Autor Wątek: Prototyp carbon / LUXTECH  (Przeczytany 25053 razy)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4077
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 26, 2011, 06:25:00 pm »
po pierwsze to kto sprawdzi czym jedziesz chyba jeszcze nie przeszkalali policjantów czy strażaków miejskich :)

Jak nie będziesz maił naklejek ile masz kucy (watów) to nikt tego organoleptyczne nie sprawdzi.

Na tej zasadzie można kupić broń od odpowiednich ludzi i chodzić z nią na co dzień. Przecież nikt nam codziennie nie robi rewizji osobistej. Albo jeździć samochodem 100 km/h po terenie zabudowanym, przecież za każdym rogiem nie ma policjanta z suszarką.

A że to nielegalne, kogo to obchodzi, prawda?

koncki

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 319
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 26, 2011, 06:28:54 pm »
po pierwsze to kto sprawdzi czym jedziesz chyba jeszcze nie przeszkalali policjantów czy strażaków miejskich :)

Jak nie będziesz maił naklejek ile masz kucy (watów) to nikt tego organoleptyczne nie sprawdzi.

Tak, zgadzam się, ale....  gdybym jechał samochodem i pod moje koła wjechałby pojazd przypominający rower i posiadający silnik elektrycznym to mój adwokat zrobiłby wszystko, żeby udowodnić, że to był niezarejestrowany motorower albo jeszcze inne coś, co nie miało prawa w ogóle pojawić się na drodze. Sorry.

Jarek-LT

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 28, 2011, 08:32:58 pm »
Myślę, że nie potrzebnie zawracacie sobie tym głowę, więcej luzu .......
 Gdyby wszyscy myśleli tymi kategoriami, dzisiaj nie było by Was na poziomie.......
 Jarek-LT

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 28, 2011, 08:52:33 pm »
Myślę, że nie potrzebnie zawracacie sobie tym głowę, więcej luzu .......


oooo, o to chodzi, pamietam jak byly takei przepisy dotyczace jachtów, mozna było pływac na jachtach bez rejestracji, pod warunkiem spełnienie pewnych kryteriów, kryteria były idiotyczne, więc znajdowali się projektanci, którzy probowali projektować pod te założenia, jachtu rejestrować nie trzeba było, a ze wyglądał jak coroplast( ;D) to inna sprawa.

Jarek-LT

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #19 dnia: Września 02, 2011, 05:53:12 am »
WITAM
 Wczoraj zrobiłem pierwszy objazd na poziomku,   NIE JESTEM ZADOWOLONY .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 Rower jest strasznie nadsterowny .

 Muszę pomyśleć - razem z Wami - co tu przerobić, zmienić- poprawić aby zniwelować nadsterowność i ogólny problem z utrzymaniem równowagi / kołysania.

 Oczywiście chciałbym aby całej koncepcji konstrukcji nie zmieniać i próbować poprawić trakcję w ogólnym zarysie , jednak gdy się nie da - trudno - trzeba CIĄĆ ..........

 2 pytanie dotyczy Waszej wiedzy , czy ma koś doświadczenie ;

  jak zachowuje się poziom - jak mój, gdy środek ciężkości jest poniżej osi koła ???
 Może ma ktoś doświadczenia z tak niskimi  poziomami - powiedzmy jak low-racer ? chociaż w tych standardowych jest zwykły widelec , a więc szczegół niweluje wszystkie trudności.
 
  O CO I MI CHODZI.
 Weżmy młotek do ręki na jeden palec - w pionie - bardzo prosty przykład.
 Raz postawmy młotek żelastwem do góry , drugim razem żelastwem do dołu.

 Mam wrażenie, że taki sam efekt jest w poziomie gdy środek ciężkości jest poniżej osi koła, a rozum podpowiadał ,że powinno być znacznie lepiej...
 
 http://2.bp.blogspot.com/-Mwp3v_l46iM/TmBq-rVJ3FI/AAAAAAAAAec/UU1OVozoX1c/s1600/LUXTECH-RAMA%2B241a.jpg

 Prosił bym jeszcze, gdyby oczywiście ktoś dysponował ,  o zdjęcia konstrukcji najbardziej bliskiej mojej - chodzi o długość, środek ciężkości poniżej osi koła i winowajcę - przedni widelec...
 
 Jarek-LT
 
 http://jarek-lt-rowerypoziome.blogspot.com/2011/09/prototyp-pozioma-luxtech.html

Dodam ,że poziom na razie nie przekracza 9 kg.

 http://www.luxtech.com.pl/
 http://www.blogger.com/profile/10246618274930010544
 
« Ostatnia zmiana: Września 02, 2011, 06:43:23 am wysłana przez Jarek-LT »

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #20 dnia: Września 02, 2011, 07:29:23 am »
WITAM
 Wczoraj zrobiłem pierwszy objazd na poziomku,   NIE JESTEM ZADOWOLONY .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 Rower jest strasznie nadsterowny .

 Muszę pomyśleć - razem z Wami - co tu przerobić, zmienić- poprawić aby zniwelować nadsterowność i ogólny problem z utrzymaniem równowagi / kołysania.

Jarku, pytanie podstawowe, (bo nie moge teraz sobie przypomniec), czy wczesniej jezdziles juz na poziomie ?
Rower z długą rurką kierownicy, tak juz ma że będzie myszkował, wynika to z dużej wrażliwości takiego układu sterowania.
Tomek70 określa zjawisko bujania na boki, zjawiskiem hamaka i faktycznie to ma miejsce jesli siedzenie jest nisko.
zacytuje Yina : efekt "hamaka" następuje autocentrowanie ramy, ten efekt jest wykorzystywany na większą skalę w rowerach flevo i phyton. Podpowiem że jest też związany mocno z kątem główki ramy.

a wracając do pytania, jesli nie jezdziłeś to chwile potrwa, przyzwyczaisz sie do roweru i wtedy bedziesz w stanie oszacowac na ile konstrukcja jest niezadowalająca.
Wg mnie wynik ponizej 9kg to rewelacja, a patrzac na ten rower widze ze powinno sie udać dojsc do 7 kg.
« Ostatnia zmiana: Września 02, 2011, 08:07:25 am wysłana przez gemsi »

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2353
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #21 dnia: Września 02, 2011, 07:32:14 am »
Położenie środka ciężkości względem osi IMHO nie ma nic do rzeczy. Z punktu widzenia fizyki, w tym przypadku oś jest nieistotna, liczy się punkt podparcia czyli styk koła z podłożem, a tu twój środek ciężkości na pewno jest wyżej.
Oczywiście wysokość środka ciężkości ma wpływ na pochylanie się roweru, ale w inny sposób: rower z wyżej położonym środkiem ciężkości mniej musi być pochylony w zakrętach, żeby przeciwdziałać siłom odśrodkowym niż rower z nisko położonym środkiem ciężkości - gdy trzeba odsunąć środek ciężkości o zadaną odległość od płaszczyzny symetrii, przy wyżej położonym ŚC jest to mniejszy kąt. Przy mniejszym pochyleniu, koła lepiej się "trzymają" podłoża.
Bardziej skłaniał bym się do kąta pochylenia widelca i wyprzedzenia osi koła przedniego.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4077
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #22 dnia: Września 02, 2011, 10:10:16 am »
Dzieje się dokładnie to o czym pisałem w pierwszym poście w temacie. Tam też są sposoby jak to częściowo obejść - kierownica pośrednia lub pod siodłowa. Jeśli już musi być taka jak jest teraz to spróbuj zrobić ją szerszą:

To trochę poprawi stabilność prowadzenia.

Do głowy przychodzi mi jeszcze zbyt mała sztywność boczna ramy, proponuje zainstalować kamerę z tyłu lub przodu i z filmować zachowanie ramy w czasie jazdy.
Ostatnim winowajcą nerwowości może być kąt główki ramy i przedni widelec, jeśli masz możliwość zrób jazdę testową z przednim kołem 20".

Btw. Jak możesz to wpadnij na zlot do Turawy, możliwość pomacania i pojeżdżenia kilkoma typami poziomów daje pojecie jakie rozwiązania się sprawdzają lepiej a jakie gorzej.
« Ostatnia zmiana: Września 02, 2011, 10:13:35 am wysłana przez Yin »

vladee

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #23 dnia: Września 02, 2011, 12:39:10 pm »
Witam. Jak dla mnie za niepewne prowadzenie odpowiedzialny jest za mały kąt główki ramy, a przede wszystkim - ekstremalnie duże wyprzedzenie widelca (tzw. offset) - odległość osi przedniego koła od osi nachylenia główki ramy. Mimo to uważam , że rower ma potencjał !!! Pozdrower. Waldek.

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #24 dnia: Września 02, 2011, 03:54:46 pm »
Kuurcze, ale faaajnie to wygląda! :) Koniecznie dać disc koło z tyłu, lub aero pokrowiec na zwykłe! :)

Problem z sterowaniem przede wszystkim polega na tym (o ile dobrze widzę) że masz negatywny trail.
Czyli oś koła przedniego jest przed punktem stykania się osi główki z podłogą, a ma być odwrotnie.
Geometria którą trzeba mieć nie różni się od zwykłego pionowca, więc kąt główki około 70 stopni, a trail 50-70mm.
Z takim dizajnem i ramą tego nie zrobisz, bo wtedy główka ramy musi być nad kołem, a nie tak z tyłu jak teraz.

Rower jest bardzo ładny, i będzie szybki jak nie wiem, więc proponuję rozwiązanie które nie zmieni (wiele) obecny wygląd ramy.
Proponuję center hub steering. Lepiej żebyś miał zaprzyjaźniony warsztat tokarski ! ;)
np. http://www.ligfiets.net/news/3415/meesterbouwer-mike-burrows-presenteert-nieuw-type.html




P.S. A pan czyta wiadomości prywatne na forum ? ;->


Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Rumcajs1

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 170
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #25 dnia: Września 04, 2011, 07:07:53 pm »
Witaj
Generalnie - o czym wcześniej wspominał trajk-o-ciklista - musisz przerobić ramę i widelec, aby otrzymać taki układ: . Odcinek zaznaczony ma żółto powinien zawierać się w granicach 5-10 cm., przy czym będziesz musiał troszkę poeksperymentować (optuję, że nawet bliżej 10 niż 5..). Środek ciężkości poniżej osi kół to raczej pożądana cecha, szczególnie w bajku do jazdy ekstremalnej. Ponadto - promień skrętu będzie równy łukowi bieżni lekkoatletycznej (no, może lekko pofantazjowałem..), ale tu raczej niewiele zmienisz..

Pozdrawiam
Jeżeli półtorej kury zniesie półtora jajka w półtora dnia, to ile jajek zniesie dziewięć kur w dziewięć dni?

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #26 dnia: Września 05, 2011, 07:46:31 am »
Witaj
Generalnie - o czym wcześniej wspominał trajk-o-ciklista - musisz przerobić ramę i widelec, aby otrzymać taki układ: .


To jest minimum, ale to też nie da dobre sterowanie, bo ten kąt głowicy jest tak ostry że będzie strasznie dużo wheel flop-u,
czyli mały skręt i już będzie ciągał w skręt strasznie.
No ale ponieważ cokolwiek innego to duża przeróbka (jak wspominane hub center steering)
może warto najpierw tak spróbować, trochę się przyzwyczaić i już ;)

Ale i tak bym go chętnie zobaczył na zlocie ;)

Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Jarek-LT

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #27 dnia: Września 05, 2011, 05:14:46 pm »
DZięki za zainteresowanie problemem.
 
 Jak wspomniałem muszę go trochę objeżdzić - już jest lepiej jednak po małej analizie zdjęć i wypowiedzi stwierdziłem, że kierownicę przerobię wyżej a fotelik leżący - bardziej postawię w pionie.
 
 Najlepszy efekt prowadzenia wypada gdy kierkę trzymam na samym środku a łokcie lekko podeprę o korpus , po ruszeniu jest już zdecydowanie lepiej . Bez głębszego przerabiania spróbuję jeszcze wstawić jakieś stabilizatory do podtrzymywania kierunku jazdy na wprost - o ile takie wymyślę i o ile one coś pomogą.

 Będzie dobrze - muszę się tylko wjechać w pozioma...........
 
 Jeżeli chodzi o pytanie kolegi o widelec z karbonu jest konstrukcji która nie umożliwia adaptacji do jakiejkolwiek innej ramy , jest inaczej zbudowany i inaczej wklejany w ramę - tylko LUXTECH.

 Jarek-LT

Jarek-LT

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #28 dnia: Września 20, 2011, 06:50:56 pm »
WITAM
 Poziom lekko objechany , problem trakcji wyprostował się po względnym wjechaniu się w pozioma.
 Dzisiaj trening 80 kaemów ze średnią 34km/h , pyknąłem kilku pionowych i dobiłem jednego finiszem na góralu gdzie dochodziło pod 50km/h.
 
 Czekam na resztę części od tokarza by pozioma zaadoptować pod '' doładowanie elektryczne''
 Gdy wszystko będzie już działać i będzie bezwzględnie przetestowane , rower nabierze malowania i kolorów.
 
 Po konkretnym objechaniu i testach doczeka się osłon AERO.
 
 pozdrower
 Jarek-LT ;D

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1289
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Prototyp carbon / LUXTECH
« Odpowiedź #29 dnia: Września 20, 2011, 09:04:18 pm »
Na marginesie pytam o fotelik półleżący do pozioma z kompozytów taki jak przedstawia Jarek Snoch na stronie . Czy ta sprzedaż funkcjonuje ???
Gotowy fotelik z kompozytu węglowo-epoksydowego kupisz od Maćka Kaczmarka i/lub od Kamila Maneckiego.