Autor Wątek: wspornik kierownicy od hulajnogi do LWB  (Przeczytany 9696 razy)

wwojciech

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 114
wspornik kierownicy od hulajnogi do LWB
« dnia: Kwietnia 06, 2011, 12:15:30 am »
Co sądzicie o takim rozwiązaniu, spotkał się ktoś z takim wykorzystaniem części z hulajnogi. Na allegro hulajnogi całe nowe bez problemu można dostać za 30zł a sam wspornik do holendrów 40cm 32,90zł http://www.rowerystylowe.pl/wspornik-kierownicy-chromowany-40cm-p-2266.html  który nie gwarantuje wygodnej pozycji. Orientuje się ktoś jak jest mocowany taki wpornik kierownicy w hulajnodze? Z tego co wyczytałem rura sterowa jest normalna 1 1/8 na gwint więc do zwykłych widełek też nie powinno być problemu z zamocowaniem (tak mi się wydaje:) jedynie trzeba by coś pomyśleć jak zamocować zwykłą kierownicę do takiego wspornika?


Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: wspornik kierownicy od hulajnogi do LWB
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 06, 2011, 04:20:42 am »
W lwb - zależy jak daleko będziesz miał kierownicę od siedzenia, im dalej tym bardziej odczuwa się nieprzyjemne luzy. W moim starym lwb wyglądało to tak:


Na allegro hulajnogi całe nowe bez problemu można dostać za 30zł a sam wspornik do holendrów 40cm 32,90zł http://www.rowerystylowe.pl/wspornik-kierownicy-chromowany-40cm-p-2266.html  który nie gwarantuje wygodnej pozycji.
Trochę nie rozumiem jak chcesz zastosować ten wspornik w poziomym, jako zwykły mostek czy jako hmm "wysięgnik z ramieniem kierownicy" ( dyszel do kierowania :) jak w przykładzie powyżej )? Jeśli tak w pionowym jest to ryzykowne ze względu na wytrzymałość. Hulajnoga jest przewidziana dla dzieci, wiec pod inna wagę, i nie wisi się na niej ciężarem ciała jak na rowerze.

Z tego co wyczytałem rura sterowa jest normalna 1 1/8 na gwint więc do zwykłych widełek też nie powinno być problemu z zamocowaniem
Jak się przyjrzysz to zobaczysz że cześć którą chciałeś wykorzystać jest oddzielana od rury sterowej, sama rura sterowa ma faktycznie 1 i 1/8 a miski i łożyska można wykorzystać do mocowania widelca 1 i 1/8 z gwintem w ramie z główką 1 i 1/8. Oczywiście to rozwiązanie budżetowe, dedykowane stery  szczególnie na maszynach są nieporównywalnie lepszej jakości.




gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: wspornik kierownicy od hulajnogi do LWB
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 06, 2011, 09:56:47 am »
Co sądzicie o takim rozwiązaniu, spotkał się ktoś z takim wykorzystaniem części z hulajnogi.


bardzo dobre :)

mialem tak w LWB
tutaj wstepna przymiarka


tutaj na gotowo



Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: wspornik kierownicy od hulajnogi do LWB
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 06, 2011, 12:31:38 pm »

Get your motor runnin'
Head out on the highway
Lookin' for adventure
And whatever comes our way
Yeah Darlin' go make it happen
Take the world in a love embrace
Fire all of your guns at once
And explode into space ...
  easy rider :P



Wpadłeś! No to opowiadaj.
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: wspornik kierownicy od hulajnogi do LWB
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 06, 2011, 01:43:48 pm »
Wpadłeś! No to opowiadaj.

ale o co chodzi ?

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: wspornik kierownicy od hulajnogi do LWB
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 06, 2011, 05:53:28 pm »
hee he.
Ciekawi mnie wpuszczenie linek(pancerzy) w ramę. Jakie wady i zalety zaobserwowałeś?
Pomogę, czy pancerz w ramie nie obijał się o wnętrze ramy(hałas?)?
Jak włożyć w jedną dziurkę i wyciągnąć drugą itp...
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: wspornik kierownicy od hulajnogi do LWB
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 06, 2011, 05:57:53 pm »
Jak włożyć w jedną dziurkę i wyciągnąć drugą itp...
Mostem Einsteina-Rosena  ;D (zrozumiałe na nerdów ;) )

DROMADER

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 85
Odp: wspornik kierownicy od hulajnogi do LWB
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 06, 2011, 08:05:37 pm »
Co sądzicie o takim rozwiązaniu, spotkał się ktoś z takim wykorzystaniem części z hulajnogi. Na allegro hulajnogi całe nowe bez problemu można dostać za 30zł a sam wspornik do holendrów 40cm 32,90zł http://www.rowerystylowe.pl/wspornik-kierownicy-chromowany-40cm-p-2266.html  który nie gwarantuje wygodnej pozycji. Orientuje się ktoś jak jest mocowany taki wpornik kierownicy w hulajnodze? Z tego co wyczytałem rura sterowa jest normalna 1 1/8 na gwint więc do zwykłych widełek też nie powinno być problemu z zamocowaniem (tak mi się wydaje:) jedynie trzeba by coś pomyśleć jak zamocować zwykłą kierownicę do takiego wspornika?



Daj sobie spokój jeżeli hulajnoga kosztuje 30 zł, ja sam za taką kiedyś patrzyłem, ale okazało się że grubość ścianki to ok. 0,5 mm. Mój kolega zastosował taką kierownice ze starej hulajnogi ale ta kosztowała ponad 100zł i ścianka jest znacznie grubsza. Ja w swoim i syna SWB kupiłem dwa kawałki rurki Al i pospawałem a dolną część spasowałem ze starej ramy, pasuje idealnie. Na zdjęciu jest kierownica syna cała schowana. 

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Odp: wspornik kierownicy od hulajnogi do LWB
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 06, 2011, 08:08:01 pm »
Jak włożyć w jedną dziurkę i wyciągnąć drugą itp...
Mostem Einsteina-Rosena  ;D (zrozumiałe na nerdów ;) )
I to z prędkością co najmniej warp 6 ;D

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: wspornik kierownicy od hulajnogi do LWB
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 06, 2011, 09:33:20 pm »
tomo, nie podciągaj pod to fantastyki. bleee
Jak włożyć w jedną dziurkę i wyciągnąć drugą itp...
Mostem Einsteina-Rosena  ;D (zrozumiałe na nerdów ;) )
Łee, bez bran to nie zabawa.
Yin, leżę i kwiczę.
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: wspornik kierownicy od hulajnogi do LWB
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 06, 2011, 09:42:00 pm »
hee he.
Ciekawi mnie wpuszczenie linek(pancerzy) w ramę. Jakie wady i zalety zaobserwowałeś?
Pomogę, czy pancerz w ramie nie obijał się o wnętrze ramy(hałas?)?
Jak włożyć w jedną dziurkę i wyciągnąć drugą itp...

nie zauwazylm zadnych wad, wogole sie nad tym nie zastanawialem :), czyli musialo byc dobrze

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: wspornik kierownicy od hulajnogi do LWB
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 07, 2011, 04:00:59 am »
nie zauwazylm zadnych wad, wogole sie nad tym nie zastanawialem :), czyli musialo byc dobrze
Większa długość pancerza = większe tarcie = gorsza praca biegów (na nowym pancerzu tego nie czuć ale z czasem wyciera się coraz bardziej). Po za tym pancerz = waga więc jak można puścić linkę w przelotkach i urwać te kilka g to czemu nie ;) 



gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: wspornik kierownicy od hulajnogi do LWB
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 07, 2011, 09:28:25 am »
Większa długość pancerza = większe tarcie = gorsza praca biegów (na nowym pancerzu tego nie czuć ale z czasem wyciera się coraz bardziej). Po za tym pancerz = waga więc jak można puścić linkę w przelotkach i urwać te kilka g to czemu nie ;) 

Yin to byl pierwszy rower, wiec nie zwracalem uwagi na takie bzdety, poza tym jak to z pierwszym rowerem jest, to wiesz, robisz jak najszybciej zeby jak najszybciej jezdzic a nie pierdzielic sie z drobiazgami jak przelotki, itd :)

Co do pospiechu to ogolnie mam taka tendencje, zrobilem juz ( dopiero ) 3 rowery, teraz mam na warsztacie 4ty, polozylem pierwsza warstwe laminatu na rdzeniu i wczorajszy dzien spedzilem na przekonywaniu samego siebie zeby nie spieszyc sie i zeby poswiecic dodatkowe dwa dni na przygotowanie wstepnie utwardzonego rdzenia do dalszego laminowania. Mam nadzieje ze uda mi sie wytrwac w postanowieniu i nie robic "kiszki"

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: wspornik kierownicy od hulajnogi do LWB
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 07, 2011, 02:10:12 pm »
Yin to byl pierwszy rower, wiec nie zwracalem uwagi na takie bzdety
Jasne, pisałem ogólnie o wadach stosowania pełnych pancerzy bez odniesienia do konkretnej maszyny :)

wczorajszy dzien spedzilem na przekonywaniu samego siebie zeby nie spieszyc sie i zeby poswiecic dodatkowe dwa dni na przygotowanie wstepnie utwardzonego rdzenia do dalszego laminowania.
Bardzo dobre podejście, choć czasem można można główkować tygodniami a w czasie jazd testowych okaże się że można było jakąś drobnostkę zrobić troszkę inaczej. Swoją droga w kwestii główkowania i przelotek: możesz do tej ramy wkleić przelotki na linki, proponuję użyć profilu L z wywierconymi otworami na śruby baryłkowe z przerzutek ( trzeba połazić po złomowiskach albo serwisach żeby je dostać, w handlu jeszcze się nie spotkałem - gdyby ktoś miał namiary do sklepu gdzie maja to na stanie prosił bym o info.)


gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: wspornik kierownicy od hulajnogi do LWB
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 07, 2011, 02:16:57 pm »

Bardzo dobre podejście, choć czasem można można główkować tygodniami a w czasie jazd testowych okaże się że można było jakąś drobnostkę zrobić troszkę inaczej.

Dlatego jak juz jezdze i mi przychodza do głowy rewolucyjne rozwiazania to nie pcham ich na siłe do objezdzanego właśnie roweru tylko zaczynam myśleć o nowym :), a pomysły na kolejne rowery zawsze mi przychoodzą podczas uzbrajania nowej ramy :D.
Nie wiem ile rowerów wystrugam w tym roku, ale pewnie ze dwa ( dla utrzymania formy i dobrego poznania technologii )