projektu na przyszłość.

 Jarek-LT
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 12, 2011, 09:58:52 pm wysłana przez Jarek-LT »

Jarek-LT

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 25, 2011, 09:48:40 pm »
WITAM
 Problem z widelcem rozwiązany,,,, ale przeglądając różne fora jak arbiter i nasze o ''dodatkowej zębatce od strony tarczy'' mój poziom będzie z doładowaniem 500W .
 
 Wyszło to samo z siebie , chcąc dbać o zdrowie jak i bezszelestne - ekologiczne poruszanie się konstrukcja przyjmie bez problemu i utraty na pedałowaniu dodatkowy napęd elektryczny.
 
 W poziomie powinny być dużo lepsze efekty prędkości średniej i długości przejazdu niż w pionach czy skuterkach.
 
 Teraz nabywam wiedzy na temat akumulatorów bo w tym temacie to 50% sukcesu jazdy.
 Projekt mój oczywiście zasilany będzie siłą mięśni ale wspomaganie będzie również mile widziane.......
 
 Jarek-LT

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 25, 2011, 10:23:28 pm »
Przewidujesz jakieś testy bez napędu elektrycznego? Ciekawy mnie jakie średnie osiągał by Twój rower na samych mięśniach, bez dodatkowej wagi napędu elektrycznego.

Jarek-LT

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 26, 2011, 07:18:37 am »
Yin
 Oczywiście , że podstawą będzie ukończenie przede wszystkim pozioma jako roweru napędzanego siłą mięśni , przedstawienie go tutaj i delikatne obudowanie przodu i tyłu aby relatywnie poprawić/zmniejszyć  wyniki oporów i zwiększyć średnią przelotową - to jest głównym zamiarem.
 
 Równolegle będę przygotowywał pozioma i zakupywał materiały do przyszłego zamontowania wspomagania elektrycznego.
 
 Jest wiele rozwiązań takiej elektrycznej zabawy od 500zł do powiedzmy 3000/4000zł za wspomaganie więc mam czas na analizę  wielu rozwiązań i zakup potrzebnych elementów rozłożony w czasie.

  PRZEDE WSZYSTKIM - POZIOM /JAKO ROWER DO TRENINGU I SZYBKIEJ JAZDY
 
 Jarek-LT
 
 

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 26, 2011, 10:08:49 am »
Jestem raczej na bieżąco w temacie wspomagania elektrycznego, choć jako osoba jeżdżąca bardziej z zacięciem sportowym nie jestem zainteresowany montowaniem wspomagania w swoich rowerach.
Jesteś świadom aktualnych ograniczeń wspomagania elektrycznego w rowerze?

Prawo o ruchu drogowym

Art. 2.

""Rower": pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem. Za rower uważa się również taki pojazd wyposażony w pomocniczy napęd elektryczny o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250W, zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48V, odłączany automatycznie po przekroczeniu prędkości 25 km/godz. Za rower jednośladowy uważa się również rower ciągnący przyczepkę o szerokości do 0,9 m oraz rower wielośladowy o szerokości nie przekraczającej 0,9 m. "

Przy przekroczeniu ograniczeń można rower zarejestrować jako pojazd SAM, ale do tego musi spełniać wymagania procedury SAM. 

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 26, 2011, 05:57:46 pm »
po pierwsze to kto sprawdzi czym jedziesz chyba jeszcze nie przeszkalali policjantów czy strażaków miejskich :)

Jak nie będziesz maił naklejek ile masz kucy (watów) to nikt tego organoleptyczne nie sprawdzi.
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject