zaczynasz robić kolejną kopię wielu znanych (i nieznanych) marek

O bardzo podobnej robocie też myślę (ba, nawet już straciłem trochę rurek na podobną konstrukcję: ekko obniżona Optima Dragon z kierownicą OC).
Jak zrobisz rolki poniżej ramy (po obu stronach ramy kawałek blachy, pomiędzy oś) i obniżony hak, to problem "automagicznie" zniknie. Tylko musisz "przepracować" umieszczenie dampera (czy przypadkiem nie będziesz musiał go bardziej pochylić, itp). Pamiętaj, że powietrzne są ciut dłuższe niż elastometrowe!
Analizowałeś już rozkład masy (chodzi głównie o obciążenie przedniego amorka.. i brak obciążenia tylnego koła)?
Jak na tylny widelec myślisz o profilach prostokąt.. To fachowcy "nie lubią" tego giąć (podobno jakieś problemy techniczne). A i tak zysk jest niewielki (praktycznie tylko uroda). Najprościej/najtaniej zrobić prosty, a nie łukowaty (albo z "rozszczepionej" rury: na forum był tak zrobiony lowracer).
Przesuwany fotelik, poza problemami konstrukcyjnymi, skutkuje jeszcze problemem w postaci zmiany środka ciężkości: rower zachowuje się inaczej (niekoniecznie zgodnie z oczekiwaniami..). Wysuwany bom jest mniej problematyczny. Przy dopasowywaniu roweru "do ciebie" mogą wyjść problemy (np. jazda na elastometrze cały czas czy złe prowadzenie).
Kierownicę chcesz mieć "na mostku" czy przez drążek? Pod czy nad ramą? "Ginekolog" (by Makenzen

) ma dość słabe notowania na forum ze względu na delikatność, jedynie tylko wygoda podczas jazdy jest na plus (tak jak w Nazca Explorer)